VHH - Vähähiilihydraattinen ruokavalio

Viestiketju alueella 'Ruoka ja juomat' , aloittaja Yves SA-int Laurent, 09.08.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Random_Piraatti

Rekisteröitynyt:
    17.07.2013
    Jos näin on asia, niin toki perun puheeni. Sun pitäs tehä toi 3000kalorin mukaan jos tilanne on toi. Tohon määrään liikuntaa ja raskasta työtä ei todellakaan mitään VHH-uskontoa kannata kokeilla. Ei pahalla vaan hyvällä! :think:

2. Yuha-

Rekisteröitynyt:
    14.11.2003
    Miksi?

3. Yuha-

Rekisteröitynyt:
    14.11.2003
    Ei niitä oikein taida mistään saada suorilta tuollaisia runkoja ellei siitä maksa. Kuten sinultakin paistaa se läpi että homma on iso tehdä alusta asti niin ei sitä muutkaan tee sinun puolesta :-)

Vinkkejä erilaisiin ruokiin saa esim karppaus.info sivulta (resepti-osio sekä foorumilta varmasti löytyy jopa kokonaisia päivän ruokia mitä käyttäjät bloganneet). Sieltä on hyvä aloittaa ja rakentaa se juuri itselle sopiva ruokavalio missä on omaan makuun hyviä ruokia ja hiilet on sillä tasolla mitä itse haluaa.

4. lmws

Rekisteröitynyt:
    02.05.2007
    Tummattuun kohtaan vahva sama! Monesti oon miettinyt kun lukee kaikkia lihastenkasvuun liittyviä juttuja, niin lähes ainoa vinkki siihen on puntti ja tietty määrä +kaloreita, "muuten ei lihas kasva". Sanon sen ettei omakohtaista kokemusta pahemmin lihaksien kasvatuksesta ole, mutta mikäli tuo väite pitäisi paikkansa (en väitä etteikö se "nopeammin" tai "paremmin" noin kasvaisikin, varsinkin jos on viimesen päälle p/h/r jakauma kunnossa), mutta miten ihmeessä nämä ihmiset ketkä esimerkiksi linnassa istuvat, saavat lihaksensa melkoiseen kuosiin, siellä kun tuskin on varaa bulkata tai valita syömisiään? :D

Ja sori lievä OT kun meni enemmän lihaskasvatuksen puolelle kuin VHH:n..

5. kekkuli777

Rekisteröitynyt:
    26.09.2011
    Tais karppaus-höpötys loppua. Kaupassa ei enää ole noita karppaajaleipiä tai muita paskeita ja kiva niin :)

6. MikaHakK

Rekisteröitynyt:
    05.07.2006
    Tartun trolliin, mutta karppileipiä / vähähiilarisia on ainakin meidän joka kaupassa ja hyvä niin :)

7. Olorin

Rekisteröitynyt:
    23.02.2002
    Mielestäni karppausleipä on tuotteena melko turha. Sellaisessa on kuitenkin hiilaria edelleen runsaasti ravinteisiin nähden, usein lisättyä gluteenia, maku on keskinkertainen ja hinta korkea. Tuotteena se on yhtä osuva kuin alkoholiton olut. Mieluiten ostaa joskus tavallista tai on kokonaan ilman.

Jokainen hyvinvarustettu ruokakauppa on karppauskauppa: monipuolisesti kasviksia, normaalirasvaista ja leivittämätöntä lihaa, kalaa, kananmunia, voita ym.

8. Uuno Niskalaukaus

Rekisteröitynyt:
    15.04.2009
    Niin, kovin vaikeaa se on sekä pudottaa että lisätä painoa samaan aikaan. Jos on reilusti läski pystyy jossain määrin sen vararenkaan avulla hieman piffiä tekemään miinuksillakin, mutta muuten se nyt vaan on täysin fysiikan lakien vastaista.

Linnassa on monella myös vähän tehokkaammat kaurapuurot käytössä, eli sen pohjalta ei paljoa kannata johtopäätöksiä vetää.

9. ChickenLegs

Rekisteröitynyt:
    12.12.2012
    Eikös nuo himopunttaajat elä jojodieetillä? Välillä on "massakausi" ja sitten taas vedetään kitudieetillä rasvaa ja nesteitä pois. Kilpailumielessä kehonrakennusta harrastavat taitavat kyllä elää kitudieetillä koko uransa ajan, vaikka rojuillahan niiden lihakset kasvatetaan.

10. Dwarf

Rekisteröitynyt:
    18.02.2004
    Vastataan vaikka viestistä (ja minun vhh:sta) on jo hetki..

Elikkä itsellä oli tapana käyttää kalorilaskuri.fi sivustoa, sinne mätkäsin aamulla aamupalani (yleensä 2 munaa, tonnikalaa + tomaatti / kurkkua, hieman pähkinöitä) + 8 kahvia (en jaksanut laskea niitä, yleensä menee 6-10 mukia päivässä :))

Päivällä söin jotain ja pistin arviosta tuonne määrät. Illalla katsoin paljonko pitää syödä (en millään meinannut saada tarpeeksi kaloreita) ja siitä päätin mitä sitä kokkaisi...

Itselle ainakin tuo oli helppo, ei rajoittanut mitenkään, eikä sillä ole pitemmässä juoksussa väliä saatko + vai - 200 Kcal, kun se tasoittuu (koitin aina laskea yli noi arviot)

Itsellä tavoite oli 1800kcal, ja jo tuon saaminen oli työn ja tuskan takana ilman hiilareita (<10) (tai yleetöntä rasvalla läträämistä) -.-

Aika nopeasti oppii muistamaan paljon kaloreita on missäkin, tosin ne unohtaa myös nopeasti ^^ ulkomuistista heitän että munassa on 100 kcal, ja tomaatissa 3g hiilaria /kpl

11. Feuro

Rekisteröitynyt:
    19.02.2007
    Onhan tuota kalorilaskurii tullu käytettyy se kolmisen vuotta epäsäännöllisen epäsäännöllisesti. Mennää nyt UV asti ihan normi zonella, mutta sen jälkee jää maidot ja viljat pois. Vatsa ei vaan tykkää yhtää tuosta maidosta enään. On se kumma kun on ½vuotta ilman maitotuotteita, niin sitten kun alkaa taas käyttää nii pierettää vaan kokoajan. Onhan tuota VHH tullu harrastettua ja suht nopeasti se paino tippu alas. Seuraavaksi IF+VHH, voipi olla jänniä aikoja silloin. Itse pidin 15-20% hiilarit vhh:n aikana :)

12. ChickenLegs

Rekisteröitynyt:
    12.12.2012
    Feuro: avainsana on laktoosi-intoleranssi. Kannattaisi käyttää vähälaktoosisia tai kokonaan laktoosittomia tuotteita. Myös maitoa saa vähälaktoosisena.

13. Pusherman

Rekisteröitynyt:
    02.08.2004
  14. mehu

Rekisteröitynyt:
    16.01.2014
    ite oon kokeillu vhh, ja autto selkeesti! liikunta siihen päälle ja avot! koska vhh voi olla myös terveellinen. kiloklubissa tajusin että kuinka paljon missäkin on hiilareita ja olin ihan ällikällä lyöty.. enää en vhh mene, mutta ei toimi kehokaan samanlailla. tosin sen mitä budjetti antaa myöden syön terveellisemmin. onnekseni en ole ikinä ollut hirveä pullamössö leivän kuluttaja :D mutta kuitenkin. samalla vedin hiivakuurin siihen (elimistö, ei alapää) päälle ja oli todella pirteempi olo kun tilatessa jonkun valmispitsan pitseriasta ja olo on sen jälkeen ...ei tosiaan yhtä hyvä kun vhh ruuan kanssa.

15. Kirka

Rekisteröitynyt:
    06.05.2011
    Onko kuinka tyypillistä, että paino nousee vhh:n alkuvaiheessa? Nyt on 2 vkoa takana ja kiloja tullut 2 lisää...kovinkaan paljoa ei ole tosin tullut liikuttua. Kroppa kuitenkin näyttää jonkin verran kiinteämmältä etenkin jalat ja kädet.

Tässä on tyypillinen ateria, jota olen vetänyt aika monena päivänä:

16. True

Rekisteröitynyt:
    17.06.2002
    Alussa sen nimenomaan pitäs lähteä nopeiten kun neste lähtee pois. Jätä nyt herranjumala ainakin tuo ED Lemon light pois, johan siinä on 10g/hh/plo.

17. Byte

Rekisteröitynyt:
    12.09.2000
    Vihannekset näyttävät loistavan poissaolollaan listastasi? Ja alussa usein suositellaan pidettävän hiilarit alle 20g/pv. Itse jättäisin pähkinät ja edin ainakin aluksi pois.

18. Taivaankulkija

Rekisteröitynyt:
    16.12.2011
    Tosiaankin vihreitä lisää ja reilusti.

19. ChickenLegs

Rekisteröitynyt:
    12.12.2012
    Mä kyllä jättäisin/puolittaisin juustotkin. Ne tuntuivat omalta osalta sotkevan kaiken.

20. Feuro

Rekisteröitynyt:
    19.02.2007
    Rasvoja voisi hieman karsii ja ottaa proteiinina ne. Joku sellanen rakenne et 40% prodea, 20% hiilaria ja 40% rasvaa. Vois tosta tota hiilaria laskee siihen 15% jopa. Ihan miten keho sanoo.
    Kasviksia lisää kehiin ja juustoa pois. JOS vain jaksat nii tee toki jotain liikuntaa, kaikki liikkuminen tehostaa rasvanpolttoa ja jopa ehkä hyvällä tuurilla jopa lihasetkin säästyy(kuntosali). Jos ei päivässä jaksa duunata mitään ilman tota ED:Iä niin korvaa sen kahvilla/vihreällä teellä. Ilman maitoa/sokeria tietenkin. Kyseiset aineet tehostaa hieman kehon aineenvaihduntaa kanssa.

21. Kirka

Rekisteröitynyt:
    06.05.2011
    Kiitokset. Oli tullut useampikin hyvä vinkki.

EDin hiilaripitoisuus pääsi yllättämään. En jotenkin hoksannut, että siitähän tulee jo puolet päivän hiilareista. Vaihtunee luultavasti Battery strippediin, tai jos on muita hyviä ehdotuksia, niin otan kyllä vastaan. Energiajuomastakin on tarkoitus päästä eroon, mutta se taisto käydään kunhan saan ensin tämän hyvälle mallille.

Kasvikset löysivät tiensä tähän ruokavaliooni itse asiassa muutama päivä sitten, kun bongasin:
    https://fi.foodie.fm/#!/entry/6414893128897
    ja
    https://fi.foodie.fm/#!/entry/6415713110337

Onko näistä pahaa sanottavaa tai parempaa tarjolla? Tuoreisiin vihanneksiin ei tällä hetkellä varmaan ole aikaa/rahaa, mutta jotain voisi tietysti kehitellä. Etenkin tomaatti ja porkkana maistuu, mutta en tiedä ovatko nuo liian makeita tähän.

22. kallehtm

Rekisteröitynyt:
    01.12.2012
    Viimeksi muokattu: 07.12.2016
  23. mehu

Rekisteröitynyt:
    16.01.2014
    pähkinöitähän oikeen suositellaan, vaikka sisältää hiilareita paljoltikin. alussa paino lähtee laskemaan. ( ainakin mulla). tyssäsi yhteen kohtaan ja sitä kohtaa sai sitten meinaan salilla ja sauvoilla useemman viikon tiputella..vihdoin tippu. mutta esim kalkkunakin sopii, vähärasvasta myös ja suosittelen ihan huvinvuoksi kokeilmaan kiloklubi.fi siellä on ihan yllättäviä juttuja jos jaksaa merkkailla :)

ja myös keitettyinä kukkakaali-porkkana-sipuli-pariperunaa-vaikka joku muu mitä on jäänyt ylitse (menossa vanhaksi) saa oivallisen muusin :)

24. ChickenLegs

Rekisteröitynyt:
    12.12.2012
    Hieman vetisiä nuo Rainbow'n pakastesetit vaikka muuten ihan jees. Mä olen myös syönyt pyttipannun korvikkeena keittojuureskuutioita ja testannut varmaan jokaista wok-tyyppistä vihannespussia, mitä pakasteena myydään.

25. mehu

Rekisteröitynyt:
    16.01.2014
    tee itse. oikeesti. paljon parempaa :) vaik sit ite pakastaisit osan tuotostas. oisin ihan itte otettu jos osaisin ite tehdä mehua ihan luomua, vaan siihen tarvitaan se samperin linko (no se kone) ja vissiin kärsivällisyyttä siihen tahtiin, että... jääkööt vielä mummon hoidettavaksi ne :)

kamalinta sillon vhh aikoina oli sokerimehusta luopuminen, se oli jotain riipasevan kamalaa. mut kerran ostin sokeritonta mehua ja lenkin jälkeen lasillinen tuntu siltä kuin ois taivaassa! :)

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen