Ylinopeus (kameravalvonta)

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja The Sculptor, 20.08.2006.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Arab

    Rekisteröitynyt:
    20.10.2009
    Viestejä:
    1 847
    Jaa ei siel oo. No nää mun oletukset perustuki ~5 vuotta vanhaan tietoon. Elikkäs joo.

    Onko jossain vaiheessa suomessa ollut kuitenki keskinopeuskameroita, vai mistä tuon idean oon saanut päähäni. Peräti murosta joskus vuosia sit lukenu asiasta.
     
  2. Kuspho

    Rekisteröitynyt:
    08.11.2012
    Viestejä:
    560
    Eikös niitä testissä jollain pätkällä ollut. Mutta siitäkin taitaa olla jo muutama vuosi aikaa.
     
  3. DroiAn

    Rekisteröitynyt:
    04.12.2010
    Viestejä:
    1 431
    On niitä ollut jossain testissä.
    Tampereelle tunneliin ehkä tulossa:
    http://yle.fi/uutiset/3-9103614
     
    Viimeksi muokattu: 18.04.2017
  4. sidrend

    Rekisteröitynyt:
    08.03.2011
    Viestejä:
    799
    Eikä yhtään haittaisi tuohon tunneliinkin jonkin sortin nopeusvalvonta. Toki rajoitus siellä omasta mielestä aika alhainen 60, mutta suurin osa autoista tuntuu painavan ylinopeutta ja jopa aika selkeää sellaista.
     
  5. Lauri Luppa

    Rekisteröitynyt:
    10.10.2011
    Viestejä:
    112
    Tunnelin rajoitus pitäisi nostaa sataseen, sen jälkeen voisi harkita jotakin nopeusvalvontaa. Siellä ei ole risteyksiä, pahoja mutkia, vastaantulijoita, jalankulkijoita eikä mitään muitakaan yleisiä vaaratekijöitä.
     
    Viimeksi muokattu: 19.04.2017
  6. rävän tuuhein STI

    Rekisteröitynyt:
    02.03.2005
    Viestejä:
    3 641
    Mutta koska se on ... aivan oikein, TUNNELI !!! Aivan samaa päättömyyttä on ollut 1. tiellä (Hki-Tku) siitä saakka kun se valmistui. Muutaman sadan metrin mittaisissa tunneleissa on normaalin 120 -rajoituksen sijaan 100 -rajoitus kesät talvet. Kyllä maailma sekä ihmishenget pelastuu.
     
  7. kebek

    Rekisteröitynyt:
    18.10.2003
    Viestejä:
    734
    Lahti-Tuulos välillä oli koekäytössä joskus ennen tätä viimosta taantumaa, sen jälkeen piti tulla Lahti-Riksu välille myös, mutta fyrkat loppu kesken.
     
  8. DroiAn

    Rekisteröitynyt:
    04.12.2010
    Viestejä:
    1 431
    Tää on kyl joo. Ja varsinkin kun se joku lyhin tunneli on, olisko vaan n. 350 m pitkä niin hyvä että sen kohdalla ehdit hidastamaan 100 km/h kun taas saat kiihdytellä 120 km/h nopeuteen.
     
    Viimeksi muokattu: 19.04.2017
  9. Diaz\

    Rekisteröitynyt:
    14.03.2008
    Viestejä:
    17 972
    Miten niin? Kyltin kohdalla täytyy olla se 100 km/h ja 120 km/h kyltin ohituksen jälkeen vasta saa kiihdyttää. Hyvin tuossa siis ehtii.

    Itse ajelen koko pätkän samaa nopeutta etenkin öisin.
     
    Viimeksi muokattu: 19.04.2017
  10. DroiAn

    Rekisteröitynyt:
    04.12.2010
    Viestejä:
    1 431
    No juu ehtii ehtii, mut ehkä puol minuuttia ajellaan sitä satasta niin kyllä se vähän hölmöltä tuntuu. Täytyy myöntää etten myöskään läheskään aina 100 km/h asti jaksa hidastella, 110 km/h on hyväksi todettu kompromissi ja 120-näytön jälkeen nopeuden nosto takasin.
     
    Viimeksi muokattu: 19.04.2017
  11. Diaz\

    Rekisteröitynyt:
    14.03.2008
    Viestejä:
    17 972
    No enpä minä siitä sinänsä jaksaisi harmistua, yhtä haastava toimenpide kun risteysalueella hidastaminen. En tosin ymmärrä miksi juuri siinä tunnelissa hidastetaan kun tuolla on samanpituisia 120 km/h tunneleitakin.
     
  12. Xiph

    Rekisteröitynyt:
    23.03.2001
    Viestejä:
    363
    Sain sakot [email protected] Katsoin paikan jälkikäteen google mapsista ja siinä näkyi taajamamerkki, jota en ollut huomannut. Oletin siis että oma moka ja maksoin sakon heti. Tänään satuin samalle tieosuudelle ja ajoin paikan ohi molempiin suuntiin, vaan eipä siellä ollutkaan sitä taajamamerkkiä. Noin 1,5km ennen kameraa oli viimeisenä nopeusrajoitusmerkkinä 80km/h. Osuus on pääasiassa maalaistietä. Ohi ajaessa näin kahden auton viidestä väläyttävän kyseistä kameraa. Toinen näistä ajoi varmasti tuota 80km/h nopeutta.

    Minkäslaiset mahdollisuudet sakon perumisessa on, vaikka ehti jo maksaa? Ylinopeudesta ei ole kuin pari viikkoa.
     
    Viimeksi muokattu: 02.05.2017
  13. timitomi

    Rekisteröitynyt:
    15.09.2013
    Viestejä:
    1 864
    Totta kai kannattaa kysyä, mikä on ko. paikan nopeusrajoitus. Sähköposti on ok. Siitä se lähtee.

    Voit tietenkin kertoa tänne myös, jos vaikka joku tunnistaa paikan

    http://www.poliisi.fi/turvallisuus_...vallisuus/poliisin_liikenneturvallisuuskeskus
     
  14. touhis

    Rekisteröitynyt:
    03.12.2013
    Viestejä:
    9
    Savonlinnan keskustassa on nyt siis parkkikiekkopysäköintiä, paitsi ei miten tahansa. Lykkäsin tuon kippanan kadun laitaan kiekon kanssa ja kun palasin asioiltani niin löysin tiketin lasista. "Pysäköintiruudun reuna ylitetty" oli syy. Savonlinnalaisten virkamiesten mukaan kuvassa näkyvät kivetykset kuulemma merkitsevät pysäköintiruutuja. Ei ehkä hieman ole ryöstetty fiilis lainkaan.

    [​IMG]
     
  15. timitomi

    Rekisteröitynyt:
    15.09.2013
    Viestejä:
    1 864
    Taitaa olla laputettavista puutetta Savonlinnassa, kun keksivät tuollaisia miinoja. Mitenköhän on tilanne esim talvella. Minkälainen merkki on kadun päässä?
    Voisi pysäköinnin valvonnan esimieheltään ainakin kysyä, perustuuko ruutujen merkintätapa lakiin tms. Hallintooikeus valitukset taitaa olla nykyjään maksullista.
    Esim. Autoliitto saattaisi antaa jonkun vastauksen ilmaiseksi, jos on jäsen.
     
  16. touhis

    Rekisteröitynyt:
    03.12.2013
    Viestejä:
    9
    Kadun risteyksessä on tämmöinen perus p-kyltti. Kävin itse asiassa kertomassa pysäköinninvalvojalle kertomassa mielipiteeni aiheesta, mutta vastauksena mussutettiin että "on maalattu eikun merkitty ja oikein on lappu kirjattu."
    [​IMG]
     
  17. Mitenköhän isoja nuo "ruudut" nyt on, vaikuttaa että jos niiden mukaan mentäisiin niin autoja mahtuisi paljon vähemmän.
     
    Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: 08.06.2017
  18. lospolloshermanos

    Rekisteröitynyt:
    11.12.2014
    Viestejä:
    31
    Eikä tietenkään voinut merkitä noita ruutuja väriltään erottuvammalla kivetyksellä. Esim. rusehtava kivi olisi sopinut esteettisestikin oikein hyvin.
     
  19. timitomi

    Rekisteröitynyt:
    15.09.2013
    Viestejä:
    1 864
    Löysin tämän

    "TLA 42 §
    Pysäköintialue erotetaan ajoradasta yhtenäisellä valkoisella viivalla. Samanlaisella viivalla voidaan osoittaa ajoneuvojen sijoitus alueen sisällä.

    LMp 36 §
    Pysäköintialueen erottamisessa tai ajoneuvojen sijoituksessa alueen sisällä käytettävän viivan leveys on 10 cm."

    Tässä linkki s. 46

    Tiemerkintä
    http://www2.liikennevirasto.fi/julkaisut/pdf8/lo_2015-25_tiemerkintojen_suunnittelu_web.pdf

    Laita tämä sähköpostilla pysäköinnin vastaavalle,
    Ota kopio itsellesi, ja kopiot vaikka kaupungin johtajalle ja kaupunginhallituksen puheenjohtajalle.
    Kopio liikennevirastoon, vaikka kirjaamoon.
    Paikalliselle lehdelle myös kopio, niin asia saa hiukan julkisuutta.
    Noi valokuvat liitteeksi.

    Pyydä vastausta kirjallisesti. Jos ei tule, niin, mietitään muita keinoja.
    Kerro tänne, mitä vastaavat
     
    Viimeksi muokattu: 09.06.2017
  20. Kikkee

    Rekisteröitynyt:
    08.04.2014
    Viestejä:
    2 091
    Samanlaisia kiveyksellä "rajattuja" parkkiruutuja on täälläkin, ja samat liikennemerkit niistä löytyy kuin tuostakin kohtaa. En ole täällä nähnyt kenenkään saavan sakkoja sijoittumisen vuoksi, en edes minä. Noihin on 90% ajasta mahdotonta saada autoa "ruutuun", koska se edessä/takana oleva auto ei ole "ruudussa". Tuossa ylläolevassa tapauksessa näyttäisi siltä, että takana oleva mitsu on myös oman ruutunsa ulkopuolella, tai sitten sillä on helvetin iso ruutu.
     
  21. B12

    Rekisteröitynyt:
    05.04.2002
    Viestejä:
    2 616
    Eikös se Meeri ole jo eläkkeellä? Asiaa tuntemattomille kerrottakoon, että Meeri oli Savonlinnan legendaarinen pysäköintihaukka, joka tienasi kaupungille painonsa arvosta kullassa/ vuosi.
     
  22. Mii-ka

    Rekisteröitynyt:
    13.07.2006
    Viestejä:
    572
    Ajoin siirrettävään tolppaan vähän liian kovaa (ehkä 110 länsiväylällä, eli 80 alueella) ja odottelin isoa laskua. Asiasta on kohta 3vk ja ei ole postia tullut. Netissä väitetään että sakko on lähetettävä 2vk sisällä, pitääköhän tämä paikkaansa, eli selvisinkö säikähdyksellä mahdollisesti ? :psmoke:
     
  23. S62B50

    Rekisteröitynyt:
    16.06.2009
    Viestejä:
    7 270
    Vantaallahan nyt sakotetaan autoja jos rengas on vähänkään nurmikon puolella. Eli Vantaan pysäköinninvalvonnan mielestä on parempi ajaa auto niin, että molemmat renkaat on asfaltilla (saa pysäköidä tien laitaan), mutta tällöin ajotie kapenee sen auton verran. Selityksenä oli jonkun viherdemarin mukaan se, että jos nurmialueelle laittaa renkaansa, niin siellä saattaa olla vesijohto tai sähkökaapeli, joka sitten rikkoon tuu auton painosta. Minä kun luulin, että vesijohdot yleensä kaivetaan vähintään pariin metriin ja sähkökaapelitkin laitetaan 70 centtimetriin asianmukaisesti suojattuna ja tiivistettynä, mutta Vantaalla ilmeisesti ne vedetään ihan pintavetoina.

    Vantaalla ei siis parane leikata edes nurmikkoa.
     
  24. ---33---

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2012
    Viestejä:
    404
    Itelle tuli huhti- ja toukokuussa laput alle viikossa netpostiin, myös aikaisemmilla kerroilla on myös aika ripeästi tullut(viime kesäkuussa vuonna tuli kirje/rikesakko postilaatikkoon). Räpsäyspäivät oli molemmat keskiviikkona ja seuraavina maanantaina tuli sähköistä postia Helsingin poliisilaitokselta.

    Onhan tuota maksettavaa tullut lyhyellä aikaa, taitaa olla reilu tonni parin vuoden ajalta. Pitää olla taas tarkempana. Meni vuosia ettei tullut ainoatakaan pikavoittoa. Viime tammikuussa sain ihan perinteisellä tavalla päiväsakkolapun kun olivat ohituskaistan päässä tutkaamassa ja sit toissa vuoden syksyllä meni myös päiväsakoille kun siviiliauto ajeli perässä jonkin matkaa. Laskivat vaan "kolmet sakot vuoden ajalta" ja tuli kutsu/ilmoitus ajokorttikäsittelyyn, tuokin kutsu tuli aika pikaseen sen jälkeen kun kolmannen sakon olin maksanut.
     
    Viimeksi muokattu: 23.06.2017
  25. Scarab

    Rekisteröitynyt:
    27.12.2015
    Viestejä:
    84
    Kehä ykköstä kun tulee käytettyy hyvinkin paljon työn puolesta niin sanottakoon, että keskivauhti on tippunu aika reilusti...70kmh pärjää ilman haitariliikettä ihan hyvin....vituttaa vaan alamäkeen painella raskaalla kalustolla jarruu tietyissä paikoissa...kamerat tuntuu olevan herkässä..2x räps ja ei oo mitään johtajalle tullu...1-3kmh ylityksiä...

    Only in finland
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti