Volkswagen TSI-moottorien ongelmat ja asiakkaiden kusettaminen

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja John Troll, 09.04.2012.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Kvarkki

    Rekisteröitynyt:
    31.08.2001
    Viestejä:
    4 706
    Jos Canttu sun väite pitäisi paikkansa, tätäkään ketjua ei olisi olemassa. Lopeta paskanpuhuminen.

    e: Vai yritätkö kertoa ("nykyään"), että VAG on ottanut pään pois perseestään aivan viime kuukausina ja alkanut toimia siten miten olisi kuulunut toimia jo vuosia sitten? Sinällään myöhäistä, polku Opelin seuraajana alkaa olla jo kiveen hakattu.
     
  2. Canttu

    Rekisteröitynyt:
    06.01.2008
    Viestejä:
    928
    En väitäkkään, että volkkari olisi nämä ketjut hoitanut mallikkaasti. Ainakin omien kokemuksien mukaan ketjuista on tullut hyvät vastaantulot "vanhaankin" autoon jos huoltohistoria on ollut kunnossa. Valitettavasti moni on huollattanut autoaan ties missä paikoissa ja huoltoja ei ole tehty ajallaan tai käytetty oikeaa öljyä, niin silloin vastaantulot karisee aika helposti nollaan. Tästä ei taas voi syyttää kuin itseään. Tietysti tietyt moottorit kuten BMY, ovat sellaisia, joita ei olisi ikinä täytynyt autoon laittaa.

    => Yleensä näistä netissä löytyvistä avautumisista on kyse siitä, että huollot laiminlyöty ja kun ei valmistaja mitään korvaa, niin silloin VAG kusettaa.

    En siis puolustele VAG:n toimintaa ketjujen kanssa, vaan lähinnä kyse siitä, että kaikissa asioissa on parikin "totuutta".
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. 4kex

    Rekisteröitynyt:
    13.04.2012
    Viestejä:
    1 770
    Höpöhöpö. Allekirjoittaneella 118tkm ja 210tkm 1.4 TSI CAVD. Ensimmäinen takuuseen, jälkimmäinen ei.
     
  5. Nuohan nyt on vähän turhaa tietoa.

    Ei kannata ostaa käytettyä vag autoa koska siitä seuraa aika suurella todennäköisyydellä ongelmia. Vag korvaa jos huollot on tehty ja autolla on ajettu alle 100 tkm. Mutta isommilla kilometreillä sitten kumminkin menee omasta pussista moottorinvaihto tai korjaus.

    Ja sitten se että joku muu huoltoliike huoltaisi auton huonommin kuin kallis vag huolto. Tuosta nyt ainakin seuraa se että vag ei korvaa yhtään mitään.

    Long life huolto-ongelma taitaa olla siitä vähän kinkkinen että ei tiedä tarkalleen koska auto pitää ajaa huoltoon?
     
  6. HyrskynMyrskyn

    Rekisteröitynyt:
    18.10.2002
    Viestejä:
    3 048
    Ei lohduta jollei korvaa 100%, koska hyvin tehty vain kestäisi ja kestäisi eikä 400-500tkm ole mikään matka jakopäälle, joka toteutettu hyvin.
     
  7. Kvarkki

    Rekisteröitynyt:
    31.08.2001
    Viestejä:
    4 706
    Sähän koominen kaveri olet. Sano nyt vielä, että kuun asennonkin täytyy olla oikein huoltoa tehtäessä, että takuu pysyy voimassa. Viralliset huollot monesti on paskimpia (kiitos Veho "huolletuista" takajarruista, jotka pomppas 2 vko päästä katsastuksessa ruosteen takia, auto alle 3 v.). Ja mitä VAGiin tulee, niin tässäkin ketjussa on nähty, että perslävet on keksinyt mitä ihmeellisimpiä selityksiä miksi ei korvata. Suurinpiirtein rikkinäinen ovenkahva hajottanut moottorin, ei korvausta. Yksittäisissä tapauksissa parikin "totuutta" voi löytyä, mutta tässä mittakaavassa? Ehei. Pahimmat "ei korvata"-kairaukset ovat vielä tyyliin 2. omistaja ja uusiutuva vika. Ei tuollaisia kusipäitä kuulu tukea vaikka miten pykälien mukaan voisivat väittää ettei tartte hyvittää.

    e: Pellet ovat näköjään pistäneet PR-toimiston rullaamaan, puolueeton (:D) taho kertoo totuuden:
    http://www.iltalehti.fi/autot/2016092222355332_au.shtml
    Nostiko päästöhuijauskorjaus kulutusta Volkkareissa?
    Torstai 22.9.2016 klo 12.37

    Volkswagenin tekemät korjauspäivitykset päästöhuijausmoottoreihin eivät nosta autojen kulutuslukemia tai heikennä suorituskykyä, vahvistavat Tekniikan Maailman mittaukset.




      • Päästöhuijauksen takia takaisinkutsun saaneita Volkswagen-moottorisia autoja on korjattu jo yli 3 000 kappaletta.
      • Tekniikan Maailma selvitti, vaikuttiko päivitys autojen kulutukseen tai muihin ominaisuuksiin.
      • Lehden mittauksest osoittivat, että ohjelmistopäivitys toimii kuten pitääkin.
    [​IMG]
    Tekniikan Maailma mittasi diesel-Golfin päästöjä ennen ja jälkeen päivityksen.
    Volkswagen kutsui päästöhuijausten takia Suomessa korjattavaksi 34 524 Volkswagenia ja 16 205 Audia ja samoja moottoreita käyttävien Skodien ja Seatin takaisinkutsukampanjat alkavat myöhemmin. Huijausmoottorit korjataan ja osa on jo korjattu ohjelmistopäivityksellä, 1,6 TDi:hin tehdään myös pieni tekninen muutos.

    Volkswagen -autoilijoiden suuri kysymys kuuluu: vaikuttaako päivitys autojen polttoaineen kulutukseen tai tehoihin.

    Tekniikan Maailma- lehti selvitti mittauksillaan päivityskorjauksen vaikutukset auton ominaisuuksiin ja julkisti nyt VW Golf 2,0 TDi:n tuloksia.

    Lehden mukaan korjaus toimii oikein.

    "Testimme perusteella korjaus toimii, eikä sillä ole vaikutusta ainakaan testatun EA 189 -perheen 2,0 TDI -moottorilla varustetun Golfin käytettävyyteen ja ominaisuuksiin. EU 5 -päästötason mukainen, nyt jo iäkäs moottoritekniikka pystyy hoitamaan tehtävänsä vaaditusti, kunhan ohjelmointi on kunnossa", todetaan testiraportin johtopäätöksissä.

    Volkswagen-moottoreihin liittyvät takaisinkutsut ja korjaukset ovat olleet ja ovat luonnollisesti asiakkaille ilmaisia eikä päivityksen tekeminen kestä kauan.

    Päivitystä ei kannata jättää väliin. Jos kutsu päivitykseen on tullut, eikä sinne mene, niin siitä lähtee tieto katsastusviranomaisille eikä auto läpäise katsastusta.

    Jossakin päästöhuijauksen alkuvaiheessa esiin nousi huoli siitä, että autojen kulutuslukemia ja päästölukemia joudutaan muuttamaan, mikä olisi voinut vaikuttaa jopa autojen verotukseen useissa maissa. Nyt kuitenkin Saksan viranomainen on TM:n mukaan todennut, että autot täyttävät vaadittavat normit ilman huijausohjelmaa. EU-luvut siis pätevät yhä.

    Tekniikan Maailma -teetti testinsä tulevalla WLTP-ajosyklillä ja uudella Helsinki-ruuhka-syklillä ja vielä omilla mittauksilla. Ensin auto mitattiin ennen päivitystä ja sitten sen jälkeen.
     
  8. Galaxy

    Rekisteröitynyt:
    11.08.2000
    Viestejä:
    1 963
    Sanoisin että kuvassa on Primera P12.
     
  9. Incredible Buff

    Rekisteröitynyt:
    17.03.2008
    Viestejä:
    3 223
    Primerahan tuo on.
     
  10. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 570
    Sama primera kuin itsellä, kenties kuvituskuva? Tosin noista on kytkimiä hajonnut 60 tkm alkaen. Laatikotkaan eivät kestä ekoajoa eli jurnutusta pienillä kierroksilla.

    Olisi mielenkiintoista lukea artikkeli
     
  11. Kvarkki

    Rekisteröitynyt:
    31.08.2001
    Viestejä:
    4 706
    Hankala kuvitella, että syyskuussa 2010 joku olisi pistänyt 7 k€ Primeran lootaan. Saati, että loota olisi maksanut niin paljon.
     
  12. Digip

    Rekisteröitynyt:
    20.12.2013
    Viestejä:
    1 174
    Tai mitäs jos se laatikkovikainen kallis "premium" on pitänyt myydä ja ostaa tonnin nissani että pääsee edes jotenkin liikkumaan haja-asutusalueella?
     
  13. Digip

    Rekisteröitynyt:
    20.12.2013
    Viestejä:
    1 174
    Mikään laatikko ei kestä.
     
  14. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 570
    Varmaan marmorilla maksaa. Kai tuossa vaiheessa kaskin kautta saa auton lunastukseen?
     
  15. Onko kellään tietoa onko nyt tehtaalta tulevissa tsi koneissa taas ketju? Kaveri väitti, että näin olisi, kun kysyi asiaa myyjältä.itse olin kyllä hiukan epäileväinen tuohon lausuntoon. Kaveri meni ja osti tsi koneella olevan auton. Luonnollisesti ketjulla ja dsg:llä. Osanottoni kyllä annoin ja toivoin ettei paska osu tuulettimeen. Varoitin kyllä jo etukäteen, mutta minkäs teet.
     
  16. Canttu

    Rekisteröitynyt:
    06.01.2008
    Viestejä:
    928
    Valitettavasti ei vaadi muuta kuin, että huoltoväliä ei ole ylitetty ja on käytetty oikeaa öljyä. Mitään muuta en ole sanonutkaan. Voit itsekkin tehdä huollot jos haluat, kunhan sinulla on osoittaa kuitit öljystä mitä olet käyttänyt ja kuitissa tulisi myös olla auton rekkari ja kilometrit. Kukaan ei ole sanonut, että pitäisi marmorilla kaikki huollot suorittaa.

    Miksi valmistajan tulisi korvata jotain jos huollot on tehty silloin kun huvittaa tai käytetty vääriä aineita?
     
  17. Canttu

    Rekisteröitynyt:
    06.01.2008
    Viestejä:
    928
    Satavarma en ole, mutta vahvasti veikkaisin, että hihna olisi.
     
  18. Pikku tsi:ssä ilmeisesti hihna. Isommassa sitten taitaa olla se sama ketju.

    eli 1.0, 1.2 sekä 1.4 saattaa olla hihnalla ja 1.8 sekä 2.0 ketjulla?
     
  19. Eihän se korvaakaan jos ei ole näyttää että mitä öljyä sinne koneeseen on laitettu ja mikä öljynsuodatin on laitettu tilalle.
    Esim mobil 1 esp 5W-30 taisi käydä melkein jokaiseen volkkariin kun lukaisin siitä purkista.

    Edelleenkin kanaattaa jättää käytetyt vagit ostamatta koska omasta pussista menee suurella todennäköisyydellä korjaus.
     
  20. Tottahan tuo on siltä kantilta mietittynä että long life huolto-ohjelma on riskialtis koska öljynvaihdot ilmeisesti venyy 30 tkm pituisiksi? Lisäksi suomen ajo-olosuhteet on vähän raskaat.
     
  21. Canttu

    Rekisteröitynyt:
    06.01.2008
    Viestejä:
    928
    Itsekkään en käytettyä Vaggia ostaisi, paitsi jos huollot suoritettu ajallaan merkkiliikkeessä, niin tietää että huollot suoritettu oikeillä öljyillä ja niitä edellisen omistajan huoltojen kuitteja ei tarvitse alkaa metsästämään.

    Ja kyllä niitä öljyjä saa aikaisemminkin vaihdella. Itse ainakin vaihtaisin aikaisemmin kun tuo 30tkm jos pidempään aikoisin vagin omistamaan. Kunhan vaan on oikeat öljyt mitä sinne tiuhempaan vaihtelee.

    Edit ja mielellään ostaisin merkkiliikkeestä, koska ne jotenkin kunnioittaa virhevastuuta.
     
  22. Näin on. Itsellä saattaisi Vag jäädä ostamatta paitsi joku "vanha" luotettavampi moottorimalli ja saisi olla ilman dsg:tä. Tdi:t on tainneet yleensä ihan kestää.

    Vag yhteensopiva öljy on varmaan helppo katsoa. Itsekin varmaan lyhentäisin varalta vähän öljynvaihtoväliä. Vaikka merkkiliikkeessä vaihdattaisikin. Jos se vaihtoväli normaalisti on 30 tkm, niin joku 25 tkm voisi olla moottoriystävällisempi. On itselläkin varmaan joskus venynyt 20 tkm huolto 25 tkm ja moottori kestää vieläkin vaikka on 525 ajomäärä. Ei ainakaan ole mitään kokkareita tullut öljyn seassa jos nyt yhtään oikein muistan. Mustaahan se tietenkin on kun on dieseli.

    Varmaan niillä moottoriöljyilläkin on tosiaan merkittävää eroa ja turhahan sinne on väärää öljyä laittaa jota ei ole koneeseen suunniteltu laitettavaksi. Paitsi että oon ymmärtänyt että vanhaankin autoon saa laittaa "uutta" öljyä. Ainakin laitoin 2005 autoon "uutta" vag (yhteensopivaa) mobilia :) Ei onneksi ole suuri menetys jos moottori tai auto sattuu hajoamaan.
     
  23. VAT69

    Rekisteröitynyt:
    16.06.2004
    Viestejä:
    3 154
    oispa vag nii pääsis kyttäämään trippimittaria ja vaihtaan ite öljyjä
     
  24. Incredible Buff

    Rekisteröitynyt:
    17.03.2008
    Viestejä:
    3 223
    1.8 ja isommat ketjulla, pienemmät hihnalla.
     
  25. Stuntman Mike

    Rekisteröitynyt:
    11.08.2001
    Viestejä:
    1 578
    Sulle varmaan ei ole tullut vastaan myös mitään ongelmia kenelläkään DSG:n kanssa.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti