Ei kokemusta tuosta automallista, mutta mielestäni voisi olla ilmausongelma. Lämppärin kenno on usein ylimpänä jäähdytysjärjestelmässä ja täten sinne jää helposti ilmatasku jäähdytysnesteen vaihdon jälkeen.
Ensin sisälämmönsäädin täysille ja puhallus pois, jäähdytysnesteen pinta maksimiin ja paisuntasäiliön korkki jätetään auki. Sitten jäähdytysneste pitäisi saada lämpimäksi kierrättämällä moottoria paikallaan siihen asti kunnes jäähdyttäjäntuuletin lähtee päälle ja/tai termostaatti aukeaa. Tämän jälkeen letkuja puristelemalla voi ilmaa saada pois järjestelmästä. Joissain automalleissa on jäähdytysjärjestelmän korkeimmalle kohdalle lisätty ilmausruuvi. Taikka sitten lämppärinkennolta lähtevää letkua raottamalla voi myös saada ilmaa pois.
Kovalla pakkasella voi olla vaikeaa saada nestettä tarpeeksi lämpimäksi, pitää myös huomioida ettei lisää kylmää jäähdytysnestettä järjestelmään kun moottori on kuuma.
Viimeksi muokattu: 29.11.2016
Se että joku vesiletku on lämpenee, ei meinaa mitään. Jos se mittarista katsottuna ei saavuta normaalia lämpötilaa ajossa viimeistään puolessa tunnissa (riippuen pakkasesta), termari lienee jämähtänyt auki asentoon.
En tunne fordia, mutta yleensä noissa vanhemmissa autoissa ohjaamon säätimestä lähtee rautatanko/vaijeri sinne venttilille, joka ohjaa lämmintä nestettä kennolle. Toimintavarmuudeltaan kilpailee junan vessan kanssa, joten tuskin se vika siellä on.
Mutta kuten sanottua, fordeista ei ole mitään omaa kokemusta. Kerran meinasin kännissä ostaa taunuksen, mutta jäipä sekin ostamatta.
Viimeksi muokattu: 29.11.2016