Zinzino, "uusi" verkostohuijaus? Syyttäjä: Esitutkinta lopetettu

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja mugmuug, 18.03.2012.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. nouvankoin

Rekisteröitynyt:
    19.07.2017
    Eivät, 200-300€/kk/muksu tyypillisesti.

trotor tykkää tästä.
  2. vinklubrulez

Rekisteröitynyt:
    29.09.2007
    Asunnon edelleenvuokraus on lailla kielletty ilman että siitä sopii erikseen vuokranantajan kanssa.

Hauska akka tuo Suvisvilla on kun esiintynyt eri medioissa jonain menestyneenä yrittäjänä vaikka kyseessä on perseaukinen akka.

Ei taida kaikissa lehdissä oikein olla kriittistä journalismia että tarkistaisivat tuollaisten taustat.

3. Saukonpoikanen

Rekisteröitynyt:
    11.12.2017
    Vaikka en Suvin somekäyttäytymisestä välitä minäkään, ei tarvitsisi nimitellä akaksi. Näin naisihmisenä se osuu ikävästi korvaan. Muuten olen kyllä samaa mieltä kaikesta.

Nuorimman lapsen isä tosiaan kuoli, sieltä ei elatusmaksuja tule. Lapsi saa lapsenläkettä mutta siinä on kyseessä muutamant kympit. Toisen lapsen isä on insinööri, joten tuskin sieltäkään mitään valtavia summia tulee, niin kuin joku tuossa edelle veikkasi, 200-300 €.

Ylälinjaa oleva Peuriz/Roihas on perustanut uuden firman Suomeen, Scandinavian Success Oy. Pyöritelläänköhän tuota kautta nyt zinojuttua? Hänen/heidän virofirma Wellness Masters nyt statukseltaan deleted, liikevaihto quarter 1 201913 000, ei kovin kummoista.. Peuriksen firma Effectice networks taas ei näytä toimineen muutamaan vuoteen.

Onkohan joku täältä vihjannut Lumolle? Vai kenties naapurit? Ihan oikein että homma lloppui lyhyeen, omalla asunnollaan voi tehdö mitö vaan mutta muiden omistamaa ei pidä eikä saa käyttää tienaamiseen.

4. Paranormal

Rekisteröitynyt:
    25.08.2015
    Jaa, no sitten tein Suvista turhaan "hyvätuloista". Tuttu ekonomi maksaa kahdesta lapsesta jonkin matkaa yli 2000€, mutta tienaa ihan hyvästi, palkkatyöstä.

Viimeksi muokattu: 22.07.2019
  5. Kospi

Rekisteröitynyt:
    12.06.2001
    Pitää tähän vuokralla olemisen järjettömyyteen ottaa offtopicilla kantaa.

Mä en nää, että on järjetöntä maksaa +2k vuokraa, jos se asunto on sellainen mistä oikeasti pitää ja mihin ei muuten rahat riitä. Mä asun tällä hetkellä vuokralla asunnossa, jota mulla ei olisi ikimaailmassa varaa omistaa. Juu, järjetöntä maksaa isoa vuokraa(mulla ei ole varaa maksaa 2k vuokraa), mutta mikä sitten on järkevää. Asua mahdollisimman halvalla, jossain hevonvitun perämetsässä 15m2 velattomassa omistusasunnossa? Mulle elämä on tässä ja nyt, ei tulevaisuudessa. Omaisuuden kartuttaminen ole minulle mikään iteisarvo. On mulla puskurit ja joka kuukausi laitan säästöön 10% nettotuloista, mutta säästämisen pitää olla sellaista, ettei se tunnu mun normaalissa arjessa.

Mä syönkin ravintoloissa mutuna 600-800€/kk (+duunilounaat 200€/kk), onko se sitten järjetöntä? En minä tiedä, mutta minä pidän sitä hyvänä elämänä, josta minä nautin. Tässä kun on toipunut/toipumassa vakavasta sairaudestä nämä asiat tulee entistä kirkkaammaksi siitä, että tekee sitä minkä itse kokee itselle lisäarvoksi elämään, se ei välttämättä ole pankkitilin/osakesalkun koko. Jos se on kaunis asunto hyvällä paikalla ja vuokralaisena niin sitten se on se.

Tämä ei sinällään liity nyt puhuttuun pohattaan, mutta näin minä sen nään.

Viimeksi muokattu: 22.07.2019
  6. akir0

Rekisteröitynyt:
    12.02.2000
    Zinzinon kotimaan liikevaihdon lasku on tunkeille kaksin verroin ikävämpi juttu. Koska korvauksissa on niin paljon riippuvuuksia jalkojen tasapainoon, niin jo se, että jostain kohtaa toista jalkaa katoaa asiakkaita / tunkkeja, tippuu tulot hyvinkin äkisti. Ja tämä tietysti saa aikaan lumipalloefektin, koska sen korjaaminen omin voimin on aika vaikeaa, jolloin ehkä joku muukin tajuaa, ettei tästä tule mitään. Ja siitähän se romahdus sitten jatkuu.

7. Paranormal

Rekisteröitynyt:
    25.08.2015
    Näin se juuri on. Suomessa suorastaan häikäisee zinoon hirttäytyneiden epätoivo. Mm. Heidi aitiyrittaa-blogissaan ei enää edes yritä valehdella suomalaisten tunkkien tuloista, vaan kertoo kuinka Unkarissa zinolla tienataan. Näin varmaan muutaman maan ylälinjalaisen osalta voi aavistuksen pitää paikkansakin. Neitseellinen markkina voi alkuvaiheessa tarjota tienaamisen mahdollisuuksia ekana liikkeellä oleville, kun värväysrahoista saa kohtuullisen siivun. Tämä tosin toimii tasan niin kauan, kun pyramidiin liittyy uusia jäseniä. Kuten Suomessa on käynyt, loppuvat tulot välittömästi kun uusia uhreja ei enää löydy tai niitä ei jakseta jahdata. "Ulkopuolisille" myydyistä käärmeöljytilauksista ei tunkeille heru kuin murusia. Niistä tulot päätyvät suoraan norjan oravan taskuun, joka saanee kosteaa mielihyvää onnistuttuaan huijaamaan Heidin ja kumppanit pilaamaan henkilökohtaisen maineensa raatamalla puoli-ilmaiseksi hänen hyvinvointinsa eteen.

8. Tester13

Rekisteröitynyt:
    11.07.2014
    Q1: In Norway and Finland, the company believes that the sales decline will be lower in the first half of 2019, but that it may take longer than previously announced. Zinzino supports the local highly-motivated distributors to turn the sales trend around

Kylmää kyytiä luvataan tälle vuodelle ihan emoyhtiön virallisissa julkaisuissa :) Voipi olla haasteita nostella passiivista tuloa. :think:

Niille jotka miettii liittymistä tässä vaiheessa, niin tiedoksi : Tälläinen verkostohuijaus joka on terminaalivaiheessa ei todellakaan ole mikään ennennäkemättömän rikkauden lähde. Muutama ensin liittynyt saattoi saada rahansa pois mutta muille on tarjolla lähinnä maksumiehen paikkoja. Ainakin jos kotimaassa aikoo rimpuilla. Neitseellisellä uudella markkinalla voi vielä päästä jotain muruja keräämään.

Viimeksi muokattu: 29.07.2019
  9. Idän tietäjä

Rekisteröitynyt:
    06.11.2014
    Sattuipa tässä viikolla hauska tapaus kun eräs Zinzino-partneri päivitteli kuvakaappausten kanssa faceseinällä kuinka suolistosyövät ovat lisääntyneet. Tähän hän epäsuorasti tarjosi Zinzinon tuotteita hyväksi vaihtoehdoksi. Ei siis suoraan sanonut mitään mutta liikkui harmaalla alueella.

Toinen henkilö kommentoi asiaa juuri ko. syystä kärkkäästi ja paikalle lensi avuliaita kertomaan että eihän tässä mitään. Loppujen lopuksi oli koko päivitys poistunut.

10. jatta88

Rekisteröitynyt:
    08.05.2019
    Suvi on miehineen ollut jossain Hämeenlinnan markkinoilla esittelemässä Zinzinoa (Insta-storyista tämä tieto taas). Lapsikin oli valjastettu ottamaan kontaktia ohikulkijoihin. Olivat siellä keränneet ihmisiltä tietoa arjen haasteista (unettomuus yms yms), ja Suvi päivitteli miten paljon onkaan ihmisiä joilla näitä haasteita on ja joita he voivat Zinzinon kautta päästä auttamaan.

En tiedä onko tuo usko todellista vai ei, mutta on se kummallista kuunneltavaa miten Zinzino nyt vaan on se elämänlaatua parantava maaginen puuttuva palanen. Kun eiköhän se suurimmalla osalla ole kiinni ihan vain syömisistä, liikunnan harrastamisesta, stressitasoista jne.

11. csharpp

Rekisteröitynyt:
    07.11.2006
    Onkos zinzinolla myydä kahvia unettomuuteen?

12. rutkis

Rekisteröitynyt:
    25.08.2007
    Unettomuuteen taitavat auttaa ne käärmeöljyt paremmin

13. Puntus

Rekisteröitynyt:
    02.06.2009
    Hivenen hassua lukea noita taloustietoja, kun tammikuun kick off -tapahtumassa on hoettu, että 2019 on meidän!

14. vinklubrulez

Rekisteröitynyt:
    29.09.2007
    Ei taida enää paljoa zinzinoja napostella zinzinottelut.

Reilun viikon päähän zinzino kairaustilaisuuteen myynnissä on edelleen runsaasti lippuja:

https://www.teamzinzino.fi/event/event-tampere-talo-tampere/

Tunkittajien sivujakaan ei päivitetä turhan ahkerasti kun sivun alhaalla mainostavat edelleen toukokuun 2019 tunkitustilaisuutta ja kesäkuun "johtaja" koulua Oslossa:

https://www.teamzinzino.fi/

Hauska kun tuossa tunkitusvideolla tuo akkeli sanoo kohdasta 44 sekuntia eteenpäin, että "me tässä salissa päätetään millainen 2019 vuodesta tulee":

Päättivät sitten ilmeisesti että vuodesta 2019 tulee romahdusvuosi zinzinoille.

Viimeksi muokattu: 15.08.2019
  15. vanuppa

Rekisteröitynyt:
    22.08.2019
    Hain tänään kuukkelista tätä ketjua "zinzino"-haulla eikä löytynyt etusivun tuloksista. Koska pulju vielä pystyssä huojuu, pitää keskustelua yrittää vähän elvyttää, jotta amispojat osaa edes epäillä tätä huijausta ketjun noustessa etusivulle.

Luin tän ketjun läpi v. 2014, kun työkaveri tuolloin yritti houkutella mukaan. En todellakaan sekoa tällaisiin ja kun asiaan halusin perehtyä, jäin tämän keskustelun antiin ihan koukkuun :D Kollegan avokilla oli musta auto ja tarrat ja tonnin poonus ja fäästsilverit ja öljyt, kollega ite oli kouldi-tasolla. Huikee juttu...

Luin ketjua tänä kesänä alusta ja kyllä on parasta viihdettä aamukahville. Huomasin, että 90% ketjun ekan parin vuoden aikana linkatuista juutuup-videoista "Ei valitettavasti ole käytössä". Onkohan syynä ollut nega julkisuus vai liekö videoissa käytettyjen biisien teostomaksuista tullut ukaasia? Onneks parhaat palat (eli mm alkuperäinen "ne anto fiidpäkkii"-video) löytyy dropboxista.

Pari uutta videoo katoin kesän aikana ja huomasin, että nyt ei enää puhuta, miten ensi vuonna raketoi vaan koska sama laulu ei enää värisytä, siirrytään henkilökohtaisemmalle tasolle "tää on sun vuosi". Jos sit kun vuosi 19 päättyy (ja onneks heti vuosi 20 alkaa) ja tili näyttää miinusta, voi tunkki syyttää vain itseään. Hänen vuosihan tää oli, mitäs ei tehny tarpeeks. Surullista..

16. tounivee

Rekisteröitynyt:
    24.08.2019
    Oli pakko rekisteröityä ihan vaan tätä varten. Olen tosiaan huomannut saman, että tämä ketju on kadonnut Googlen hakutuloksista ensimmäiseltä sivulta.

Ettei vaan olisi "firman" toimesta ilmoitettu ko. keskustelua asiattomaksi sivustoksi.

Tavallaan ymmärtäisin sen. Ei kuitenkaan ole monikaan keskustelussa puhunut kauniisti Zinzinosta tai heidän liiketoiminnasta. Ja tuskin tulee puhumaan.

17. Arto75

Rekisteröitynyt:
    12.07.2019
    Onko Tampereella väkeä, Manu ainakin vain rakentaa ja vanha kämppä ei mennyt kaupaksi nyt vuokralla

18. Arto75

Rekisteröitynyt:
    12.07.2019
    Manet Oy protestilista aika raju, Jarkko Huttunen hallituksen varajäsen

19. jatta88

Rekisteröitynyt:
    08.05.2019
    Tampereen jälkimainingeissa Suvi miettii Instassa ettei keksi upeampaa yrittäjyyden muotoa, ja hänellä "ei meinaa kaaliin mahtua" miksei kaikki aloita tätä liiketoimintaa.

Luulisi että vuosien jälkeen hänkin olisi huomannut muutamia huonoja puolia verkostomarkkinoinnissa. Ja mitä siitäkin tulisi jos kaikki aloittaisivat ko. liiketoiminnan - siinähän olisi pian koko maan (tai maailman!) ihmiset myymässä toisilleen Zinzinoa :D

20. Idän tietäjä

Rekisteröitynyt:
    06.11.2014
    Joo siinä se mahdoton yhtälö olisikin jos kaikki tähän elämänsä tilausuuteen tarttuisivat.

Mitä näitä joitain viikonlopun herätyskokousvideoita olen nähnyt niin äärettömän vähän porukkaa paikalla. Silmämääräisesti sanottuna vain muutama sata. Jälleen samat timantit marssitettiin lavalle. Minä kun luulin että sinne marssivat aina vain nextille levelille siirtyneet, kuten verkostopiireissä sanotaan.

Arto75 tykkää tästä.
  21. Meikälä

Rekisteröitynyt:
    12.04.2018
    Itselläkin tuo samainen lause särähti korvaan. Veikkaan että tarkoituksena saada oma liiketoiminta kuulostamaan ihan mahtavalta ja täten saada muutama uusi tunkittaja mukaan. Minusta heidän touhunsa vaikuttaa aivan kammottavalta eikä siinä edes näytä tienaavan yhtään mitään. Vähätkin tienestit valuu noihin eventteihin.

22. Tester13

Rekisteröitynyt:
    11.07.2014
    Epäilen että parin päivän päästä löytyy muutama huono puoli kun Q2:sen tulokset tulevat :D

Edit: Maha kun ei täyty hypetyksestä ja hienoista iskulauseista....

Viimeksi muokattu: 27.08.2019
  23. Grez

Rekisteröitynyt:
    30.04.2001
    Onhan tuokin yksi tapa kertoa olevansa vähän yksinkertainen.

24. jyzzzy

Rekisteröitynyt:
    23.06.2009
    Niin näyttää olevan, viimeisen 6kk ajalta perinnässä yli 160.000eur.

25. Arto75

Rekisteröitynyt:
    12.07.2019
    No ei ihme, että keskittyvät matkailuun kotimaassa

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus