Windows 10 - Päivitys, asennus ja aktivointi

Viestiketju alueella 'Ohjelmat, käyttöjärjestelmät ja ajurit' , aloittaja Lone Wolf, 30.09.2014.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Melbac

Rekisteröitynyt:
    15.01.2001
    1809 april 2 päivityksen(tai amd 19.4.1 tai läjä muita softia) jälkeen ilmesty tollainen "kernel security check failure".Onkos muilla ilmennyt tollaista?.Ekaa kertaa tuli ainakin itselle.

2. korohoro

Rekisteröitynyt:
    04.06.2010
    Win 10 ei aktivoidu uudessa koneessa. Aiemmin Win 10 (oem) oli asennettuna vanhassa koneessa. Tein asennnuksen uuteen Microsoftin ohjeen mukaisesti: https://www.microsoft.com/fi-fi/software-download/windows10. Asennuksen jälkeen poistin vanhan koneen Microsoftin tililtä. Onko mitään keinoa saada Windows aktivoitua? Vanhaan koneeseen alkuaan asennus on tehty päivittämällä Win 7:stä.

3. Tarantella

Rekisteröitynyt:
    27.03.2015
    Annoitko tuotetunnuksen jo asennuksen aikana, se pitäisi ohittaa "Minulla ei ole tuotelisnssiä". Toimitko MS ohjeiden mukaan tuoitelisenssin siirrossa.

Saattaa olla huono asia, etä menit poistamaan vanhan koneen MS-tililtä, koska uudelleen aktivointi perustuu juuri siihen ja se oli digitaalinen käyttöoikeutesi lisenssiin.
    https://support.microsoft.com/fi-fi/help/20530/windows-10-reactivating-after-hardware-change

Edit: Aina voi tietysti kokeila jos vanhan seiskan lisenssillä aktivointi vielä toimii. Anna palautetta.

Viimeksi muokattu: 08.09.2019
  4. korohoro

Rekisteröitynyt:
    04.06.2010
    Uusi kone näkyy MS-tilillä, mutta ei aktivoidu.

Valitsin asennuksen aikana "Minulla ei ole tuotelisenssiä". Toimin MS:n ohjeiden mukaan tuoitelisenssin siirrossa. Kympille ei ole tuotetunnusta, kun se on asennettu, kun seiskan pystyi päivittämään ilmaiseksi kymppiin.

5. Tarantella

Rekisteröitynyt:
    27.03.2015
    Kokeilitko aktivoida tuolla vanhalla seiskan lisenssillä?

6. Maximius

Rekisteröitynyt:
    26.02.2012
    Asensitko varmasti oikean version Winukasta?

7. Tarantella

Rekisteröitynyt:
    27.03.2015
    Minäkin epäilen kyllä väärää versiota, silloin ei aktivoidu.
    Mielenkiintoista olisi tietää aktivoituuko kymppi edelleen seikan tuotetunnuksella.

8. korohoro

Rekisteröitynyt:
    04.06.2010
    Kymppi aktivoitui seiskan lisenssillä. Nyt toimii. Kiitos neuvosta!

Minkä kokoinen levyosio kannattaa varata Windowsille ja ohjelmille? Tietokoneella en pelaa.

9. Tarantella

Rekisteröitynyt:
    27.03.2015
    Windowsin osio on aina vähän käytöstä ja käyttäjästä kiinni. Itse olen laittanut 250Gt, siksi, että kaikki omat ohjelmat saa mahtumaan siihen.
    Monet pärjää kyllä 120Gt:lla, mutta se saattaa tulla joskun turhan ahtaaksi.

10. Joda

Rekisteröitynyt:
    21.07.2004
    Kannattaa myös huomioida että Windows -levyn tilankäyttö kasvaa vuosien varrella kummasti vaikkei sinne varsinaisesti asentaisi mitään kun eri ohjelmat tunkevat sinne väkisin esim. ajuritiedostoja ja Windowsin oma Winsxs -kansio tuppaa keräämään itsensä ajuriversioita täyteen. Esim. omalla 120Gt Windows levyllä on enää 23Gt tyhjää vaikken asenna sinne käytännössä mitään. Windowsin puhdas asennus joskus 2015 kesällä jolloin tuolla taisi olla luokkaa 60-80 gigaa tyhjää tilaa. Toki tuolta saisi jonkin verran siivottua jos jaksaa nähdä vaivaa mutta kaikkea bloattia on vaikea tai mahdoton siivota ilman formattia. Jos ei ole väliä niin pitäisi 120 gigaa miniminä ja ehkä pistäisin enemmänkin jos on varaa.

11. korohoro

Rekisteröitynyt:
    04.06.2010
    Tähän asti olen käyttänyt lähinnä seiskaa, joten kymppi ei ole tullut minulle oikein tutuksi. Millainen käyttäjätili kannattaa tehdä päivittäistä käyttöä varten?

12. Tarantella

Rekisteröitynyt:
    27.03.2015
    Mikä eniten miellyttää. Itse olen sen rekisteröinyt MS-tilille, mutta käytän kuitenkin aina paikallista JV-tiliä, koska minusta tuntuu epämiellyttävältä käyttää sähköpostiosoitetta kirjautumisessa.
    Paikallisen tilin voi luoda, kun asennuksessa kieltää kaikki tarjotut vaihtoehdot, niin viimeksi tarjoaa paikallisen tilin vaihtoehtoa.

Itse käytän aina JV-tiliä, koska en jaksa koko ajan naputella salasanaa, kun jotain asennuksia tai muutoksia tekee.
    Monet kyllä suosittelee tavallisen tilin käyttöä, mutta minusta se on liian hankala käyttää. Se mikä tuntuu parhaalta on järkevintä käyttää.

13. Jarge040292

Rekisteröitynyt:
    23.11.2017
    Hei!
    Mistä voisi kysellä näitä win10 tuotetunnuksia, myikö niitä vielä joku täällä?

14. Tarantella

Rekisteröitynyt:
    27.03.2015
    Täällä kai piraattien myynti kiellettiin.

15. Pequli

Rekisteröitynyt:
    10.10.2014
    Torilla myyvät, aktivointitakuulla. Tiedä sitten mistä peräisin. Aikoinaan ostin suoraan MS:ltä 2*2W8Pro lisenssiä yht. 60€. Ne on pystynyt siirtämään koneesta uudempaan ja aktivoimaan W8:n lisenssillä.

16. Mikro-Make

Rekisteröitynyt:
    10.09.2004
    Tällä foorumilla on lisenssien myynti kielletty (katso sääännöt).

Mutta tuolta kannattaa kysellä:

https://bbs.io-tech.fi/

17. Tarantella

Rekisteröitynyt:
    27.03.2015
    Sama juttu siellä ja muillakin foorumeilla.

Viimeksi muokattu: 07.10.2019
  18. marsal

Rekisteröitynyt:
    23.10.2013
    Osaatteko neuvoa voiko win7 päivittää vielä win 10, 7 lisenssi on vanhassa koneessa ja tarkoitus ostaa uusi kone johon asentaisi 10 suoraan, latasin jo asennusmedian usb-tikulle?

Eli tyhjään koneeseen 10 suoraan vai pitäääkö 7 asentaa ekana siihen? Ja sitten päivittää?

19. Tarantella

Rekisteröitynyt:
    27.03.2015
    Asenna vasta uuteen koneeseen Windows 10, seiskan tuoteavaimella,. Pääsee helpommalla, ettei tule käyttöjärjestelmän siirtoa koneesta toiseen.

20. timo_ko

Rekisteröitynyt:
    22.01.2016
    Sain activoitua windows 10 , windows 7 sarjanumerolla . Tämä OK.
    Minulla on kaksi (2) W7:kan sarjanumero, nyt en tiedä kumpaa niistä käytin.
    Saako sitä mitenkään selville kumpaa käytin ?

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen