Vastaveto E10 -kauhulle -- Kohti RE85 käyttöä tavallisessa autossa

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja Enhancer, 18.06.2011.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. bloody hell Banned

    Rekisteröitynyt:
    31.10.1999
    Viestejä:
    3 068
    Oma 9-3 imee sellasta 10.5-11 matka-ajossa 90-100 keskarilla...
     
  2. Markkanen

    Rekisteröitynyt:
    13.06.2007
    Viestejä:
    2 945
    Mitä ite oon nyt tankkaillu tuota E85 niin aika tarkkaan sama seos sieltä tulee ympärivuoden. Aina on vähintään 80% tullu.
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
    GAS Alpha MSB35

    GAS Alpha MSB35

    30 €
    -49 %
    Katso
    tuotetiedot
    GAS Alpha 8D2

    GAS Alpha 8D2

    40 €
    -47 %
    Katso
    tuotetiedot
  4. Tuppu

    Rekisteröitynyt:
    03.02.2003
    Viestejä:
    1 574
    Sulla on joku etanoli indikaattori autossa ilmeisesti. En itekään aiemmin oo eroja huomannu, mut nyt viikko pari sitten kun kävin Alavudella lyömässä tankin täyteen niin meni sairaan paksulle seokset. Kuulin vaan et muuallakin päin on ollu samaa tänä keväänä...
     
  5. Markkanen

    Rekisteröitynyt:
    13.06.2007
    Viestejä:
    2 945
    Juu niin on: [​IMG]

    Viinapitoisuus tankissa 54.4%
     
  6. Tuppu

    Rekisteröitynyt:
    03.02.2003
    Viestejä:
    1 574
    Wow, näppärä systeemi. Saabbi kun kyseessä, niin ilmeisesti on toimiva Flexfuel setuppi?
     
  7. bloody hell Banned

    Rekisteröitynyt:
    31.10.1999
    Viestejä:
    3 068
    Olisi kyllä mukava kun saisi omaan 9-3:een samanlaisen systeemin.
     
  8. Markkanen

    Rekisteröitynyt:
    13.06.2007
    Viestejä:
    2 945
    On toimiva flexfuel, voi tankata bensaa ja etanolia missä tahansa suhteessa väliltä 0-85%. 95E10, 98E5, 99E5 ja RE85 kaikki käy, vaikka sekasin.
     
  9. Dessembrae

    Rekisteröitynyt:
    18.03.2004
    Viestejä:
    48
    Iskettiin tällainen etanolimuutossarja Skoda Octaviaan (2005, 1.6 litran kone): eFlexifuel

    Ensimmäiset ~500 km takana puhtaalla RE85:llä, eikä ole ilmennyt mitään kummallisuuksia tai eroja vanhaan. Viinaa meni 9,75 l/100 km, mikä on karkeasti neljäsosa enemmän kuin bensaa vastaavissa olosuhteissa (kevät, kaupunkia ja maantietä sekaisin).

    Raportoin sitten, jos kone leviää...
     
  10. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 827
    Onko tästä kuulunut mitään:

    Valtava läpimurto Suomesta: metsästä bensaa 0,7 €/litra


    Suomalaiset tutkijat ovat kehittäneet tavan tuottaa metsätähteistä,
    eli risuista, kannoista ja muusta biomassasta, autoihin käyvää biopolttoainetta.

    Teknologian hyötysuhde niin korkea, että kustannukset liikenteeseen soveltuvan
    bensalitran tuottamiseen laskevat 0,5-0,7 euroon litralta. Hinta on sama kuin
    fossiilisista polttoaineista valmistetussa liikennebensiinissä ja selvästi halvempi
    kuin ulkomailta tuoduissa nykyisissä biopolttoaineissa.

    Tutkimus tehtiin VTT:n laboratoriossa ja sen ensimmäiset koeprosessit on
    todennettu Varkaudessa ja USA:ssa. Kokeilussa käytettiin biojalostamoa,
    joka tuottaisi jopa 5 prosenttia Suomen teillä vaadittavasta bensiinistä.

    Nyt menetelmälle haetaan riskirahoitusta, jolla ensimmäinen biojalostamo voitaisiin rakentaa Eurooppaan."

    :think:
     
  11. Charun

    Rekisteröitynyt:
    24.03.2014
    Viestejä:
    444
    Kyllä suomessa saadaan verotuksella tommonenkin tapettua hyvin helposti.. Eikös normibensassakin veron osuus ole päälle 50 pinnaa ja eihän nyt missään nimessä autoilua voi edullisemmaksi tehdä - ihan sama kuinka luotoystävällistä se olisi!
     
  12. Markkanen

    Rekisteröitynyt:
    13.06.2007
    Viestejä:
    2 945
    Polttoainevero ? Wikipedia

    noin 57% 95E10 hinnasta on veroa jos litrahinta on 1,70€.
     
  13. Charun

    Rekisteröitynyt:
    24.03.2014
    Viestejä:
    444
    Jotain tollasta muistelinkin.
    Pointti oli lähinnä siinä, että suomessa tommoselle on turha odotella yhtään halvempaa hintaa pumpulta, vaikka valmistuskustannukset ois 20% perinteisestä bensasta. Kyllä siihen joku tekosyy keksitään miksi tommonen pitää verottaa kuoliaaksi, tai ainakin kuluttajan kannalta kannattamattomaksi.
     
  14. HyrskynMyrskyn

    Rekisteröitynyt:
    18.10.2002
    Viestejä:
    3 049
    Maa/Biokaasulla on saanut ajaa henkilö ja pakettiautoilla jo 11 vuotta (2003 alkaen) ilman tuollaisia korkeita veroja.
    Kuorma-autoksi / bussiksi rekisteröidyillä on saanut ajaa tätäkin ennen.

    Eiköhän se mene tulevaisuudessa niin, että massat pysyy bensa/diesel pumpuilla ja muut ekoilevat ihmiset ajaa pienemmällä verolla kuten minä eli -50% hinnalla.
    Kotitankkausaseman, jos hommais ja tien toiselta puolen kaasuputkeen liittyisi niin saisi varmaan 1/3 hinnalla 95E10 bensaa verrattuna (Ei ole tankkausaseman infraa / ylläpitoa maksettavana)

    Lähivuosina taitaa LNG:tä tulla terminaaleihin ja sitä voidaan toimittaa suoraan kaasuputkeen myös ja näinollen ei vaikuta Putinin hanan sulkemiset. Tosin Putin ei mielellään sulje, jos laskut maksetaan (toisin, kuin Ukraina).

    Myöskään biokaasun saatavuuteen ei vaikuta Putinin ja muiden hanojen sulkemiset.
    Eli 11 vuotta verovapaampaa (polttoöljyä halvempaa) polttoainetta polttoainetta saanut Suomesta laillisesti tankata niin jatketaan eteenpäin. Joka tankkauksella säästetään :D
     
  15. noppa6

    Rekisteröitynyt:
    27.01.2014
    Viestejä:
    13
    Vaihdoitko jotain muita osia vai löitkö vaan boksin kiinni? Mitäs autolla mittarissa ja mikä moottorikoodi?
     
  16. Inkkari--

    Rekisteröitynyt:
    16.11.2010
    Viestejä:
    1 003
    Onko näissä E85-muutoksissa jotain oikeatakin hintahyötyä?

    Etanolinkin litrahinta on jo noussut. Eihän tuo käytännössä tarvitse kuin lisää soppaa koneeseen, bensanpaineen nostolla tai suuttimia suurentamalla...
     
  17. Markkanen

    Rekisteröitynyt:
    13.06.2007
    Viestejä:
    2 945
    E85: 100km maksaa E85:lla ajaessa 13,20euroa:

    Kulutus 12l/100km: 12 x 1,10€ = 13,2€

    98E5: 100km maksaa 98E5:llä ajaessa 15,20euroa:

    Kulutus 9l/100km: 9 x 1,69€ = 15,2€

    Säästö E85:lla ajaessa per 100km on 2euroa.

    Ei kovin kummosta matematiikkaa vaadi.

    Kuulostaa kovin väärältä tavalta konvertoida bensa-auto E85 käyttöiseksi ranettamalla suuttimia ja bensanpaineita, kun omaan autoon ei ole tehty muuta kuin uusi ohjelma ecuun. :kippis:

    Siihen en ota kantaa että kuinka paljon saa ajaa että auton muutossarjan tai vastaavan kuolettamiseen menee aikaa.
     
  18. Dessembrae

    Rekisteröitynyt:
    18.03.2004
    Viestejä:
    48
    Ei vaihdettu mitään osia. Mittarissa noin 240 000 km ja moottorikoodi BGU.
     
  19. Inkkari--

    Rekisteröitynyt:
    16.11.2010
    Viestejä:
    1 003
    Mihinkään 10-vuotta vanhaan autoon ei ole tonnikaupalla järkeä hakata rahaa, kun kaikissa ei tuota kuolevan merkin helppoa moottorinohjausta ole.

    Aamulla oli 1.179€ litra asemalla, joten säästömielessä kyllä ihan turhaa väkertämistä. Mielummin ajelee kaasulla.
     
  20. Markkanen

    Rekisteröitynyt:
    13.06.2007
    Viestejä:
    2 945
    Vanhaan rotteloonko ei tartte hakata tonnikaupalla rahaa kun iskee siihen kaasuvermeet?
     
  21. Inkkari--

    Rekisteröitynyt:
    16.11.2010
    Viestejä:
    1 003

    CNG-autoja on saanut 90-luvun alusta tehdasvarusteltunakin, ei tarvi viritellä juuri itse?
    Ja kulut puolet etanolista / bensasta.
     
  22. Tuppu

    Rekisteröitynyt:
    03.02.2003
    Viestejä:
    1 574
    Säästömielessä mielestäni kans aika turha alkaa viinalle muuttamaan, mutta voimamielessä erittäin pätevää tavaraa. :)
     
  23. heyrst

    Rekisteröitynyt:
    31.12.2001
    Viestejä:
    5 663
    Miksi muuten aina verrataan yksistään 98E5 kulutukseen. Useammat autot joihin voidaan E85 kun kävisi 95E10 kanssakin. Jos on auto jolle ei kelpaa viinan takia 95E10 niin ei sille kelpaa myöskään E85 yhtään sen paremmin muunnosboksillakaan (toki kunkin oma asia mitä bensaa lykkää vastoin ohjeita). Kunnei se niitä osia vaihda joiden takia ei se 95E10 kelpaa. Jos autolle ei ole oktaaniluvun takia saanu ennenkään kuin 98 antaa niin niiden tapauksessa ymmärrän vertauksen siihen.

    Ei tuolla sinällään niin muuten merkitystä ole mutta toi säästö on pikkusen pienempi tuosta.
     
  24. Markkanen

    Rekisteröitynyt:
    13.06.2007
    Viestejä:
    2 945
    Niitä on varmaankin todella runsaasti myynnissä?
     
  25. Inkkari--

    Rekisteröitynyt:
    16.11.2010
    Viestejä:
    1 003

    Opelia ja VAGia on paljon tuolta aikakaudelta myynnissä, puhut totta. Uudemmissa sitten 2000 -> alkaa olla paljonkin valinnanvaraa.




    Tuppu kirjoitti vähän, mutta asiaa :-)
     
  26. Markkanen

    Rekisteröitynyt:
    13.06.2007
    Viestejä:
    2 945
    Nettiautossa muutama kaasuauto myynnissä jotka taitaa olla ite raneteltuja. Ja aika huonolta näyttää kaasun saatavuuskin. Muutama tankkausasema siellä sun täällä. Ja mikäs on keskimäärin kaasuauton toimintasäde?
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti