Viskit

Viestiketju alueella 'Ruoka ja juomat' , aloittaja daqu, 06.07.2004.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. tth78 Moderaattori

Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Pääsin testaamaan ardbeg:n uigeadailin ja corryveckanin rinnakkain. Corry on jotenkin hienostuneempi ja jalostuneempi. Millään ei uskoisi, että kyse on 57% tavarasta, sen verran hillitty oli makukokemus. Jälkimakua ei juuri jää.

Uige taas on enemmän räyhäkkääpi. Hörppy salpaa hengen, sitten kirvelee ikeniä ja hetken päästö maistuu savu ja terva. Lopuksi jää samettisen rasvainen jälkimaku.

Molemmille on kyllä paikkansa, mutta taidan pitää tuosta uigesta enemmän, kun on luonteikkaampi

2. Endziel

Rekisteröitynyt:
    13.02.2013
    Mulla taas päinvastaiset kokemukset. Corry on se räyhäkkäämpi, ja Uige 'hienostuneempi'.

3. tth78 Moderaattori

Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Heh, selittyy varmaan makuaistimuksilla. Toki onhan Corryssä pari prosenttia enemmän alkoholia, joten sen pitäisi olla räyhäkkäämpi.

4. 4kex

Rekisteröitynyt:
    13.04.2012
    Onkos porukka jo tota perussarjan uusinta tulokasta, An Oa:a maistanut? Itsellä on pullo hyllyssä toistaiseksi avaamatta. 46,6 pinnaa ei Artuissa mitään spektaakkelia lupaile.

5. korvaoo

Rekisteröitynyt:
    19.03.2003
    mietin tuota ennen lähtöä että etelässä käydessäni ois hyvä ostaa joku laatuviski, mutta hittokon maksovat kreetalla vähintään saman mitä suomessa, usein enempikin. Lentokoneen "taxfree":kin oli suomihinta+ finnairlisä joten ouzolla sitten mennään :P

Viimeksi muokattu: 22.10.2017
  6. am8119

Rekisteröitynyt:
    03.07.2014
  7. sbafu

Rekisteröitynyt:
    16.05.2002
  8. Satai Vesa

Rekisteröitynyt:
    20.09.2000
    Vaan onko ryhtynyt uudelleen toimittamaan Suomeen? Toimitus- ja maksutavat -sivulla seisoo edelleen, jotta "Please note that due to customs duties provisions we can deliver spirits and products containing alcohol only within and to Germany."

9. 4kex

Rekisteröitynyt:
    13.04.2012
  10. am8119

Rekisteröitynyt:
    03.07.2014
    Olen tumman suklaan ystävä, erityisesti maistuu Lidl 70% maustetut suklaat. Onko tiedossanne jotain hyvää viskiä jossa maistuisi tumman suklaan vivahteet sekä hedelmäisyys ?

Tällä hetkellä kaapissa kaksi eri viskiä josta pidän Lappari 10 sekä Glenfiddick 18Y.

Viimeksi muokattu: 08.11.2017
  11. tth78 Moderaattori

Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    16v Macallan on ollut hedelmäisin viski, mitä olen maistanut.

12. Ogram

Rekisteröitynyt:
    11.11.2000
    Itse lähtisin ehkä sherrymäisemmälle linjalle, esim. Glenfarclasin 10yo tai muut ikämerkityt tuotteet. Glenfarclasin ei-ikämerkityissä on mielestäny selkeästi räyhäkkäämpi alkoholi joka ei ehkä sovi makupariksi.

13. Kultapossu_

Rekisteröitynyt:
    15.05.2015
    Auchentoshan Three Wood oli ensimmäinen viski mitä minulle suositeltiin erityisesti belgialaisen tummaan suklaan kanssa. Ja toimihan se jopa puolisollekin, joka ei lähtökohtaisesti siedä viskejä.

14. 4kex

Rekisteröitynyt:
    13.04.2012
    Oma ehdotukseni on Aberlour A’bunadh. Siitä sitten saa vedellä jatkettuna sopivan intensiivistä.

15. am8119

Rekisteröitynyt:
    03.07.2014
    Kiitos ehdotuksista

Onkos Aberlour 18 y saman suuntainen maultaan vain miedompana, vai onko selvästi eri makuisia?

16. El Bromista

Rekisteröitynyt:
    20.08.2013
    Sain viikonloppuna Bunnahabhain 12 yo litran pullon lahjaksi. Erikoista tässä on se että kyseinen pullo on luultavasti 80-luvun alkupuolelta, lahjan antajan edesmenneen isän ostama. Pullo on avaamaton ja ollut pahvitötterössä koko ajan. Olen vähän kahden vaiheilla että raaskiiko edes avata tätä.

17. korvaoo

Rekisteröitynyt:
    19.03.2003
    viskit ei kypsy enää lasipullossa, näin ainakin sanoo asiantuntijat. Bunnan 12 sinällään melkoista tislettä, mutta toki wanha pullo on sinällään ihan hauska hyllynkoriste. Ite ehkä jättäisin avaamatta jos tuosta voi mistään määritellä sitä ikää että olisi noinkin vanha, saattaahan tuosta hyvällä tuurilla kehkeytyä keräilyharvinaisuus lähivuosikymmeninä...

18. Ogram

Rekisteröitynyt:
    11.11.2000
    Ei kypsy mutta maku muuttuu jonkin verran. Olen kerran päässyt maistamaan tuotteita jotka ovat istuneet sen +40v pullossa ja kaikissa niissä oli mielestäni samankaltaista mustaherukan lehteen viittaavaa tuoksussa ja maussa.

Tuon hinta pyörii nykyään ehkä 200€ kieppeillä. Olisiko mahdollista saada kuvaa pullosta, ihan mielenkiinnosta? Missään nimessähän tuota ei kannata viinanhimoissaan avata, tuo on pirun mielenkiintoinen vertailukohta jos haluaa testailla esim. nykypäivän 12v bunnan kanssa. Itse jättäisin kaappiin pölyttymään. Toivottavasti pullo on säilytetty pystyasennossa :D

Viimeksi muokattu: 13.11.2017
  19. Jyrchi

Rekisteröitynyt:
    14.09.2006
    Mistä moinen hinta-arvio? En äkkiseltään löydä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta edes yli satasella myytyä kasari-Bunnaa siltä ajanjaksolta jonka jaksoin katsoa. Harvoin noiden peruspullojen hinnat kovin merkittävästi nousevat kun pulloja on kuitenkin tuotettu ns. määrissä ja niitä on myös ollut laajalti myynnissä. Tässä parin vuoden sisään on tullut kertaalleen maistettua juurikin kasarilla pullotettu Bunnan 12, josta ei ainakaan muistaakseni irronnut oikein mitään herukkaisuutta tai laventelia, joka sitten taas monessa muussa iäkkäämmässä pullotteessa on hyvinkin hallitseva maku. Etenkin Bowikoissa tuota herukkaa on aika huomattavat määrät :D

En pahimpaan viinanhimoon avaisi, mutta hyllyyn avattavaksi sopivan hetken tullen.

20. Ogram

Rekisteröitynyt:
    11.11.2000
    Ihan raakasti haulla tuli muutama hitti vastaan siellä 150-175 puntaa, en tosin katsonut että oliko pyyntejä vai toteutuneita kauppa jne. Joo, ei tuota mustaherukkaa ole muualla tullut vastaan kuin siellä Viskin Ystävien Seuran Pre-War -tastingissä. Mun mielestä etenkin Strathislan 1937:ssa se oli melko selkeä, jopa hallitsevan selkeä.

Nyt kun kuukeloitsin noita hintoja niin näköjään toteutuneita kauppoja on myös tuolta 50 punnasta alkaen. Eli ei vielä mikään valtaisa harvinaisuus tuo pullo mutta nimenomaan historiamielessä kiinnostava jos haluaa nykybunnaan vertailla joskus :)

21. 4kex

Rekisteröitynyt:
    13.04.2012
    Onko joku päässyt jo noita tänään Alkoon myyntiin tulleita itsenäisyyspäivä Port Charlotteja testaamaan? Itse taidan jättää hyllyyn suolaisen hinnan takia.

22. tth78 Moderaattori

Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
  23. Jyrchi

Rekisteröitynyt:
    14.09.2006
    Ravintolajakelussa noita on näkynyt. Ei ole tullut maistettua, mutta pyörii jossain siinä 20e tienoilla per 4cl, joten ennen ostopäätöstä voi käydä maistamassa.

24. 4kex

Rekisteröitynyt:
    13.04.2012
  25. am8119

Rekisteröitynyt:
    03.07.2014

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä