Windows 10 - Päivitys, asennus ja aktivointi

Viestiketju alueella 'Ohjelmat, käyttöjärjestelmät ja ajurit' , aloittaja Lone Wolf, 30.09.2014.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Powerhouse

Rekisteröitynyt:
    12.11.2002
    Hyvin toimii uusin Windows 10 ... Yes!

2. juhat1000

Rekisteröitynyt:
    16.08.2014
    9926 päivittyi 10041:seen. Päivityksen jälkeen läppärin hiiri ei enää toiminut.
    Asensin 9926 uudelleen. Onko sitä 10041 pakko asentaa vai saako sen päivityskehotuksen jostain kytkettyä pois?

3. 7iwi

Rekisteröitynyt:
    01.12.2005
    Itsellä lopetti yhtäkkiä ducky mini osin toimimasta 10041:llä. Muilla talon koneilla toimii hyvin kaikki napit, mutta windows 10:llä ctrl + a/s/d ja del ei toimi ollenkaan.

Edit: rebootti pelasti

Viimeksi muokattu: 25.03.2015
  4. Juhas1

Rekisteröitynyt:
    01.08.2014
    Yleensä jos jokin laiteajuri ei toimi, niin kannattaa ajuri ensin poistaa Laitehallinnasta ja käynnistää kone uudelleen.

5. strepsilli

Rekisteröitynyt:
    22.12.2013
    Hyvin on Windows 10 toiminut. Pidän aina uusien päivityksien jälkeen käyttöjärjestelmästä koko ajan enemmän.
    Pelikäytössäkin menee hyvin.

6. Ernold

Rekisteröitynyt:
    18.09.2009
    Kaspersky Internet Security 2014 tipahti pelistä kun otin build 9926 Win 10n käyöön, muutoin tuntuu kaikki toimivan ja hyvältä vaikuttaa.

Löytyy hyllystä myös 2013 F-Secure lisenssi, mutta ei taida toimia sen paremmin, koska ei tueta vielä?

Toimiiko joku kaupallinen virussofta pre versiossakin?

Em KIS ilmoitti tuen alkavan kun 10 virallisesti julkaistaan.

7. Justin Credible

Rekisteröitynyt:
    15.02.2003
    Itse en ainakaan asentaisi mitään kolmannen osapuolen virustorjuntaroskaa.

8. pasisti

Rekisteröitynyt:
    02.02.2006
    On yksi päivitykseen liittyvä kysymys, johon en googlen avulla löytänyt vastausta. Löytyisikö täältä varmaa tietoa?

Minulla on tällä hetkellä koneessa Windows 7 OEM ja haluaisin hyödyntää ilmaisen päivityksen kymppiin. Haluaisin kuitenkin tehdä clean installin eli en ainoastaan päivittää nykyisen käyttöjärjestelmäni vaan asentaa koko käyttiksen uusiksi. Onko tämä mahdollista OEM-versiolla ja ilmaisen päivityksen kautta?

9. Lagittaja

Rekisteröitynyt:
    29.07.2009
    Esimerkiksi ESET SS toimii vallan mainiosti. Bitdefenderi ei kuulemma toimi mutta en ole itse kokeillut.

10. Taker

Rekisteröitynyt:
    15.02.2007
    Viitsisikö joku 10 previkassa oleva logitech mx-518 hiiren omistaja kokeilla tuon toimivuutta tuolla setpoint 6.32 versiolla.

11. doffel Banned

Rekisteröitynyt:
    11.08.2008
    Siis onko toi nyt oikeasti noin. Mä ymmärsin alkuperäisestä uutisesta että kyse olisi että ne voisi päivittää, muttei ilmaiseksi. Tuohan meinaisi sitä että ne jakaa sen ilmaisen lisenssin käytännössä kelle vaan? Kuitenkin ne on rajanneet lailliset XP asennukset siitä pois.

Kyllä mulla Stream toimii, en kyllä ole juuri käyttänyt, jotain ilmaispeliä olen sitä kautta pelannut, Team Fortress ja War Thunder tms.

Mulla kanssa jää jumiin sammuttaessa. Näyttö ei sammu. Kertaakaan en ole saanut sammumaan ilman virtojen katkaisua.

Sen sijaan näyttö on aiemmin sammunut automaattisesti hetken idlaamisen jälkeen, tai siis kone käskee näytönohjainta katkaisemaan näyttösignaalin ja näyttö sammuu, tässä uusimmassa se ei enää toimi. Jos tuo tapahtuu kuvaa ei enää saa näkyviin, kone itsessään ei kaadu. Olen joutunut ottamaan tuon virransäästöomaisuuden pois.

Liityy ehkä näyttiksen ajureihin? Nyt siellä on taas jotkut uudet ajurit, aina jokainen buildi heittää jotkut omat näyttiksen ajurit. Nyt Skyrim ja Fallout3 NV tunnistivat näytönohjaimen uudestaan, koska ne tekee sen kun näytönohjain vaihtuu, ja nuo ohjelmat kertovat mulla olevan jonkun engineering sample näyttiksen. Juu ihan normaali kyllä on. Windowsin omassa display->advanced settings on näytönohjaimen ajurin kohdalla jotain sotkukirjaimia. Edelliseen buildiin en ollut jaksanut katsoa AMD:n omia ajureita vaan käytin niitä mitkä Windows oli laittanut, jossain aikaisemmassa olin erikseen ne ladannut.

Pelit toki muuten toimii, paitsi tuo Fallout3 NV taas bugittaa kun se ei tunnista olevansa asennettu. Alunperin XP:llä asennettu, kyllä mä sen tähän sain siirettyä mutta tuon näyttiksen "vaihtumisen" myötä nyt uusimmalla buildilla, sen laucher vain käynnistyy, en saa peliä käynnistymään.

Sille voi tehdä entiseen paikkaansa myös oman pikakuvakkeen, täytyy vaan tehdä oma toolbar sille johon sen luo. Olen selaimille näin tehnyt koska verrattuna pinned ohjelmiin, noi pikakuvakkeet säilyy paikallaan kun ne ohjelmat käynnistää, nuo pinned ohjelmat korvaa sen pinnatun kuvakkeen käynnistyessään ja samalla puskee/siirtää kaikkia muita taskbarin ohjelmia ja kansioita.

Mulla on samaa kaikilla ohjelmilla, yksi näyttö. Näyttäisi kuitenkin pikemmin siltä että sitä ikkunan "otsikkopalkkia" on vain kavennettu, erityisesti sellaisen jossa on valikko ylimpänä ilman erillistä otsikkopalkkia(tyypillisesti selaimet)

Veikkaisin että on. Siinä varmaan kuitenkin tarvii olla asennettuna se W7 OEM, josta kautta se W10 asennetaan, mutta jossa sitten asennusvaiheessa valitaan puhdas asennus. Tai mahdollisesti ostaa se lisenssi siitä asennetun W7 OEM version kautta ja käynnistetään puhdas asennus.

Mutta tämä vasta sitten kun W10 julkaistaan. Tää testiversio siis on kaikille ilmainen, vielä noita päivityksiä ei "myydä".

"Futuremark has updated the Advanced Edition and Professional Edition versions of its 3DMark benchmarking software that adds an API Overhead feature test that supports DirectX 12 in the latest 10041 build of the Windows 10 Technical Preview."
    http://www.windowscentral.com/windo...e=related&utm_medium=module&utm_campaign=next

Ootteko jo tuota Futuremarkin testiä kokeillut. Aikaisemmin yritin tällä suorittaa uusinta vapaata Futuremarkin testiä(en muista nimeä, se tavallisille pelikoneille tarkoitettu), mutta kone kaatui kesken testin ja myöhemmin se ei suostunyt käynnistymään koska Windowsin mukaan siinä on tunnettu ongelma tms.. Myöhemmin en ole kokeillut, mutta kaippa se nyt toimii.

Viimeksi muokattu: 27.03.2015
  12. Poistettu

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: 18.10.2016
  13. juhat1000

Rekisteröitynyt:
    16.08.2014
    Uskaltaako nykyisellä versioilla kirjautua esim. verkkopankkeihin?

14. Poistettu

15. novagoogle

Rekisteröitynyt:
    10.02.2015
    Itse olen ainakin käynyt verkkopankeissa nykyisellä versiolla, eikä mitään ongelmia ole ollut.

16. Lagittaja

Rekisteröitynyt:
    29.07.2009
    Itse käytän MPC-HC:ta kera LAV ja madVR. Ei minkäänlaisia ongelmia ffdshow:n kanssa. madVR:n NNEDI3 skaalausta varten pitää tosin käyttää 344.75 ajureita.

17. Justin Credible

Rekisteröitynyt:
    15.02.2003
    Käyttäjästä se on kiinni ja siitä, että mitä sinne koneelleen asentaa.

18. Juuna_

Rekisteröitynyt:
    21.10.2011
    Onko normaalia, että kun Windows 10 (build 10041) asentaa nuo 349.90 ajurit, niin näyttö mene eihan vituilleen. Eli näyttö menee mustaksi ja joissain kohdissa näkyy tulitikkuaskin kokosilla alueilla työpöytää. Kone menee siis ihan jumitilaan. Annoin olla 5 min sillain ja sitten sammutin koneen virtanapista. Kone lähti sammumaan ihan normaalisti ja kun boottasin, niin ajurit on asentunu ja kaikki toimii.

19. Poistettu

20. Juhas1

Rekisteröitynyt:
    01.08.2014
    Kymppi on tarkoitettu testikäyttöön, mutta ei varmasti tietoturvan testailuun via defender. Vaikka vaara on pieni, niin aikamoista ääliökäyttäytymistä vaaditaan pankki- ja muiden vastaavien kriittisten toimintojen kokeilemiseen. Eiköhän näistä ole tarpeeksi varoiteltu maailmalla.

21. Poistettu

22. Poistettu

23. Ernold

Rekisteröitynyt:
    18.09.2009
    Miten olet hoitanut virustorjunnan?

24. ssskgkg

Rekisteröitynyt:
    29.09.2014
    Kuinniin? Mitä ketään tekee sun pankkitiedoilla, kun sulla on vaihtuvat koodit lapussa...

25. Justin Credible

Rekisteröitynyt:
    15.02.2003
    Sillä mitä Windowsissa on mukana ja lisäksi sigcheck sekä kerran pari vuoteen jokin online scanner. Näin menty jo reilusti yli kymmenen vuotta Windowsien kanssa eikä mitään ongelmia koskaan. Pidän päivitykset ajan tasalla, en koskaan käytä konetta administrator -oikeuksilla normaalikäytössä, en koskaan asentele ohjelmia ellen ole 100% varma sen lähteestä ja muutenkin kaikki ohjelmakokeilut yms. aina virtuaalikoneessa ensin.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen