Mitkä öljyt sinne vaihdettiin? Kuulostaa vääriltä öljyiltä jos vaihto muuttui jäykemmäksi eikä vaihteet vaihdu kunnolla. Castrol tai Redline öljyt ainakin toimii nissanin vaihteistojen kanssa.
Muoks. Castrol, ei siis Valvoline.
Viimeksi muokattu: 03.12.2016
Eikö sinne mene ihan API GL4 öljyt ja et kai sä pistäny vain jotain 80w-90 laatikkoöljyjä?
Nimittäin se on sellaista paksua kuraa pakkasella. Itsellä oli parissakin Nissanissa 80w-90 laatikkoöljyt ja tämän huomasi hyvin talvella. Eli Nissan Sunny B11 oli tehty 10tkm aikaisemmin 200tkm kohtaalla täydellinen kytkinremppa ja samalla vaihdettu laatikkoöljyt. Sekä myös Nissan Primeraan P10 pyysin vaihtamaan laatikkoöljyt liikkeessä, en huomannut pyytää laittamaan sitä 75w-90 laatikkoöljyjä vaan ne pisti 80w-90 laatikkoöljyt. Kummassakin huomasi talvella varsinkin kovemmilla pakkasilla öljyjen olevan sellaista "puuroa". Ei sitten tullut koskaan vaihdatettua uudestaan 75w-90 API GL4 vaihteistoöljyjä Primeraan. Ja ainakin Primean kanssa sai ajaa sen 15-20minuuttia, ennenkuin öljyt lämpesivät ja alkoivat toimia jotenkuten.
Tosiaan nykyiseen tuli vaihdatettua liikkeessä 75w-80 synteettiset vaihteistoöljyt ja en ainakaan viime talvena huomannut minkäänlaisia vaihtamisongelmia -23 asteen pakkasilla vaan vaihteet meni samalla tavalla kuin kesäkelillä.
Tai ainakin liukkaammin rupesi toimimaan entisiin nähden ja vaihteista tosiaan sai survoa päälle. Sekä öljy oli todella tummaa, en sitten tiedä oliko koskaan 300tkm ajettuna koskaan vaihdettu.
Eli suosittelen kesällä vaihtamaan uudestaan ja tällä kertaa sitten luokituksen mukaista 75w-90 öljyt sisälle. Ja sitten synteettinen öljyä eikä mitään mineraaliöljyä.
Ja toinen paikka mihin suosittelen tekemään öljynvaihdon on ohjaustehostimeen. Vaihdoin nykyiseen tehostajanöljyt ja ne olivat todella mustat. Enkä pistänyt valmistajan suosittelemaa öljyä ohjaustehostajaan ihan periaatesyistä eli jähmepiste tuossa on -36 astetta.
Viimeksi muokattu: 24.05.2017
Ite vaihdoin n.180tkm ajettuun getziin laatikoöljyt(motox 75w-90), kyllä toimii pehmeästi, pakkia oli enne välillä vmäinen laittaa kun ei meinannu mennä sisään mutta nyt menee kuin itsestään
Täytyy kyllä ihmetellä ettei laatikkoöljyjä vaihdeta samalla kun ekan kerran jakopääkin. Proppu täynnä metalli "pölyä" jotka ovat varmaan ollut siinä sisäänajon jälkeen, huolto ohjelmassa merkitty 165tkm kohdalle öljynvaihto mitä ei varmasti tehdä jos käytetään pekan pajalla öljynvaihdossa... Öljy muistutti lähinnä moottoriöljyä, aivan mustaa soosia tuli pari litraa pihalle.
Viimeksi muokattu: 24.05.2017
Aijaa.
Ainakin automaattilaatikon öljyissä on suoraan sekä mineraaliöljyä ja synteettistä öljyä. Esim. Mobil ATF 220 on mineraalipohjaista automaattilaatikkoöljyä ja sen jähmepiste on -44 astetta. Taas omassa autossa Total Transmission Gear 8 75w-80 laatikkoöljyille ilmoitetaan jähmepisteeksi -45.
Viimeksi muokattu: 11.11.2017
Niin siis tää oli eka vaihto tohon autoon, en vaihtanu 165tkm muutako möljyt, mutta eiköhän nuo öljyt ollu jo samassa kunnossa silloin.
200tkm ajettuun k11 micraan vaihdoin tos talvella kans niin samaa kuraa oli nekin, hiljeni laatikko kyllä selvästi.
Viimeksi muokattu: 24.05.2017
Itse taas vaihdoin 190k ajettuun V50:een automaattilootaöljyt ensimmäistä kertaa eikä kyllä mikään muuttunut, ihan samalla tavalla pelaa (toimi hyvin ennestäänkin). Ehkä se nyt kuitenkin kestää pitempään hajoamatta, kun tuota pitäs useampi vuosi katsella vielä.
Viimeksi muokattu: 04.11.2017
Sama homma Type R:n manuaalivaihteiston öljyn kanssa. Tulipa vaihdettua, ei se miksikään muuttunut kun toimi hyvin ennestäänkin. Mutta autoa on tarkoitus pitää plusmiinus kolme vuotta, miksi tuskailla siinä vaiheessa kun on mahdollisesti liian myöhäistä. Ja saattaa myyntitilanteessakin joku arvosta.
Viimeksi muokattu: 05.11.2017