Yleistä asiaa kotiteatterin johdotuksista, liittimistä yms.

Viestiketju alueella 'Viihde-elektroniikka, kamerat ja Hifi' , aloittaja Tommi_82, 23.12.2014.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Tommi_82

Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Pikaisella silmäilyllä ei löytynyt vastaavaa keskustelua, sen sijaan satunnaisia kyselyitä milloin mistäkin piuhasta yms...
    Eli kokeillaan menestyisikö ihan oma ketju aiheesta :)

Ja avaankin itse pelin ja kysyn että mistä löytäisi pintaasennettavia kaiutinpistorasioita, mieluiten banaaniliittimillä? Vai pitääkö värkätä itse mieluisat..?
    Tarve olisi liittää 1 kaiutin per rasia.

2. s282

Rekisteröitynyt:
    04.07.2013
  3. latexii

Rekisteröitynyt:
    01.11.2000
    Mikset käytä esim. Speakon runko -liittimiä ? Sais parhaimmillaan 4 kaiutinta per liitin :) (8 piuhaa)

Koko etupää yhdellä kaapelilla :P

4. Tommi_82

Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Ideana oli että saisin vedettyä piuhat huomaamatta takakaiuttimille ja saisin kaiutinpistorasian ihan kaiuttimen viereen, jalustoista sitten taas löytyykin puolikiinteä johdotus kaiuttimille.
    Nykyisessä asennuksessa on vain sokeripala jalkalistassa, jotain hifimpää kaipaisi tuon tilalle, muutto edessä ja koko kuuntelutila menee uusiksi jokatapauksessa, sama rakentaa johdotukset yms viimeisen päälle.

5. StiNgeRWeb

Rekisteröitynyt:
    07.09.2001
    No sitten tuo Speakon kaiuttimille on varsin käypäinen ratkaisu. Itse en edes harkitsisi muita ratkaisuja kun kerrankin standardiin on mahdollisuus. Onhan nuo Speakonit vähän kalliimpia mutta samalla ovat standardin mukaisia ja luotettavia liittimiä. Banaaniliittimet ovat jotain harrastustason jäämistöä, speakon-liittimellä hoidetaan käytännössä kaikki festarisetit sun muut joten yhtensopivuus on ainakin hanskassa ja muutenkin liitin on varsin jämerää tekoa, huhu kertoo että joku AV-teknikko on kiivennyt liittimiä askelmina käyttäen PA-tornin huipulle tekemään muutoksia kun muuta kulkutietä ei ole ollut.

6. latexii

Rekisteröitynyt:
    01.11.2000
    No jos on hifimpää vetää tavan banskuja ympäri kämppää niin mikäs siinä. Itse vetäisin 2kpl 8-napaista speakonia joilla hoitais koko järjestelmän ja taatusti olis johtohässäkkää vähemmän. Jossei keksi muille navoille tekemistä niin niitähä voi hyödyntää vaikka signaalikaapelin tavoin (RCA). Joutuuhan siinä tosin hieman merkkaushommiin kun ei olekkaan sitä perus puna-musta värikoodausta.

7. Tommi_82

Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Siispä noita speakoneita :) banskuliitin idea tuli kai lähinnä siitä kun niitä pyörii nurkissa ylimääräisenä mielin määrin, ei olisi tarvinnut kun tinata ne piuhan päähän...
    Saako noita speakoneita rasian kanssa, vai pitääkö askarrella itse runkoliittimestä?

8. StiNgeRWeb

Rekisteröitynyt:
    07.09.2001
    4-napaisiin Speakoneihin on ainakin pintarasioita olemassa, liitin menee samaan reikään kun D-mitoituksella oleva Neutrik XLR-liitin. Rasiakalusteita myy ainakin Noretron. 8-napaiselle Speakon-rungolle ei taida olla valmista rasiakalustetta joten joutuu varmaan itse tekemään sokkolevystä.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen