Volkswagen TSI-moottorien ongelmat ja asiakkaiden kusettaminen

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja John Troll, 09.04.2012.

  1. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 320
    Audit on ihan hyviä kunhan pysyy 80-90 -luvun malleissa.
     
  2. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    3 981
    https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nyt-viranomaiset-iskivat-audin-paakonttoriin/nkKCtH4U

    Jaa juttu


    Olet lukenut 0/5 maksutonta uutista.

    Nyt viranomaiset iskivät Audin pääkonttoriin
    6.2.2018 14.14
    [​IMG]
    VW-konsernin dieselpäästöskandaalin setviminen jatkuu. Nyt ratsattiin tehdas ja koteja.

    Saksan syyttäjänvirasto on tänään tehnyt etsintöjä Audin pääkonttorin toimistotiloissa ja tehtaalla Neckarsulmissa diesel-skandaaliin liittyen. Asiasta tiedotti Münchenin syyttäjänvirasto.

    Sen mukaan viranomiaset ovat myös ratsanneet joitain yksityiskoteja. Viime viikon ratsiat kohdisutivat työntekijöiden koteihin.

    Uutistoimisto Reutersin mukaan syynä ovat epäilykset petoksesta ja virheellisestä markkinoinnista. Se koskee 210 000 Euroopassa ja Yhdysvalloissa vuoden 2009 jälkeen myytyä autoa.

    ”Tutkimukset koskevat nyt Euroopassa myytyjä komilitraisia V6-dieselmoottoreita, joiden osalta epäillään teknistä manipulointia, jonka tavoitteena on ollut vähentää päästölukemia”, syyttäjänvirasto sanoo tiedotteessaan.

    Yhdysvaltojen osalta tutkimukset koskevat 14 ihmistä, joista kukaan ei ole entinen tai nykyinen Audin johtokunnan jäsen.

    Audi myönsi marraskuussa 2015 että sen kolmilitraisia V6-dieselmoottoreita oli peukaloitu tavalla, jolla päästöt saatiin alittamaan vaaditut yhdysvaltalaisnormit.

    Audi tiedotti tänään, että se tekee tarvittavaa yhteistyötä auttaakseen viranomaisia tutkimuksissaan
     
  3. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    3 981
  4. SundeR

    Rekisteröitynyt:
    11.09.2003
    Viestejä:
    4 483
    Merkkiuskollisuus on yllättävän monella ihan uskontoon verratava asia :D
     
    Viimeksi muokattu: 13.02.2018
  5. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    3 981
    Niin tuntuu olevan... Ja olisivathan nuo kerrassaan ylivertaisia autoja, jos ei olisi noin fataaleja vikoja ja korjaamopuolen nihkeätä asennoitumista niihin.
     
  6. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 508

    Autokauppa paljastaa: Nämä automerkit käyvät parhaiten kaupaksi käytettyinä


    Käytettyjä autoja myyvän Kamuxin viime vuoden parhaiten kaupaksi käynyt automerkki oli Volkswagen, ja myydyin automalli puolestaan Mercedes-Benzin C-sarja.

    Myydyimmät käytetyt autot 2017
    Automerkit

    1. Volkswagen

    2. Mercedes-Benz

    3. BMW

    4. Audi

    5. Volvo

    6. Ford

    7. Toyota

    8. Škoda

    9. Nissan

    10. Opel

    Automallit

    1. Mercedes-Benz, C-sarja

    2. Mercedes-Benz, E-sarja

    3. Audi A4

    4. Volkswagen Golf

    5. Volkswagen Passat

    6. Škoda Octavia

    7. Volvo V70

    8. Audi A6

    9. Volkswagen Transporter

    10. BMW 320

    Lähde: Kamux
     
  7. MuroRST

    Rekisteröitynyt:
    21.02.2018
    Viestejä:
    7
    Kannattaa muuten vaikka huvikseen lueskella eri merkkien foorumeita niin alkaa avartumaan miten paljon kaikille merkeillä ongelmia on ja miten lähes kaikki ensin yrittävät ne kieltää, varsinkin Suomessa. Yhteen aikaan media revitteli VW TSI-moottoreiden jakopää ja DSG-vaihteistojen ongelmilla. Miksi jo aiemmin ei ole nostanut kohua esimerkiksi vaikkapa Toyotan D4D-moottoreiden ongelmat tai MB moottoriongelmat (M271, M272, M273, no nuo bensa V6 ja v8 aika marginaalisia moottoreita) tai BMW 2-litraisen dieselien ongelmat tai yleensäkin BMW hajoavat aktiiviohjaukset ja nelivedot? Noissa monissa tapauksissa puhutaan kuitenkin jopa 5000 euron korjauskustannuksista, joita ovat asiakkaat joutuneet itse maksamaan. Ja paljon monia muita esimerkkiä. Saa nähdä koska nousee pinnalle uusien Fordien automaattivaihteistojen ongelmat.
     
  8. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    3 981
    Ja jos on hankkimassa autoa niin silloin kannattaa pysyä kaukana merkkifoorumeista... Viatonta autoa ei ole, kaikissa on jotain ”ominaisuuksia”, jotka jäävät asiakkaan maksettavaksi...

    Btw. Porsche hylkää vag-dieselit

    https://tekniikanmaailma.fi/porsche...konaan-dieselien-valmistuksen-tilalle-sahkoa/
     
  9. olkikuukkeli

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2009
    Viestejä:
    1 157
    Ja sitten kun joku ostaa italialaiset tai ranskalaisen auton, niin ihmetellään "miten uskallat" :D Nehän eivät pärjää niissä katsastustilastoissakaan...
     
  10. MuroRST

    Rekisteröitynyt:
    21.02.2018
    Viestejä:
    7
    No kyllä minua ainakin kiinnostaa onko edessä muutamien satasien vai joku tuhansien eurojen ominaisvika, onko siihen jotain kenties jotain parannusta kehitetty, onko se itse korjattavissa, tuleeko valmistaja vastaan ynnä muita seikkoja, jos olen autoa ostamassa.

    Ja mitä noihin eri merkkeihin tulee, niin joillakin merkeillä omistajat "harrastavat" sen verran omatoimisesti että vikoihin...ominaisuuksiin...on jo tutkittu mistä johtuu, miten korjataan/muutetaan rakennetta niin ettei sama vika/ominaisuus enää vaivaa mekaanisesti tai "softallisesti".
     
  11. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    3 981
    Käytetystä vw golfista tuli riesa, vain 100 tkm ajettuna...:D

    https://www.is.fi/autot/art-2000005574504.html?ref=rss

    Käytetystä VW Golfista tuli riesa: Häiriövalo loisti itsepintaisesti – paljastui vikojen suma
    [​IMG]
    Käytetyn Golfin ajotietokone viesti useista ongelmista. Tämän kuvan Golfissa tilanne on mittariston mukaan normaali. (KUVA: Tapio Vanhatalo)

    Julkaistu: 22.2. 6:58

    VIAT
    Vantaalaisen autofirman myymästä Volkswagen Golf Variantista tuli ostajalleen riesa, sillä jo kolmen viikon kuluttua auton hankinnasta aloitti häiriövalo mittaristossa tanssinsa.
    Valo paloi satunnaisesti reilun kahden kuukauden ajan, minkä jälkeen valo ei enää sammunut. Autosta löytyi useita vikakoodeja.

    Turboahdin ja jakoketju vaihdettiin. Näin häiriövalo poistui ensimmäisen kerran pitkiin aikoihin.

    Autolla oli ajettu vajaat kahdeksan vuotta. Mittarissa oli ostohetkellä 100 000 kilometriä. Auto maksoi lähes 12 000 euroa kesällä 2015.

    Kuluttajariitalautakunnalle annetun selvityksen mukaan autosta uusittiin ahtimen kiertoilmaventtiili, kaasuläppäkotelo, läppien tunnistin ja aktiivihiilisäiliön venttiili. Imusarjan kanavat puhdistettiin ja paineanturijohdinsarja kunnostettiin.

    Korjauskustannukset tekivät 3 460 euroa. Summasta autoliike hyvitti 1 465 euroa ja asiakas maksoi loput.

    Asiakas vaati autoliikkeeltä 1 995 euron lisäkorvausta. Hänen näkemyksensä oli, että auton moottorin olisi pitänyt kestää 250 000 kilometriä. Häiriövalo syttyi kuuden kuukauden virhevastuulain määrittämänä aikana.

    Kuluttajariitalautakunta toteaa, että käytetyn auton korjaaminen ei osoita, että autossa olisi virhe.
    Lautakunta kuitenkin totesi, että turboahdin ja jakoketju kestävät tavanomaisesti käytettynä pidempään kuin tässä tapauksessa oli käynyt, joten auto oli rikkoutunut ennenaikaisesti.

    Lautakunta suositti yksimielisesti, että liike maksaa maksamiensa hyvitysten päälle vielä 450 euron vahingonkorvauksen.

    Osa 8/10. Juttusarjassa käsitellään Kuluttajariitalautakunnan ratkaisuja autokauppariidoissa.

    Lue alla olevista linkeistä sarjan aiemmat tapaukset.
     
  12. MuroRST

    Rekisteröitynyt:
    21.02.2018
    Viestejä:
    7
    Porsche kuitenkin aiemmin valitsi VAG-dieselit omaan käyttöönsä. EI valinnut PSAn, MB:n, BMW:n, Toyotan.....

    Melko monelle on tullut melko moni eri merkki riesaksi jo alle 100tkm ajettuna.
     
  13. horsepower

    Rekisteröitynyt:
    17.09.2004
    Viestejä:
    861
    Olisihan se jo imagollisestikin aika ihmeellistä jos konsernin yksi lippulaiva brändeistä valitsisi moottoritoimittajan jostain oman konsernin ulkopuolelta?
     
  14. MuroRST

    Rekisteröitynyt:
    21.02.2018
    Viestejä:
    7
    Niinpä. Toyota käyttää PSA:n ja BMW:n dieseleitä ja kokonaisia muiden merkkien suunnittelemia autoja (moottoreineen PSA, Fuji boxer), kuten ProAce, Gt86. Mb ottaa PSA:n dieselit käyttöön. Ryssineet omat aiemmat luomuksensa siihen malliin etteivät luota enää omiin?
     
  15. furesis

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2013
    Viestejä:
    2 725
    Johtuisko enemmän siitä, että Toyotalle dieselit ovat pakollinen paha, mutta myynnillisesti ihan nappikauppaa. Missään muualla kuin euroopassa ei dieseleitä laajasti myydä, joten sellainen on halvempi ostaa kuin kehittää itse. Toyotan ydinosaaminen on hybrideissä. Tällä hetkellä taitaa olla niin, että Toyotan dieselmalleja ei henkilöautoissa tuoda edes uusia maahan ja saatavuus rajoittuu siihen mitä varastoissa on jäljellä.
     
  16. MuroRST

    Rekisteröitynyt:
    21.02.2018
    Viestejä:
    7
    Se minua on aina ihmetyttänyt, aiemmin jo vähän mainitsinkin, että miten jotkut merkit ovat säästyneet siltä ettei niiden ongelmat ole nousseet enemmän lehtien otsikoihin. Luulisi että luotettavuuden perikuvan Toyotan D4D moottoreiden ongelmat (kansi 2.2, suuttimet 3.0 ), vvt-i jakopää ja öljynkulutus jne. olisi kaikille kiinnostavaa luettavaa. Vanhempienkin legendaarinen viattomuus on ehkä hieman legendaa, vaikka olisi "se oikea japanilainen". Carina E "piireissäkin" nauretaan britti-Carinoiden laadulle, mutta enpä nyt menisi oikein kehumaan tuollaista japsiakaan. On sellainenkin tullut omistettua. Toki niissä on sekin, että mitä ei ole niin ei voi mennä rikki (varusteita tarkoitan).

    Toyotan omistajat ehkä eniten jättävät kertomatta vikoja muille. Toyotan omistajilla ei ole edes kunnollosta suomalaista foorumia. Seuraavana tulevat muut japsimerkkien omistajat. Mersujen omistajat ovat olleet myös melko nihkeitä, se tosin on muuttumassa kun niitäkin ostaa nykyään melkein kuka tahansa ja pari kunnollista foorumia on voimissan.

    Yhteen aikaan toisen japsin, Nissanin, omistajat kärsivät jakoketjuongelmista. Molempia merkkejä on paljon liikenteessä, mutta eipä ole nostattanut keskustelua.
     
  17. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    3 981
    Voisiko johtua siitä, että vag-jälleenmyyjien organisaatio maksatti tyyppiviat asiakkaalla siitä huolimatta, että valmistajalta oli tullut ohjeistus hoitaa hommat kuntoon valmistajan piikkiin?

    Entinen esimies kertoili ajastaan toyotan huolto-organisaatiossa ja siellä autoja korjattiin mukisematta valmistajan piikkiin.
     
  18. MuroRST

    Rekisteröitynyt:
    21.02.2018
    Viestejä:
    7
    Ei todellakaan ole korjannut Toyota valmistajan piikkiin mukisematta kaikissa tapauksissa ja on tapauksia joissa ei ole korvannut mitään vaikka tutustua tyyppiviasta on ollut kyse.
     
  19. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 508
    Voisit vaikka Toyotaa varten perustaa uuden ketjun. :)
     
  20. MuroRST

    Rekisteröitynyt:
    21.02.2018
    Viestejä:
    7
    En, en kait minä omiin muroihin ala kusemaan. Toyotat on parhaita autoja, niissä ei ole ikinä vikoja. Ja joka muuta väittää niin se trolli. Joku voisi ostaa vaikka tuon minun auton.
     
  21. mustajoki

    Rekisteröitynyt:
    29.01.2010
    Viestejä:
    1 156
    Totta kai Volkkari on myydyin käytetty merkki, kun samat yksilöt myydään joka vuosi seuraavalle :p
     
  22. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    3 981
    Se ettei kaikkia tapauksia ole hoitanut kuten pitää ei tarkoita samaa, mitä erään konsernin, mikä ei hoitanut ensimmäistäkään... Tai sitten Toyota-merkin omistajat eivät ole yhtä aktiivisia marisemaan kuin vag:n? Mene ja tiedä.

    Tälle on se tuttu sanonta:"Vahinko kiertämään"...:D Varmaan siksi niitä myydään käytettynä eniten kun niitä ollaan myyty uutenakin, joten siinä löytyy korrelaatio.
     
  23. furesis

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2013
    Viestejä:
    2 725
    VVT-I moottorien jakopäistä en ole kuullut yhtään mitään. Ensimmäisissä niissä oli öljynkulutusongelmaa, mutta ne korjattiin kyllä jo yli 15v sitten maahantuojan piikkiin. D4D-moottoreista tietyt ovat susia kannen osalta, mutta näissäkin vastaaantulo on ollut Toyotalla erittäin anteliasta vanhempanakin.

    Yleisesti ottaen Toyotalta puuttuu pahat suunnitteluvirheet, ja vaikka sellaisia olisikin, merkkiliikkeessä vastuu tunnustetaan, eikä ruveta lässyttämään paskaa "yksittäistapauksista", kuten VW:n tiskillä ja laskuteta asiakasta.

    Uutena katsastustilastoissa autoissa ei ole merkittäviä eroja, mutta Toyota pitää niissä asemansa vielä +10-vuotiaanakin, kun eroja alkaa muodostua. Isällä on ollut uudesta -05 mallinen Corolla, jolla nyt mittarissa 270tkm, eikä tänä aikana ole mennyt yhtään niveltä, iskaria tai mitään muutakaan ylimääräistä. Kaikki toimii kuten uutena, öljyä ei kulu yhtään ja katsastuksessa aina puhtaat paperit tähän asti. Ja tarkoitan siis oikeasti, että autossa ei ole ollut mitään vikaa.

    Sen sijaan tiedän tapauksen, missä 150tkm ajetusta Opelista kolme jousta poiikki, mutta kuulemma "ihan normaalia vanhan auton kuluvaa osaa". Ehkä näin Opel-miehelle, en ole kuullut yhdestäkään Toyotasta menneen Jousia poikki.
     
  24. habaza

    Rekisteröitynyt:
    08.08.2016
    Viestejä:
    5
    Tuo alustan kestävyys on jokseenkin totta, mutta on se ajettavuus ja toiminta... no aika kehno. Katsastustilastoista sen verran että on niillä keskimäärin ajettukin se 100-150tkm vähemmon kuin ns. premiumeilla.
    Auto hankittaessa on kyllä tullut koeajettua japseja, mutta ei vaan sen ajettavuus ja melu ole saanut ostohaluja heräämään.
    Lexus kyllä nyt kiinnostaa jokseenkin paljon, pitää yrittää päästä testaamaan onko maineensa veroinen. Ja en puhu nyt uusista, vaan 5-10v vanhoista.
     
  25. olkikuukkeli

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2009
    Viestejä:
    1 157
    Tuo oli muuten ihan mielenkiintoista tutkittavaa tuo kilometritilasto, melkoisia eroja löytyy merkeittäin: https://www.trafi.fi/trafi/ajankoht...u_-_tilastoissa_mukana_myos_ajetut_kilometrit

    Se on muuten totta, että jos teet yksinkertaisen alustaratkaisun vanhoilla toimivaksi testatuilla palikoilla, niin kyllä se kauemmin kestää kuin jatkuvaa tuotekehittelyä ja monimutkaisia ratkaisuja vaativa "paras mahdollinen ajettavuus". Näkisin, että molemmille tavoille rakentaa auto löytyy kyllä asiakaskuntaa. Itseäni ei ajamisesta tykkäävänä ihmisenä kiinnosta corollat pätkääkään, vaikka varmasti ovat pääosin luotettavia pelejä.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti