Vapaata keskustelua autoilusta

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja valurauta, 08.12.2016.

  1. heyrst

    Rekisteröitynyt:
    31.12.2001
    Viestejä:
    5 547
    Juu vanhan auton kanssa pääsee edulliseen kunnei enää menetä merkittävästi arvoaan. Sähköautossa rasittaa toi ostohinta sen edullisiin kilometreihin ja sen takia sillä sit ptäisikin ajaa. Tuohon arvonlaskuun verrattuna saa aika isolla rahalla vanhaa korjatakin.

    Vanhassa vaan pakko osata korjata itse. Ja varaosavehje helpottaa remontteja. Kesällä ajattelin kolarivehkeen takaperästä stefat vaihtaa niin saa helposti keskenään vaihtamalla nykyisen hiukan tefoista tihkuvan perän vaihdettua hetkessä. Stefat maksa juuri mitään eikä vie kauaa, mutta helpompi rauhassa vaihdella. Ja kyllä sillä varaosavehkeen ylijäämäosilla on ihan merkittävä rooli. Mutta sinällään ollut kyllä ongelmaton autokin vikojen ollen pääasias kosmeettisia tai kallistuksen vakaajan ruuvi vaan löysässä tai muutaman kymmenen sentin O-rengas vuotanut. Eikä tuollainen juoppo uudempien vagien maineen kanssa ole kovinkaan helppoja myydä, joten hinnatkin halvat. Juoppo ollut tyytyväinen viinaansa laskien kohtuulliseksi polttoaineen osuuden kuluista. Polttoainepumpunkin hajoaminen ei ollut viinasta johtuva vaan kilometrit oli kuluttanut hiilet loppuun kun purin tutkittavaksi vanhan. Yleinen vika niillä kilometreillä. Ja olis omaisuuden maksanut liikkeessä korjata kun olisivat koko telineen vaihtaneet.
     
    Viimeksi muokattu: 06.12.2018
  2. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 215
  3. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 573
    Bosch kehitti ratkaisun joka puhdistaa dieselien päästöt tehokkaasti, yksinkertaisesti ja halvalla - "voimme lopettaa keskustelun dieselin kuolemasta"
    - Tekniikka & Talous
     
  4. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 215
  5. ampula

    Rekisteröitynyt:
    04.11.2015
    Viestejä:
    1 442
    Äkkiä parivuotta menee, jos uutisen tuote on nyt suunnittelun osalta valmis markkinoille tarjottavaksi, niin ensivuoden mallit on jo tuotannossa, eli ei kerkiä siihen, vaikka joku haluaisi, ja ehkä ne malli joihin 2020 on tulossa, on tuo tekniikka ollut suunnittelussa mukana jo pidempään että mukaan kerkiää.

    Komponentti tilaukset, ennakoinnit vähän rajoittaa nopeita muutoksia vaikka sattuisi olemaan sellainen malli missä se teknisesti olisi nopeasti tehtävissä. Hintakin mianittiin, eli maksaa enemmän, eli onko diesel asiakkaissa sellaisia jotka vapaaehtoisesti valitsevat kalliimman, siitä pitäisi olla takeita että halvempi joutuu ajokieltoon, mutta kalliimpi ei.
     
  6. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 573
    Näkökulma: Autoilija, varaudu helvettiin
    :D
     
    Viimeksi muokattu: 14.12.2018 klo 15:36
  7. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 215
    Eli biopolttoaineet tulevat korvaamaan fossiiliset jollain aikajänteellä ja autokantakin uusiutuu siinä samalla kuin itsestään...:D

    Toisaalta, jos tämä tulee toteutumaan, saattaa sähköautoilun eteneminen hidastua:

    https://www.apu.fi/artikkelit/saksa...a-sen-vahentavan-polttomoottorien-paastoja-80

    [​IMG]
    Saksalaisella start upilla mullistava keksintö - yhtiö väittää sen vähentävän polttomoottorien päästöjä 80 %
    2
    [​IMG]

    Micro Wave Ignition (MWI) nimisen yhtiön mukaan polttomoottoreilla on edelleen tulevaisuudessa paikkansa autoissa. Se on kehittänyt teknologian, joka vähentää paitsi polttoaineen kulutusta myös polttomoottoriautojen päästöjä reippaasti.
    TEKSTI Tuulilasin toimitus
    Saksalaisen start up -yrityksen nimi kertoo suoraan, millaisen teknologian pioneeriksi se pyrkii. Perinteisen polttoaineen sytytyksen sijaan yrityksen kehittämä järjestelmä käyttää sytytykseen mikroaaltoja. Tämä prosessi polttaa polttoainetta huomattavasti alemmalla lämpötilalla, mikä MWI:n mukaan vähentää polttoaineen kulutusta 30 % ja päästöjä peräti 80 %.

    Normaalisti tällaisiin uusiin mullistaviin keksintöihin suhtaudutaan hyvinkin skeptisesti, mutta MWI:llä on takanaan yksi erityisen vakavasti otettava henkilö: entinen Porschen pääjohtaja Wendelin Wiedeking. Hän johti Porschea vuodet 1993-2009 ja toi esimerkiksi Porschen SUVien aikakaudelle. Miestä pidetään yhtenä ”osasyyllisenä” Porschen hyvään taloudelliseen nykytilaan.

    ”Olen vakuuttunut, että MWI:n teknologialla on huikea markkinapotentiaali”, Wiedeking sanoo Automotive Newsille.

    Hän ja muutama muu sijoittaja omistavat yrityksestä 20 prosenttia.

    MWI:n kertomat päästövähennyslukemat varmasti ainakin nostattavat useita kulmakarvoja. 80 % päästövähennys herättäisi nimittäin perinteiset polttomottorit ihan uuteen eloon. Jopa automaailman sähköistyminen saattaisi hidastua.


    MWI väittää myös, että sen järjestelmä on integroitavissa jo olemassa oleviin moottoreihin, eikä niitä tarvitsisi suunnitella kokonaan puhtaalta pöydältä. Ainakin pintapuolisesti MWI vaikuttaa kiinnostavalta mahdollisuudesta tulevaisuuden bensiini- ja dieselmoottoreille.

    Tähän asti lähinnä Mazda on kerännyt kaiken huomion polttomoottorien kehittämisestä Skyactiv-X-moottorillaan, missä käytetään erityisen laihaa polttoaineseosta ja kipinäohjattua puristussytytystä. Sellainen on jo uudessa Mazda 3:ssa.

    Nähtäväksi jää, innostuuko joku autonvalmistaja MWI:stä tai alkaako jokin autonvalmistaja kehittämään omaa vastaavaa systeemiään.
     
  8. näinköon

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2017
    Viestejä:
    352


    tän kaverin autoja tuhotaan ilkivallala jatkuvasti joutuu muuttaa ja vaihtaa paikka kuntoo ja silti autot hajotetaan
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti