Zinzino, "uusi" verkostohuijaus? Syyttäjä: Esitutkinta lopetettu

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja mugmuug, 18.03.2012.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Solmyr

    Rekisteröitynyt:
    04.04.2016
    Viestejä:
    152
    Omien kokemuksieni mukaan näihin verkostokusetuksiin mukaan lähteville joku uudehko Audi omissa nimissä tai joku ihan perus rantaloma jossain turistirysässä ovat ihan yhtä kaukaisia haaveita, kuin meikäläisen kaltaiselle tylsässä oravanpyörässä juoksevalle olisi hankkia oma Stealth bomber tai mennä lomamatkalle kuuhun. Sitten kun soppaan lisätään vielä se, että heille tarjotaan mahdollisuutta osallistua "työmatkoille" ja "koulutuksiin" ihan ulkomaille saakka, se vastaa suunnilleen sitä, kuin tällainen tavallinen kuolevainen kutsuttaisiin johonkin Bilderberg-kokoukseen.

    Eli tässä tarjotaan oikeastaan ns. "elämänkoululaisille" mahdollisuutta tavoitella sellaista keskiluokkaista arkea haaveiden kautta maksua vastaan. Yhtään oikeaa askelta ei tosin kohti keskiluokkaa tällä roolileikillä saavuteta, vaan oikeastaan päinvastoin ja se tässä ainakin minun kohdallani on väärin, koska niin moni tähän hurahtava ei alkuun tajua olevansa mukana pelkästään maksullisessa larppileikissä ja se pahentaa heidän taloudellista ahdinkoaan lopulta vaan entisestään.
     
    Viimeksi muokattu: 30.09.2016
  2. Välihessu

    Rekisteröitynyt:
    28.05.2016
    Viestejä:
    222
    Toisaalta onhan vakavasti otettavassa yritysmaailmassakin vielä näitä mielikuvia, että jos se myyntihessu karauttaa pihaan jollain Wartburgilla niin eihän siltä osteta mitään. Jossain etelän maissa statussymboleina voi olla autojen lisäksi esimerkiksi kaulakorut ja kölninvedet.
     
  3. vinklubrulez

    Rekisteröitynyt:
    29.09.2007
    Viestejä:
    11 863
    Sehän on myyntiedustajilla useassa firmassa tarkkaa millaisella autolla ajaa. Esimerkiksi lääke-edustajilla pitää jossain firmassa olla alle 5 vuotta vanha ylemmän keskiluokan auto. Tyyliin Volkswagen Passat, olympiavolkkari tai Volvo tms. Toisaalta ei saa sitten autona olla mitään ässä-amg-mersua tai muuta kallista autoa kun myynnin kohderyhmänä olevat lääkärit ja sairaaloiden päättäjät katsovat että hienompi auto kuin itsellään ja alkaa miettiä että ylihintaa jossain nyt eikä se tee hyvää tuotteen myynnille.

    Tarpeeksi korkeaan asemaan kun pääsee niin sille on silloin ihan sama vaikka ajaa vanhalla Wartburgilla tai Lamborginilla. Onhan niitä ihmisiä joilla on satoja miljoonia rahaa mutta ajavat jollakin 10 vuotta vanhalla pienellä Toyotalla.
     
  4. Solmyr

    Rekisteröitynyt:
    04.04.2016
    Viestejä:
    152
    Omien kokemuksieni mukaan Suomessa ja entisissä Neuvostoliiton maissa auton tuoma statuksen merkitys ihmisille on keskimäärin suurempi, kuin muualla maailmassa. Tietenkin kaikkialla maailmassa löytyy ihmisiä, joille auto on kaikki kaikessa, mutta en ole kyllä koskaan törmännyt niin paljon liikenteessä sellaiseen "sinähän et Mersuni eteeni jollain Toyotalla tule"- asenteeseen, kuin Suomessa ja varsinkin Ryssissä.
     
  5. Inq

    Rekisteröitynyt:
    13.10.2001
    Viestejä:
    1 317
    Näinhän se on, lisäksi pitää myöntää että tsinolaiset ovat yhdessä asiassa oikeassa, Suomi on kateellisten luvattu maa. Porschella kun ajat niin syljetään päälle ja vittuillaan että eikö ollu Ferrariin varaa kun ostit tommosen paskan. Vie bensaaki liikaa.
    Koskaan ei voi olla toisen menestyksestä iloinen, tsinolla vaan menee asiat sekasin siinä vaiheessa kun pikavippi tarkoittaa menestystä josta pitäisi olla kateellinen.
     
  6. Mobilöljyt

    Rekisteröitynyt:
    20.09.2016
    Viestejä:
    12
    Mitkäs ovat mahdollisuudet peruuttaa öljytilaus? Saako sen poikki samantien vai onko se tuon 12k tms kakku? On kyllä sellaista kusetusta, että huh huh..
     
  7. Asenne kohdallaan

    Rekisteröitynyt:
    11.05.2015
    Viestejä:
    140
    Vastaus edelliseen:Lainaus itseltäni

    "OLEN VOITTANUT !!!!!!!!
    Hah hah,kaatakaas kaikki itsellenne kunnon voitonmaljat.......Ensimmäisellä kerralla kukistin Zinzinon käyttämällä ulkopuolista laskutusfirmaa vaikka ensin kivenkovaa yrittivät hangoitella vastaan,lopuksi voitin sen erän 1-0 ja sain rahani.
    Nyt tuli toinen erävoitto,joten taitaa olla viisainta jatkaa kaikintavoin ja kaataa koko yritys :) :) Tässä teille luettavaksi viimeinen viesti jonka juuri sain....Ja laitan vielä Nimenikin alle ettei zinolaisten tarvitse arvailla kuka on kyseessä !


    Hei Jussi,
    Kiitos viestistäsi!

    Olen nyt tehnyt kohdallasi poikkeuksen henkilökohtaisiin syihisi perustuen ja perunut jatkotilauksesi laskuineen ilman tuota erotuslaskun suoritusta.



    Mukavaa loppukesää!

    Ystävällisin terveisin,

    Tiina

    Zinzino asiakaspalvelu"
     
  8. depu

    Rekisteröitynyt:
    12.01.2013
    Viestejä:
    20
    Iltaa!

    Massipäällikkö bongattu Hämeenlinnassa ja autokin ehtaa preemiumia.

    [​IMG]
     
  9. zZzzz

    Rekisteröitynyt:
    06.10.1999
    Viestejä:
    1 510
    on peräti viimevuotinen ajokki, ja verollinen hinta-arvauskin ~40k! muthei, kiitos kuvasta! :psmoke:

    Ajoneuvon tiedot - Henkilöauto

    Rekisteritunnus TZP-868

    Valmistenumero WDD2050371F147425

    Merkki Mercedes-Benz

    Malli C 200 BLUETEC

    Korimalli Muu korimalli

    Käyttöönottovuosi 2015
    Moottoritilavuus 1 598 cm3

    Omapaino 1 505 kg

    Teho 100 kw
     
  10. vinklubrulez

    Rekisteröitynyt:
    29.09.2007
    Viestejä:
    11 863
    Nyt taitaa olla historiallinen hetki. En ainakaan muista että yhtään kertaa olisi tullut vastaan suomen rekisterissä olevaa Zinzino-massipäällikköautoa jonka käypä arvo ylittää uuden Toyota Corollan hinnan.
     
  11. onnenpekka

    Rekisteröitynyt:
    25.07.2000
    Viestejä:
    1 548
    On näköjään mainittu ko. auto tässä ketjussa ennenkin, http://murobbs.muropaketti.com/thre...nta-lopetettu.870759/page-722#post-1714953881
    Tosin jossain vaiheessa ollut ilmeisesti myynnissäkin vaihtoautona, http://www.autotie.fi/vaihtoautot/Mercedes-Benz/C/TZP-868/1874, liekö ennen vai jälkeen Zino-aikojen.
     
  12. DWL_Puavo

    Rekisteröitynyt:
    10.01.2002
    Viestejä:
    5
    No meneehän tämäkin Joensuun tuoreehko bongaus kirkkaasti sääntöjen sisään vielä vuodenvaihteeseen asti (ilmeisesti vm. 2010 rekkarista päätellen)
    [​IMG]
     
  13. snappa

    Rekisteröitynyt:
    16.02.2007
    Viestejä:
    576
    vielä normaaliakin typerämmän näköinen tuo mersussa oleva teksti, kun se on niin "takana".
     
  14. Yoakim

    Rekisteröitynyt:
    25.11.2013
    Viestejä:
    2 488
    Eikös nuo logotarratkin vanhalla logolla olis jo aika uusia ja vaihtaa tuo pillu-o-versio uuteen? Kahvi oli ja meni jo.
     
  15. csharpp

    Rekisteröitynyt:
    07.11.2006
    Viestejä:
    203
    Itse olen kyllä erimieltä tuosta. Toki virossa otetaan 80k lainaa autoon ka asutaan 24m2 yksiössä, mutta suomessahan myyntimiehet ajelee kaiken maailman 10v vanhoilla volvoilla ja uudehkoilla liisaus kia:lla. Tietenkin suomessa autoa pidetään tietynlaisena statuksena koska päätön verotus on pitänyt autokannan vanhana.

    Ennenhän autoissa ollu mitään varusteitakaan kun vero kasvoi niiden takia huomattavasti, siksi uusien autojen vakiona tuleva ilmastointi on hienoa luksusta.

    Näen kuitenkin asian niin että suomalaisille auto on juurikin työkalu eikä niinkään status. Ja tuskin kukaan oli oikeasti kateellinen kun äitini osti uuden focuksen. On kyllä kertonut että kun sen focuksen vaihto uuteen mersuun, niin alkoi kaikkien kateus nousemaan pintaan. Voi kun ihmiset tajuisivat että se ei ole mikään premium mersu vaan etuvetoinen a-sarjalainen piilotettuna sulavan cla:n koriin
     
  16. Vill3H

    Rekisteröitynyt:
    07.08.2011
    Viestejä:
    680
    Itselle ainakii auto on vain ja ainostaan liikkumista varten eri pisteiden välillä ja aina ollut. Nuorempana se ehkä enemmän kiinosti mut nykyään riittää vanha paska, vaikka olisi voinut uudenkin ostaa. Meitä on moneen junaan. Mut yleensä nämä verkostomarkkinointihuijarit pitävät sinä jonain isona juttuna juuri. Tykkäävät osotella sormilla autoja kaduilla ja kuvailla et tämä on mun tulevaisuudessa.
     
  17. conebone69

    Rekisteröitynyt:
    05.11.2011
    Viestejä:
    70
    "Kaverini" koitti myös saada minua mukaan tuohon. Hänen ja hänen "kollegansa" myyntipuheet kuunneltuani sanoin välittömästi että ei kiinnosta jonka jälkeen alkoi lukemattomat taivutus puheet, "näissä kestää aina prosessoida", "tavataan ensi viikolla uudestaan". Noh, tämän jälkeen laitoin vielä viestiä kaverille että kaiken maailman kuraa yrität myydä jonka jälkeen hän laitteli vielä monta pitkää viestiä kertoen miten hän oli alussa myös skeptinen mutta uskoo tuotteeseen. Hän ei vain pystynyt uskomaan että jotain henkilöä ei kiinnosta moiset roskat. No tämän takia poistin ja blockkasin koko ukon fb.stä eikä tarvitse hänen kanssaan enää olla tekemisissä. Ehkä hän oppii tuosta ettei lähe moista roskaa tutuilleen kaupittelemaan. Tai sitten hän oli jo valmiiksi ajatellut että olen "uhrattavissa"
     
  18. zZzzz

    Rekisteröitynyt:
    06.10.1999
    Viestejä:
    1 510
    ^ todnäk tämä. ellei tunkittaja ole sitten kerrassaan käsittämätön latvalaho palmu tai yks-idiootti-vaan, näin murotermeillä ilmaistuna.. :psmoke:
     
  19. maxfalco

    Rekisteröitynyt:
    05.03.2012
    Viestejä:
    309
    Täällä on ihmetelty joidenkin ZZ-massipäälliköiden olemattomia tuloja. Olen kuullut, että verollisen ansiotulon pieni määrä johtuu siitä, että ZZ-pomot kikkailevat nostaakseen rahat verottomina päivärahoina ja kilometrikorvauksina:
    - Pääkaupunkinseudun tunkit kokoontuvat esim. Tang Dynastyyn päivisin tapaamaan värvättäviä ja soittelemaan asiakaspuheluita. Kirjanpitoon tuo merkitään työmatkana. Päivärahat voi nostaa, jos matkakohde sijaitsee vähintään 15 kilometrin päässä kotoa tai vakituisesta työosoitteesta (tässä tapauksessa sama asia) eli Tang Dynastyssa kokoontuvien kannattaa asua Helsingin ulkopuolella, esim Espoossa, Vantaalla tai Sipoossa.
    - Työmatkan täytyy myös kestää 6h, että saisi osapäivärahan ja 10h, että saisi täyden 40 euron päivärahan verottomana. Äkkiäkös sen 10h saa kaupungilla kulumaan ja kuka noita lopulta jälkikäteen kellon kanssa tarkastaa. Jos näin saa 40€ per päivä verottomana, tekee se 200€ viikossa ja yli 800€ kuussa verotonta tuloa.

    Sitten tulevat kilometrikorvaukset. Niitä saadakseen ZZ-tunkit kiertävät puhujina noissa jokaviikkoisissa "koulutuksissa" ympäri Suomen. Helsingistä Tampereelle ajava tienaa pelkkinä verottomina kilometrikorvauksina sen 150€ yhdestä päiväreissusta. Jos siis kuvitteellinen ZZ-tunkki "Kurre Orava" laskuttaa kuukauden jokaiselta päivältä päivärahat 40€/päivä, ajaa kerran viikossa Helsingistä Tampereelle tai vastaavan matkan (150€) ja kerran viikossa Helsingistä Seinäjoelle tai vastaavan matkan (300€), niin hän tienaisi kuukaudessa verottomasti...
    21,5 x 40€ = 860€ (päivärahat)
    4 x 150€ = 600€ (lyhyempien työmatkojen kilometrikorvaukset)
    4 x 300€ = 1200€ (pidempien työmatkojen kilometrikorvaukset)
    = 2460€

    Tässähän tullaan myös siihen, että ZZ-tyypit hehkuttaa, miten Diamondit tienaavat jo 4000€/kk. Todellisuudessahan tuo on vain Diamondin yrityksen kuukausiliikevaihto, mikä on normaalisti hyvin eri asia kuin palkka, koska ennen kuin liikevaihto muuttuu palkaksi, katoaa siitä noin puolet pois, kun vähennetään YELit ja verot. YEL taitaa olla pakollinen, mutta jos pyrkiikin nostamaan palkat kilometrikorvauksina ja päivärahoina, ei niistä mene veroja vaan tilille jää enemmän.

    Tämä tarjoaa myös mahdollisuuden kikkailuun. Esim noita "koulutusreissuja" voi buukata mielin määrin ja ajaa niin paljon kuin perse kestää, oli perillä asiaa tai ei.

    Ja toisekseen joku epärehellisempi verkostotunkki pystyy myös värittämään ajettuja kilometrejä suuremmaksi. En tiedä, onko noin tapahtunut, mutta se on hyvinkin mahdollista, koska esimerkkejä on niin paljon. Esim 2006 verottaja teki erityisiskun kiinteistövälittäjien toimintaan ja kävi ilmi, että monet maksoivat systemaattisesti välittäjilleen palkat verottomina kilometrikorvauksina ja kilometrin oli viilattu paljon todellista suuremmiksi.
     
  20. Matroskin

    Rekisteröitynyt:
    31.01.2014
    Viestejä:
    765
    Eipä taida 4000 €/kk liikevaihtojakaan kovin monella olla vaikka timattisia musta kruunuja pahvishekkeineen ovatkin?
     
  21. heyrst

    Rekisteröitynyt:
    31.12.2001
    Viestejä:
    5 620
    Joulusiivousta. Olis niin paljon helpompaa jos olis yksi nappi että poista kaikki viestisi..
     
    Viimeksi muokattu: 07.12.2016
  22. vinklubrulez

    Rekisteröitynyt:
    29.09.2007
    Viestejä:
    11 863
    Sehän Zinzino-tunkin provikka oli tuollaisella 4000€/kk myynnillä noin 10 prosenttia. Eli 400 euroa ja nekin oravarahoina.

    Siinä ei enää paljoa ole järkeä yrittää veroja minimoida ajamalla joka päivä autolla perse puudiksiin. Ongelma on enemmän siinä mistä saisi autoon kyytiin vaikka Tampereen reissulle muita massipäälliköitä bensakuluja jakamaan ja mistä saisi kasaan rahat auton ajoneuvoveroon ja käyttövoimaveroon.

    400€/kk x 12 kk= 4.800 euroa vuodessa. Sehän on Zinzinon timanttitirehtöörin tyypillinen verotettava tulo vuodessa.
     
  23. heyrst

    Rekisteröitynyt:
    31.12.2001
    Viestejä:
    5 620
    Joulusiivousta. Olis niin paljon helpompaa jos olis yksi nappi että poista kaikki viestisi..
     
    Viimeksi muokattu: 07.12.2016
  24. Kospi

    Rekisteröitynyt:
    12.06.2001
    Viestejä:
    1 035
    Kuulostaa todelliselta massipääliköltä, kun pitää kusettaa kilometrejä ja päivärahoja. Kyllä nyt kannattaa jo alkaa kuuntelemaan tirehtöörejä. Toki voi sitten kehua miten verostusta optimoidaan verosuunnittelulla. Ei, se ei ole verosuunnittelua vaan verokiertoa, jos keksimällä pitää keksiä tapahtumia mihin pitää rullata.
     
  25. vinklubrulez

    Rekisteröitynyt:
    29.09.2007
    Viestejä:
    11 863
    Jotta veroja olisi kannattava kiertää, niin pitäisi olla niitä tuloja ensin joiden veroja voisi sitten kiertää.

    Tuo tarina tuosta veronkierrosta kilometrikorvauksin lienee keksitty tunkkeja varten jotta tunkeille voitaisiin selittää miten massipäälliköt ovat oikeasti miljoonatuloisia verkostoveijareita, mutta tulot eivät siksi näy kun ajavat massipäällikköautoillaan niin paljon että veroja ei tarvi enää kilometrikorvausten jälkeen maksaa.

    Aiempi tarina samaan tarkoitukseen oli se miten massipäälliköillä on firmat Virossa pöytälaatikossa niin ei tarvi veroja maksaa. Niitä kun tässä ketjussa kaiveltiin niin eihän niillä Viron firmoilla ollut juuri lainkaan liikevaihtoa ja ainoa missä ne näkyivät oli siellä ne protestilistat jossa näkyy ne maksamattamat maksut ja viranomaismaksut.

    Ilmeisesti muutama massipäällikkö onnistui tekemään kunnolla tappiota siellä ennen konkurssia ja mahdollista rikossyytettä kun tilasivat Suomessa kaikkea romuja ilman ilman alvien maksamista ilmoittamalla myyjälle Viron Y-tunnuksen jolloin alvit olisi pitänyt hoitaa ostajan Virossa. Paskat ne mitään alveja koskaan minnekkään maksaneet. Komeat verovelat vain ehtivät saada aikaa.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti