VR-yleisketju (oli Oculus Rift ja muut kypärät)

Viestiketju alueella 'Rauta' , aloittaja Zepi, 24.03.2013.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Athlon4

Rekisteröitynyt:
    05.03.2000
    Tykkäsin kyllä itsekkin Foo Shown pilotista, vielä kun saa touchit käyttöön niin voi leikkiä tavaroilla kun katsoo showta. Hinnoittelu on kyllä vähän metsässä, jonkun vitosen olisi voinut heittää tai korkeintaan kympin mutta 20$ on liikaa, olkoonkin että sillä saa koko kauden jaksot niin olisivat sitten lisänneet jonkun 5$ portaan millä saa edes yhden jakson koodin. Mutta eiköhän tuo rahoituksen saa muutenkin kun kampanja lähtenyt hyvin liikeelle.

2. Excessus

Rekisteröitynyt:
    29.11.2002
    Eiköhän nuo tule noihin kauppoihin, varmaan jopa yksittäisinä ostoksina. Itse lähinnä vain halusin tukea koko konseptia. Lisäksi pelinkehitys on todella kiinnostava aihe ja noin muutenkin VR sarjoja on aika harvassa.

3. sawe

Rekisteröitynyt:
    12.06.2000
  4. Proc

Rekisteröitynyt:
    09.11.2000
    "Shipping soon"-ilmoitus tuli äsken Oculukselta. Näyttäisi olevan aikataulussa :)

Ja eilen tuli myös seurantanumero VRcoverilta, että interfacet ovat matkalla.

Jospa ensi kuussa lähtisi VR-innostus uuteen nousuun.

5. morjensta

Rekisteröitynyt:
    01.04.2009
  6. Athlon4

Rekisteröitynyt:
    05.03.2000
    http://www.roadtovr.com/oculus-touch-vr-pre-order-launch-titles-free-content-games/
    Kiitettävästi tulee softaa touchin mukana.
    1. First Contact
    2. Dead and Buried
    3. Medium
    4. Oculus Quill Beta
    5. Robo Recall (2017)
    6. The Unspoken
    7. VR Sports Challenge
    8. Toybox

Tässä pitää pikkuhiljaa valmistautua touchien saapumiseen ettei tarvitse sitten kiireessä häseltää sensorien kanssa, nyt kokeilin siirtää sensorin takapuolelle 4m usb jatkojohdon kanssa, tracking kyllä toimii mutta tuntuu jitteröivän/hyppivän jonkin verran. En tiedä johtuuko liian pitkästä jatkojohdosta vai liian pitkästä etäisyydestä headsettiin etc. Pitää vielä etsiä joku 3m jatkopiuha kun se olisi pituuden puolestakin riittävä ja vielä saa piuhat nätisti piiloon. Tuo 4m jatkopiuhakin on halvin mahdollinen, joten ehkä vähän laadukkaammalla lakulla toimisi tuokin veto.

Nelisilmäisille riftin käyttäjille ehkä iloa noista, ei ihan halvat linssit ole mutta eipä silmälasit yleensäkkään ole.

Edit. Lisätty Toybox

Viimeksi muokattu: 27.11.2016
  7. Avomar

Rekisteröitynyt:
    11.08.2014
    Itse tilaisin linssit omilla vahvuuksilla juuri sieltä https://vr-lens-lab.com/ . Toimitus kyllä kesti ja hinta kaikilla herkuilla oli noin 100 Euro yhteensä.
    Olen kyllä tyytyväinen ja käyttömukavuus nousi huomattavasti. Silmälasien sovittelu Riftin kanssa ei ollut hauska puuha!
    Ainut parannus linssien paikalla pysymiselle oli sinitarran käyttöotto. Muuten kyllä pysyvät paikoilla, mutta aina silloin tällöin joutuin säätämään linssejä siirtymisen takia. Sinitarra ratkaisi tämänkin ongelman kiitettävällä tavalla. Vinkin sain tästä videosta:

8. PortaDiFerro

Rekisteröitynyt:
    20.05.2009
    Minä kaipailisin jotain special faceplatea jolla silmälasien käyttö helpottuisi. Itse en laseja käytä, mutta nyt kun Touchit tulee olisi tarkoitus kavereita kutsua pelailemaan ja niillä tuppaa kaikilla olemaan lasit, niin olis kiva jos jotenkin saisi toimimaan nätisti niiden kanssa.

9. MikkoKoo

Rekisteröitynyt:
    28.07.2003
    Onko mielessä jotain pelejä joita erityisesti odotat touchille?

10. Proc

Rekisteröitynyt:
    09.11.2000
    Ei oikeastaan. Alkuinnostuksen jälkeen koko VR-touhu jäi pois ja tuli yli kuukaudenkin taukoja.
    Nyt odotellaan sitä killer appia, joka ponkaisee koko homman uudelleen käyntiin. Hyvännäköinen paketti tulee touchin mukana, jos niistä löytyisi uusia ideoita.

11. Avomar

Rekisteröitynyt:
    11.08.2014
    Itse odotan Onwardia. Saako tämän pelin toimimaan Riftin+Toushien kanssa?

12. MikkoKoo

Rekisteröitynyt:
    28.07.2003
    Mielenkiintoista nähdä saadaanko nuo toimimaan näillä ekan generaation vehkeillä. Vivellä testasin joskus jotain simppeliä peliä jossa jouskalla ammuttiin linnaan pyrkiviä vihuja. Jouskan käyttö oli muuten ok, mutta sillä oli hankala tähdätä, koska se tuntui tärisevän. Samalla tavalla kivääri näyttää tärisevän tuossa videossa, joten multiplayer FPS voi olla hankala jos ei pysty tarkasti tähtäämään (yhtä tarkasti kuin hiirellä).

13. Radium

Rekisteröitynyt:
    07.09.2001
    Toybox puuttuu listalta, mutta se tosin on yhtä pieni minijuttu, kuin tuo First Contact tai ehkä laajempi.

Onward toimii Touchilla, mutta tuo on pelkästään moninpeli ja vastassa tulee olemaan kuukausia pelanneet Vive pelaajat, joilla monella itse värkätty/ebay gunstock :)

14. Avomar

Rekisteröitynyt:
    11.08.2014
    Joo, löysin videoida missä Rift ja Tousciht toimivat pelissä. Tarkoitin lähinnä, että toimivatko ilman erikoista kikkailua?
    Olen alussa mielellä häviän joukoissa, tärkein on kokea kyseinen elämys ja kyllä meikäläinen vähän ajan päästä pärjää myös siellä.

15. Avomar

Rekisteröitynyt:
    11.08.2014
    MikkoKoo. Eihän tosielämässä tähdätä hiirellä ja uskon, että VR fps ei ole edes verrattavissa normaali fps peleihin. Vaikka kuvanlaatu on huono, onhan tämä täysin eri maailma.

16. Radium

Rekisteröitynyt:
    07.09.2001
    Ei vaadi mitään kikkailua. Kokeilin itse melko lyhyesti ja pistin refundiin sen aikarajoissa, koska ekat kokeiluerät eivät olleet kovin mielenkiintoisia. Johtui kai siitä, ettei kartat olleet tuttuja ja vihut kuolivat muiden toimesta aina ennen kuin ketään ehti itse näkemään. Päälle se, että alkoi tulemaan paha olo pikkuhiljaa pelatessa johtuen tuosta liikkumistavasta.

17. Avomar

Rekisteröitynyt:
    11.08.2014
    Joo, ymmärrän, että kyllä alussa tule oleman vaikea ja oppimisen kynnys on korkea. Itse Arma, Squad ja Red Orcestra 2 pelaajana olen eritäin kiinnostunut Onwardista.
    “luojan” lahja meikäläiselle, että vielä en ole tavannut VR peliä, mistä tulisi huono olo! Pelannut lähes kaikki viralliset VR pelit Riftillä + Half-Life 2, mikä on aikaa nopealiikkeinen. Pitemmissä sessioissa olen vaan huomannut silmien väsymistä ja kevyttä (miellyttävä) huippausta päässä.

Onko tässä ketään, kuka on pelannut Onwarida enempää?

18. Kirvasto

Rekisteröitynyt:
    16.04.2013
    Miksi sillä pitäisi pystyä tähtäämään yhtä epärealistisen tarkasti kuin hiirellä? Itse odotan nimenomaan sitä että Touchilla pääsee tähtäämään realistisemmalla tavalla kuin koskaan peleissa aikasemmin. Toki aito rekyyli ja liikkumisen aiheuttama käden heiluminen siitä edelleen puuttuu, mutta käden ja aseen asento ratkaisee mihin luoti osuu. Ei se kuinka tarkasti siirrät crosshairin vastusajan kohdalle, joka on lähes yhtä helppoa oli vihollinen kymmenen tai sadan metrin päässä. Ero on vain siinä että kauempana oleva vihollinen on pienempi, kun taas oikealla aseella pienikin tähtäysvirhe kasvaa etäisyyden mukaan joten kauas osuminen juostessa on lähes mahdotota.

19. Radium

Rekisteröitynyt:
    07.09.2001
    Se tarkka tähtäily on luonnollista ja helppoa vain käsiaseilla. Kivääreillä yms. tulee melkein pakosta pientä tärinää kädellä ainakin pidempään pelaamalla, jos kädet on kivääriasennossa ilman mitään tukea. Vivelle on jo reippaasti noita rakennusohjeita ja valmiita löytyy vaikka ebaysta noobtube hakusanalla. Onwardista löytyy vissiin paljon noita, jotka kyntävät tuollaisten kanssa.

Itselläni ei ole 3D-printteriä, mutta kokeilin joskus ideatasolla tehdä sinitarralla ja metalliputkella omaa runkoa ja periaatteessa ainakin omille käsille saisin varmaan sopivat kiinnikkeet printattua noiden kaarien tyviin peittämättä ledejä pahasti. Kiinnikkeet saisi sitten laitettua johonkin olkapäähän yltävään runkoon.

20. MikkoKoo

Rekisteröitynyt:
    28.07.2003
    Tarkoitin, että kokemani tärinä ei ollut luonnollista. Eli pelin virtuaalinen jouskari tärisi jotenkin omituisesti, ei siten kuin käteni tärisevät.

21. Excessus

Rekisteröitynyt:
    29.11.2002
    Harmittaa kun itselle ei ole vielä tullut mitään infoa touchien toimituksesta. Joutuukohan tässä kuinka pitkään pitempään odottelemaan kuin ensimmäinen aalto? Tilauksessa näkyvä aika-arvio ei kyllä ole muuttunut mihinkään.

22. Athlon4

Rekisteröitynyt:
    05.03.2000
    Tuskin joudut pitkään odottamaan, toki riippuu nyt siitä nykyisestä arviosta. Eihän nytkään uusia tilauksia joudu pitkään odottamaan "Estimated shipping 16-21"

Ja omassa tilauksessa sitten

23. Radium

Rekisteröitynyt:
    07.09.2001
    Jos olet varma, ettei ollut oma käsi, niin silloin seurannassa vikaa (esim kiiltävät pinnat häiritsee). Sen oman käden/seurannan tärinän voi testata laittamalla pöydälle ja katsoa liikkuuko yhtään ja sitten pitää kädessä. Viven ohjaimissa on majakkadatan lisäksi kiihtyvyysanturit/gyro yms. joten milliä pienemmätkin liikkeet erottuu ilman filteröintiä.

24. MikkoKoo

Rekisteröitynyt:
    28.07.2003
    Noh, oli oma käsi tai ei, niin vaste ei tuntunut luonnolliselta, ja äkkiseltään se tuossa pelivideossa näytti vähän samantyyppiseltä. Mutta, ilmeisesti oletta sitä mieltä, että homman pitäisi toimia hyvin myös FPS-peleissä, ja tämä on tietysti loistava juttu.

25. Radium

Rekisteröitynyt:
    07.09.2001
    Mielestäni ei toimi hyvin kuin käsiaseilla. Muilla aseilla pitäisi olla joku tuki juuri tuon yliherkän seurannan takia, tai riippuu pelistä.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen