Windows 10 - Päivitys, asennus ja aktivointi

Viestiketju alueella 'Ohjelmat, käyttöjärjestelmät ja ajurit' , aloittaja Lone Wolf, 30.09.2014.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Time

Rekisteröitynyt:
    14.09.2013
    Niin ei kyl ollu tiedossa edes että tommonen olis mahdollista joten laiskuuttaan jäi selvimättä se hyöty mikä siitä olis ollu.
    ehkä sitä vois viel aspan kautta kysästä, mutta toisaalta ei se maksanu kuin 8e ja foorumilla näyttäis olevan myynnissä siihen hintaan

2. Time

Rekisteröitynyt:
    14.09.2013
    Jotain tämmöstä mä muistelin ku sitä 10 asentelin folihattu päässä rukseja laittaen pois päältä :)

3. Tarantella

Rekisteröitynyt:
    27.03.2015
    Microsoft tilille rekisteröity käyttöjärjestelmä voidaan suuren koneen rakenteellisen muutoksen jälkeen (Uusi emolevy) siirtää toiseen koneeseen.

edit; Foliohattupäiset tuollaisia suosittelee.
    Sinne kannattaa kyllä rekisteröityä, aina rekisteröinnin jälkeen tilin voi muuttaa paikalliseksi.

Viimeksi muokattu: 10.09.2018
  4. Time

Rekisteröitynyt:
    14.09.2013
    Oliko toi sillon ihan heti alkuun mahdollista ? kun mulla oli pitään mielikuva että se lisenssi on sidottu siihen emoon kun 10 tuli

5. Tarantella

Rekisteröitynyt:
    27.03.2015
    Kymppi on sidottu siihen emoon, missä se on alunperin aktivoitu. Microsift tilille rekisteröity käyttöoikeus on mahdolista siirtää ja aktivoida toiseen koneeseen, eli toiseen emoon.

Emolevy on se johon aktivointi sidotaan.

Viimeksi muokattu: 10.09.2018
  6. telcoM

Rekisteröitynyt:
    27.08.2015
    Aivan oikein muistat, eli tuo mahdollisuus rekisteröidä käyttöoikeus Microsoft-tiliin tuli vasta myöhemmin jonkin ison päivityksen yhteydessä.

7. Time

Rekisteröitynyt:
    14.09.2013
    Noniin koska kertaus on opintojen äiti niin meneekö homma näin. Ostan vaikka täältä murosta halvan win 10 lisenssin. asennan winukan koneeseen ja annan tuoteavaimen ja sitten liitän sen mun MS tiliin jollon se toimii jatkossa vaika esim tarvii jotain uusia tai kone vaihtuu

Edit: olettaen että se halpa tuoteavain toimii ja onko siinä muuta mahdollista "miinaa"?

Viimeksi muokattu: 13.09.2018
  8. iineskissa66

Rekisteröitynyt:
    23.09.2011
    Juuri näin toimit, ja kaikki käyttöjärjestelmä päivitykset tietysti ensin. Uusin on 1803.

Viimeksi muokattu: 13.09.2018
  9. Tarantella

Rekisteröitynyt:
    27.03.2015
  10. Time

Rekisteröitynyt:
    14.09.2013
    Juu tämä selvä ja kiitoksia vastauksista. Tikulta ajattelin puhtaan asennuksen suorittaa

11. Desgorr

Rekisteröitynyt:
    11.10.2010
    Ebaysta saa muuten noita samoja avaimia parilla kolmella eurolla. Eli en turhaan maksaisi muron avaimista extraa.

12. artziboy

Rekisteröitynyt:
    04.12.2013
    Juu, 1803 päivitystä en ole vielä tikulle onnistunut lataamaan. error code 0x80042405....
    juu, olen kokeillut 8 ja 16 gigaselle tikulle
    juu, olen kokeillut eri koneissa
    juu, vittu

13. iineskissa66

Rekisteröitynyt:
    23.09.2011
    Viimeksi muokattu: 15.09.2018
  14. artziboy

Rekisteröitynyt:
    04.12.2013
    Juu, meinasin windows10 asennus tiedostoa MediaCreationTool1803
    Yritän siis tehdä asennus tikkua

15. iineskissa66

Rekisteröitynyt:
    23.09.2011
    Viimeksi muokattu: 15.09.2018
  16. artziboy

Rekisteröitynyt:
    04.12.2013
    Juu, tähän asti kyllä olen tuon asennustikun onnistunut tekemään ongelmitta, mutta nyt vaati vähän enemmän jumppaa.
    Kaikki on nyt ok, paitsi en vieläkään tiedä varmasti mikä ongelman aiheutti.

17. tong

Rekisteröitynyt:
    10.11.2003
    Win10 Pro 64bit 1809 päivitetty.
    Lataus ja asennus, kesto n 1h
    Asentui ilman ongelmia..
    Normi Updaten kautta.

18. Peku

Rekisteröitynyt:
    21.06.2004
    Aamulla Win10 Home 64-bitt päivitetty Windows Updaten kautta. Koko hommaan meni vajaa 30 minuuttia. Kaikki toimii hyvin edelleenkin.

19. iineskissa66

Rekisteröitynyt:
    23.09.2011
    Sama täällä ,30 min ja taas pelittää toivottavasti?

20. Peku

Rekisteröitynyt:
    21.06.2004
    Ja vieläkin kaikki on toiminut OK!

21. warre1

Rekisteröitynyt:
    22.01.2000
    Windows 10 versio 1809 nyt taas jaossa Windows Updatessa.

22. sorrii

Rekisteröitynyt:
    24.05.2006
    Asentelin tyttöystävän koneelle Win10 uusiksi ja uuden SSD'n. Ei ole tuollut jokuseen vuoteen paljoa leikittyä, niin oli vähän taidot ruosteessa. Onnistuin kuitenkin lopulta käynnistämään koneen tyhmästä UEFI-biosista huolimatta USB'ta: Se tahtoi väkisin käynnistää vanhalta HDD'lta eikä antanut muuttaa levyjen järjestystä ... ym.ym. Löytyi kuitenkin boot-valikko joka auttoi ...

Asennuksessa törmäsin kohtaan jossa vaaditaan MS-tilille kirjautumista: Vaihtoehtoina vaan tunnus tai "luo uusi tili" ... ?!? Ei ollut viimeksi sellaista ..
    Kirjauduin sitten vaan omalle tililleni ja ajattelin, että teen tytölle sitten uuden käyttäjätilin Windowsiin: Hän tuskin haluaa tai edes suostuu kirjautumaan MS-tilin kautta!

Joopa-joo. Mulla on ollut 20 vuotta tapana pitää C-levyllä vain Windows ja tärkeimmät ohjelmat, ja siirtää tiedostokansiot muille asemille. Nyt sitten meinasin rutiinilla siirrellä ne omat kuvat, tiedostot, videot ym. sinne isolle F-levylle: Windowsi sitten herjaa jotain ja katson tarkemmin: Siellähän on users-kansioon tullut mun kaikki tiedostot pyytämättä OneDriveltä pilvestä?!? vittu .. Taisi mennä asennus uusiksi ... halooo

Tietääkö joku voiko sen kirjautumisen ohittaa ja luoda vaan paikallisen tilin koneeseen?!?

23. Desgorr

Rekisteröitynyt:
    11.10.2010
    Microsoft-tilille ei ole mikään pakko kirjautua. Tuon saa ohitettua ja käytettyä paikallista tiliä.

Paina luo uusi tili, niin tuon takaa pitäisi löytyä lokaalin tilin teko, jos muita vaihtoehtoja ei tuossa ollut.
    Voit toki muuttaa tuon jälkikäteenkin lokaaliksi: Settings -> Accounts -> Your account
    Ja lopuksi poista tuo onedrive koneelta.

Melkein kuitenkin tekisin vain uuden lokaalin tilin, jolle admin oikeudet ja sitten tuo sinun tilin poisto. Ei tarvitse sitten koko Windowsia asentaa uudelleen.

Viimeksi muokattu: 01.12.2018
  24. Tarantella

Rekisteröitynyt:
    27.03.2015
    Tilivaihtoehtoja on monia, kun pari ekaa tarjottua kieltää tai ohittaa, niin pääse tekemään ihan tavallisen paikallisen tilin.

Olisi kannattanut ottaa vanhan levyn datajohto irti asennuksen ajaksi, niin ei olisi seonnut vanhaan asennukseen, mitä mahdollisesti nyt on. Tämän voi tarkistaa kokeilemalla ottaa vanhan levyn datajohdon irti, niin käynnistyykö normaalisti?

25. sorrii

Rekisteröitynyt:
    24.05.2006
    Uusi win-asennus nopealta tikulta kestää 15min ... Eipä paljon kannata kikkailla tai tuhlata aikaa miettimiseen .. :cool:
    Windowsin käyttöikeuksien hallinta vaatisi vaan vähän opettelua. Jotenkin tuntuu, että mitä hienommaksi Windows kehittyy, niin sitä vaikeampi sitä on saada mieleisekseen. Kävi mielessä jopa että antaisin mennä niinkuin menee ... En vaan pidä siitä että tiedostot on jossain piilotettuina users-kansion syövereissä, kun oon tottunut aina surfailemaan kansioissa. En ole ikinä käyttänyt niitä "omat tiedostot" -kansioita kuitenkaan ... Enkä tosiaan halua jotain OneDriven tai Google Driven tiedostoja C-levyä syömään: Mulla on Lumia-puhelimen jäljiltä 30GB Onedrive ja Googlella ehkä enemmänkin, kun lasketaan kuvat mukaan ... Niiden sijainti ainakin olisi kiva saada itse määrittää. Ja videoiden ...

Mä mietin ennen asennusta sitä levyn irroittamista, mutten viitsinyt: Ei siitä koskaan ole harmia ollut. Eikä nytkään kun löysin sieltä UEFI-biosista sen boot-valikon. Kummallisesti siinä biosissa on kolme eri kohtaa jossa säädetään käynnistys levyjä: Yhdessä kohdassa näkyi CD-asema [DVD-RW] ja Kingstonin muistitikku kahtena; Sitten oli joku boot priority jossa sai kiintolevyt järjestykseen, mutta USB-tikku näkyi sielläkin kiusaamassa; Sitten oli vielä joku boot override jossa näytti olevan levyasemat järjestyksessä, mutta ei antanut niitä muuttaa ?!? Tosi sekava: en viitsinyt pitempään tapella kuin oli pakko ...

Illalla asennan sen windowsin paikallisella tilillä. Kokeilen josko saisin määritettyä ne tiedostokansiot ja pilvikansiot omille paikoilleen. Pieni SSD saisi olla vain systeemilevynä....

Ennen kaikki oli paremmin ... :eek::mad::(

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi