Videotykki hakusessa

Viestiketju alueella 'Viihde-elektroniikka, kamerat ja Hifi' , aloittaja Ferocer, 18.06.2012.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Herra von Levee

Rekisteröitynyt:
    16.07.2007
    -

Viimeksi muokattu: 09.12.2016
  2. latexii

Rekisteröitynyt:
    01.11.2000
    Voisin rustata tähän raamatun verran tekstiä ja vinkkejä.. Mutta koitan päästä vähällä :)

Tässä on sinulle ihan pätevä laskuri, millä saat selville heittoetäisyydet eri laitteiden suhteen. Tuolta saat myös ongittua hintatietoa. (sinun olisi hyvä saavuttaa yli 12ftL kirkkaus ftL= foot lamberts.. näkyy tuolla laskurissa)
    Alle tonnin ok tykkejä tekee esim. Benq (malli 1070) Acer (malli 9501, ei 9505). Myös käytettynä voit onnistua bongaamaan jonkun hyvä laitteen. Ongelmana yleensä noissa halvoissa on ettei sisällä linssinsiirtoa tai liikkeenparannustoimintoa (FI) etc.. Kuka millekkin arvoa antaa. Sanoisin kuitenkin että esim. Benq W1070 on hyvä liiketoisto ja värimaailma sekä valotehoa piisaa.

Kangas kannattaa tehdä itse, tai ostaa käytetty.. Lycrasta sellainen on helppo tehdä (kapalevyn lisäksi) ja puusta kehykset.. Eli guuggeliin vaan diy spandex screen (spandex == lycra esim. usa)

Käytettynä löytyy myös (ja miksei uutenakin) tykkitelineitä jotka eivät vinosta katosta välitä (jos siis kattoon haluaa), tälläinen on esim. vogels. Screenin voi passata esim. vanttiruuveilla.. Televisionkin pystyy nykyään korvaamaan tykillä (tiettyyn pisteeseen asti), mutta vaatii erittäin joko kalliin tai työntäyteisen screenin. Mutta ei silläkään päästä television tasolle. Itse olen kerran tehnyt Silver Fire v2.5:n valoisaan tai "hämärään" olohuonetilaan ja se toimi mielestäni ok. (itselläni möllöttää tällähetkellä katossa JVC X7000 ja katseluetäisyys 3m screenin ollessa 130")
    .

3. mr.hobbododdo

Rekisteröitynyt:
    15.01.2015
    Täällä tarvittaisi kanssa apua.

Haluttaisi saada se ensimmäinen tykki, mistä on haaveiltu pitkään ja hartaasti. Ja nyt siihen olisi ihan tilatkin.
    Eli tilana olisi lämmin vintti, jonne saa nyt melkein minkä tahansa tykin viritettyä. Tarkkoja mittoja en muista. Suorakaiteen muotoinen, saa maalattua oman väriin, ja täysin pimeäksi.

Tässä vaiheessa tulee se mutta, eli rahan puute. Eli minkälaista käytettyä tykkiä kannattaa katsella? Käyttö ihan normi sarjojen katselua ja Ps4 pelaamista.

Viimeksi muokattu: 10.07.2016
  4. virg

Rekisteröitynyt:
    08.04.2016
    Kiitoksia arvon palstaveljet viesteistä ja vinkeistä. Aikainen lintu madon nappaa jne., sillä ostin tänään käytetyn Epson EH-TW3200 videoprojektorin ja saman kaupan yhteyteen kuuluvan Multibracketsin 120' kehystetyn kankaan. Nyt vielä kun kaikki tarvittavat piuhat, aktiivikaiuttimet ynnä muut härpäkkeet tulee hankittua, niin voi tykkiä alkaa todenteolla pystyttämään kangasta myöden. Kaikki tämä alle 600. Olen erittäin tyytyväinen kauppoihin.

5. icedevil

Rekisteröitynyt:
    09.09.2013
    Pitäisi hankkia 120tuumainen valkokangas?pitää olla moottoroitu. kiinnitys tulee kattoon. tilan takia ei voi olla kiinteä kangasta. Budjetti on aika pieni alle 500e mielellään.
    Ja kangaasta pitäisi löytyä droppia se 40-60cm.
    Tila on aika valoisa pimennys verhot löytyy mut seinät ja katto valkoisia.
    Tykkinä benq w1110

Ehdotuksia?

Amazonista löytyi tommoinen kellään kokemusta?
    eSmart Germany Tension Leinwand TATENSO 120" HIGH CONTRAST GRAU
    https://www.amazon.de/gp/aw/d/B00KNUN0PO?psc=1

6. hatih

Rekisteröitynyt:
    05.08.2014
    Kysy Cinema Tradingista.

7. Gaastra1

Rekisteröitynyt:
    17.04.2013
  8. Gaastra1

Rekisteröitynyt:
    17.04.2013
    tupla

9. Gaastra1

Rekisteröitynyt:
    17.04.2013
    tripla

10. icedevil

Rekisteröitynyt:
    09.09.2013
    Viimeksi muokattu: 14.07.2016
  11. icedevil

Rekisteröitynyt:
    09.09.2013
  12. latexii

Rekisteröitynyt:
    01.11.2000
    ^ riippuu tykistä. esim. JVC kommunikoi suoraan Spyder 5 Pron kanssa, Calmanin softa taas tajuaa kaikki kolometrit. Kuitenkin kannattaa katella jos saat jostain hyvään hintaan I1 Display Pron, on kestävä ja taatusti tarkka laite.

AVSforumin "softa" on levy, missä on kaikki kalibrointiin tarvittavat värit. Mikään softa se ei kuitenkaan ole, vaan lähinnä väripaletti :). Softaksi sitten joko ilmainen HCFR johon löytyy kattava guide samaiselta sivustolta tai sitten lisenssin omaava Calman, jota itse käytän (Control versioo). Nämä osaa kyllä hyödyntää tuota avsforumin levyä.

Viimeksi muokattu: 19.07.2016
  13. icedevil

Rekisteröitynyt:
    09.09.2013
    tällä hetkellä tykkinä on benq w1110

14. latexii

Rekisteröitynyt:
    01.11.2000
    i1 pro ja spyder 5pro ovat varmaan ihan toimivia. HCFR:ää saattaa joutua hieman opettelemaan.

15. Herra von Levee

Rekisteröitynyt:
    16.07.2007
    -

Viimeksi muokattu: 09.12.2016
  16. larez

Rekisteröitynyt:
    21.05.2011
    Ensimmäiseen omaan opiskelijayksiöön olen muuttamassa, ja tällä hetkellä vaihtoehtoina ovat n. 50" TV vs tykki. Budjettina "mahdollisimman halpa mutta hyvä" eli n. 800€. Tässä luokassa paras lienee W1110.

Huone näyttää tältä:

Takaseinälle siis olisi tulossa sohva ja tuolla asettelulla kuvan maksimikoko tulisi olemaan 65", mikä on n. 2.4m katseluetäisyydeltä varmasti riittävä.

Pohdin vain, että onko tykki järkevä näin pienelle kuvakoolle vai ostanko telkkarin?

17. hatih

Rekisteröitynyt:
    05.08.2014
    Koska harva pärjää pelkällä tykillä niin osta se telkkari. Tai ainakin säästä sen verran lisää että saat short throw mallin jolla saa isomman kuvan.

18. latexii

Rekisteröitynyt:
    01.11.2000
    No eipä tuohon ylläolevaan seinään mahdu isompi kuva ellei halua blokata oviaukkoa. Tosin sähköistähän voisi veivata ees sun taas.. Itse hommaisin kyllä tuohon tilaan telkkarin.

19. Ludvig

Rekisteröitynyt:
    26.11.2002
    Vastataas tähän kun en muista oonko noita kommentoinu joskus aiemmin ketjussa, mutta mulla on tuollanen projektoritavaratalon tab-tension kangas. Malli on tosin vaan 84" mutta kokemukset varmaan voinee yleistää kaikkiin malleihin. Olisko tuo jo 1.5 vuotta ollut käytössä ja yleisesti ottaen olen ollut tyytyväinen ja hyvin on vaikuttanut kestävän. Tuntuu aina kiristyvän hyvin ja en ole mitään ryppyjä huomannut ilmenneen.

Käyttöönotossa oli pari pientä halvan kankaan "featurea": eli noi tension narujen kiristysmekanismit oli kyllä aika viritykset, mutta eivät ole kyllä löystyneet joten sinäänsä ok kun kerran saa ne kireälle ja lukituksen kiinni. Lisäksi tuon dropin määrän säätö oli aika huonosti ohjeistettu, en muista miten mää sen selvitin, mutta siellä oli koteloinnin sisällä ruuvi jotain pitkällä meisselillä sai säätää. Valoakaan tonne ei saanut oikein näytettyä eli aika sokkona joutuu sohia meisselillä mutta säätö itsessään oli tosi tarkka eikä sekään ole mihinkään vaeltanut.

20. Gaastra1

Rekisteröitynyt:
    17.04.2013
    Viime viikolla kävin hakemassa Projektoritavaratalosta tuon 120" tab-tension -kankaan mattaharmaana ja tyytyväinen olen hankintaan. Hinta-laatu -suhde on mielestäni erinomainen.

Itse johto on vähän lyhyt, joten sitä jouduin pidentämään, jotta sain sen nätisti kulkemaan lattianrajassa olevalle pistorasialle ilman ylimääräisiä jatkojohtoja. Ja tosiaan se käyttöohjelappusen ohjeet dropin säädöstä ovat kyllä täysin puutteelliset. Onneksi googlettamalla "tab-tension screen manual" tjsp löytyikin vastaavanlaisella toimintaperiaatteella toimivan kankaan käyttöohje, jossa asia oli selvitetty huomattavasti paremmin ja näillä ohjeilla osasin itsekin säätää dropin oikealle korkeudelle.

21. MixMaster8

Rekisteröitynyt:
    02.08.2016
    Minkälainen huone sinulla on kun valitsit harmaan kankaan? Ja mikä tykki?
    Itsellä on todella vaalea huone ja olen pohtinut harmaan ja valkoisen kankaan välillä. Tykiksi olen kaavaillut Benq w2000.

Minkälainen etäisyys sinulla on kankaaseen ? Itsellä pohdinnat käynnissä 100 ja 120" välillä.

Jos kyseisen kankaan kiinnittää seinään niin paljon siihen jää tilaa seinän ja kankaan väliin? Itsellä pitäisi jäädä noin 10 cm jos haluaisi että kangas laskeutuisi hyvin TVn eteen.

Pohdinnassa myös tuo minkä Icedevil on tilannut. Joko Icedevil on saanut kankaan ja mitkä ovat kokemukset?

22. pinkeliviinica

Rekisteröitynyt:
    02.03.2003
  23. Gaastra1

Rekisteröitynyt:
    17.04.2013
    ^^
    Huone on hyvin vaalea (katto valkoinen ja seinätkin hyvin vaaleat), tykkinä Benq W1070+. Juuri huoneen vaaleuden takia päädyin harmaaseen kankaaseen, parantaa mustan toistoa. Katselupaikalta on matkaa kankaaseen vajaa 4 metriä ja erittäin tyytyväinen olen, että valitsin 120" kankaan. Alun perin mietinnässä oli 92" kangas, mutta nälkä suureen kuvaan kasvoi pikku hiljaa asiaa pohtiessa ja lopulta siis tuo 120" tuli ostettua :)

Jos kankaan kiinnittää seinään, niin ei siinä montaa senttiä jää väliin kankaan ja seinän väliin = ei mahdu taulu-tv taakse. Minulla myös tuli kangas seinällä olevan TV:n eteen ja ensiksi asensinkin kankaan mukana tulevilla kattokoukuilla sopivan etäisyyden päähän seinästä, jotta kangas mahtuu laskeutumaan sopivasti television eteen. Tämä koukkukiinnitys kattoon ei kuitenkaan ollut omasta mielestä esteettisesti kovinkaan hienon näköinen, joten päätin sittenkin kiinnittää kankaan mukana tulevilla seinäkiinnikkeillä seinään.

Tätä varten pulttasin sopivan paksuisen lankun seinän ja katon rajaan kiinni ja kiinnitin sitten siihen valkokangaskotelon. Lankku oli juuri sen paksuinen, että TV jää nätisti kankaan taakse, kun kankaan laskee alas. Sitten värkkäilin viime viikonloppuna kankaan ympärille kotelon, jotta itse kangaskotelo jää piiiloon ja vain kangas laskeutuu näkyviin kotelon raosta.

Tämännäköinen siitä tuli:

24. pinkeliviinica

Rekisteröitynyt:
    02.03.2003
    todella hienosti tehty ! sopii kuin nenä päähän :)

25. latexii

Rekisteröitynyt:
    01.11.2000

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari