Webhallenilta ylimääränen läppäri

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja zORFAND, 03.11.2016.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. blobbo

    Rekisteröitynyt:
    13.04.2008
    Viestejä:
    1 081
    Yritä nyt ymmärtää, että tuolla lailla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa, kun on tilattu tavaraa ja on tapahtunut selkeä virhe. Ei ole olemassa mitään universumia, jossa mikään oikeusaste uskoisi ettei paketin saaja ole tajunnut kyseessä olevan virhe. Varsinkin kun on itse vielä tiedustellut myyjältä mitä virheelliselle toimitukselle tehdään.
     
  2. Yann

    Rekisteröitynyt:
    10.12.2015
    Viestejä:
    258
    Täysjärkiselle tämä asia on ihan selvä. Kyseinen läppäri ei ole omaisuuttasi. Voit tietysti kokeilla onneasi oikeudessa, mutta varaudu maksamaan muutama tonni lisää...
     
  3. Jusa101

    Rekisteröitynyt:
    21.10.2005
    Viestejä:
    1 319
    Haku ovelta. Eihän tuossa nyt mitään epäselvää pitäisi olla. Sinun velvite ei ole sitä mihinkään postiin roudata ellet saa etukäteen korvausta siitä. En lähtisi pitämään koska moraalisesti arveluttavaa sekä saatat joutua maksumieheksi.
     
  4. Johan_V

    Rekisteröitynyt:
    16.01.2007
    Viestejä:
    4 102
    Pitäisihän se kaikille olla selvää että läppäriä ei voi pitää vaikka myyjä on tehnyt virheen. Sen sijaan en ymmärrä minkä vuoksi ihmiset ovat valmiit toimittamaan läppärin postiin ilman korvausta? Jos myyjä on niin typerä ettei tarjoa lahjakorttia tms. vaivanpalkaksi, niin ainakin matkakulut kannattaa periä. Jos roolit olisivat toisinpäin, niin aivan yhtä lailla myyjä perisi kulut esimerkiksi virheellisestä takuupalautuksesta.
     
  5. ChickenLegs

    Rekisteröitynyt:
    12.12.2012
    Viestejä:
    3 424
    Koska siitä ei oleteta olevan käytännön tasolla mitään vaivaa.
     
  6. ChickenLegs

    Rekisteröitynyt:
    12.12.2012
    Viestejä:
    3 424
    Markkinointi tarkoittaa mainontaa, siis vain ja ainoastaan suoria mainoksia ja siihen verrattavissa olevaa viestintää kuten pakkausmerkintöjä.
     
  7. nutjob

    Rekisteröitynyt:
    13.06.2015
    Viestejä:
    301
    Eiköhän kaikki normaalin kotikasvatuksen saaneet palauttaisi sen ylimääräisen läppärin. Kotinouto on minusta kohtuullinen.

    Mulle on tullut tuplat joskus saksalaisesta nettikaupasta eikä käynyt edes mielessä tuo skenerio että "ehkä voin nyt varastaa niiltä" ja kyseessä oli useamman satasen tuotteesta.
     
  8. konvehteja

    Rekisteröitynyt:
    27.12.2012
    Viestejä:
    4 166
    Mitenkähän homma etenisi, jos läppäri nyt sattumalta varastettaisiin vaikka autosta, kun oli juuri sitä postiin viemässä? Tuskin tuossa tapauksessa vaatisivat maksamaan.

    Itse en ainakaan parinsadan läppärin takia alkaisi itseäni vaivaamaan asialla. Oppivatpahan jatkossa lähettämään tavarat oikein.
     
  9. nutjob

    Rekisteröitynyt:
    13.06.2015
    Viestejä:
    301
    Mä en ymmärrä tuota että miksi pitää varastaa/oikeuttaa varastamista/keksiä selityksiä päästäkseen varastamaan?
     
  10. juhat1000

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2014
    Viestejä:
    1 694
    Samaa mieltä.
    Aloittajan kantsii nyt sopia webhallenin kanssa tuosta korvauksesta. Rahat tilille, tuote postiin. Tai sitten lähettäköön kuriirin hakemasn sen pois.
     
  11. Tauno Piirto-Rajala

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2014
    Viestejä:
    93
    Minulle lähetettiin joskus VPD;ltä tilaamani kaman lisäksi ylimääräinen peli, taisi olla senhetkinen uusin NHL. Otin yhteyttä alkuperäiseen tilaajaan ja VPD;lle, lähetin pelin oikealle omistajalle, ja sain VPD;ltä pienen korvauksen.

    Kaikki olivat tyytyväisiä ilman muroon tehtyä threadia tai ylimääräisiä konnankoukkuja. Pelin ostajaa tosin taisi hieman vituttaa pieni viivästyminen.
     
  12. ?

    Rekisteröitynyt:
    20.06.2007
    Viestejä:
    7 283
    Useimmilla posti ei sijaitse naapurissa. Joten kyllä siitä on vaivaa. Matkustaisitko sinä useita kilometerejä postiin, koska joku lähetti sinulle vahingossa paketin?
     
  13. Oltorno

    Rekisteröitynyt:
    03.01.2004
    Viestejä:
    7 624
    10v sitten ulkomaalainen huoltopulju lähetti huollossa olleen telkkarin lisäksi toisen saman moisen. Pidin 2kk paketissa eikä kukaan kysellyt perään niin myin pois. Arvoa tais olla joku 700e jos muistan oikein. En herää öisin tuskanhikeen vaikka olenkin suuri rikollinen.
     
  14. blobbo

    Rekisteröitynyt:
    13.04.2008
    Viestejä:
    1 081
    Kyllä. Palauttaisin myös löytämäni lompakon joko poliisille tai omistajalle. Soittaisin omistajalle, jos pihaani juoksisi karkuteillä oleva koira. Jäisin myös auttamaan onnettomuuden uhria vapaa-ajallani. Kiitosta odottaisin, ehdotus rahallisesta korvauksesta lämmittäisi mieltä, mutta todennäköisesti kieltäytyisin. Mikäli toinen osapuoli olisi yritys, ottaisin tarjotun korvauksen kuitenkin vastaan. Mikäli yritys ei mitään tarjoaisi, ehkä jatkossa äänestäisin jaloillani?
     
  15. Straiffi

    Rekisteröitynyt:
    08.10.2006
    Viestejä:
    3 357
    Mikäli ilmoitat, että hakekoon paskansa sinulta kotoa, niin kannattaa myöskin pyytää kunnollinen korvaus säilytyspalveluista. Esim. Pelican Self Storagen taksa taitaa olla alk. 40-50e/kk. Vai onko kansalaisella myös velvollisuus huolehtia hänelle pyytämättä toimitetun elektroniikan turvallisesta, kuivasta ja lämpimästä säilytyksestä omalla kustannuksella? Lisäksi kannattaa käydä hakemassa lääkärin lausunto siitä, että selkä särkyi, kun lähetti tuli ovelle ja lykkäsi ylimääräisen kannettavan syliin. "I never asked for this".
     
  16. niko.m

    Rekisteröitynyt:
    31.03.2013
    Viestejä:
    1 179
    Itse en lompakkoa löytänyt, mutta luottokortin löysin joskus. Tilasin numeropalvelusta (16400 tekstari aikaa elettiin) kortissa olevan nimen puhelinnumero, no ei tärpännyt. Kiikutin sen seuraavana päivänä pankkiin jonka logo kortissa komeili. Ensin jonotusta, sitten papereiden täyttelyä ja lopuksi skannasivat ajokorttini vielä (jos kortilla on väärinkäytöksiä yms). Oli aika vittumainen rumba kokonaisuudessaan. Olisi kannattanut vain jättää kortti maahan, olisi selvinnyt helpommalla. Tuollaisissa jutuissa auttaminen on nykyisin ihan helvetin hankalaa, nimenomaan auttaminen. Jos käyttäytyy itsekkäästi, niin selviää paljon helpommalla. Jos tuon kortinkin olisi vain voinut toimittaa pankkiin siihen tiskille, niin en miettisi tulevaisuudessa enää että viitsiikö tuota noukkia (aivan sama saako siitä korvauksen vai ei).

    Toki karkuteillä oleva lemmikki taikka onnettomuuden uhrin auttaminen ovat mielestäni silti sellaisia joissa vain pitää toimia oikein, eikä niistä yleensä tule tuollaista saatanan häslinkiä.
     
  17. EAQ

    Rekisteröitynyt:
    16.01.2013
    Viestejä:
    266
    No jos paketti minulle lähetetään tottakai sen pois haen vaikka se vaivalloista täällä onkin. Joka ikinen kerta saa jonottaa kun töiden jälkeen joutuu paketin hakea, onneksi harvoin. Toiseksi ilmaisia parkkipaikkoja saa metsästää ihan tosissaan tai sitten maksaa pysäköinnistä... ja tekisin kaiken tämän ilmaiseks? Ihan sama jos viet auton korjattavaksi ja ne tekeekin sutta... et kai sä sitä ala sen jälkeen ite korjaamaan vaan vaadit että asiaa alun perin hoitanut yritys virheen korjaa?
     
  18. Jebaus

    Rekisteröitynyt:
    06.08.2012
    Viestejä:
    412
    Tästäkin keskustelusta löytyy monta sellaista ihmistyyppiä jotka ollessaan köyhiä, syyttävät siitä yhteiskuntaa, elämäntilannetta ja ulkoisia tekijöitä... Toiset eivät vaan pysty ymmärtämään yhteiskunnassa toimimisen perusperiaatteita ja eivät siksi tule siinä ikinä hyvin muiden silmissä pärjäämään.

    Vinkki: vie nyt se paketti takaisin sinne vitun postiin, ja jos se on ylitsepääsemätön ongelma niin laita ystävällisesti webhallenille viestiä olisiko postin nouto kotoa mahdollinen koska et sitä postiin pysty viemään.
     
  19. konvehteja

    Rekisteröitynyt:
    27.12.2012
    Viestejä:
    4 166
    Ei kannata tehdä yhtään mitään. Virhe tosin tapahtui jo siinä, kun webhallenille asiasta ilmoitettiin.
     
  20. Straiffi

    Rekisteröitynyt:
    08.10.2006
    Viestejä:
    3 357
    Todennäköisesti omistaja oli jo kuolettanut kortin ja uusi kortti oli pankilta tilauksessa. Kadonneen muoviläpyskän uusiminenhan maksaa kortin omistajalle n. 10eur, joten eihän tuosta ole järkeä kenenkään kummoista palkkiota maksaa. Ainahan on lisäksi mahdollista, että kortin löytäjä tai kuka tahansa kulkija on voinut ottaa ylös kortin tiedot ja pystyy käyttämään niitä myöhemmin tehdäkseen kortilla ostoksia, joten tietoturvallisin tapa kortin omistajalle on kuolettaa kortti ja tilata uusi.
     
  21. ChickenLegs

    Rekisteröitynyt:
    12.12.2012
    Viestejä:
    3 424
    Niin kuin aiemmin on jo tässä ketjussa todettu, niin ihmiset käyvät asioilla säännöllisin aikavälein ja postitoimistolle poikkeamisesta ei ole erityistä vaivaa silloin. Henkilökohtaisesti olen vielä sitä mieltä, että kuriirin odottelu on paljon vittumaisempaa, koska silloin täytyy sovittaa oma kalenteri noutopalvelun mukaan.
     
  22. Ekaros

    Rekisteröitynyt:
    26.12.2006
    Viestejä:
    1 933
    Ei se aina niin kätevää ole, en omista autoa ja oikeassa postissa käynti ottaa vähintään sen puoli tuntia-tunnin. Eipä tuonne ole muuten mitään asiaa mennä ole. Tätä tämä nykyinen Postin tila on. Eli kuriirin odottelu on paljon helpompaa.
     
  23. teppo mörkö

    Rekisteröitynyt:
    30.10.2010
    Viestejä:
    322
    1) Lue se pdf kuten jo ehdotin. Tässä jos et löytänyt.
    http://www.helsinki.fi/oikeustiede/...iaali/Norros_Perusteettoman_edun_palautus.pdf

    2) Siteeraamasi laki alkaa sanalla "markkinoinnissa". Tässä tapauksessa ei ole kysymys markkinoinnista vaan virheestä tilauksen toimituksen yhteydessä. Eli hieman sisälukutaitoa, kiitos.
     
  24. niko.m

    Rekisteröitynyt:
    31.03.2013
    Viestejä:
    1 179
    En minä sitä tuon korvauksen takia tehnytkään, vaan siksi kun oli ns. "oikein". Mutta kyllähän tuollaisessa tilanteessa on järkevintä jättää se kortti maahan ja olettaa että se on kohta kuoletettu. Ja tuo löytyi otto-automaatin läheltä, eli välttämättä ei ollut läheskään heti huomannut että kortti on kadonnut. Eikä se pointti vieläkään ole se palkkio, itse en olisi sitä edes tarvinnut enkä sen takia noin toiminut. Koko kritiikki koski sitä että kuinka helvetin vaikeaksi "oikein" toimiminen on tehty.
     
  25. rud1

    Rekisteröitynyt:
    25.09.2014
    Viestejä:
    743
    Mikä on säännöllisin aikavälein? Minä esimerkiksi tilaan korkeintaan kerran muutamassa kuukaudessa tavaraa postiin, onko siis kohtuullista antaa yrityksen odottaa pari kuukautta läppäriä takaisin? Vai pitäisikö minun hyvää hyvyyttäni käyttää omaa aikaa ja bensoja paketin palautusta varten? Vai kuulostaisiko sinunkin korvaan paremmalta se, että tästä paketin palauttamisesta saa jonkilaisen nimellisen hyvityksen tai lähettävät edes kuriirin hakemaan sen? Hakuajankohdasta kun voi sopia puhelimella.

    Tässä nyt ei ole epäilystäkään siitä, etteikö pakettia täytyisi palauttaa, vaan siitä pitääkö muiden sössiminen maksaa omasta pussista ja vapaa-ajasta.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti