wharfedalen diamond sarjojen erot?

Viestiketju alueella 'Viihde-elektroniikka, kamerat ja Hifi' , aloittaja ocim, 25.11.2010.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. ocim

Rekisteröitynyt:
    31.10.2010
    Minulla on 10.1 etukaiuttimina niin ajattelin hommata keski- taka kaiuttimet käytettyinä. Onko niissä suurta eroa jos ovat esim 9 tai 8 sarjaa, kun ne tulevat leffa käyttöön. (Ei tule oikein monikanava musiikkia kuunneltua.)

edit : Nii ja harvemmin löytyy samalta paikkakunnalta ku itse asun, niin kuuntelu mahdollisuutta ei ole.

Viimeksi muokattu: 26.11.2010
  2. mikrobitch

Rekisteröitynyt:
    17.01.2010
    Noh korjatkaa nyt jos olen väärässä mutta ei niissä pitäisi kovin suuria soundiltaan olla. Toisaalta olen pelkkiä 10-sarjan kaiuttimia kuullut joten en varsinaisesti tiedä asiasta.

Mutta eroina tulee ensimmäisenä mieleen se että 8 -ja 9-sarjoista refleksiputket löytyy edestä ja kympeissä takaa... vaikuttaako soundiin, en tiedä. Paitsi kymppien kanssa alkaa helpommin liian lähellä seinää kumisemaan.
    Lisäksi 10-sarjalaiset on ulkonäöltään 100x paremman näköiset kuin nuo 8 ja 9-sarjalaiset (itse en huolisi näitä ulkonäön takia olkkariini ollenkaan :D).

3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. ocim

Rekisteröitynyt:
    31.10.2010
    2kertaan sama viesti

Viimeksi muokattu: 26.11.2010
  5. ocim

Rekisteröitynyt:
    31.10.2010
    Joo no ne ulkonäkö erot näen kuvistaki. Mutta onko kukaan kuunnellut molempia samassa huoneessa, että onko äänessä isoja eroja ? Häiritseekö jos esim keskikaiutin on 9 sarjaa ?

6. MacZon

Rekisteröitynyt:
    26.12.2003
    Kasit nyt ovat ainakin aika huonot, ääneltään todella tunkkaiset. Mutta kyllä nou 8.1:t nyt varmaan takana menisivät jos ei muita sinne saa. 8.2:t olen omistanut.

7. Aleksi_S

Rekisteröitynyt:
    26.07.2007
    Etenkin keskikaiutin tulisi olla ääneltään yhtenäinen pääkaiuttimien kanssa. Monet sanovat, että keskikaiutin on jopa tärkein lenkki kotiteatterissa sillä dialogi tulee pääosin siitä. Joten paras lopputulos tulisi jos saisit hommattua 10.1 myös keskelle. 10-sarjan keskikaiutinkin voi poiketa ääneltään pääkaiuttimistasi hieman.

diamond 8-sarja on todella tunkkainen ja lämpimän kuuloinen.
    diamond 9-taas hieman kirkkaampi, mutta silti hyvin lämmin.
    diamond 10 on kaikista kirkas äänisin, mutta sekin on vielä enemmän lämpimään päin kallellaan.

Pysy erossa diamond 8-sarjasta. Diamond 9 käy, mutta ainoastaan takakanaviin. Tämä on oma mielipide ja erojen häiritsevyys on taas ihan yksilöllistä. En ole suoraan vertaillut kaiuttimia samassa huoneessa, mutta kaikkia sarjoja on tullut useamman kerran kuultua.

Sillä onko refleksiputket eteen vai taaksepäin suunnattu (jos sijoitus lähellä seinää) ei ole kaiuttimen äänen kuminaan mitään merkitystä.

8. ocim

Rekisteröitynyt:
    31.10.2010
    Kiitos tiedosta :) ! Eli säästän sen verran rahaa että saan sitä 10 sarjaa ainakin keskikaiuttimen nii ei mee rahaa hukkaa ku ostaa kerralla hyvät.

9. chronicler

Rekisteröitynyt:
    04.04.2006
    suosittelen ostamaan samaa sarjaa kaikki. Ei varmasti pomppaa keskikaiutin "silmille" leffoissa sitten.

ja offtopic: Millä vahvareilla olette 8 sarjalaisianne soittanut? Omassa käytössä on 8.4 edessä, 8.2 takana ja 8cen keskellä Onkyo tx-sr608 soittamana (etuset bi-amp) ja ei ole hitustakaan tunkkaisuutta esiintynyt? Huonoilla asetuksilla tottakai saa pilattua vaikka 15000€ kaiuttimet :rolleyes: Mutta omilla asetuksillani ei kuulosta ollenkaan tunkkaiselta.

10. mikrobitch

Rekisteröitynyt:
    17.01.2010
    Osta Diamond 10.CS keskikaiuttimeksi noiden 10.1 kanssa.

Itsellä tälläinen setti:

2xDiamond 10.2 edessä
    Diamond 10.CS keskellä
    2x Diamond 10.1 takana

Vahvistimena Pioneer VSX-1025 (eli sama kuin 1020). Hyvältä kuulostaa.

11. vipe

Rekisteröitynyt:
    20.07.2000
    Mullakin on noi 8.4 edessä ja 8.2 takana, centteri 10.CS. Ennen oli Yamahan vahvistin ja lueskelin netissä jo ennen ostoa että kaiuttimet on tukkoiset ja "tummat". Ostin silti kun halvalla sain. No vaihtui sitten parin vuoden kuuntelun jälkeen vahvistin Denoniin niin ääni on kuin eri planeetalta. :D

Onko täällä muuten ketään jolla on ollut sekä 8.4 että noita 10.x, onko mitään mieltä vaihtaa edes etukajareita noihin uudempiin 10.x, jos on näihinkin tyytyväinen?

12. EvilPreacher

Rekisteröitynyt:
    20.11.2003
    Itse vertailin 9.4:sia ja 10.5:sia vierekkäin, ja kyllä noitten välillä aivan valtava ero oli. 9.4:set oli todella tunkkaiset, vaikka ei nuo 10.5:setkaan mitkään räikeän kirkkaat ämyrit ole. =)

En sitten tiedä päteekö tämä myös sarjan muitten vehkeitten kanssa, mutta luulisin näin.

13. Oriental

Rekisteröitynyt:
    10.07.2008
    Riippuu mistä roikkuu ja mihin tottuu.

Itselläni on edessä 10.2 ja takana 8.1 enkä ole mitään häiritsevää leffoja katsellessa huomannut, eikä sieltä takakanavista nyt niin olennaista informaatiota minusta tule, että PIENI sävyero siinä vaikuttaisi. Tietty jos taakse rustaa jotkin logitechin tietokonekajarit niin varmaankin alkaa jo häiritä :D

Ja suurena syntisenä en ostanut syntisen hintaista 10-sarjan keskikaiutinta vaan rysäytin pokkana XTZ center 89:n ( XTZ | Sound in balance ) mikä on minusta aivan loistavasti asiansa ajanut, eikä ole millään tapaa kuulostanut vääränsävyiseltä oikeassa käytössä. testikohinalla hieman erisävyiseltä kuulosti, vaan eihän niitä kohinoita kuunnella :cool:

Joten olen joko tyytyväinen "väärän" koska en ole "oikeaa" kuullutkaan, tai sitten tuo keskikajari sattui tarpeeksi lähelle samaa sävyä vaikka ei samanlainen olekkaan. Eikä tosiaankaan korville mikään leffoja katsellessa pomppaa.

14. Puottis

Rekisteröitynyt:
    20.01.2004
    Itsellä oli alkuun edessä 9.5 + 9.CS ja nyt on sit 9.5 tilalla 10.6:t. On noi 10 sarjalaiset aavistuksen kirkkaammat kuin 9.5, mutta keskarin kanssa en ole huomannu mitään häiritseviä tekijöitä eli yhtä hyvin toimii molempien pääkajareiden kanssa. Takakajareina oli alkuun jotkut jamon pikkupurkit, jotka vaihdoin wharfen 10.0 purkkeihin. Näissä ero oli kuin yöllä ja päivällä.

15. Lagaaja

Rekisteröitynyt:
    02.01.2007
    Mä oon ollu aina siinä luulossa, että nimenomaan toi ysi sarja on todella tumma soundiltaan. Kympin pitäisi olla tähän mennessä dynaamisin ja ehkä kirkkain äänimaailma.

16. ocim

Rekisteröitynyt:
    31.10.2010

Niin no pitää miettiä vielä huuto.netissä ois nytte 9.cc halvalla.

17. Rapsutin

Rekisteröitynyt:
    11.12.2009
    10.CS oikeat mitat ovat n. 190*420*278 (KxLxS)
    Eivätkä sivustoilla ilmoitetut 189*400*233

Tiedoksi!

18. Ekku81

Rekisteröitynyt:
    06.12.2009
    Omistan saman vahvistimen ja edessä on 10.3 (ei kylläkään kauan).

Minkälaisia asetuksia sinä pidät? Olen täysin rookie ja kokeilemalla olen jotain siedettävää löytänyt, mutta olisi kiva kuulla muilta asetuksista...

19. Ekku81

Rekisteröitynyt:
    06.12.2009
    Meinaan myös myydä 9.cc:n (kirsikka) tarpeettomana.

Missä päin asustelet? Jos ostaminen kiinnostaa niin halutessasi saat testattavaksi kotiin...

Sijaitsee Jämsässä.

Ilmoittele jos kiinnostaa...

20. ocim

Rekisteröitynyt:
    31.10.2010
    Laitettu yksityisviestiä. En ihan lähellä kyllä valitettavasti asu :/

21. chronicler

Rekisteröitynyt:
    04.04.2006
    etäisyydet kuntoon, basso tais olla +6 tai +8 ja diskantti +2. "Doublebass" päälle ja subbarista sopiva jakotaajuus ja leveli niin toimii hyvin. Pääkajarit bi-ampilla ja "Full Band".

Itse olen vasta muutaman päivän omistanut kyseisen vahvarin, eli tarkempi viilaus on vielä tekemättä.

Audyssey EQ:sta en pitänyt kun kuulosti melko kompressoituneelta.

22. Cölt

Rekisteröitynyt:
    Keskikaiuttimen tulee olla identtinen varsinkin pääkanavien kanssa. Tässä tapauksessa se on ehdottomasti 10.1.

23. ocim

Rekisteröitynyt:
    31.10.2010
    Niin no pitää tuotaki vaihtoehtoa miettiä. Jos Ne sattuu liikkeessä myymään vain 1kpl nii se ois myös edullisin vaihtoehto. Ei ehkä visuaalisesti paras ratkaisu.

24. E_Mustakari Banned

Rekisteröitynyt:
    31.05.2006
    Seiskoja ei mainittu ollenkaan.
    Mulla on tässä "tietokonekaiuttimina" Diamond 7.2 anniversaryt. Millaiset nämä ovat ääneltään uudempiin malleihin verrattuna?
    En ole koskaan kuullut muita Wharfedaleja.

25. Zmyrgel

Rekisteröitynyt:
    29.01.2005
    Saa nähdä mitä saa irti tulevasta kaiutin setistä.
    Emerald 97:t etukaiuttimina, 9 sarjan takakaiuttimet ja 10 sarjan keskikaiutin.

Ilokseni tuli huomattua ettei emeraldin keskikaiutin sovi tuohon nykyiseen tv-tasoon, niin hommailin tuon 10-sarjan keskikaiuttimen. Yksi optio olisi ollut tietty jonkin telineen laitto telkkarin taakse muttei jaksa siihen ruveta.

26. Rev7

Rekisteröitynyt:
    22.10.2006
    Semmosta soopaa taas vaihteeksi. Mistäköhän tämä "oltava identtinen pääkanavien kanssa" -juttu on oikein lähtenyt liikkeelle.

Kyllähän sen tietenkin samaa sarjaa on oltava ja mahdollisimman samankuuloinen, mutta ei sen nyt täsmälleen sama kaiutin tarvitse olla. Saman sarjan keskikaiuttimeksi tarkoitettu peli ajaa asian enemmän kuin hyvin. Ei niitä huvikseen suunnitella.

Jalustakaiuttimien kanssa ymmärrän vielä tämän, koska ei siihen keskariin kannata enempää sijoittaa kuin yhteen jalustakajariin. Toisaalta yhtä hyvin voi ostaa keskarin jos se näyttää fiksummalta tai saa paremmin sijoiteltua.

10.1:sten kanssa tuo 10 CS on ihan yhtä hyvä valinta kuin yksittäinen 10.1. Samat elementit kun noista löytyy.

Kaikista eniten kummastuttaa tuo lattiakajareitten dissaaminen surroundkäytössä. Saman sarjan kajarit samoilla elementeillä ja äänikuva on ihan yhtenäinen. Toki jos käyttö on puhtaasti leffaa & pelaamista, niin turhaan niitä lattioita ostamaan, mutta musiikin kanssahan ne kyllä on kivat.

Mulla on lattiakajarit ja sitten keskari samaa sarjaa samalla elementillä. Eli kaikki yli 200Hz taajuudet toistuu samanlaisesta elementistä ja kuulostaa juuri siltä kuin pitääkin, vaikka koteloiden kokoero on tietysti huomattava.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen