Voi poistaa

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja DaKyy, 03.08.2016.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Tuppu

    Rekisteröitynyt:
    03.02.2003
    Viestejä:
    1 574
    Piti ottaa takavetari käteen tänään. Varttimailia viikonloppuna kävin kokeilemas. Neljä vetoa kesti sit kävi näin:

    [​IMG]
     
  2. mzzj2

    Rekisteröitynyt:
    09.12.2002
    Viestejä:
    2 888
    Borgerin EFR 6758 koeponnisteltu Saabin 2.3l B234/B235 maamoottorin kanssa, yli 1.5bar ahtoa ja >500Nm 2700-7000rpm. 400Nm jo alle 2500rpm :)
    Ihan mukavan laajalta vetävän oloinen paketti tollaseksi vähän pirteämmäksi turbokoneeksi kun tavoitteena oli ajettavuuttakin eikä pelkästään ämpärin kokoinen turbo 700hepalla ja 5500-8000rpm vääntöalueella.

    [​IMG]
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. - Igor -

    Rekisteröitynyt:
    04.01.2000
    Viestejä:
    2 309
    Eli suunnilleen 200hv @ 2700rpm ja 500hv @ 7000rpm? No sehän liikkuu sit ihan kivasti.
     
  5. mzzj2

    Rekisteröitynyt:
    09.12.2002
    Viestejä:
    2 888
    Oikea teho ja vääntö on varmaan luokkaa 5-10% pienempi yläkoerroksilla koska tuo on vaan ilmamassamittarin lukemasta laskettu. Mutta ihan pirtsakka vaikka vielä muutama bugi ihmeteltävänä, mm laajakaistan mukaan vetää aika paksulle, bensapaineet tyhjäkäynnillä turhan korkeet ja imuilman lämpötila karkaa turhan korkeeksi pidemmissä vedoissa. (Charge/intercoolerin vesikierto oli jostain syystä myötävirtaan ja pumppu odottaa vaihtoa isompaan)
     
  6. Jani R-K

    Rekisteröitynyt:
    21.03.2015
    Viestejä:
    305
    https://photos.app.goo.gl/J3iWwwxT7unQE2rd9

    Nyt on omegalla ajettu noin 40km sisäänajoa, on kyssä aivan kamala nykyään tieajoon. Suorahampainen vaihteisto vinkuu ja kolaja niin paljon että peittää melkein auton alle loppuvan suoran 4 tuuman putkistonkin metelin.
    liikkeelle lähtö tuntuu lähes mahdottomalta täysin alaväännöttämän koneen ja 3 levyisen tilttonin yhteis vaikutuksesta.
    Vielä ei ole kummemin säädetty niin varovasti ajettu joten ahdoille ei ole vielä menty kertaakaan.
     
  7. VeKeZ

    Rekisteröitynyt:
    03.09.2001
    Viestejä:
    1 662
    6HP26:n solenoidien vaihtoa.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Uudet paikallaan:
    [​IMG]
     
  8. Tuppu

    Rekisteröitynyt:
    03.02.2003
    Viestejä:
    1 574
    Täähän kuulostaa just hyvältä. Se on hienoa pilata auton ominaisuudet heti kerralla kunnolla :D Itellä käyny sama. Tosin radalla sit onkin mukavaa :)
     
  9. Tuppu

    Rekisteröitynyt:
    03.02.2003
    Viestejä:
    1 574
    Mitäs oiretta oli laatikossa, nykimistä?
     
  10. VeKeZ

    Rekisteröitynyt:
    03.09.2001
    Viestejä:
    1 662
    2-1 vaihdon töksähtely ja joskus myös 4-3 vaihdon töksähtelyä.
     
  11. Jani R-K

    Rekisteröitynyt:
    21.03.2015
    Viestejä:
    305
    https://photos.app.goo.gl/XHQpvLsAA8ZFdUt16

    Hiljalleen etenee boostcontrolleri pitää vielä ottaa käyttöön, nyt hukkikiksen jousta vasten 0.5-0.6 bar ja pyöräteho 350 hevosta vaikka ei vielä täysille kierroksillekaan kiusattu. 7500 lopetin vedot käyrä siinä vielä jyrkässä nousussa. Huomenna jatkuu. Portista kun oli aluksi jouset kokonaan pois niin ei antanu kuin 190 hevosta, eli teho kasvaa anemmän kuin painesuhteen lisäys olisi. Joten juur ja juuri voi 2bar piisata tavoite tehoihin. Hieman kyllä epäilyttää että vajaaksi jää.
     
  12. Jani R-K

    Rekisteröitynyt:
    21.03.2015
    Viestejä:
    305


    Ahtopaineohjauksen kanssa taisteltu tämä päivä, tuloksena 680 hevosta pyörätehoa 1.7bar ahdoilla
     
  13. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 570
    Aika hyvät lukemat. Onko moottorin sisuskaluille tehty paljonkin muutoksia?
     
  14. Jani R-K

    Rekisteröitynyt:
    21.03.2015
    Viestejä:
    305
    Sisuskaluissa ei ole muuta vakiota kuin venttiilit. Alunperin 2JZ-GTe moottori johon vaihdettu 1JZ kampi eli litratilavuus tippunu 3 > 2.5 Syynä tähän kokeiluun oli että 2JZ lohko on korkeampi joten saatiin teetettyä normaalia pitemmät kiertokanget, joilla tavoitellaan suuria kierroksia. mänttinä cp-carillon 9 puristeiseksi tarkoitetut, mutta tässä ne nousee hieman vakiota lähemmäs kantta joten pikkuisen enemmän on oikeasti.
    Yläkerrassa vakioista hiotut nokat mainosasteiltaan 280imu ja 290 pako, tuplaventtiilinjouset, shimmilevyttömät paininkupit joissa siis venttiilit säädetään koko kuppi vaihtamalla sopivaan. Painoa näissäkupeissa noin puolet alkuperäisestä ratkaisusta jossa säätöpala kupinpäällä, eikä säätöpalallista voisi tällä nokkaprofiililla käyttääkään kun jyrkkä ramppi kuopaisisi palan pois paikaltaan ja tuho olisi valmis.
     
  15. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 570
    Ei ole koskaan tullut mieleenkään shimmilevyn tuollaiset vaikutukset virimoottoreihin...Kiitos tiedosta!
     
  16. VeKeZ

    Rekisteröitynyt:
    03.09.2001
    Viestejä:
    1 662
    Kakkosautoon ventiilivarrenkumit tuli vaihdettua BMW 528iA '96. 342tkm oli tehny kumeista muoviset.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Jenkeistä tilattu työkalu venttiilijousien irrotukseen toimi mukavasti.
     
  17. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 462
    aika helpon näköisesti ovat käsillä nuo palikat tossa. Toista se on niissä moottoreissa missä jouset ym. hilut ovat syvissä koloissa ja nokkapukitkin haittaa operointia. Joku audin 30V V6 oikein unelma jos tykkää tehdä kirurgin hommia :D
     
    Viimeksi muokattu: 11.09.2018
  18. VeKeZ

    Rekisteröitynyt:
    03.09.2001
    Viestejä:
    1 662
    Nokat kun sai irti, niin ei tosiaan paha homma ollut. Toistaiseksi öljyn katkuinen savupilvi loistaa poissaolollaan aamuisin. Onhan tuossa toki mahdollisuus että ohjurit on kuluneet ja uudet kumit ei kauaa kestä, mutta aika lienee näyttää. Tulpissakin kyllä öljyn polttelu näkyi, nekin pitää vaihtaa pikimiten.
     
  19. VeKeZ

    Rekisteröitynyt:
    03.09.2001
    Viestejä:
    1 662
    Hiljaista murojen tallissa, mutta itse kokeilin miten se hammastanko vaihtuu pääkäyttikseen, eli E65 korimallin bemariin. Aika helppo homma kaikenkaikkiaan.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Vähän pesua apurungolle, että kehtaa uudet hilut asennella paikalleen.
    [​IMG]

    Uudet hilut (käytetyt) kiinni.
    [​IMG]
     
    tth78 tykkää tästä.
  20. Jani R-K

    Rekisteröitynyt:
    21.03.2015
    Viestejä:
    305
    Kävinpitkästä aikaa ajelemassa kiihdytys kisaa yaris moottorisella carinalla, ja kisan jälkeen lokeja tutkiessa iihmetytti ahtopaine joka oli reilusti alempi mitä muistelin siinä kun jäi seisomaan perävaurion jälkeen noin 3 vuotta sitten. Kulki kuitenkin ihan hyvin, joten dynoon tarkistamaan asia. Tehoa oli kuitenkin jopa enemmän kuin muistelin, sitten iski uteliaisuus mitä on mahdollista ottaa ja painetta lisää. Tuloksen 204kw pyörälle, ja seuraavan ahtojen noston yrityksen jälkeen sitten pettikin kansipelti. Hieman jäi harmittamaan kun ei vieläkään päässy joskun tavoitteeksi asetettuun 300 hevoseen pyörältä. Joutunee tekemään uuden lohkon johon askartelee dekkitasoon vahvikelevyn. Rupeaa olemaan 1.3 litraiselle avoin dekkiselle lohkolle jo hieman paljonlaisesti palopainetta.
     
  21. Jani R-K

    Rekisteröitynyt:
    21.03.2015
    Viestejä:
    305
  22. Jani R-K

    Rekisteröitynyt:
    21.03.2015
    Viestejä:
    305
    https://photos.app.goo.gl/36gKGnbUgUPKVFyM8
    https://photos.app.goo.gl/KpuP779ku1PvCSUM9
    Vähän jäi vielä säätämistä kun rupes kipinä loppumaan eikä sitten enää jaksanu koittaa tulppien kärkiväliä pienentää kun rupesi vuotamaan vesiä pihalle. Lukemiin ei ole lisätty voimansiirto häviöitä, enemmänkin oli tulossa jo yhdessä vedossa mutta sen jouduin keskeyttämään pätkimisen takia. muistaakseni siihen kerkis tulla noin 880 hevosvoimaa pyörälle.
    https://photos.app.goo.gl/FJBHbSmWTxDwjKxw8
    Ilmeisesti pakkasproppu ruostunu sisältäpäin puhki. Lohkohan on ollu kilpakäytössä jo 10 vuotta joten pelkkää vettä kesäisin kun glykolia ei saa radalla käyttää.
     
  23. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 570
    Melkoiset huippukierrokset. Miten venttiilit pysyvät mukana +9000 rpm?
     
  24. Jani R-K

    Rekisteröitynyt:
    21.03.2015
    Viestejä:
    305
    Pienet venttiilit ja jäykähköt jouset ei se sen ihmeempää tartte, onhan noita jenkki työntötanko kasejakin kisakäytössä ollu yli 10 kierroksilla hirmuisoilla venttiileillä, niissä sitten toki jousipaineet sitä luokkaa että nokka-akselit olisi katukäytössä kulutustavaraa.
     
  25. kkuula

    Rekisteröitynyt:
    12.12.2004
    Viestejä:
    2 972
    Varsinkin näissä isommissa ja kovemmilla ahdoilla käyvissä koneissa jousipaineet pitää olla lähempänä 100kg kuin 50kg.. ;) Muuten ahtopaineet puhaltaa vettiilin auki tai kierroksilla tulee ongelmia. Vaatii jo paksummat työntötangot ettei ihan heti ole mutkalla ja suht tukevat keinuvivut.
     
  26. Jani R-K

    Rekisteröitynyt:
    21.03.2015
    Viestejä:
    305
    Ei nyt ole taas pitkään aikaan jaksanu omiin harrasteisiin paljoakaan tehdä eikä varsinkaan kuvailla, mutta nyt oli pakko kun tuli niin "hieno"
    Ruohon leikkuri ollut monta vuotta muunnettuna käymään e85 ja nyt tankin rikkouduttua piti keksiä varmasti etanolia kestävä säiliö.
    https://photos.app.goo.gl/KUv2WCcNpH88ZPmVA
     
    Viimeksi muokattu: 10.08.2019

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti