Yleiskaukosäätimet

Viestiketju alueella 'Viihde-elektroniikka, kamerat ja Hifi' , aloittaja SetTainte, 20.09.2005.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. SetTainte

Rekisteröitynyt:
    31.01.2005
    Mikähän kaukosäädin kannattaisi hommata ohjaamaan seuraavia vempeleitä:
    - n. 20 vuotias ASA:n telkkari
    - JVC HR-J780 videot
    - Topfield 5100 digiboxi
    - Pioneer VSX-D814 vahvistin

Tulevaisuudessa tulee töllö vaihtumaan ja jonkinlainen mediasoitin liittymään porukkaan.[signature]Set-T'ainte / IBM T43: M760/2 Gt/120 Gt[/signature]

2. code.666.

Rekisteröitynyt:
    26.08.2002
    Oman kokemuksen perusteella voin suositella All for One Kameleon 2nd generationia, sinulle riittää noiden laitteiden perusteella 4in1, mutta tulevaisuutta varten 6in1 ei olisi paha hankinta.
    Noiden laitteiden kanssa en osaa sanoa mahdollisista yhteensopivuus ongelmista (itselläni ei tosin mitään ongelmia ollut).[signature]iNGSOC +1XXX, Elitisti...? totta kai!
    DVD-Luettelointi Ostetaan seuraavat dvd:t
    [vantaa / myyrmäki] [/signature]

3. Whig

Rekisteröitynyt:
    13.06.2000
  4. yuha

Rekisteröitynyt:
    24.02.2004
    http://www.tomshardware.com/consumer/20050517/index.html

Mulla on tuo Logitechin lippulaiva. Aivan loistava kauko. Akku ja laturi kuuluu hintaan (ei ärsyttävää patterien vaihtoa). Helppoo säätää kuntoon PC:n avulla, Logitechin sivuilla valtava kirjasto josta löytää omat laitteensa.

Näyttö selkeyttää käyttöä huomattavasti. Jos vaikka haluat katsoa telkkaria, painat kaukosta ""Watch TV"", jolloin laite kauko laittaa kaikki laitteet yhdellä klikkausella päälle ja vaikkapa valitsee vahvistimesta oikean inputin.

Suosittelen. Onhan tuo aika perkeleen kallis.[signature]Save gas. fart in a jar.[/signature]

5. halvalla jos haluaa hyvää niin ostaa class ohlssonilta tuollaisen remotec nimisen laitteen mikä itselläkin on, löytyy kosketus näyttö ja pystyy ohjelmoimaan vaikka toisella kakella, jos ei suoraan löydy koodilistasta oikeaa. hintakin vain 45e

6. freezer

Rekisteröitynyt:
    22.04.2000
    Ja jos vielä halvemmalla haluaa,niin verkkokaupasta löytyy Medion MD4689 8-in-1 Remote Control,joka on oppiva myöskin,hintaan 17,90..
    Omaa myöskin tuollaisen ""all power off"" nappulan,josta ainakin omat laitteet (Topfield 5100,Daewoo töllö,Samsung dvd hd-850 ja Ramaha RX-V650) kaikki käynnistyvät ja sammuvat.. tosin jammu vaatii kiikailua,johtuen et käynnistyy ja sammuu eri napista...
    Tosin ei näyttöjä ja muita hienouksia.

[Edited by: freezer on 20.9.2005 17:57]

7. Robthedude

Rekisteröitynyt:
    20.11.2001
    Mikset? Onhan nuo saanut aika hyvät testipisteet...

Onko tuo Medion MD4689 hyvä käyttää noin yleisesti? Meinaan on vähän hintaeroja noihin kalliimpiin kaukkareihin, ja jos tolla pärjää jotenkin niin ihan jees!

[signature][/signature]

8. Kiituri

Rekisteröitynyt:
    31.01.2001
    Mulla on tollanen Kameleon 2nd generation 6 laitteelle. En voi muuta kuin suositella. Ainoa miinupuoli on että siinä näkyy sormenjäjet.

Ensimmäisen sukupolven kapulaa en huolisi. ;)

[Edited by: Kiituri on 22.9.2005 17:20]

9. foenix

Rekisteröitynyt:
    29.12.2000
    Mulla on tommonen medion. On se ihan eri hintaluokassa ja sen huomaa kapulan olemuksessa, mutta ihan toimiva se silti. Joidenkin laitteiden kanssa kylläkin sai tapella aika pitkään että sai opetettua ne komennot (valmiita koodeja en edes lähtenyt kokeilemaan)[signature]

10. Kyrsa

Rekisteröitynyt:
    23.07.2000
    Mitä vikaa?
    [signature]Hi, I am a signature virus, please
    insert me into ur signature so I can spread, thanx 8o)[/signature]

11. SetTainte

Rekisteröitynyt:
    31.01.2005
    Missä? En mä ainakaan tiedä mitään mistään viasta...[signature]Set-T'ainte / IBM T43: M760/2 Gt/120 Gt[/signature]

12. Whig

Rekisteröitynyt:
    13.06.2000
    Turha kai näitä on uudelleen kirjoittaa: http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=32048&page=1&pp=20

Esim. yksi lainaus:
    ""hieman alkoi pelottamaan kun kapula ei ollutkaan alumiinirunkoinen niinkuin edellisen sukupolven kapulat. Kromin väriset muovikuoret ovat aika hirveät mutta onneksi muoto sopii kouraan hyvin.""

No sittenhän sen on pakko olla hyvä ja hieno vaikka ei itse siitä pitäisikään yms. jos kerran testipisteet on ollu hyvät. ;-)

[Edited by: Whig on 23.9.2005 11:39][signature]Homeiset sivut <- Valokuvia ilotulitteista, salamoita, kuusta, auringosta, luonnosta yms.
    myydään kamaa <- aurinkopaneeli, LCD, radioita, skannereita, sykemittari, TI-85, One4All kaukosäädin, GPS, yms.[/signature]

13. happoradio

Rekisteröitynyt:
    22.01.2003
    Minullakin medioni, ihan kelpo säädin paitsi dvd-soittimen kanssa en ole vielä saanut pelaamaan, mahdollisesti vika on kyllä soittimessa. Napit on hieman jäykät eikä ota vastaan niin hyvin kuin muut kaukosäätimeni, mutta ehkä ne siitä löystyy ajan mittaan.

Kake on tyylikäs ja ihan hyvä kädessä. Toimiva ratkaisu, itse en nähnyt järkeväksi laittaa yli 100? kaukosäätimeen, kukin tyylillään ja lompakollaan.

14. SgtBudde

Rekisteröitynyt:
    20.03.2000
    Medion myös täällä ja suurin ongelma on ollut ,ettei Yamahan viri-vahvarin kaukosäätimestä mene oppi perille tuohon kapulaan, Technics:n vahvarin kanssa ei ko. ongelmaa ollut.
    [signature]-Budde-[/signature]

15. happoradio

Rekisteröitynyt:
    22.01.2003
    Minun Jamaha toimi ainakin suoraan koodilla. RXV-420RDS.

Oho, huomasin juuri että näköjään menee powernapista vain pois, mutta ei päälle.

[Edited by: happoradio on 23.9.2005 17:03]

16. SetTainte

Rekisteröitynyt:
    31.01.2005
    Menin sitten Saksanmaalta eBaysta hommaamaan itelleni tommosen Logitech Harmony 885:n.
    Täytyy sanoa, että varsin mahtava vekotin. Asennukseen saa käyttää aikaa, mikäli haluaa kikkailla (ite haluan esim aina telkkarin mutelle käynnistyksen yhteydessä) mutta tämän jälkeen kaikki toimii varsin upeasti.

Enää on yksi ongelma: yksittäistä laitetta käytettäessä on napeja ruudussa todella monta ylimääräistä. Pääseekö niistä jotenkin eroon?

edit: url-tagissa yks sulku väärin päin

[Edited by: SetTainte on 17.10.2005 10:26][signature]Set-T'ainte / IBM T43: M760/2 Gt/120 Gt[/signature]

17. jsantti

Rekisteröitynyt:
    18.05.2004
    Pitäisi hankkia tuollainen yleiskaukosäädin, kun alkaa noita laitteiden omia kaukosäätimiä olemaan jo liikaa, olen ajatellut All for One Kameleon 2nd generationia 4 tai 6 laitteelle, itsellä on seuraavat laitteen, 32"" thomson, LG RH7500 dvd kovalevy tallennin, Yamaha RX-V430RDS sekä pian myös digiboksi. Pystyykö tuolla kameleonin 4 tai 6 laitteen kaukosäätimellä ohjaan myös tuota yamahan kotiteatterivahvistinta sekä digiboksia?

18. rippe

Rekisteröitynyt:
    17.01.2003
    [/quote]
    Minun Jamaha toimi ainakin suoraan koodilla. RXV-420RDS.

Oho, huomasin juuri että näköjään menee powernapista vain pois, mutta ei päälle.

[Edited by: happoradio on 23.9.2005 17:03]
    [/quote]

mulla yammun RXV430 ja päälle menee pause napista =) powerista pois..
    [signature]Hki
    [/signature]

19. MacZon

Rekisteröitynyt:
    26.12.2003
    Mulla jammun RX-440 vaffe sammuu myös power napista mutta menee päälle pause napista. Tämä siis medionilla.[signature]XP 2800+ R9700 Abit AN7 2048 PC3200[/signature]

20. Geefabio

Rekisteröitynyt:
    12.06.2003
    Palm505m ja siihen oikea softa :) Pelaa hienosti, kantamaa on hervottomasti ja saa itse kirjoittaa omat macrot ja opettaa laitteen. Tottelee jokaista kun klikkaa learn -> ampuu originaalilla palmia. Kaukosäätimet voi itse piirtää halutunlaisiksi ja piirtää vain napit mitä haluaa :)[signature]Fujitsu Siemens M3438G REALITY.SYS is corrupt. Reboot universe? (y/n)[/signature]

21. Speitan

Rekisteröitynyt:
    14.07.2001
    Itselläni on Proton IR800 16in1. Hyvin on toiminut ja mielestäni parempi kuin kameleon. Verkkokaupasta ainakin löytyy mokomia ja hintakin laskenut siitä mitä oli kun itse ostin.[signature]Digicomp L-71, 1.6Ghz Pentium M, 1024MB DDR, R9700M
    R.I.P (DFI NFII Ultra Infinity, XP2600+ [email protected]+, Kingston 1024MB [email protected], Sapphire R9800Pro 128MB (446/367))[/signature]

22. Täältä löytyy myös Proton IR800 16in1, kapulan ostin ihan heräteostoksena verkkokaupasta. Tuota enne mulla oli kameleon 6in1 joka oli kyllä kanssa ihan jees. Protonista tykkään noiden tavallisten nappien takia ja siinä saa myös valita kosketusnäytöllä olevat kuvakkeet(kameleonissa tämä ei onnistu). Kameleonin gen. 2 on ihan keuheeta roskaa helisee ja natisee, ei säväytä yhtään. Noissa vanhoissa oli sentää kunon alumiinirunko ja paaaaljon parempi kosketuspinta.

[Edited by: PiPi Mc on 29.10.2005 22:05]

23. Enrique Carioca Banned

Rekisteröitynyt:
    05.04.2001
    Itselläni myös tuo sama vimpain ja olen kyllä tyytyväinen hankintaani. Muutaman illan sai istua PC:n ääressä opettamassa kapulalle herran pelkoa, mutta nyt se toimii kuin unelma. Kapulan tekoäly on kyllä paras keksintö sitten siivutetun leivän.

Kysymykseesi: siis tarkoitat niitä näytön vieressä olevia nappeja? Ylimääräisistä toiminnoista pääsee helposti eroon, kun valitsee pudotusvalikosta toiminnoksi tyhjän kohdan.[signature]Mischief. Mayhem. Soap.[/signature]

24. xemu

Rekisteröitynyt:
    05.09.2003
    Itse olin myös ostamassa tuota laitetta, mutta iski epävarmuus, että jos se ei sittenkään korvaa kaikkia toimintoja kaikista laitteista.. silloinhan se on täysin turha. Kun tarkoitus on että kaikki vanhat kaket voi laittaa perimmäiseen kaappiin piiloon.
    Eli jos esim. haluan säätää äänenvoimakkuutta vahvistimesta ensin, ja sitten hienosäätää digi-boxista niin onnistuuko se? (..saamarin 4 ohmin pääkaiuttimet tekee vahvarin äänensäädöstä melko herkän..)
    No, tuo nyt oli vaan yksi esimerkki. Mutta siis saako siihen tosiaan aivan kaikki toiminnot ohjelmoitua mitä mieleen voi juolahtaa?

25. Enrique Carioca Banned

Rekisteröitynyt:
    05.04.2001
    Xemu, olkkarini pöydällä oli ennen Harmonyä öö... yykaakoonee... kahdeksan kaukosäädintä ja nyt vain yksi. Oikeastaan ainoa tilanne, missä tulee kaivettua toinen kake esiin on videoitten ajastus. Tokihan sen voi Harmonylläkin tehdä, mutta Panasonicin alkup. kake on kieltämättä kätevämpi tuossa hommassa. Missään muussa tilanteessa en ole muita kaukosäätimiä enää kaivannut.

Selitän hivenen tuota Harmonyn toimintalogiikkaa: Kaukosäätimen voisi oikeastaan jakaa kahteen toimintaperiaatteeseen, Activity ja Device. Activity-tilassa ollessaan kaken näytölle tulee valikko, jossa on vaihtoehdot esim. Watch DVD, Play Xbox, Watch digi-TV, Play CD jnejne. Kun valitset esim. Watch digi-TV, niin kokoonpanostasi riippuen tapahtuu seuraavat toimenpiteet automaattisesti: Telkku käynnistyy ja menee oikealle inputille, vahvari menee päälle ja oikealle inputille, digiboxi käynnistyy. Huomaat kesken uutisten, että sinun pitää säätää digiboxin äänentasoa ja jos olet ohjelmoinut digiboxin volyyminsäädölle kaksi ylimääräistä painiketta, niin sekin onnistuu, ilman että tarvitsee selata kaken valikoita.

Jos haluat kuunnella välillä CD:tä, niin painat vain Listen CD activityn päälle ja oletusarvoisesti Harmony sammuttaa tarpeettomat laitteet, valitsee vahvistimesta oikean kanavan, laittaa virrat päälle CD-soittimeen ja painaa Play-nappia. Halutessasi voit kuitenkin ohjelmoida kaken niin että esim. telkku jää päälle. Kaikki tällaiset pikkunyanssit on konfiguroitavissa kuhunkin activityyn.

Device-tila:

Device-nappia painamalla pääsee ikäänkuin emuloimaan olemassa olevia kaukosäätimiä, valitset vain oikean laitteen/kaukosäätimen ja käyt tekemässä tarvittavat muutokset ja palaat takaisin vaikkapa Watch digi-TV -activityyn. Tämä siis, jos haluamiasi nappeja et ole laittanut activity-tilaan.

Itse olen saanut kapulan sille mallille, ettei minun tarvitse enää poistua mistään activity-tilasta enää kuin korkeintaan videoiden ajastuksen vuoksi.

Itse kapulan ohjelmointi on velho-avusteinen. Ohjelma kysyy alkuun, mitä laitteita kokoonpanoosi kuuluu. Kun lähdet luomaan activityä, ohjelma kyselee mm. millä laitteella haluat säätää äänenvoimakkuutta (esim. vahvistin), mihin kuva syötetään (TV), millä vaihdetaan kanavat (digibox) jne. Kun olet vastannut kysymyksiin, niin ohjelma konfiguroi valmiiksi kapulalle tarpeelliset napit, joilla ohjataan kulloisessa activityssä tarvittavia laitteita. Sitten vain kapula USBiin kiinni ja asetukset siirretään kapulalle. Jos haluttua toimintoa ei löydy oletusarvoisesti, niin ne saa lisättyä näppärästi alasvetovalikoista.

Harmonyn tietokannasta löytyy huimaava määrä kauko-ohjaimia. Ja jos on jokin niin eksoottinen värkki, jota siellä ei ole (epäilen suuresti), niin toimintojen opettaminen onnistuu kyllä. Tai sitten vain valitsee jonkin sinnepäin olevan kapulan ja muokkaa sitä hieman.

Itsellä meni kolme tehokasta päivää perusasetuksiin + kaikkien pikkujuttujen säätämiseen, mutta se kannatti. Muutama ärräpääkin tuli lausuttua, mutta sain kuin sainkin kaikki systeemit toimimaan niin kuin halusin. Nyt laite toimii kuin unelma.

Tulikohan jo liikaa hehkutusta...?[signature]Mischief. Mayhem. Soap.[/signature]

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen