Windows 10 Mobilen HERE-kartat lakkaavat toimimasta

Viestiketju alueella 'Tietotekniikka- ja mobiiliuutiset sekä artikkelit' , aloittaja Pekko Lainiala, 15.03.2016.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Pekko Lainiala -

Rekisteröitynyt:
    01.01.2015
  2. demu

Rekisteröitynyt:
    16.09.2002
    Vae victis!

3. Dudem

Rekisteröitynyt:
    29.07.2004
    Vaikka onkin 8.1 yhä omassa 640:ssä, niin alkaa tuntumaan enemmän virheostokselta koko puhelin. Ei ainakaan kannata päivittää tuota kymppiä puhelimeen.

4. 6kle

Rekisteröitynyt:
    13.05.2011
    Ei tule sitten päivitettyä kymppiä tännekään. HERE-sovellukset ovat olleet hyviä ja niitä tulee käytettyä. Microsoftin korvaavat sovellukset ovat raakileita.

5. Dom

Rekisteröitynyt:
    21.10.2013
    Mikkis kusee muroihinsa melko pahasti. Vielä jokin aika sitten aattelin että wp10 voi olla vaihtoehto, kunhan snapchatti tulis saataville. No nyt vielä hyvät kartatkin kuopataan.

6. BOT

Rekisteröitynyt:
    13.10.2010
  7. Kaotika -

Rekisteröitynyt:
    02.11.2000
  8. RommiRusina Banned

Rekisteröitynyt:
    25.02.2010
    Jos jossain vaiheessa Spotify tai Whatsapp eivät enää saisi päivityksiä WP:llä, olisi itsellä salamana vaihto toiseen leiriin. Tosin jos noin kävisi se olisi samantien game over Microsoftin puhelinbisnekselle, joka jo nykyisellään on henkihieverissä.

9. Griffin

Rekisteröitynyt:
    29.11.1999
    MS yritttää pasta eroon käyttäjistään kaikilla mahdollisilla rintamilla. Onneksi sentään puhelimissa käyttiksen vaihto ei ole mikään ongelma, kun MS:n käyttikselle ei PUHELIMISSA saa yhtään olennaista tärkeää ohjelmaa, toisin kuin työpöytäpuolella, jossa windowkselle ei käytännössä ole vaihtoehtoja, kun erittäin moninaisten on työsovellutuksienkin toimittava.

10. BOT

Rekisteröitynyt:
    13.10.2010
    Noniin tuli hätäiltyä.

Veikkaan että silti jonkin sortin parempaa karttaohjelmaa ainakin tulossa. MS tosin jatkuvan muutoksen kourissa joten pelkästään muutosta voi odottaa.

11. igmas

Rekisteröitynyt:
    16.12.2012
    Olen käyttänyt Windows Maps ja en ole kaipanut mitään HERE Maps. Hyvä että tätä kuopataan ja keskytetään yhteen karta ohjelmaan eikä kahteen.

12. murobar

Rekisteröitynyt:
    22.05.2013
    Ihan hyvinhän tuo Windows Maps ajaa asiansa ja se nimenomaan käyttää niitä samoja Heren karttoja. Käyttöliittymä vain erilainen. Uusiin Windpws 10 -Lumioihin ei ole edes voinut asentaa HERE-appseja.

13. ololol

Rekisteröitynyt:
    22.05.2009
    WinBetan Zac Bowden on kommentoinu twitterissä tilannetta: "The loss of HERE Maps is nothing to be upset about, I know of a couple awesome improvements coming to the Win10 Maps app soon :)"

HERE:n ilmottama 30 June osuu aika kohilleen myös Redstone julkasun kanssa, joten kenties siellä on MS ja HERE tehnyt jonkun diilin, että HERE:n apit katoavat ja MS:n oma karttasovellus kasvaa. Tiedä häntä.

14. JATATE

Rekisteröitynyt:
    05.02.2013
    Itseasiassa voi ladata...näin ainaki itse olen uuteen 950 puhelimeeni ladannut juurikin nuo HERE kartat ja navigoinnin :)
    Mut joo itse juttuun.Aluksi hieman säikähdin että näinkö mun windows puhelimille uskollisuus palkitaan että kaikki parhaat sovellukset poistetaan (mitkä vähänki viittaavat nokia kytkökseen) mutta täytyy antaa vielä mahdollisuuksia.
    En ainakaan omppuihin ole siirtymässä ihan lähiaikoina ja vielä vähemmän androideihin joten täytyy tyytyä parhaaseen mitä käyttiksistä saa eli windows phoneen :D

15. Vihuri

Rekisteröitynyt:
    06.07.2009
    Olen koettanut katsoa omaa kompurointiani tään "ekosysteemin" kanssa "hellin käsin". Kun olen jotenkin tykännyt kuitenkin vaihtoehdosta Ompulle ja Googlelle.

Nyt alkaa piisata.
    Nokia 830 jossa WM10 jota ei voi edes palauttaa toimivaan 8.1 kun "Jokin USB-laite on vikatilassa" jos koettaa PC:n kytkeä.

Sitten tämä HERE-sekoilu.

Täytyy todeta, että paska mikä paska. :(

16. jleinonen

Rekisteröitynyt:
    22.02.2001
    Hyvä että poistuu. Ei ainakaan Lumia 950:ssa edes toiminut. Ladatuksi saa, mutta kirjautuessa kyselee tunnuksia jonka jälkeen heittää voltit. Huomasin että Windows Maps osaa navigoida ihan yhtä hyvin, ainoa miinus tulee että on niin pieni se aloita navigointi teksti että voi mennä monelta ohi.

17. IcePen

Rekisteröitynyt:
    02.06.2000
    Eipä taida olla yhdelläkään (Mersedes, BMW, Audi) Windowssia auton viihdelaitteissa sen sijaan Androidia löytyy ja suoraa tukea iPhoneille joten intressi totaalisen marginaalisen Windowsin tukemiseen on vähissä.

18. Tomzz

Rekisteröitynyt:
    30.05.2014
    Mites android sovelluksen käy, kai se kuitenkin pysyy? on kyllä huippu hyvä tämä Heren navigaattori aina neuvonut minut perille ilman mitään kommervenkkejä, enkä ole tainnut kuulla sitä tuttua fraasia "tee u-käännös mikäli mahdollista" jota entinen Garminin tekele huusi vähän väliä, nyt olen jo ainakin vuoden päivät tällä herellä pärjännyt ja täyden 10 sovellus on.

19. AILD

Rekisteröitynyt:
    20.07.2010
    En kyllä itse ymmärrä Here Mapsin hyvyyden hehkutusta, muutaman kerran käyttänyt ja ja pari kertaa ohjannut ihan mihin sattuu, esim. suoralla tiellä käskee 500m matkan ryhmittyä vasemmalle, sen jälkeen tainnu naisääni itsekkään tietää enää missä ollaan, kun tuli aika pitkä hiljainen hetki sen 500m jälkeen :D ja loppujen lopuksi ei osannut viedä edes ihan perille asti, lähelle nyt onneksi edes. Google maps toimi aikoinaan kun androidia käytin, niin ku se kuuluisa junan vessa, aina tiesi missä ollaan ja minne pitää mennä.

20. Kaotika -

Rekisteröitynyt:
    02.11.2000
    Tällä hetkellä ei taida olla, mutta aiemmin Ford, Kia, BMW, Nissan ja Fiat ovat käyttäneet Windowsia autoissaan.

21. DocWeird

Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Ristiriitaiset tunteet...

Viimeksi kun yritin navigoida HEREllä Hangosta Turkuun niin ei tietä löytyny muuta kuin junalla Helsingin kautta (olin autolla liikkeellä ja autonavipuoli päällä... :D).

22. IcePen

Rekisteröitynyt:
    02.06.2000
    Noista vain BMW on Heren omistaja joten toisilla ei ole mitään merkitystä.

23. Digip

Rekisteröitynyt:
    20.12.2013
    En ole ikinä lumia 950 edes käyttänyt Nokia Here navigaattoria. Windows maps ollut koko ajan käytössä ja toiminut ihan yhtä hyvin kuin Androidin navigaattori. Ongelma? Tehdään taas kärpäsestä härkä koska windows 10

24. jmjh

Rekisteröitynyt:
    27.09.2001
    Ei tämä ollut Microsoftin päätös, vaan HERE:n. Tai no ilmeisesti jollain tavalla kuitenkin syyllinen, kun olisi pitänyt kirjoittaa koko ohjelma uudestaan jos olisi halunnut saada toimimaan Win10:lle.

25. Digip

Rekisteröitynyt:
    20.12.2013
    Kertokaas miten Windows maps eroaa Here:stä? Kartat on kumminkin Here:n karttoja, ulkoasu hieman erilainen ja Windows maps toiminut nyt 3kk aivan siinä missä kaikkien muidenkin käyttisten sovellukset ja yhtään ominaisuutta ei puutu.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen