Vastaveto E10 -kauhulle -- Kohti RE85 käyttöä tavallisessa autossa

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja Enhancer, 18.06.2011.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. heyrst

    Rekisteröitynyt:
    31.12.2001
    Viestejä:
    5 633
    Litiumakun koboltti on ongelmajäte ja sitä on enemmän kuin litiumia. Myös nikkeliä on litiumia enemmän.

    Olisin itse se idiootti joka vaihtaisi koko akuston ja myisi vanhan eteenpäin. Vaihtamalla osan on lopputulos uusien ja vanhojen epäbalanssissa oleminen. Eli vaihdettu pitäisi olla samassa kunnossa kuin muut.

    Ja juuri eteisessä odottaa tämän etanolisoidun audin kaikki etunivelet, jarrupalat, vetonivelien suojakumit ja laakerit etunapoihin. Oikealla puolen oli toinen ylimmäisistä palloista ja toinen alimmista palloista kulunut. Kerta vaivalla ja todennäköisesti olisi joku muukin palloista kohta vaihdettava.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 27.09.2019
    ampula tykkää tästä.
  2. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 818
    Niin hra asiakas, 10 tonnin huolto, mutta se ei tarkoita öh.. kilometrejä.. :o
     
  3. HyrskynMyrskyn

    Rekisteröitynyt:
    18.10.2002
    Viestejä:
    3 045
    Niin siksi en uutta akkupakettia laittaisi. 2800€ irtoo 10tkm ajetun akkupaketti kokonainen. Eli toimiva takuunalainen. Ei yksittäinen moduuli.

    Tyhmä uutta vanhaan autoon ku se varaosa on uudempi (tuoreempi) ja 1/4 uudesta.

    Eli akusto on lunariin menneestä uudemmasta autosta toki toimiva ja takuukin tulee.
    Ei ne siis kalliita enää ole. DSG / TSI rempat kalliimpia tai jakoketjulasahdukset. Ketjuu en kyllä koskaa varoiks vaihtais tai tarkistais. Paska kone jos tarvii.

    Jos akkupaketteja on paljon ja vaikka niitä erillisiä moduuleitakin voi niitä käydä läpi ja kasata uusia paketteja moduuleista jotka ovat samanikäisiä/kunto sama.

    Esim. Kolarissa hajonnut osa ja ei palanut/tuhoutunut osa kennoista --> ottaa ne.

    8000€ maksais kokonainen akkupaketti lähes about uudesta autosta. Muutama tonni ajettu ja 2x määrä kWh. Jos sellaisen laittaa range tuplautuu.
    Joku teki niin ja vanha meni kotiin energiavarastoksi. Akku oli kunnossa autoiluun halusi vain 2x rangen. Uusi auto 2x rangella (samanlainen akku) olisi maksanut 2x auton hinnan (vanha alle 20k€ uusi 40) ja nyt vanhalla ajaa yhtä kauas kuin uudella.

    Jos sama range riittää ja varaosa-akku saa olla n. 2v vanha hinta romahtaa 2000-3000€ tasoon. 2v vanha 20-30 kWh (2000-3000€) about uusi 40-50 kWh (8000€). Valmistajalta uusi 40-50kWh vielä tuhansia kalliimpi.
     
    Viimeksi muokattu: 28.09.2019
  4. heyrst

    Rekisteröitynyt:
    31.12.2001
    Viestejä:
    5 633
    Miksi se koneen vaihto lunariin menneestä olisi sen erikoisempi kuin akunkaan.

    500€ maksoi minulle kylki kolaroitu rullaava ajokuntoinen varaosiksi tullut auto. Samalla hihna V8 moottorilla ja ehjällä tiptronic automaatilla (ei dsg). Yksi syy miksi niin ei etanolikokeilutkaan huoleta pätkääkään. (Tai no ei se 500€ tullut maksaan kun ylimääräisiä kosmeettisia osia sain myytyä siitä enemmän kuin maksoi.)
     
    Viimeksi muokattu: 29.09.2019
  5. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 818
  6. ampula

    Rekisteröitynyt:
    04.11.2015
    Viestejä:
    2 639
    Nyt sitten pitäisi arvata mitä mielessäsi liikkuu, mikä oli postauksesi tarkoitus.

    RE85 mainittu, joten ketju kai lähimmäksi oikea.

    Linkkejä klikkailen tulee mieleen että mietiskelet vaikuttaako fossiilisten polttoaineiden kiintökauppa RE85een, varmaan vaikuttaa, mutta kuinkapaljon ja mihinsuuntaan. Arvuutellessa mietittävä että suurempi tekiä voi silti olla mailmanmarkkina kysyntä.

    Jos siis nyt pohdit RE85 auton hankintaa vs jotain muuta, niin riippuu mikä muu. mutta ei varmaankaan iso riskisin vaihtoehto
     
    Viimeksi muokattu: 23.10.2019
  7. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 818
    Viimeksi muokattu: 29.10.2019
  8. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 818
    Taas tuli otettua tankki täyteen! :)
     
  9. heyrst

    Rekisteröitynyt:
    31.12.2001
    Viestejä:
    5 633
    Niin.. tosin St1 puuttu luonnollisesti tuosta.

    [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 23.11.2019
  10. heyrst

    Rekisteröitynyt:
    31.12.2001
    Viestejä:
    5 633
    Tuli aika vaihdella jakohihna niin päätin samalla vaihtaa venttiilikoppien tiivisteet kun ovat vähän tihkuneet öljyä.

    310tkm tällä hetkellä mittarissa ja tän näköistä tuli vastaan kun E85 kanssa pelkästään ajeltu viime vuodet. Osia ei ole yhtään puhdistettu ennen kuvan ottamista vaan juuri tuollaisena olivat.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 26.03.2020 klo 19:34
    Mr. Hat tykkää tästä.
  11. HyrskynMyrskyn

    Rekisteröitynyt:
    18.10.2002
    Viestejä:
    3 045
    Ei sitten saa vaihdettua purkamatta koko keulaa :rolleyes::D
    Marmorilla ei auta nippu satasia vaan mennään tonnien puolelle... :facepalm:
    Tyhmät insinöörit....

    Joissain BMW dieseleissä se "ikuinen" paskaketju menee ja ainoa tapa vaihtaa on ottaa moottori pois...

    Maasturillani on ajettu pian sama määrä maileina ja turha miettiä edes jakopään remppaa vielä. Ajjaa vaan.
    Konehuone kuitenkin avara niin että kaikkialle pääsee käsiksi vaikka moottori on lähemmäs 2x tilavuuksinen.
     
    Viimeksi muokattu: 27.03.2020 klo 08:32
  12. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 549

    Onpa puhtaan näköinen moottori.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti