Volkswagen TSI-moottorien ongelmat ja asiakkaiden kusettaminen

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja John Troll, 09.04.2012.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. ---33---

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2012
    Viestejä:
    406
    Onko jollain tietoa, tai jopa löytyykö jotain tilastoa kuinka paljon näitä päästöhuijausvaggineita on hylätty katsastuksesta, syystä että takaisinkutsuaktio on jätetty toteuttamatta?
     
  2. B12

    Rekisteröitynyt:
    05.04.2002
    Viestejä:
    2 680
    Eikös periaatteessa pitäisi lähteä kilvet, jos ei täytä päästömääräyksiä ja korjaamatta?
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. ---33---

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2012
    Viestejä:
    406
    Joo, niinhän siinä saattaa käydä.
     
  5. Uivelo

    Rekisteröitynyt:
    24.08.2008
    Viestejä:
    186
    [​IMG]

    Nippusiteet -> tarra -> mitähän hauskaa seuraavaksi :rofl:
     
  6. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 549
    Aika tovi näillä meni keksiä laittaa tarra liikkeelle tuon jälkeen kun alkukesästä ilmeni, ettei nippuside toimikaan...

    Jotenkin sellainen tunne, ettei arvostus vag-konsernia kohtaan lähde tämän myötä nousuun...
     
  7. ---33---

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2012
    Viestejä:
    406
    Ostan 5 paikkaisen auton, valmistaja kertoo myöhemmin että auto onkin vain 4 paikkainen? Mistä voin saada korvausta, myyjäliikkeeltä vai maahantuojalta?


    Tosi:Dasiassa en ikinä osta vag-tekeleitä. Alkaa niin vanhoja ja ruosteisia olemaan nuo joita olisi voinut harkita ja uudempiin ei uskalla ottaa tuntumaa kuin taksin kyydissä.
     
    Viimeksi muokattu: 21.09.2018
  8. HyrskynMyrskyn

    Rekisteröitynyt:
    18.10.2002
    Viestejä:
    3 045
    Viimeksi muokattu: 21.09.2018
  9. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 549
    Onhan nuo aika hazardeja tuollaiset viat. Tosin, eipä vag ole ainut, jolla kämmähdyksiä sattuu.

    Ihmetyttää vain kun näitä aika tasaisin väliajoin pulpahtaa uutisvirtaan niin onko se tosiaan niin, ettei huonoa julkisuutta olekaan kun vw on jälleen euroopan myydyin?
     
  10. B12

    Rekisteröitynyt:
    05.04.2002
    Viestejä:
    2 680
    Edelleenkin tulee muistaa se, että 95% volkkarin tai muunkaan auton ostajista ei lue mitään muropaketteja tai merkkifoorumeita, joissa ulistaan olevista tai olemattomista vioista. Volkkari murskavoittaa kaikki autolehtien testit ja myy kuin häkä nyt ja tulevaisuudessa.
     
  11. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 711
    Suurin osa hajoavista moottoreista hajoaa jossain yli 100-200tkm:ssä, toisella tai kolmannella omistajalla.

    Miksei siis ostettaisi paskaa kun se on seuraavan omistajan ongelma. Homma jatkuu niin kaukan kuin tarpeeksi monta on pättänyt "ei enää VAGeja tähän talouteen" (näin kävi esim. työkaverille jolle Seatin pikku TSI:n ongelmat riitti kertaheitolla ja meni Kia-leiriin). Ilmeisesti tätä ei ole tapahtunut tarpeeksi että käytettyjen hinnat putoaisivat...
     
  12. B12

    Rekisteröitynyt:
    05.04.2002
    Viestejä:
    2 680
    Onhan niitä joitakin öljynsyöntimalleja, jotka eivät kelpaa kuin uuteen samanmerkkiseen vaihdossa, mutta taitaa olla vaggilaiset yleisesti halutuimpia käytettyjä.

    Niissä kuten joissakin muissakin premium-merkeissä pitää ostajan tietää kaikki moottoreiden ja vaihteistojen tyyppikoodit ja osata yhdistää ne jokaiseen yksilöön, jottei osta takuupommia.
     
  13. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 818
    Tämä se varmaan on kun vaggilaiset myy, koska huono laatu ei ole ensimmäiseltä omistajalta pois.

    Ja sitten kun vaggilaiset myy hyvin, niin käytettyjen ostajat olettavat niiden olevan hyviä, koska se on myynyt niin hyvin. :)
     
    Viimeksi muokattu: 22.09.2018
  14. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 549
    Kuulostaa loogiselta, juuri tuolla tavalla laumakäyttäytyminen toimii, ikävä kyllä.
     
  15. 4kex

    Rekisteröitynyt:
    13.04.2012
    Viestejä:
    1 770
  16. furesis

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2013
    Viestejä:
    3 518
    Kerrotaan vertailuna mitean asiat voi hoitaa hyvin. Kaveri vei 2002 mallisen 230tkm ajetun Corollan merkkihuoltoon, ja siellä siihen vaihdettiin kaikki airbagit ja lisäksi ECU. Kyse ei ollut takatan takaisinkutsusta vaan Toyotan jotain omasta.

    Ecussa on tuossa ilmeisesti jokin hapettumisvaara, mikä voi aiheuttaa käyntihäiriöitä jos vika ilmenee ja sekin vaihtoon tämän takia. Lasku molemmista asiakkaalle 0€ ja tuleehan siitä lämmin mieli kun 16v ikäiseen autoon kannetaan valmistajan osalta vastuu näin hyvin. Nuo olisi tehty varmaan jo aiemmin, mutta edellinen omistaja ei 10v aikana ollut käyttänyt autoa merkkihuollossa.

    Sen sijaan olen kuullut, että muutaman vuoden ikäsiin passatteihin kaivellaan ECUA jostain lehtien seasta sadevesikaukalon alta ja suolainen lasku asiakkaalle.
     
    qettyz ja tth78 tykkäävät tästä.
  17. 4kex

    Rekisteröitynyt:
    13.04.2012
    Viestejä:
    1 770
  18. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 549
  19. metsikkö

    Rekisteröitynyt:
    22.02.2010
    Viestejä:
    84
  20. S62B50

    Rekisteröitynyt:
    16.06.2009
    Viestejä:
    7 270
    Ihan normaalia muillakin valmistajilla esimerkiksi Bmw:llä hoidetaan nuo mallikkaasti lähettämällä asiakkaalle kirjeen kotiin. Osa menee trafin tietoihin eli ns. pakollinen hoitaa tai tulee hyöky ja osa ei.

    Turvatyynyt on takaisinkutsukampanja joka koskettaa satoja tuhansia autoka eli bägit saattavat laueta itsekseen.

    En mä nyt tiedä onko tuossa mitään kovin poikkeuksellista.
     
  21. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 549
    Eipä tuo bmw kovin mallikkaasti hoida hommiaan:

    ”Despite owners highlighting the problem as early as 2011, and the Driver and Vehicle Standards Agency (DVSA) telling BMW in 2014 that it “[did] not want a fatality” caused by the fault, the German car giant did not recall all affected models..”

    https://www.driving.co.uk/news/bmw-...ing-to-recall-thousands-of-cars-inquest-told/
     
  22. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 549
    Jos autosta löytyy valmistajan myöntämä tyyppivika, niin eikö valmistajan myös kuuluisi kustantaa korjaus kokonaan, eikä vain osittain?

    ”Käytetyn Audin antaminen vaihdossa käytetyn Volkswagenin ostoon tuli kalliiksi itäsuomalaisessa autoliikkeessä kaupat tehneelle miehelle. Audista löytyi tyyppivika sen jälkeen, kun se oli myyty liikkeestä uudelle omistajalle.

    Moottori söi öljyä enemmän kuin olisi pitänyt, vaikka Audin vaihdossa antanut mies oli vakuuttanut öljynkulutuksen olevan normaalia.

    Auton moottoriremontti ja jakoketjun vaihto maksoivat 8 400 euroa. Suuren osan kuluista korvasi maahantuoja, mutta vaihtoauton vastaanottanut liike joutui maksamaan korjauksesta 2 400 euroa.

    Kuluttajariitalautakunta(siirryt toiseen palveluun) suosittaa, että Audin aiempi omistaja maksaa summasta puolet”

    https://yle.fi/uutiset/3-10567829
     
    Mr. Hat tykkää tästä.
  23. B12

    Rekisteröitynyt:
    05.04.2002
    Viestejä:
    2 680
    Petoksestahan siinä on periaatteessa kyse kun vienyt hajallisen auton ”kiertoon” ja valehdellut autoliikkeelle että auto on kunnossa.

    Tyyppivika tai ei, auton vaihtaja oli päättänyt huijata autoliikettä. Autoliike ei voi edes tarkastaa öljynkulutusta ilman että ajaa autolla vähintään 1000km.

    Nuo ”kiertoon” laitetut piilovialliset ajokit ovat ihan vitunmoinen riesa liikkeille ja riski on hinnoiteltava. Aina puhutaan vain siitä kuinka liikkeet kusettavat asiakkaita, mutta ei ikinä toisinpäin. Joskus seurasin korjaamolla kuinka octaviasta saivat varoitusvalot sammumaan ja omistaja lähti renkaat huutaen kohti vaihtoautoliikettä. Nollasin itsekin vikakoodit naapurin audista ennen kuin lähti viemään vaihtoon.
     
    Viimeksi muokattu: 28.12.2018
  24. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 818
    Normaalia suurempi kulutus lienee yli 1L/1000km? Kannattaa ex omistajan selvittää, millä kulutuslukemalla moottori on laitettu remonttiin.

    Entä jospa olisi vaan sanonut, ettei tiedä paljonko vie öljyä.. on lisäillyt vaan tarvittaessa. :rolleyes:
     
  25. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 818
    Kyseessä lienee kaikkien tietämä tyyppivika, jota valmistaja ei kuitenkaan myönnä. :kahvi:

    Tai sitten auto tulee remontin jälkee niin paljon parempaan kuntoon, että sen tyyppiviankin korjaamisesta voidaan vaatia tuhansia €. :hammer:
     
  26. ---33---

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2012
    Viestejä:
    406
    Nuo on vaan suosituksia, ei mikään sitova päätös/tuomio.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti