Volkswagen TSI-moottorien ongelmat ja asiakkaiden kusettaminen

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja John Troll, 09.04.2012.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Evreka

    Rekisteröitynyt:
    20.05.2003
    Viestejä:
    641
    Suomessa korjaamolle kutsutaan vhintn 3300 Volkswagenin valmistamaa autoa - Autot - Ilta-Sanomat

    DSG:stä mainitaan seuraavaa:
    "Volkswagenin mukaan osassa 7-vaihteisella DSG-vaihteistolla varustettuja autoja saattaa kuumissa ja kosteissa ilmasto-olosuhteissa ilmetä vaihteiston sähköhäiriö. Muun muassa Kiinassa satoja tuhansia autoja on korjattu valmistajan toimesta. Ongelman ennaltaehkäisemiseksi Volkswagen toteuttaa vaihteiston öljynvaihtokampanjan. Suomen maahantuojan VV-Auton mukaan Suomessa vastaavaa ongelmaa ei ole esiintynyt, mutta öljynvaihto tehdään normaalin huoltokäynnin yhteydessä kampanjanalaisiin autoihin, eikä vaadi asiakkailta erityisiä toimenpiteitä. "
     
  2. ^JJ

    Rekisteröitynyt:
    04.02.2005
    Viestejä:
    1 241
    Kohta päästään sitten lukemaan murosta kun eräs asiakkaita hyvin käsittelevä firma on kuitenkin yrittänyt laskuttaa tuosta öljynvaihdosta asiakkaita. :think:
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Siis mitähäh?

    Vaihteistossa on "sähköongelma" ja asiakas saa yhden ilmaisen öljynvaihdon (60tkm välein pitää vaihtaa muutenkin?). :confused: :rolleyes:
     
  5. ^JJ

    Rekisteröitynyt:
    04.02.2005
    Viestejä:
    1 241
    No jos nyt et ymmärtänyt niin avataan tätä vaikeaselkoista lausetta sinulle. Tämän nimeltä mainitsemattoman firman toiminta näissä dsg:n ja moottorin laukeamisten hoitamisessa saa hieman epäilemään niinköhän vaan antavat asiakkaalle sitä ilmaista öljynvaihtoa? Vai ilmestyykö siitäkin loppulaskuun sopivan suuruinen veloitus. :think:
     
  6. jarmot

    Rekisteröitynyt:
    29.08.2007
    Viestejä:
    299
    Niin paljon tulee metallihiukkasia öljyn joukkoon että öljy muuttuu eristeestä johteeksi..? :think:
     
  7. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Ymmärsin kyllä, ihmetyttää vain tuo koko "ilmainen vaihto" -korjaus tuohon ongelmaan.

    Noh, menee samalle tasolle kuin muukin merkkihuollossa annettava valohoito? :D
     
  8. oh1mgg

    Rekisteröitynyt:
    20.07.2007
    Viestejä:
    99
    Oisko noin että vaihtavat mineraalit synteettisten tilalle ihan normi öljynvaihdon hintaan, ihan hyvää hyvyyttään...
     
  9. jarskii-

    Rekisteröitynyt:
    07.02.2012
    Viestejä:
    2 897
    valmistajahan nuo korvaa liikkeelle. tietty eri asia jos joku liike kusettaa asiakasta. tämähän ei ole vag-konsernin vika silloin.

    vaihdellaahan yli 10vuotta vanhoja puoliakin 1.8t koneisiin vieläkin huollon yhteydessä tai mahdollisen vian kohdatessa ilman että asiakas joutuu mitään maksamaan kyseisistä osista tai työstä
     
  10. ^JJ

    Rekisteröitynyt:
    04.02.2005
    Viestejä:
    1 241
    Eihän se toki vag-konsernin vika ole, pilaa vain heidän mainettaan. Itselläni ei ollut tarkoitus enkä kritisoinutkaan vaggia vaan nimenomaan tuon erään liikkeen toimintaa. Eiköhän ne vagilla kuitenkin tiedä mitä tekevät. Ei ne edes öljyjä ala vaihtelemaan vain huvikseen, kyllä sillä jokin tarkoitus on.
     
  11. jarskii-

    Rekisteröitynyt:
    07.02.2012
    Viestejä:
    2 897
    en tiedä varmasti mitä liikettä tarkoitat mutta arvelen. kyseisellä liikkeellä taitaa olla aika monta muutakin merkkiä edustuksessa? eli pilaa kaikkien maineen?
     
  12. luukkonen Banned

    Rekisteröitynyt:
    29.01.2005
    Viestejä:
    5 506
    Duunikaveri jonka bemarista kaksi kertaa porsinut kone vaihtoi volkswagen sciroccoon!:kippis:

    Vm.2012 1.4tsi(160hp) + 7v DSG, totesi vain että jos jotain hajoaa niin VW maksaa. Onko tuossa vielä ketjulla jakopää kun yritettiin ottaa selville?

    Ei siinä, onhan se hieno auto ja mukavan pirteä, mutta en silti lähtis ostamaan...

    Toki ajelee max 3v ja sitten kiertoon niin mikäs siinä...
     
  13. Incredible Buff

    Rekisteröitynyt:
    17.03.2008
    Viestejä:
    3 223
    Eipä noita hihnallisia TSI koneita ole VW mallistossa kuin Golfissa + Polo BlueGT ja Jetta Hybrid.
     
  14. Daputti

    Rekisteröitynyt:
    11.12.2009
    Viestejä:
    2 409
    Scirocco on kuin jäykkä Golf. Hieno se on ulkoa ja töyssyt tuntee mutta siihen se sporttisuus jääkin... tylsä kuin kulunut kivi ja hiljainen kuin kuolema. :smoke:
     
  15. Antzaza

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2011
    Viestejä:
    1 115
    Kolmen vuoden päästä dsg ja ketjuviat on vain tullut yhä laajempaan tietoisuuteen. Vanhoja <2013 vuoden autoja vältetään kuin ruttoa ja se näkyy liikkeenkin hyvityshinnassa, jos uudet hihnakoneet osottautuvat kestäviksi.
     
  16. luukkonen Banned

    Rekisteröitynyt:
    29.01.2005
    Viestejä:
    5 506
    Aivan, siksi en koske pitkällä tikullakaan volkkariin...

    Duunissa oli työsuhde autoina volkkaria tsi+dsg, kaikki lähti alle vuoden vanhoina pois ja tilalle tuli volvo.

    Yhdelläkin oli vuodessa auto pajalla 4kk eri vikojen takia ja lopuksi jakopää... :D
     
  17. ripsipiirakka

    Rekisteröitynyt:
    13.06.2010
    Viestejä:
    206
    Mites kun uudesta tsi kilahtaa turbo, pitääkö koko exhaust module laittaa vaihtoon?

    [​IMG]
     
  18. Stuntman Mike

    Rekisteröitynyt:
    11.08.2001
    Viestejä:
    1 578
    Ja siinä samassa myös kattikin jos oikein hyvä tuuri käy?
     
  19. Galaxy

    Rekisteröitynyt:
    11.08.2000
    Viestejä:
    1 963
    Turbo kestää auton eliniän joten ei syytä huoleen.
     
  20. Incredible Buff

    Rekisteröitynyt:
    17.03.2008
    Viestejä:
    3 223
    Volkkarin tapauksessa pikkasen alle tai yli 100tkm?
     
  21. nacke

    Rekisteröitynyt:
    01.01.2013
    Viestejä:
    1 237
    Tuli tämä aiempi VAG-innovointi mieleen:

    Green Car Congress: Volkswagen boosts Beetle Turbo and Jetta GLI with EA888 Gen 3 engine; more power, improved fuel economy

    Ja eka kommentti:D

    Gen 3
    8 lbs lighter.
    Aluminum screws.
    Thin-wall crankcase casting
    Simple exhause camshaft
    Exhaust headers integrated into the cylinder head
    Smaller diameter main bearing
    Roller bearings for the 2 balancer shafts
    Crankshaft with 4 counterweights instead of 8.


    Planned for gen 4
    High strength steel screws for durability
    Separate exhaust headers for reduced cooling load
    Variable valve timing exhause camshaft
    Heavier crankcase wall to reduce noise
    Crankshaft with 8 counterweights vs. 4 for less noise.
    Hydrodynamic balancer shaft bearings for reduced cost.
    Increased diameter main bearings for durability.
    And weighs only 8 pound more
     
  22. Dwarner

    Rekisteröitynyt:
    09.05.2005
    Viestejä:
    2 690
    Eikö tuossa nyt ole turbon vierellä ihan selvästi katkokset. Vai meinaatko, että kuvan mukaisesti jakopää remontissa vaihdetaan myös laturi ja ilmastoinnin kompura kun ovat yhdessä paketissa...
     
  23. jobee

    Rekisteröitynyt:
    26.06.2006
    Viestejä:
    154
    Kyllä joo itselläkin seuraavan auton hankinnassa saa miettiä josko jotain muuta katsoisi kun ei oikeen vakuuta mitä tällä olisi nyt saatavilla vaikka 3x Audi on tähän mennessä ollut peräkkäin (1.8t ja 2x 2.0tfsi ilman merkittäviä ongelmia, hihnavetoisina ja manuaalina kaikki)
     
  24. kkuula

    Rekisteröitynyt:
    12.12.2004
    Viestejä:
    2 972
    :eek: just just... onko nuo nyt ihan tosissaan? :)
     
  25. Calle

    Rekisteröitynyt:
    22.08.2003
    Viestejä:
    1 876
    Olikos näillä Audin 1.4/1.8tfsi koneilla jotain eroa tsi-koneisiin?
     
  26. T-Rex

    Rekisteröitynyt:
    27.05.2001
    Viestejä:
    1 501
    f-kirjain
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti