Webhallen kokemukset

Viestiketju alueella 'Rauta' , aloittaja werty69, 14.03.2014.

  1. jamppa990

    Rekisteröitynyt:
    01.04.2011
    Viestejä:
    2 039
    Tässäpä omakohtainen takuu kokemukseni webhallenista:
    Loppupeleissä tuo Steelseries Rival minkä laitoin Webhallenille takuuseen noista kuluneista sivukumeista ei mennyt takuuseen. Kesti noin 2-4 viikkoa että sama hiiri tuli sieltä takaisin. Mitään eivät tietysti ilmoittaneet maililla tai muuten, että ei mene takuuseen tuo. Ainoa mistä tuon tiesi oli paketin mukana tullut ruotsiksi kirjoitettu paperi. (Mailit ja kaikki tullut aina englanniksi lähetettyä ja myös vastaukset).
    Noh Kyselinpä tuon jälkeen sitten suoraan Steelseriesiltä miten on tuon takuun kanssa, että eikö takuu muka korvaa kun hiiri on alle vuoden vanha ja näyttää siltä kuin olisi 5 vuotta käytetty.
    He vastasivat nopeasti tuohon Rma kyselyyn ja pyysivät lähettämään hiiren suoraan heille Tanskaan. Noh laittelin sitten hiiren postissa menemään tanskaan, ainoa miinus tuossa oli että postit joutui maksamaan itse. Hintaa tais tulla vähän alta 20 euroa..
    Noin 2-3 viikon päästä tuli ilmoitus heiltä että takuu korvaa kyllä, Sain mailissa 69,90€ arvoisen "kupongin" suoraan Steelseriesin sivuille. Eli olisin voinut käyttää tuon myös johonkin muuhun tuotteeseen kuin hiireen.
    Itse taisin maksaa 40 euroa kun tuon Webhallenista ostin. Nyt odotellaan vain että hiiri saapuu Tanskasta tänne Suomeen asti, luultavasti ensiviikon alussa.
    Propsit tästä siis suoraan valmistajalle, ja Webhallenille iso miinus.

    Tästä voi siis tuumata että kunhan et joudu takuun asioissa asioimaan Webhallenin kautta niin on ihan ok kauppa. Mutta en kyllä itse enää luultavasti koskaan tilaa heiltä mitään, juurikin tuon huonon Aspan ja takuun takia. Mielummin maksaa sen kympin pari ylimäärästä ja tukee suomalaista liikettä (Jimms, Verkkokauppa, SystemaStore). Tai sitten Cdonista jos ruotsista pitää tilata. Cdonin ja Jimmyn kanssa ei ole takuuasioissa ollut ikinä mitään ongelmia.
     
  2. vä1sk1

    Rekisteröitynyt:
    08.06.2003
    Viestejä:
    3 707
    Tämä hoitui kohtuu jouhevasti ja perjantaina tuli uusi paketti sisältäen 20e arvoisen tuotteen ilmaiseksi korvauksena virheistään.
     
  3. Skate

    Rekisteröitynyt:
    29.07.2013
    Viestejä:
    209
    Ensikokemus ihan positiivinen, tiistaina tilaus ja tänään paketti perillä. Miinusta kaupalle kyllä kököstä asiakaskokemuksesta. Sähköpostiin ei tule mitään tilauksen varmistusta, niin kuin kaikissa muissa verkkokaupoissa, emailiin saapunut linkki ei vie suoraan tilauksen sivulle eikä sieltä löydy mitään ohjetta paketin seurannasta. Muuten ihan hyvä ja hinnatkin aika kilpailukykyisiä jopa saksaan verrattuna, kun halvat postikulut.
     
  4. L0nkero

    Rekisteröitynyt:
    08.12.2010
    Viestejä:
    586
    Pitäis lähettää nappikuulokkeet takuuseen ja tuli sit tommonen RMA-palautuspaperi. Mitä tuolle nyt sitten tarkalleen ottaen täytyy tehdä? Jos lähetän kuulokkeet kirjeenä niin riittääkö että laitan vain tuon kirjeen mukaan?
     
  5. antilope

    Rekisteröitynyt:
    20.10.2015
    Viestejä:
    976
  6. Pepsodentti

    Rekisteröitynyt:
    08.01.2016
    Viestejä:
    27
    Oma ensimmäinen kokemukseni Webhallenista kaikenkaikkiaan varsin positiivinen. Tilasin lauantai-illasta BenQ Xl2420G:n, maksu onnistuu helposti laskulla tai sit luottokortit sun muut. Liikkeelle tavara lähti maanantaina, minulla tuote oli tänään aamusta. Kuljetusarvio oli "vasta" 19.2 klo 16 jälkeen. Suomen päässä tavaran kuljetuksen hoiti matkahuolto ja kuljetustietojen mukaan tavara oli Suomessa tänään yön pikkutunneilla ja ennen aamukymmentä tavara oli jo noudettavissa omasta lähikaupasta. Toimitus siis varsinkin tänne pk-seudulle nopea. Iso peukku! :)
    Näytöstä löytyi yksi kuollut pikseli, mutta onnekseni sen verran harmittomassa paikassa etten jaksa alkaa mitään palautusrumbaa käymään läpi. Varsinkin kun murolaisilla taitaa olla aika huonoja kokemuksia palautusasioista. Nettisivujen suomenkieliset käännökset varsin vajavaiset, mutta ei osoittautunut itselle miksikään ongelmaksi, kun tuo toinen kotimainen taipuu jotenkuten. Aspa-kielinä englanti ja ruotsi. Niin ja tietysti tärkeimpänä näytön hinta oli huomattavasti suomalaisia verkkokauppoja halvempi (hintaeroa 120€). Eipä tässä nyt mitään suurempia moitittavia keksi. Tilaan kyllä uudestaan tavaraa tuolta, jos ja kun vaan tarvetta ilmenee.
     
  7. buuli

    Rekisteröitynyt:
    13.02.2016
    Viestejä:
    38
    Tuolla aiemmissa viesteissä oli puhetta pelien tilaamisesta. Lähettäkö Webhallen edelleen pelit lähimpään Matkahuollon noutopisteeseen, vai tapahtuuko jakelu Postin kautta? Oma pelitilaus oli postitettu tiistaina aamupäivästä, ja ihan sillä kyselen, että joko kannattaa hyljätä toivo viikonlopun pelailuista, vai tulisiko peli myöhemmin tänään lähimpään Siwaan.

    Edit: Nevömaind, Siwaanhan se olikin saapunut noin 10 min sitten.
     
    Viimeksi muokattu: 01.04.2016
  8. L0nkero

    Rekisteröitynyt:
    08.12.2010
    Viestejä:
    586
    Takuuasioiden hoitamisesta jäi ihan hyvä kuva. Palautin nappikuulokkeet ja pyysin uusia tilalle mutta ne eivät olleetkaan enää heidän valikoimissaan. No pyysin sitten sähköpostitse rahoja takaisin ja noin puolen tunnin päästä tulikin jo viestiä että rahat palautetaan.
     
  9. trumppinaattori

    Rekisteröitynyt:
    24.03.2016
    Viestejä:
    15
    Ostin eilen 22.6. 110€ näppäimistön ilman käyttäjätunnuksia Klarnan ja sieltä verkkopankin kautta. Laittoivat sähköpostilla tilausvahvistuksen "alustavilla tiedoilla" ja linkin tilauksen seurantaan, jossa luki vielä eilen tilauksen tiedot. Tänään siellä lukee "Inga beställningar hittades. Om du nyligen har lagt en order är det möjligt att den behandlas/packas, finns att hämta, eller redan är skickad."
    Ilmeisesti ovat joko lähettäneet tai hukanneet tilauksen tiedoistaan, käänsin kääntäjällä joten en ole 100% varma. Missään vaiheessa eivät kysyneet toimitustapaa, ainoastaan osoitteen maksuvaiheessa, ja tilauksen sivulla luki kirje/postipaketti ennen kuin se sivu katosi kokonaan. Mitään postin seurantanumeroa tai vastaavaa en ole saanut. Tuleeko postilaatikkoon vain se ilmoitus saapuneesta paketista, joka pitäisi hakea postista, vai tuleeko matkahuollosta?
     
  10. kaleer1

    Rekisteröitynyt:
    02.04.2013
    Viestejä:
    637
    Ruotsin puolella hoitaa postnord (josta webhallen tarjoaa seurantakoodin). Suomessa tullut kännykkään ilmoitus saapuneesta lähetyksestä (matkahuollon koodilla ja haku matkahuollon pisteestä).
    Itse matkahuollon koodia en ole saanut vasta kuin kännykkään saapumisviestin yhteydessä.
     
  11. trumppinaattori

    Rekisteröitynyt:
    24.03.2016
    Viestejä:
    15
    Missä ne tarjoaa sen postnordin seurantakoodin? Tilaussivu hävisi kokonaan ja ei ole tullut vielä mitään viestiä. Edit: Nyt juuri tuli Klarnalta postia että maksu on onnistunut? Ei siltikään mitään infoa tilauksen tilanteesta.
     
  12. BarkBark

    Rekisteröitynyt:
    23.09.2003
    Viestejä:
    747
    Tuossa kestää hetken. Tuonne tilaukset->Hämtade/skickade-kohdassa on kollinumero ja sillä pitäisi löytyä Postnord:in/Matkahuollon sivuilta. Ainakin kaikki ovat tilaukseni ovat noin menneet.
     
  13. trumppinaattori

    Rekisteröitynyt:
    24.03.2016
    Viestejä:
    15
    Ongelma on etten rekisteröinyt sivulle, ja linkki jonka laittoivat ei enää toimi. Ei kai tässä muuta kuin odotella ja sitten muutaman päivän päästä ottaa yhteyttä aspaan jos mitään ei tapahdu.
     
  14. StevenFlop

    Rekisteröitynyt:
    11.06.2016
    Viestejä:
    357
    Luulen että liike toimi kuten muutkin myyjät. Kuluneisuus ei kuulu takuuseen, oli se hidasta tai nopeaa. Valmistajan edustaja korvasi vain imago syistä. Kirjoittelut sosiaalisen mediaan on suurempi haitta kuin korvaus. https://www.reddit.com/r/steelserie...he_damn_rubber_grips/?st=iq1r5yz6&sh=0e846972

    Oli vanha mutta vastasinpa.
    Myyjillä ei ole niin paljon jousto mahdollisuustta kuin itse valmistajalla, ne toimii vain ohjeiden mukaan.
     
    Viimeksi muokattu: 30.06.2016
  15. opl1vion

    Rekisteröitynyt:
    17.02.2015
    Viestejä:
    319
    Mistä tuolta webhallenista näkyy paketin seurantakoodi? Tuolla linkissä mikä tuli sähköpostiin lukee vaan näin

    Tarkoittaako tämä että paketti on jo lähtenyt? Tuo on ainut asia mikä sivulla on. Pistin tilaukseen tiistaina päivällä.

    Ylempää pääsen "Hämtade/skickade (1)" sivulle jossa on tilaukseni tiedot ja kuitin latauslinkki mutta seurantakoodia ei löydy.
     
  16. Muurari47

    Rekisteröitynyt:
    04.12.2014
    Viestejä:
    3
    Jaa-a, olikohan ASUS ROG GR8 tarjous (520€) kesäkuussa vähän turhankin halpa Webhallenin mielestä, koska konetta ei vielä kolmeen viikkoon ole näkynyt. Samaa konetta on tarjouksessa tälläkin hetkellä hintaan 749€. Kone on ollut postnordin mukaan "matkalla", mutta mitään muita päivityksiä ei seurantaan ole tullut. Matkahuollollakin on lähetyksestä vain elektroninen ennakkoilmoitus. Webhallen ei tiedä mistään mitään, pahoittelee ja lupaa tietoa heti kun sitä postnordilta saavat. postnordin yleisohje taas on ottaa yhteyttä myyjään.

    Alan ymmärtää ohjetta käyttää Klarnan laskua maksettaessa Webhallenille.
     
  17. Hhhenkka

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2012
    Viestejä:
    257
    Helpottavaa tietää että jollain muullakin sama ongelma. Klarnan laskulla otin itse, mutta pakko oli maksaa kun eräpäivä paukkui. Webhallenin viimeisin viesti on torstailta ja siinä arvioivat vastauksen tulevan parin viikon kuluttua. Paskaa.
     
  18. opl1vion

    Rekisteröitynyt:
    17.02.2015
    Viestejä:
    319
    Eli jatkoa tähän. Tänä aamuna klo 12 tuli sähköpostiin että paketti on siwassa. Toimitusaika oli yhteensä 3 päivää.
     
  19. Klarnan laskun eräpäivää saa siirrettyä ilmaiseksi useamman viikon, olisiko ollut jopa 1kk. Ja ihan itse, Klarnan nettisivujen kautta.
     
  20. BobTheManeater

    Rekisteröitynyt:
    23.02.2015
    Viestejä:
    53
    Suora reposti kuriirifirmoja käsittelevästä ketjusta:

    Hieman kritiikkiä PostNordia sekä Webhalleniakin kohtaan. 2.6 laitoin virtalähteen WebHallenille takuuseen PostNordin kautta. 20. päivä kysyin WebHallenista miten homma etenee, kun ei mitään ole kuulunut vaikka lupasivat olla yhteydessä kun RMA etenee. Silloin ei vielä ollut koko virtalähde heidän hallussaan, eli vähän vajaa kolme viikkoa mennyt paketilla PostNordin huomassa. Seuraavan kerran kuulen paketista 28.6., silloin tuli puhelu johon en pystynyt sillä hetkellä vastaamaan, ja hetkeä myöhemmin viesti, jossa kehotetaan ottamaan yhteyttä PostNordin asiakaspalveluun. Soitin muutaman tunnin päästä, ja 15 min jonotuksen jälkeen viimein sain ihmisen langan päähän. Hän kertoi että pakettia on yritetty toimittaa 22. päivä. Olin koko päivän kotona, ja summeri kuuluisi aivan varmasti koko huoneistoon jos joku olisi sitä painanut. Seuraavaksi kerrotaan että paketti on jo lähdössä takaisin Webhallenille ja ota yhteyttä sinne. Otin sinne yhteyttä, sanoivat että laittavat paketin heti takaisin kunhan vain saavat sen. Viimein tänä aamuna tuli viesti, että hae paketti lähi-Siwasta.

    Ei 22. päivä (eli alkuperäinen "toimituspäivä") ole kukaan soitellut, laittanut viestiä tai jättänyt postilaatikkoonkaan mitään lappuja. Yhteensä siis 5vk ja 2 pv meni tässä prosessissa. En ymmärrä ollenkaan mikä PostNordin jakajia vaivaa, aivan luokatonta toimintaa.

    Lisättäköön WebHallenia koskevat asiat tarkemmin:
    Sähköpostiviesteihin vastattiin nopeasti ja asiallisesti, kului maksimissaan pari tuntia kysymyksestä vastaukseen. Suuret miinukset tulevat passiivisuudesta, ei mitään yhteydenottoa minkään suhteen (vaikka sitä luvattiinkin), ellei sinne ole ensin itse yhteydessä. Seurantakoodin sain kyllä kun kysyin, jos olisivat ilmoittaneet sen heti kun olivat takuutuotteen käsitelleet, olisin saanut virtalähteeni takaisin jo aikoja sitten. Nyt viivästystä tuli parisen viikkoa, suurimmaksi osin PostNordin syytä, mutta saisi WebHallenkin laittaa spostilla seurantakoodit heti kun sen tietää.
     
  21. Hhhenkka

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2012
    Viestejä:
    257
    Hyvä tietää jatkoa ajatellen. Jotenkin ei ole ikinä edes tullut käytettyä noita omia sivuja, vaikka kymmeniä laskuja Klarnalle maksanut.

    Kummasti nytkähti Webhallenin kanssa asia eteenpäin, kun väläyttelin asian viemistä kuluttaja-asiamiehelle ja sitä, että muillakin on saman tuotteen tilauksen kanssa ongelmia. Nyt ilmoittivat lähettäneensä uuden tilauksen, minkä pitäisi olla perillä parissa päivässä. Alunperin tuota konetta oli CityInfran tai muun vastaavan varastossa eli olisikohan sieltä päin myyty ei-oota Webhallenille ja siksi ovat kusessa tilausten kanssa.
     
  22. Muurari47

    Rekisteröitynyt:
    04.12.2014
    Viestejä:
    3
    Onko tullut konetta tai seurantatunnusta vielä?

    Minulle annettiin asian selvittelylle tuo sama kaksi viikkoa, josta viikko jäljellä. Tosin lupasivat, että tuo on tosiaan takaraja. Koneen kanssa ei ole kummoinen kiire, niin ajattelin odottaa ja katsoa, mitä heille tuo "takaraja" tarkoittaa.
     
  23. Hhhenkka

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2012
    Viestejä:
    257
    Seurantatunnus tuli sen vanhan tilauksen kanssa samaan eli siellä lukee siis "hämtade/skickade (2)". Seuranta näyttää seuraavaa eli nyt sieltä jotain vaikuttaisi olevan tulossa:

    14.7.2016 11:03 HELSINKI, Suomi Lähetys on matkalla
    13.7.2016 1:21 Veddesta, Ruotsi Lähetys on matkalla
    12.7.2016 18:18 Veddesta, Ruotsi Lähetys on matkalla
    12.7.2016 18:18 Veddesta, Ruotsi Lähetys on matkalla
    12.7.2016 11:09 Webhallen Oy EDI-tiedot (electronic shipping instruction) on vastaanotettu
     
  24. iippoo

    Rekisteröitynyt:
    18.10.2011
    Viestejä:
    453
    Laitoin reilun vuoden ikäisen G602:n juuri takuuseen Webhallenille. katsoos kuinka käy. Scrollin nappi rikki.

    Aiemmin olen lähetellyt sinne coil whinettävät näyttiksen ja palauttanut toisen näyttiksen, tuolloin meni ihan ok.
     
  25. tikkara

    Rekisteröitynyt:
    26.12.2004
    Viestejä:
    1 792
    ....
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti