Voi poistaa

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja DaKyy, 03.08.2016.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Tuppu

    Rekisteröitynyt:
    03.02.2003
    Viestejä:
    1 574
    Näyttää aika lailla asialliselta kalastajan touhut. :)
     
  2. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 462
    Tallissa tapahtuu. Vaihdoin soittimen alkuperäismalliseen. Sopii tyyliiltään nätisti verrattuna edelliseen...

     
    Viimeksi muokattu: 28.04.2017
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. Tuppu

    Rekisteröitynyt:
    03.02.2003
    Viestejä:
    1 574
    [​IMG]



    80q kävi dynossa säädettävänä. Meni hyvin kunnes kiinahukkis sano sopimuksen irti. 1,5:en baarin ahdoille ehdittiin säätää kuitenkin.
     
    Viimeksi muokattu: 02.06.2017
  5. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 462
    siisti kasikymppi.
     
  6. kalastaja

    Rekisteröitynyt:
    20.03.2002
    Viestejä:
    472
    Hyvältä kuulostaa, paljonko lähti 1.5 barilla?
     
  7. Tuppu

    Rekisteröitynyt:
    03.02.2003
    Viestejä:
    1 574
    :) 400hv/490Nm.
     
  8. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 462
    sopivasti :D
     
  9. kalastaja

    Rekisteröitynyt:
    20.03.2002
    Viestejä:
    472
    Viimeinkin omakin projekti edistyy osien odottamisen ja vastoinkäymisten jälkeen. Kyllä oli aika millipeliä saada tuollanen tekniikka mahtumaan kokonaisena paikoilleen.
    Jos kohta pääsisi ajamaan hieman sisäänajoa ja sitten dynoon.

    [​IMG][​IMG]
     
  10. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 570
    Mitä kaikkea teit koneelle?
     
  11. kalastaja

    Rekisteröitynyt:
    20.03.2002
    Viestejä:
    472
    K1 takokampi, kiertokanget, wisecon männät, kannet portattu, rosteri venat, uusi ahdin. Toki myös jakopää, öljypumppu ja vesipumppu.
    Nokka oli vaihdettu jo aikaisemmin.
     
  12. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 570
    Kuulostaa hyvälle! Tuolla reseptillä irtoaa 600+ hp?

    Miten tuo ahtamimen onnistuu trafin puitteissa? Muistaisin, että täytyy päästöt mitata uudelleen tai jotain muuta hämärää?
     
  13. kalastaja

    Rekisteröitynyt:
    20.03.2002
    Viestejä:
    472
    Vakio alakerralla ja kansilla mitattiin 620hp, 0.75 ahdoilla. Nyt pitäisi lähteä reilu 700 ja myöhemmin voi ottaa lisää jos haluaa.
    Aikanaan, kun katsastin ahtimelle, niin tarvi CARB-paperin päästöistä ja teholapun ettei riko 1kw/7kg sääntöä. Nykyään tuon ikäiseen ei tarvii CARB lappua ja tehopainosuhde saa olla 1kw/5kg.
     
  14. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 570
    Seuraava askel lienee taka-akselin kavennus ja pyöräkoteloiden suurentaminen, jotta saa riittävän leveät renkaat taakse... Noilla tehoilla alkaa olla jo pitovaikeuksia! Rispekt!
     
  15. Tuppu

    Rekisteröitynyt:
    03.02.2003
    Viestejä:
    1 574
    80q kävi joku aika sitten muutoskatsastuksessa ja nyt virallisesti turboquattro ja 14kk leimaa papereis. Lisäksi on hyvin toiminutkin, ja kumma juttu ku valkkaa tän aina ku lähtee johonki, mukava peli ajella. :)

    [​IMG]


    Postipate kiikutti myös tuohon S4:seen kasan hiilikuituisia korinosia, mutta muutenhan tämä ny on vähä vaiheessa. :o

    [​IMG]
     
  16. Jani R-K

    Rekisteröitynyt:
    21.03.2015
    Viestejä:
    305
    mennyt melkein vuosi ilman että tapahtunu mitään kun ei ole saanu päätettyä tärkeysjärjestystä autoille. Viime viikolla sain sen ratkaistua ja otin talliin tieliikkenne leluksi tulossa olevan coupe carinan.

    Tärkeimpiä tehtäviä
    Ruostetta pois.
    Taka-akselin vaihto erillisjousitettuun jotta saa 3T-GTE koneisen vertailukohteeksi.
    Pohjalevyn muokkaus että mahtuu pakoputki reiluhkon madalluksen kera.
    Kevennystä. Eli kuitu perälukku ja konepelti ehkä etulokasuojat.
    Ja sitten kun kori alkaa joskus valmistua niin tekniikka otetaan kehitys alustana toimineesta sedan carinasta, tosin tehoa tarkoitus vielä hieman lisätä nyt ollu pyöräteho hieman päälle 220 josta tarkoitus nostaa 300 päälle. Moottori siis alkujaa yariksesta ja litroja huimat 1.3.

    Tähän mennessä korista on leikkailtu niin paljon pohjasta peltiä pois kuin suinkin usklataa ettei katkea koko ruostekasa. Akselisto mittailtu paikoilleen ja korvia heppailtu sen verran kiinni että pysyy paikoillaan. Hieman hankaloittaa kun ruosteeseen ei saa hitsattua ja enmpää ei uskalla leikellä kerralla pois. Mutta kunhan tuon akseliston kohdan runkorakenteen saa tehtyä niin sitten voi hitsailla väliaikaisia tukia ja leikata lopunkin pohjan ja kynnyskotelot pois.

    Kuvia ilmestynee alla olevaan linkkiin
    https://photos.app.goo.gl/Z5RP440TRNhOc20m2
     
  17. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 570
    Kunnianhimoinen tavoite, hattua nostan kun vanhempia japseja harvemmin näkee rakennettuna. Tekniikassa varmaan aikamoinen turbo kun eihän noista vakiona irronnut kovinkaan kummoisia lukemia?
     
  18. Jani R-K

    Rekisteröitynyt:
    21.03.2015
    Viestejä:
    305
    Aika pieni tuo nykyinen turbo vielä on lähtee heräilemään jo alta 3000 kierroksen. isompaa tosin vaatii tavoitteeseen. ja avaamaton vakio moottori joska ainoat muutokset oli imusarja ja moottorin ohjaus tuotti jo 100 hevosta pyöriltä vakio taisi olla 85 hevosen tienoilla moottorilta. Nythän tässä on aika 45mm läppärungot kohtuu lyhyellä imusarjalla, vakiona varsin pitkä ahdas imusarja ja yksi 45mm kaasuläppä. Vakiio nokat ja huipputeho tulee noin 500 kierrosta ylempänä missä vakion rajoitin olisi. Alunperin tuo antoi turbotettuna noin 200 heppaa pyöriltä 2bar paineilla, mutta kun pakonokan ajoitusta myöhäistettiin niin rupes pakopuolikin toimimaan ja tehoa tuli enmmän jo 1.3bar paineella. Isompia ei
    ole koitettu nykyisillä ajoituksilla.
     
  19. apossio

    Rekisteröitynyt:
    19.08.2002
    Viestejä:
    260
    Kyllä sekin tuli samaan talliin, tosin Chevy projektoitui yllättävän radikaalisti vaikka piti tehdä pientä pintaremonttia. Tuo chevy on neljän hengen kimppa-auto, ei kokonaan minun.

    Chevy purettiin, runko boksattiin, molemmat akselit rakennettiin uudestaan - eteen Heidstin Mustang ii -tyyppinen erillisjousitus ja taakse saman valmistajan nelilinkki. Tekniikka vaihtuu kokonaan, taakse tuli Currien 9" lukkoperä ja kori tehtiin uusiksi. Nyt runko on maalauksessa ja kori pohjamaalattu. Seuraavaksi sovitetaan kori ja, maalataan ja aletaan kasaamaan.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Kuvalinkkejä fiksailtu. t.Proc
     
    Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: 04.04.2018
  20. - Igor -

    Rekisteröitynyt:
    04.01.2000
    Viestejä:
    2 309
    No tuo projekti on edennyt hyvää tahtia. Ilmeisesti kesäksi ajoon?
     
  21. kirnukka

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2002
    Viestejä:
    469
    Jos muillakin muroilla on autoprojekteja, näistä olisi kiva nähdä kuvia ja päivityksiä
     
  22. Tuppu

    Rekisteröitynyt:
    03.02.2003
    Viestejä:
    1 574

    Hienoa tekemistä apossiolla. :)
     
    Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: 07.04.2018
  23. Jani R-K

    Rekisteröitynyt:
    21.03.2015
    Viestejä:
    305
    https://photos.app.goo.gl/NCvsynJ0qtga4di03

    Carina prjekti ollut jäissä talven ajan kun ei ole koti tallissa lämmitystä, mutta drifting kilpuria tullu rakennettua hieman kilpailukykyisemmäksi kaverin firman hallissa alivuokralaisena. Eli auto siis oopel omega-a jossa toyotan 2JZ-GTE moottori. Kone koki alakerranlaakeri vaurion keväällä, osa syynä etusumpullinen öljypohja joka välillä kiihdytyksissä aiheutti öljynpaine ongelmia, kuitenkin 7 vuotta avaamatta ajettu koneella eli ei silti aivan heikko. Nyt rakennetaan hieman erilainen sekoitus 1JZ ja 2JZ moottoreista. Eli pienennetään 3litran kone 2.5 litraiseksi iskualyhentämällä. Tavoitteena varsin loiva kankikulma joka toivottavasti mahdollista korkeat kierrokset. Ahtimekse on ostettu garret gtx4202 jonka pitäisi piisata "riittävän" suuriin tehoihin. Öljypohja tulee nyt takasumpullinen uusien ongelmien estämiseksi (kuivasumppuun ei pankkitili piisaa juuri nyt), jonka seurauksena joutuu konetta siirtämään noin 14cm taaksepäin. Lisäksi jäähdytin siirtyi peräkontin puolelle, kierron hoitaa sähköpumppu ecun ohjaamana oma vesipumppu ja termostaatti poistetaan. Näillä toivottavasti pääsee eroon autoa ainavaivanneesta vetopidon puutteesta, jonka seuraksena auto ollu varsin hidas ja hankala ajettava etenkin jos nopeissa suunnan muutoksissa.

    projekti vaati mittatilaus kiertokanget joille minimi toimutus erä oli 12 kappaletta joten nyt jää yksi setti ylimääräiseksi.
     
  24. apossio

    Rekisteröitynyt:
    19.08.2002
    Viestejä:
    260
    -55 Chevy pickup etenee taas. Nyt runko saatu maalauksesta ja etuakselisto kasattuna. Seuraavaksi taka-akseli, korin sovittaminen ennen maalausta ja sen jälkeen tekniikkaa kiinni. Kopassa paljon duunia, koska koria on joskus kolhittu.
    [​IMG]
     
  25. VeKeZ

    Rekisteröitynyt:
    03.09.2001
    Viestejä:
    1 662
    Käyttöautoon piti kesäloman alotuksen kunniaksi takavakaaja vaihtaa. Samalla muutama muukin osa.

    [​IMG]

    Helppo homma, puota eka koko taka-akseli.
     
  26. Tuppu

    Rekisteröitynyt:
    03.02.2003
    Viestejä:
    1 574
    Ei varsinaisesti mitään suurempia tallitapahtumia, 80-quattroon yks vaihdettu laatikko, öljynvaihtoa ja jotain pikkunäpräilyä. Mut kävin dynossa pitkästä aikaa ja hieman tuli parannusta edellisiin lukemiin joskin 500hv tavoiteraja ei ylittynyt. Tukkoon meni, luultavasti pienen .48 pakopesän takia. Paras tulos oli 496hv, mut oli niin nakurajalla et hieman piti ottaa takapakkia. Turvallinen tulos 488hv/621Nm.

     
    Viimeksi muokattu: 05.06.2018

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti