Volkswagen TSI-moottorien ongelmat ja asiakkaiden kusettaminen

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja John Troll, 09.04.2012.

  1. John Troll

    Rekisteröitynyt:
    08.12.2001
    Viestejä:
    10 161
    Nyt kun automediatkin on asian ottaneet käsittelyyn niin tehdäänpäs tännekin triidi, kun varmasti VAG:lla ajavia löytyy. TSI-moottoreiden jakopäitä on tunnetusti paukkunut ja näiden korjauksissa on ilmennyt suoranaista asiakkaan kusettamista merkkiliikkeiden taholta eli vaikka maahantuoja olisi maksanut korjauksen kokonaan niin liike on vetänyt välistä ja perinyt asiakkaalta satoja euroja ja jopa yli tuhatta euroa korjauksesta omaan taskuunsa.

    Volkswagenin TSI-moottorien jakoketjuongelmat | Tuulilasi

    Tässä pari topiccia merkkifoorumilta
    TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset
    Tuulilasi: VAG-merkkiliikkeet ovat k***ttaneet asiakkaita TSI-korjauksissa!

    Tämä kyllä vahvistaa vain mielikuvaa mikä on jäänyt asiakkaan kohtelusta paikallisessa VW-liikkeessä ja sitä ettei enää VW:tä tarvitse omistaa.
     
  2. Kwkpw

    Rekisteröitynyt:
    01.06.2007
    Viestejä:
    300
    Noita TSI-moottorilla varustettuja Vaggineita on kuitenkin myyty melkoiset määrät, että en ihmettele vaikka konerikkoja on ilmennyt. Eipä sillä että moista käytettyä koskaan uskaltaisin ostaa, saati vielä sillä surullisen kuuluisalla DSG:llä, mutta uutta saattaisin harkita. Vaikka päähän se ottaisi kyllä jos uudesta kone tai laatikko alkaisi temppuilemaan...
     
  3. HardWarez

    Rekisteröitynyt:
    24.05.2000
    Viestejä:
    252
    Kaverilta hajosi golffin jakopää pari kuukautta sitten ja tehdastakuu oli jo umpeutunut. Laakkonen kuitenkin hoiti homman asiallisesti ja teki korjauksen ilmaiseksi plus antoi sijaisauton korjauksen ajaksi.
     
  4. Vaaksiainen Banned

    Rekisteröitynyt:
    03.05.2007
    Viestejä:
    290
    ^ Kiitos vinkistä. Tuulilasia ei tule luettua, jot. vähintään tällä triidillä on tiedotusarvoa. Audeja on tullut katseltua vaan ei bensakoneella, mutta tähän hetkeen saakka kaikki on perustunut epämääräiseen kaverin Audimyyjä-kaverin hyväntahtoiseen vinkkiin: 1.8TSI-koneita on hajonnut paljon...

    Mielenkiintoista tosiaan.
     
  5. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 386
    Vanhassa vara parempi :)
     
  6. John Troll

    Rekisteröitynyt:
    08.12.2001
    Viestejä:
    10 161
    Kyse on siitä miten merkkiliikkeet/maahantuoja hoitaa nämä eikä siitä onko niitä ilmennyt vai ei.

    Nollasisältöpostaukset muualle kiitos.
     
  7. Henkka77

    Rekisteröitynyt:
    10.10.2005
    Viestejä:
    9 871
    Ainakin VW:n huoltovälit on silkkaa paskaa ja huvittaa tää hardcore-vagginistien jeesustelu huoltoväleistä. En tiedä miten urpo autoilija pitää olla että oikeasti uskoo että samoilla öljyillä voi ajaa sen 30tkm. Kummako se sitten jos jakopääkin menee siinä samalla..
     
  8. Nuori Werther

    Rekisteröitynyt:
    30.09.2004
    Viestejä:
    407
    Been there done that.

    Oma VW laukesi reilun 79 000 ajokilometrin jälkeen viime marraskuun lopulla. Diagnoosina "hypännyt" jakoketju ja hajonnut turbo. Auto oli uutena ostettu, mutta takuu ei enää ollut voimassa.

    Laakkonen oli omassa tapauksessani kaikkea muuta kuin asiallinen. Useamman viikon taistelun ja Olen helvetin hankala asiakas -käyttäytymisen jälkeen köyhdyin reilut 900 euroa. Olivat kokeilleet jo kahdesti aiemmin "kepillä jäätä", ensin noin 2000 euron "tarjouksella", sitten reilun tonnin.

    Kunpa silloin olisi ollut tiedossa tuo TL:n jutussa mainittu "koodi".No, Ketoselle hatunnosto. Ei varmaan tarvitse odottaa VAG-konsernin rom...autoja seuraaviin rengas- ym. testeihin.

    Jospa sitä itsekin vielä kaivaisi vanhat sähköpostit esille ja lähettäisi laskun ja tuon TL:n jutun muutamalle dirikalle. Vaikka sitten vain puhtaan v*ttuilun nimissä.

    Ai niin, oli ensimmäinen ja viimeinen VAG-auto viereenkirjoittaneella.
     
    Viimeksi muokattu: 09.04.2012
  9. zet

    Rekisteröitynyt:
    26.03.2002
    Viestejä:
    3 964
    Huonoa mainosta VAG:n autoille tälläiset ja sitten vielä jälleenmyyjät yrittävät vetää asiakkailta välistä. Kannattaisi hoitaa korjaushommat kunnolla tai merkin maine voi kuluttajien silmissä mennä vuosiksi pilalle. Mutta merkkiliikkeissäkin taidetaan ajatella vain tätä päivää...
     
  10. MakeMyDay

    Rekisteröitynyt:
    14.11.2004
    Viestejä:
    219
    Omasta TSI 122hp vaihdettiin ketju ja kiristäjä 11 tkm ajon jälkeen. Ketju rallatti joskus käynnistäessä. Vaihto meni takuun piiriin.
     
  11. Ertzie

    Rekisteröitynyt:
    30.08.2003
    Viestejä:
    686
    Ei taida kukaan hardcore-vagginisti vaihtaa noin harvoin. Yleensä 10-15tkm sanoi ohjekirja mitä hyvänsä. Miten tämä on vain VAG-konsernin juttu? Ohan tuota samaa 30tkm vaihtöväliä muillakin merkeillä.
    Ketjukoneet olleet koko 2000-luvun paskaa VAG:lla, mikä yllätys se on. Siihen ei edes öljyn vaihto juurikaan vaikuta, vaan moottorit suunniteltu päin vittua. Mutta oli miten oli on muitakin merkkejä saman ongelman äärellä, kuten MB V6 sekä V8 koneiden ketjujen kanssa. En sano tätä puolustaakseni merkkiä, koska itsekin olen 3000€ maksanut ketjun vaihdosta entiseen Audiini ja näin ollen haukkunut syvimpään helvettiin koko merkin. Lähinnä ottaa päähän sun naurettava väite Volkkariharrastajien uskovan 30tkm vaihtoväliin.
     
  12. Henkka77

    Rekisteröitynyt:
    10.10.2005
    Viestejä:
    9 871
    Minä mistään harrastajista puhunu, vaan yltiöfanaattisista merkkiuskollisista ihmisistä jotka edelleen luulee että joku Volkswagen on se maailman paras auto. Omasta lähipiiristä, ihan melkein perheestä löytyy ihminen joka on ajanu VAG-konsernin autoilla, tai oikeastaan pelkillä volkkareilla jo varmaan 40 vuotta ja aina jaksaa kehua miten hienoa kun on pitkä huoltoväli.
    Tuolle ihmiselle on ihan turha alkaa kertomaan miten öljyn voiteluominaisuudet alkaa putoamaan roimasti vuoden/15tkm jälkeen.
     
  13. John Troll

    Rekisteröitynyt:
    08.12.2001
    Viestejä:
    10 161
    Siis eihän tuo Volkkarin 30tkm huoltoväli mitenkään ihmeellisen pitkä ole nykyään.
     
  14. ripsipiirakka

    Rekisteröitynyt:
    13.06.2010
    Viestejä:
    206
    uusissa transportereissa on jo "jopa 40000km" huoltoväli
     
  15. Koneksi

    Rekisteröitynyt:
    27.02.2004
    Viestejä:
    1 487
    Muistuttaisin:

    Takaisinkutsukampanjat


    Lisäksi kannattaa huollon yhteydessä vaatia kyselyä aktiivisista kampanjoista. Jos käytät merkkikorjaamolla. Nämä kun ovat ilmaisia.

    Sukulaisen Seattiin vaihtui ilmaiseksi puolat vaikka autolla ikää kohta 10v.
     
  16. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 386
    onko noissa 30tkm ja 40tkm vaihtoväleissä joku vuosirajoitus kanssa? tyyliiin vuoden välein, jos kilometrit ei täyty tms.
     
  17. lusmux

    Rekisteröitynyt:
    06.06.2000
    Viestejä:
    159
    Ainakin Vitossa se on joko huoltonäytön mukaan tai kerran vuodessa.
     
  18. jarskii-

    Rekisteröitynyt:
    07.02.2012
    Viestejä:
    2 897
    johan näitä alkoi tulemaan julkisuuteen. tästä tuli kaverin kanssa viime vai toissakesänä juteltua että onko tuo hyvä kone. ongelmahan on suunnittelussa eikä huoltovälissä. ketjun kiristys toimii öljynpaineella. eikä mitään kunnon esikiristystä (ellei ole nyt muutettu) ole niinkuin useammalla muulla merkillä on. no miten sitten kun auto laitetaan käyntiin ja kaasua painetaan. ö-paineita ei ole kunnolla ja jako pomppaa helposti. toinen tilanne. jätetään auto pieneen mäkeen vaihe päällä ei käsijarrua. jossain vaiheessa auto nytkähtää pikkusen ja jako pomppaa hampaalla.
    en puolustele suunnittelua koska tuo on idioottimaisesti tehty kuten vw:llä pitkän aikaa pienet mokat jakopäässä. muistetaan jo -90 luvulla aaz:n kunkkupultti ongelmat.

    nämä on merkkihuollon asentajalta kuultua.

    ja kertokaa millä merkeillä ei sit ole nykyään ongelmia?
     
  19. water

    Rekisteröitynyt:
    30.05.2005
    Viestejä:
    1 743
    Porsche ?
     
  20. TLS

    Rekisteröitynyt:
    30.12.2008
    Viestejä:
    361
    Vasta viime kesänä kaveri hitsasi GT2 Porscheen lambdan kiinni, kun irtosi ja omistaja halusi nopeasti kuntoon. Taisi olla joku kuukauden pari vanha. Paskaa siis nekin.
     
  21. ka00z

    Rekisteröitynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    622

    Kyllähän tämän lambda-mutun jälkeen nuo jakoketjun ongelmat tuntuvatkin pieniltä :rolleyes:
     
  22. JJTM

    Rekisteröitynyt:
    29.08.2000
    Viestejä:
    1 198
    Pikemminkin toisin päin. Hauskuttaa monesti mm. jenkkiharrastajien oletus, että koska öljyt eivät kestäneet pitkiä välejä 60-luvulla, ei ne voi vieläkään kestää. Tekniikka kehittyy ja that´s it.

    Johan noita on monissa käytännön testeissäkin todistettu (mm. Tekniikan maailman testi tulee viimeisimpänä mieleen), ettei longlife -öljyissä tapahdu merkittävää ominaisuuksien huononemista tuolla huoltovälillä. Taisipa jopa tuossa teknarin testissä lopputulos olla se, että toisen huoltovälin olisi vielä voinut ajaa pelkästään öljynsuodatinta vaihtamalla.

    Mutta kun jättää suodattimen vaihtamatta, longlife-öljyjen tilalle liruttelee tilalle halvinta mineraaliöljyä samalla pitäen vaihtovälit ennallaan (no kun autossa on longlife -huoltovälit), niin ongelmiahan siitä tulee merkkiin katsomatta.
     
  23. TLS

    Rekisteröitynyt:
    30.12.2008
    Viestejä:
    361
    Tämä olikin tuohon edelliseen väitteeseen, että Porscheissa ei olisi ongelmia. Onhan noissa vesijäähdytetyissä Porscheissa ollut ihan oikeitakin ongelmia. Tuo nyt oli vaan semmonen aika uskomaton tapaus. Voin kyllä pistää kuvia, jos et muuten usko. Ei siis mitään VAG ongelmien vähättelyä.
     
  24. ka00z

    Rekisteröitynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    622
    Elä herneitä ota nenuun. Kyllä minä tuon skenarion uskon, mutta laita kuvia vaan jos vaan jaksat. Ainahan noita voi ihmetellä. Enkä muuten todellakaan yritä vähätellä VAG-ongelmia, vihdoin kun omastani pääsin eroon.... :kippis:
     
  25. T-Rex

    Rekisteröitynyt:
    27.05.2001
    Viestejä:
    1 501
    Haiskahtaa siltä että VW-kauppiaat tekee ooppelit tässä asiassa. No, eivätköhän ne tuolla menolla saa kammettua volkkarin pois Suomen myyntitilastojen kärjestä. Se saattaisi jopa olla hyväksi kauppiaille, rupeaa se asiakastyytyväisyyskin pikkuhiljaa kiinnostamaan.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti