Vahvistin kunnon DACeilla

Viestiketju alueella 'Viihde-elektroniikka, kamerat ja Hifi' , aloittaja Geefabio, 04.06.2006.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Geefabio

Rekisteröitynyt:
    12.06.2003
    Sähköteknisesti paremmin toimiva tässä tapauksessa ei vain taida tarkoittaa sitä, että se kuulostaa paremmalta. Esim CD:ltä soitettaessa jitter voi olla ongelma, mutta käsittääkseni koneelta soitettaessa jitteriä ei pääse vastaavalla tavalla muodostumaan kuin cd:tä luettaessa. Imho: Jos se vahvistin saa sen signaalin luettua optisesta tai koksusta korvat ei niitä pysty oletusarvoisesti erottamaan. Tai jos pystyy niin sitten kyseessä on jokin muu seikka kuin itse siirtotapa (erilainen heikompi/parempi signaalitie vahvarin sisällä koksulle ja optiselle).[signature]Fujitsu Siemens M3438G REALITY.SYS is corrupt. Reboot universe? (y/n)[/signature]

2. Dynacron

Rekisteröitynyt:
    08.03.2001
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. Geefabio

Rekisteröitynyt:
    12.06.2003
    Suffice it to say that jitter is related to timing and correct analog signal reconstruction. High jitter causes harshness, especially in mids and highs. The best CD players utilize transports that have been optimized to reduce or eliminate jitter as much as possible. The transport is a large part of the high cost of the high end CD player. The mid-fi CD players that line the displays of mainstream consumer electronics shops lack such quality transports.

What if you could eliminate digital extraction from the optical disk as a source of jitter? You'd have solved half of the CD player's challenge. This is precisely what can be done by ""ripping"" CDs into digital files with a PC. Just about any CD drive will do, and just about any PC that's less than... say, five years old. Sub-$500 PCs, therefore, can be used. That's much cheaper than even entry level high end CD players, and just a fraction of what the best CD players sell for.

The difference between a CD player designed to play music and a CD ripping software is that the latter applies error correction defined by the CD/ROM standard IEC 10149. Normal music CD players do not use this error correction, which is more complete than that used by music software.

- lainattu SPCR squeezebox artikkelista.

Ps. ihan mielenkiintoinen oli edellä linkitetty artikkeli huolimatta kypsästä 13 vuoden iästä :)
    Pps. Vaihdoinpas itse varsin juuri äänikortin annon PCM96Khz :| Just for shits and giggles...

[Edited by: Geefabio on 8.6.2006 15:48][signature]Fujitsu Siemens M3438G REALITY.SYS is corrupt. Reboot universe? (y/n)[/signature]

5. Clavickle

Rekisteröitynyt:
    07.06.2001
    Itellä on käytössä aloitusviestissä mainittu Rotel ja ei sitä voi muuta kuin kehua. Sääli, että loistavan vahvistimen joutuu pudottamaan pelkän sisäänmenon puuttumisen takia. No can do.

Minkälaista budjettia olet suunilleen miettinyt? Tonni? Kun seteleitä aletaan latomaan riittävästi pöytään, niin kyllä sieltä saa DAC:tkin kohdalleen :)[signature]-Elämä on vain kohtalon ivaa
    -kipu on tunne kun heikkous poistuu ruumiista[/signature]

6. Geefabio

Rekisteröitynyt:
    12.06.2003
    Suoraan sanottuna en ole miettinyt pätäkkää lainkaan. Budjetti tulee olemaan suht niukka ja lähinnä ketjun idea onkin nyt kartoittaa, mitä joutuu pistämään tiskiin, että alkaa saamaan rahalle vastinetta.

Mainittu Rotel on varmasti loistopeli, mutta tuntuu, että pitäisi olla hyvä cd-soitin tuon kaveriksi ja itse kuuntelen harvemmin cd:ltä mitään kun ripatut biisit soivat helpommin koneelta. Jos taas koneelta vedän analogina signaalin Roteliin niin tuntuu, että missaan laadussa johtuen koneen kehnommista daceista, vaikka itse pääte onkin asiallinen. Ulkoinen dac+etunen+pääte olisi se ideaalitilanne, mutta katsotaan sitten joskus rikkaana miehenä...

Kiinan ihmeet ovat tosin alkaneet kiinnostaa. Köyhänmiehen Vincent esim vaikuttaa hyvinkin mielenkiintoiselta tuotteelta :) (linkki ketjun ensimmäisissä viesteissä)

[Edited by: Geefabio on 8.6.2006 20:13][signature]Fujitsu Siemens M3438G REALITY.SYS is corrupt. Reboot universe? (y/n)[/signature]

7. Jahas

Rekisteröitynyt:
    10.01.2001
    No eikö tässä alettaisi sittenkin mennä sinne ulkoisen DAC:n puolelle? Benchmark DAC:n saa karvan reiluun tonniin http://www.benchmarkmedia.com/dac1/ ja kerran se vaan kirpaisee :D . Tuohon saa sitten tulevaisuudessa tarvittaessa muutakin kiinni.

Vaikka sitten Genelecit perään..

[Edited by: Jahas on 8.6.2006 21:06][signature]Do we all learn defeat - from the whores with bad feet[/signature]

8. Geefabio

Rekisteröitynyt:
    12.06.2003
    Onneksi tässä on vielä rahtunen järkeä mukana :) Ei tarvitse lähteä tuota DAC:ia ostamaan, vaikka tuosta on muutama ylistys tullutkin luettua... [signature]Fujitsu Siemens M3438G REALITY.SYS is corrupt. Reboot universe? (y/n)[/signature]

9. Jahas

Rekisteröitynyt:
    10.01.2001
    Mutta nyt puhutaan hifistä. Käske sen järjen lähteä vaikka bisselle. :D

Kuten olet lienee jo huomannut, ei noissa stereovahvistimissa monessakaan DA-muuntimia ole, ja halvemmissa kotiteatterivahvareissa ne on sitte tyyppiä mitäsattuu- tai ei ainakaan merkkisellaisia.

Sanoisin että huomattavasti paremman muunnoksen(mielestäni) saat kunnon äänikortilla kuin halvalla vahvarilla. Ja halvemmalla.

Tai jos se vahvari on pakko saada, ja halvalla, niin suosiolla vaan käytettyjä wanhoja malleja katselemaan. On niitä muuntimia osattu ennenkin tehdä. Jostain 5- kanavaisesta vanhemmasta rotel-marantz-denon keskitason malleista ei enää paljoa pyydetä.

Mareksilta taisi löytyä jotain kiinaihme muuntimellista stereovahvaria. Muuta siitä on paha sanoa.

Lisäys; M-audion korttihan sinulla jo olikin. Sanoisin kyllä että aika pienissä eroissa mennään jos meinaat tuota parannella halvalla vahvarilla. Sanoisin että turhaa. Varsinkin kun siellä perässäkään ei mitään Krelliä ole.

BM-DAC1 on muuten tasan 1049? ;)

[Edited by: Jahas on 8.6.2006 21:53][signature]Do we all learn defeat - from the whores with bad feet[/signature]

10. Geefabio

Rekisteröitynyt:
    12.06.2003
    Hehe. Tuossa piilee totuuden jyvänen, mutta nyt pitää muistaa, että vaikka sen järjen saisikin piipahtamaan ratkaisevalla hetkellä lähikuppilassa niin seuraava tenkkapoo on lompakko :)

Itseasiassa, jos olet tutustunut tuohon ensimmäisessä linkissäni pistämään Yammun 2600-malliin niin siinä jo irtoaa BurrBrownia ja tuntuisi muutenkin olevan ominaisuudet kohdallaan, joskin hintaa on se 1k?. Riippuen busineksistä tuo voisi olla kipurajan absoluuttinen yläraja, mutta nyt tuntuisi kovalta summalta pistää vahvariin etenkin kun muistetaan, että käytöstäni 98% on stereokuuntelua ja mitään käyttöä esim hdmi-liittimille ei ole.

Ehkä järkevää olisikin tuumata vielä tuon spdiffin absoluuttista tarpeellisuutta. Tämä on vähän tasapainoilua, että minkä verran mistäkin saa iloa budjetilla X. Ainaisia kompromissejä vaikka rahaa olisi hevosten syödä. Mutta spdig-hylätessä esim tuo ShengYa a.k.a Vincent 236 voisi olla makea peli. Kuten myös ketjun alussa mainittu Rotel. Tosin näiden jälkeen iskee sitten vielä kaiutinkuume päälle. Sitä se on...[signature]Fujitsu Siemens M3438G REALITY.SYS is corrupt. Reboot universe? (y/n)[/signature]

11. heyrst

Rekisteröitynyt:
    31.12.2001
    Ei tee eroa onko cd-soitin vaiko tietokone. Kyse on toistimen kelloista ja digitaalisen lähdön hyvyydestä. Ei cd-soittimen lukemaa dataakaan suoraan digilähtöön tungeta. Siellä on virheenkorjausta yms. ja pakostakin puskureista välissä. Lähinnä cd-soittimen ja tietokoneen ero on siinä että tietokoneella voidaan kaikessa rauhassa ripata levy etukäteen koneelle jolloin ongelmakohdissa voidaan yrittää useita kertoja. Eli voidaan tehdä ns. bittitarkka kopio levystä jota toistaa vaikka kuinka monta kertaa ilman lukuvirheitä.
    Jitteriä toki cd-levyllä on mutta niin sitä on sillä rekallakin mikä rahtaa niitä levyjä kauppaan. Siirtotiellä oleva jitterillä ole niin kauan mitään merkitystä kunhan dataa ei tule liikaa tai liian vähän täyttäen tai tyhjentäen puskurit. Voisikin puhua kuminauhasta johon sidotaan laput joissa lukee data. Tätä kuminauhaa voi venytellä mielin määrin eikä lapun tieto muutu. Ainut jitteri mitä ei voi poistaa on se studiossa tulleet ad-muunnoksen jitteri.

Se ongelma mistä tossa aikasemmin tämän siirtotien jitterin eri tämän kuminauhan venyttelyn sekaantuminen tähän dataan liittyy siihen että da-muunnosta tehdessä on jotenkin tasoitettava muunnos ja siirtotieltä tulevan tiedon tahti toisiinsa. Muuten tulee juuri tämä täyttymis/tyhjentymis ongelma puskureille. Yleisin tapa näyttäisi olevan hitaasti säätyvä da-muunnoksen kello. Tällaisen muodostavat receiveritkin jo sisääntulevasta digitaalisignaalista. Kellon muutosnopeus on alle kuuloalueen joten sillä ei ole merkitystä kovinkaan paljon ääneen. Se miten hyvin tämä receiverin kellon muodostus on toteutettu riippuu siitä miten paljon siirtotien jitteri vaikuttaa. Ideaali tilanteessa se häviäisi, mutta käytännöt on kaukana ideaalista. Tämän jälkeen voidaan vielä käyttää assynkronisia samplerate konverttereita joilla erotettaan kokonaan tämää lähteeltä digitaalisisäänmenoon tuleva kello itse da-muunnoksen kellosta. Siirtotien jitterin tämä kadottaa kokonaan, mutta valitettavasti myös kirjoittaa uudelle kuminauhalle laput uusiksi. Esimerkkinä moisesta vaikkapa TI:n SRC4193 -piiri.

Itse tehnyt muutamia dacceja tässä ja lopputyönä rakentanut tällaisen omaa kelloaan käyttävän dacin joka ei ole millään tavalla siirtotien jitterille herkkä. Varsinainen lopputyö asiasta on kesken vaikka dac on kasassa olennaisilta osiltaan. Myös pienempiä dacceja tullut tehtyä jotka saavat kellonsa pelkästään receiverin (Cirrus CS8416) luomasta kellosta eli tästä joka tasoittuu hitaasti lähteen kellon keskiarvoon.
    Nyt on ollut vielä mielessä että voisi parantaa tätä omalla kellollaan olevaa sellaiseksi että kääntää koko ajatuksen päälaelleen. Antaakin dacin ohjata cd-soittimen kelloa ja käyttää dacissa asrc sijasta puskuria. Ja tämän puskurin täynnä olon mukaan säätää cd-soittimen saamaa maailman kelloa joko nopeammaksi ja hitaammaksi. Toisin sanoen säilyttää tämän kuminauhan lapuissa oleva data ennallaan käskien cd-soittinta antamaan joko lisää kuminauhaa tai hidastamaan antamista. Vastaavan kaltainen systeemi löytyy esimerkiksi kannettavien soittimien tärinänvaimennus puskureista.. niissä myös luetaan dataa nopeammin puskuriin kun puskuri on tyhjä ja hidastetaan lukua kun puskuri tulee täydemmäksi.
    Ongelmia asian suhteen on että tarvitaan ylensäkin cd-soitin joka hyväksyy ulkoista kelloa. Vaihtoehtosesti täytyy tehdä alkuperäisen kellon tilalle synkkaava kello. Lisäksi kellon säätyminen on rajattava muutosnopeuksiltaan ja ylä/ala-rajaltaan ollen laitekohtainen. Vielä oman juttunsa tekee että ääni on puskurin pituuden verran jäljessä. Tästä käytännössä ei ole kuuntelussa haittaa, mutta kappaleiden vaihdot ja kelaukset, alkaminen ja loppuminen tapahtuu tällä käytetyn puskurin pituisella viiveellä.

[Edited by: hatyri on 8.6.2006 23:45][signature]Yhteensä: kellotaajuutta yli 10GHz, muistia n.10GB ja levytilaa yli 1TB[/signature]

12. Geefabio

Rekisteröitynyt:
    12.06.2003
    Kiitokset kattavasta selonteosta. Itse opin ainakin paljon uutta :) On mukava, että muropaketissa on vielä aidosti fiksuja ihmisiä, joilta oppii jotain. Yksilöiden esiintymistiheys joskin on Dodo-lintujen luokkaa. Pitää itse vielä perehtyä asiaan enemmän. Joka tapauksessa tervetullutta offtopickia.

Mitä ilmeisimmin lausahdukseni ei siis pitänyt aivan paikkaansa. Olen ajatellut, että kalliimman luokan CD-soittimissa on parempia puskureita eikä lukujitteriä muodostu yhtälailla kuin halvemmissa laitteissa, mutta nykyisillä komponenttien hinnalla lienee perusteltua olettaa, että yhtälailla edullisistakin laitteista löytyy näitä puolia (toki itse daceissa on eroa).

Mitä ajattelet muuten ideasta pitää tietokoneen ulostuloa 96kHz näytteenottotaajuudella? Onko tässä ideaa vai menetetäänkö resamplauksessa jotain?

Ps. Eikö kannettavien cd-soittimien viive kappaleen alussa voida eliminoida ottamalla esim vain sekunti puskuriin, alkaa toistamaan sitä samalla kun itse lukija täyttää nopeammin puskuria kuin sitä kuluu itse toistossa? Eli esim puskurin ollessa 5sec puskuroidaan alussa vain se 1sec, josta muodostuu konkreettinen viive.

[Edited by: Geefabio on 8.6.2006 23:54][signature]Fujitsu Siemens M3438G REALITY.SYS is corrupt. Reboot universe? (y/n)[/signature]

13. senefisti

Rekisteröitynyt:
    07.10.2005
    Hieman offtopiccia, mutta tilasin sitten tuolta ornecista ShengYa a10cs vahvistimen. Katsotaan kauan kestää ja minkälainen peli tulee. Voin ilmoitella sitten enemmän, jahka pelin saan. Jos muitakin kiinnostaa moinen tilata siis :)[signature][/signature]

14. Geefabio

Rekisteröitynyt:
    12.06.2003
    Kuulisin erittäin mielelläni kommentteja kun saat laitteen hyppysiisi ! Juuri kyseinen malli on alkanut itseäkin himottamaan, mutta toistaiseksi lompakko niuhottaa ja pitää vähän tarkkailla muitakin vempeleitä, mutta mielelläni kuulisin kommentit.[signature]Fujitsu Siemens M3438G REALITY.SYS is corrupt. Reboot universe? (y/n)[/signature]

15. senefisti

Rekisteröitynyt:
    07.10.2005
    Ok. Tilauksen tein tosiaan lauantaina, mutta tänään se varmaankin vasta käsitellään. Jos aikataulu on sama kuin, eräällä hifilehden palstalla kirjoittavalla, niin vahvarin pitäisi saapua 21.6 juuri sopivasti juhannukseksi :)

Minkäänlaista vahvistus viestiä en ole kyllä tuolta ornecilta saanut, mutta eivät ole saaneet muutkaan tilaajat. Silti tavara on tullut nopeasti ja hyvin pakattuna, joten homman pitäisi kyllä toimia. Kirjoittelen sitten lisää asiasta, kunhan saan vaffin...

Heh. Onhan tämä nyt hävytöntä. Mulla on meinaan pyörittimenä markantalosta ostettu satasen dvd-soitin. Pitääkin hakea hifiliikkeestä music hall cd 25.2 burr-brownin dac:lla varustettu cd-soitin kuunteluun. Hintaa näyttäisi olevan hifigurulla 650,-. Shanling cd-s 100 maksaakin tuolla ornecilla 126,- plus toimituskulut tietenkin. Muuten täysin sama laite..

No joo. Syksymmällä sitten. Nyt on törsäilty taas ihan tarpeeksi :)

[Edited by: senefisti on 12.6.2006 15:56][signature][/signature]

16. maarek

Rekisteröitynyt:
    14.10.2002
    Jaa? Oma halpa-vahvistimeni (Kenwoodin joku 5.1 tsydeemi, alle 2000 markan aikoinaan ostin) voittaa Emu 0404 kortin ja Elite Pron joka komponenttiensa osalta on emu 1212m:n tasoa. Ja ero ei edes mikään pieni ole, vahvaristi tulee reilusti aidompaa soundia.

Vaikka äänikorteilla onkin teknisesti paremmat muuntimet niin vahvistimessa on ilmeisesti muut asiat paremmassa kondiksessa.[signature]http://hmcindie.pp.fi
    Toimintaa ja Seikkailua[/signature]

17. Geefabio

Rekisteröitynyt:
    12.06.2003
    Riippuu myös luonnollisesti piuhasta. Jos koneelta vetää vahvarille signaalin jollain Anttila-Haman 1mm paksulla rimpulalla niin se jo itsessään syö saundia. Mutta olen itse aika pitkälle samoilla linjoilla DA-muunnoksen hyödyllisyydestä vahvarin päässä. Pitäisi melkein tehdä vertailua jossakin vaiheessa enemmän.[signature]Fujitsu Siemens M3438G REALITY.SYS is corrupt. Reboot universe? (y/n)[/signature]

18. senefisti

Rekisteröitynyt:
    07.10.2005
    Noniin. Jatketaan aiheen vierestä. Tänään se vahvari vihdoin ja viimein saapui kotosalle. Luonnollisesti juuri ennen töihin lähtöä, joten kuuntelu siirtyy huomiselle. Sen verta voin toki kertoa, notta viimeistely oli mielestäni masiinassa priima. Ei nitise eikä natise. Virrat kerkesin peliin törkätä ja hörähti se ainakin käyntiin ihan ok. Kaukosäädin on harjattua alumiinia ja painaa suunnilleen parisataa grammaa, joten ihan asiallisen oloinen oli sekin. Takaa löytyy neljät kaiutinliitännät ja kuusi kappaletta rca-tuloa. Kaukosäätimestä saa valittua myös mitä tuloa käytetään, joten se on ihan hyvä juttu, kun kytkee monta laitetta. Manuaali oli kiinaksi, mutta kyllä siinä ihan kuvilla löytyi bi-wire kytkennät ja tärkeimmät jutut, joten ei siinäkään mitään ihmeellistä.

Tilaus oli sen verta jännä, että maksun jälkeen meni muutama arkipäivä ennenkuin seurantakoodi ja tilauksen vahvistus saapui sähköpostiin. Kerkesin asiakaspalveluunkin jo lähettää kysymystä, mutta sieltä vastattiin itse-asiassa vasta tänään, joten täsmälliseksi ei firmaa voi ainakaan syyttää. Muuten homma sujui ok. Tuote saapui maahan jo viime viikon tiistaina, mutta tullista sain pelin vasta eilen ulos, koska alvin maksu lappu saapui torstaina ja pyhät oli tässä välissä.

Kaiken kaikkiaan kustannukset olivat 516? plus sentit päälle. Sisältää siis alvin ja kuljetuksen.

Kerrotaan siitä äänenlaadusta sitten, kun saan kajauttimia vaffiin kiinni...

19. Geefabio

Rekisteröitynyt:
    12.06.2003
    Heh. Juuri olin tulossa tähän kirjoittamaan, että jokos peli olisi saapunut. Hyvältä kuulostaa, kerro toki lisää itse saundista kun ehdit :)
    [signature]REALITY.SYS is corrupt. Reboot universe? (y/n)[/signature]

20. senefisti

Rekisteröitynyt:
    07.10.2005
    No niin. Jatketaan aiheen vierestä jälleen :)

Tilanne on nyt tällä hetkellä se, ettei mulla ole kunnollista alkupäätä. Olen käyttänyt vahvaria tv:n ja huonon dvd-soittimen perässä. Parhaiten soi vanhan paketti stereon perässä, jonka kytkin kostoksi, koska pitäisi ostaa laadukkaampi dvd-soitin tässä viikonlopun aikana. En myöskään halunnut kirjoittaa päivän kokeilun jälkeen, vaan vasta nyt kun olen saanut edes jonkinmoista tuntumaa tuohon peliin.

Asiaan siis. Laite toimii täysin moitteetta. Ei hurinoita, pörinöitä, löysiä liitoksia, löysiä ruuveja ym. Viimeistely ja jämäkkyys ovat, siis juurikin sitä mitä kuvat antavat ymmärtää. Nämä ovat mielestäni tärkeitä seikkoja, ettei laitteessa ole mitään "mystisiä" ominaisuuksia :)

Sitten äänestä. Kaiuttimina mulla on infinity reference 60. Made in Usa mallia suljetulla kotelolla siis. Koekuuntelussa vahvistimena käytettiin jotain technicsin perusmallia. Olen myös soittanut suoraan pakettistereoiden kautta noita kaiuttimia ja tähän ne vertaukseni tulevat perustumaan. Sen mitä tuo pelkkä vahvistin saa aikaan, vaikka pyörittimenä on pakettistereo tai tv, on se heleys mitä en ole ennen oikeestaan kuullutkaan. Olen senverta autovahvistimia pyöritellyt, että olen itse kuullut vahvistimen suuren merkityksen. Täysin oma mielipiteenihän on, että se painii rinta rinnan kaiuttimien kanssa. Olen niin otettu tuon vahvarin luomasta äänestä kaiuttimiini, etten olisi näin upeaa ääntä odottanutkaan. En osaa käyttää mitään hifitermejä sen tarkemmin. Tuon vahvarin kanssa kaiuttimeni soivat lämpimästi, heleästi, erottelevasti ja dynamiikkaa piisaa kyllä vahvarilta antaa.

Tätäköhän ne hifipojat meinaa, kun toteavat verhon poistuvan kaiuttimien tieltä? Sellainen fiilis meikäläisellä meinaan on. Verrokeilla kuunneltuna kaiuttimista on uuden vahvarin myötä lähtenyt tietty "tunkkuus" "sumeus", miten sen nyt paremmin sanoisi?

Tyytyväinen olen ostokseeni. En äkkisiltään keksi kotomaasta viidellä huntilla putki hybridi vahvistinta, joka on ainakin mulle järeä kuin mikä. Ei ole hattiwatteja tuossa purkissa. Kuumanahan tuo käy kuin mikä, mutta se nyt oli odotettavissakin, eikä se haittaa.

Kivahan se on aina omia laitteitaan kehua, mutta nyt voisin sanoa tehneeni kannattavan hifi ostoksen. Tuohon vielä laadukas cd:n pyöritin kiinni, niin ei tarvitse ainakaan meikäläisen sen enempiä hifistellä vähään aikaan ainakaan :)

Ääni on yksinkertaisesti priima!

Suosittelen..

21. Geefabio

Rekisteröitynyt:
    12.06.2003
    Kiitoksia kommenteista. Hyvältä vaikuttaa :) Pitää vakavasti kyllä itsekin lähteä miettimään tuolta rintamalta vahvaria sitten jossakin vaiheessa kun hifikärpänen puree vielä voimakkaammin. Nyt olen toistaiseksi taas saanut itselle perusteltua, että rahat pitäisi säästää muihin hankkeisiin nykykamojen kuitenkin ajaessa asiansa ihan hienosti.
    [signature]>1mg askorbiinihappoa päivässä[/signature]

22. TRed

Rekisteröitynyt:
    16.10.2004
    [offtopic]
    lisää ohvia.. olen itse alkanut etsiskelemään uutta kelvollisempaa teatterivahvaria ja hivenen itsekseni hekotellen päätin vilkaista mitä kiinan pojilla olisi tarjota.. kyllä hymy hyytyi kun näin "möykyn" http://www.ornec.com/product/EU/100200/ .. denonini vaikuttaa niin pieneltä tuohon verrattuna vaikka tuo on "vain" ~25mm korkeampi ja kutakuinkin saman verran syvempi ..

edit: pari lisäkuvaa D9:stä
    http://www.cattylink.com/PRO-KORSUN-D9.htm
    tuossa ei vaan ole ainoatakaan digitaalista sisäänmenoa :(
    tietenkin dvd-soitin 5.1 lähdöllä ajaisi asian .. ja ehkäpä tuossa on mennyt rahat äänenlaatuun eikä "tilaefekteihin" ..
    [/offtopic][signature]|A64 3200+|A8N5X|XFX 6600GT|[color=""blue""]Vesijäähdytys[/color]
    If Chuck Norris is late, time better slow the fuck down.[/signature]

23. TRed

Rekisteröitynyt:
    16.10.2004
    Senefisti:

mitenkä paljon tuolta ornecilta tilaamalla tuli toimituskuluja? tietenkin esim. tuo D9 ei paina samaa kuin a10, mutta jotakin osviittaa saisi.

eipä mitään.. tuostahan se selviää kun koko kustannukset olivat ~500 ja vahvistin ~300 .. pari sataa toimituksesta siis.. hmmm 26,5kg vahvari voisi maksaa jopa enemmän...

[signature]|A64 3200+|A8N5X|XFX 6600GT|[color=""blue""]Vesijäähdytys[/color]
    If Chuck Norris is late, time better slow the fuck down.[/signature]

24. senefisti

Rekisteröitynyt:
    07.10.2005
    Moro!
    Tuon meikäläisen vahvarin hinta postikuluineen oli siis tasan 460,- Loput kulut olivat pelkästään tulli maksuja. Muista sitten, jos päädyt tilailemaan, pyytämään ornec:ltä hieman asiakaspalvelua. Omassa laatikossani luki siis päällä: "amplifier speciment 139usd". ;)

25. Geefabio

Rekisteröitynyt:
    12.06.2003
    Pistetäänpä tähän vielä jatkoksi. Itseä on alkanut kiinnostamaan Dussun V6i. Ornecilla vain käsittämättömät 460?. Valmistajahan on Mark Levinsonin OEM ja tuo kyseisen laitteen V8i-malli on sama peli kuin Mark Levinsonin halvemman brandin RedRoseMusicinn 7000$ peli. Pitää pistää harkintaan, jos unohtaisi ne dac:t ja käyttäisi suoraan tuosta m-audiosta analogipuolta. Mitä lie ovat sitten rahdit tuollaiselle reilun 30kg mötikälle.

Jos nimimerkki TRedillä on kokemuksia tuosta D9:stä niin mielelläni kuulisin. Tuokin on kyllä aika mielenkiintoinen peli. Löytyy myös RedRoseMusic mallina, eli uudelleenbrandattuna "Mark Levinsonina". Itse alan entistä enemmän kallistua stereopelin puolelle, mutta kyllä tuo D9:kin kutkuttaisi.[signature]"Simply using a Mac does not make you Mr. Geeky, this privilege is reserved for those standardistas who insist on running everything on a Linux platform." - ALA[/signature]

26. jaro

Rekisteröitynyt:
    28.11.1999
    Ulkoinen dac ostettuna käytettynä on varmaan melko hyvä ostos koska niitä on harvoin kaupan ja ne menevät kai aika helposti. MF X-DAC, DAC1 tms. Miksi ei sellaista?

Itse omistan Squeezebox3:n josta ylempänä myös puhuttin. Se on ollut pari kuukautta käytössä. Pikkuhiljaa on levykokoelma saatu mp3-muotoon. Kätevä vehje. Tarve sille nousi muuton jälkeen, ennen vedin rca piuhan suoraan tietokoneelta vahvistimeen, nyt etäisyys on liian pitkä ja laitteet eri huoneissa. Parasta on se että sitä voi hallita suoraan laitteelta, koneelle ei tarvitse mennä. Olen sitä mieltä että mp3 musiikkia on voitava kuunnella tietokoneen lisäksi myös huushollin pää-äänentoistosysteemistä.

Kalliimpi vehje on saman valmistan transporter, josta Hifilehden sivuilla on tuoreita ensikäyttäjäkokemuksia. Siinä on panostettu juuri DAC:iin huomattavasti. Ensivaikulmien kerrotaan olevan rohkaisevia. Hintaakin on.

Benchmarkin DAC1 on ollut nosteessa, eikä ilmeisesti syyttä. Itseä laite on kiehtonut netissä kehutun laadun ohella myös ominaisuuksiensa perusteella. Sitä voisi käyttää 2-kanavaisesti aktiivikajareiden yhdistettynä DAC:ina ja esivahvistimena. Äänenvoimakkuuden säätö on ja tulot koaksiaali ja optinen, periaatteessa siis tietokoneen lisäksi sais vielä toisenkin äänilähteen. Siihen voisin liittää tietokonekajareina käyttämäni tunnetun kotimaisen merkin aktiivikajarit balansoituina, silloin pääsisin eroon ärsyttävästä volumen säätelystä hiirellä. Nyt M-Audiosta suoraan kajareille.

Dacin avulla voisi myös periaatteessa heivata cd soittimen pois kun dvd toimisi pyörittimenä.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen