Veikkauksen sports-games-robotin käyttö (Excel VBA)

Viestiketju alueella 'Ohjelmointi' , aloittaja JQX, 05.08.2018.

1. JQX

Rekisteröitynyt:
    28.11.2017
    Kysäisenpä nyt apua täältä, kun en humanistina näistä asioista paljoakaan ymmärrä, enkä parin tunnin kokeilun ja googlailun jälkeen saanut ongelmaani ratkaistua itse.

Eli, Veikkaukselta löytyy valmiina pelirobotti, jonka toiminta on selostettu täällä: https://github.com/VeikkausOy/sport-games-robot/tree/master/Excel VBA

Itse robotti taas löytyy täältä: https://github.com/VeikkausOy/sport-games-robot/blob/master/Excel VBA/Robot.xlsm

Ja sitten päästään itse ongelmaan, joka on niinkin yksinkertainen, että miten ihmeessä voin tuota robottia käyttää? Vai vaatiiko se jonkinlaista koodinmuokkausta toimiakseen? Olen ladannut Robot.xlsm:n ja yrittänyt avata sitä sekä Open officen että LibreOfficen laskentataulukko-ohjelmilla. Molemmat ilmoittaa avatessa makroista, ja olen asetuksista sallinut makrojen ajamisen. Kuitenkaan en saa tuolla robotilla mitään tehtyä, sillä esim. Aika-painike ei hae aikaleimaa eikä Kirjaudu-painikkeella pääse kirjautumaan. Mikään painike ei siis tee mitään.

Onko noilla ohjelmilla siis mahdollistakaan käyttää robottia, vai tarvitaanko siihen jotain ihan muuta? Ja jos olen ihan hakoteillä, toivoisin kuittailun sijaan opastusta oikeille jäljille :) Kiitos!

2. Desgorr

Rekisteröitynyt:
    11.10.2010
    Villimpi veikkaus, että tarvitsee Excelin toimiakseen oikein.

3. JQX

Rekisteröitynyt:
    28.11.2017
    Kiitos! Veikkauksesi osui oikeaan, Excelillä toimii... Enpä tullut edes ajatelleeksi, että noiden ohjelmien välillä on jotain yhteensopivuusongelmia.

No, seuraavaksi sitten Excel-lisenssiä hankkimaan, kun itseltä ei ohjelmaa löydy.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen