Uusia ja tulevia autoja markkinoilla

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja Gustavo, 22.01.2011.

  1. tom_gore

    Rekisteröitynyt:
    03.12.2005
    Viestejä:
    8 099
    Itse ainakin tykkäsin Lexus IS 300h F-Sportista, vaikka toki se ei ole mikään kovin räväkkä auto (0-100 8,5 sek). Voipi hyvin olla, että sellaista katselen kun autonvaihto on seuraavaksi edessä. BMW ActiveHybrid 5 kiinnostaisi toki myös, mutta niiden hinnat on vähän väärältä planeetalta.
     
  2. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Heh. Volvossa Takatan tyynyt :rolleyes:

    Lienee päivänselvää että kaikki turvatekniikka tulee maailman suurimmalta autojen turvalaitevalmistajalta: Autoliv:ltä. Autoliv:n pääkonttori sijaitsee Tukholmassa...

    Siinä muuten verrokiksi Mazda CX-9 Small overlap:


    Ja ikivanha XC90


    Merkillepantavaa että yli kymmenen vuotta uudempi Mazdan rakenne hajoaa totaalisesti siinä missä 2002 vuonna esitelty XC90 MarkI saa erinomaisen tuloksen törmäystestistä joka ajetaan ensimmäistä kertaa 12 vuotta auton suunnittelun jälkeen.

    Osittaisen törmäyksen riskit havaittiin Volvon törmäyslaboratoriossa jo 90-luvulla ja voimia sivulle ohjaava palkki on ollut ainakin 1998 S80 mallista alkaen kaikissa Volvoissa.
     
    Viimeksi muokattu: 21.09.2015
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. ________

    Rekisteröitynyt:
    31.08.2011
    Viestejä:
    6 211
    Volvo ei varmasti myöskään ole jäänyt makaamaan laakereilla vaan tietää turvallisuuskehityksen vauhdin ja edellistä XC90:ä varmasti parannettiin. Ihmettelisin jos tällaista ei todella olisi tapahtunut mm. faceliftien yhteydessä.
     
  5. hdj_morpheus

    Rekisteröitynyt:
    21.06.2004
    Viestejä:
    614
    Volvossa lähtee tuo rengas nätisti irti eikä tunkeudu korirakenteeseen kuten tuossa mazdassa , jopa vanhassa xc90:ssä napsahtaa rengas pois, kuten myös S60 testissä. Näin ollen vähemmän tunkeutumaa ohjaamoon.
     
  6. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Kyllä se oli valmis jo syntyessään. Palomiehillä ja pelastushenkilökunnalla oli (ja on) ongelma, mistä riittävän väkevät työkalut Volvoon tunkeutumista varten:

    Sometime in the mid 2000s, a well-known and respected fire service author and extrication guru published comments that, paraphrased, stated that Volvo's XC90 model was so tough, hydraulic rescue tools of the day could not cut or spread the new boron components. Fortunately, some of us were able to figure out that there was a company or two producing tools that, with the right operator using the proper techniques, could conquer the formidable XC90.

    Fast forward to 2014. Many rescue tools on the market today still at least struggle with the metal components found in the XC90. After having performed dozens of them on these vehicles provided by the manufacturer, I personally maintain that a dash displacement on these Volvo SUVs is one of the biggest challenges you will face in modern vehicle extrication. Believe it or not, the difficulty experienced in the XC90 dash displacement is second only to that of the C70 convertible. Yes, I said convertible.

    Fasten your seat belts and call your rescue tool rep because Volvo's been very busy, and it's just released the totally redesigned 2016 XC90. Cutting to the chase, this vehicle boasts "five times the amount of boron steel" than that of the aforementioned XC90 that's given us the challenges that I've spoken about over the years.

    http://www.fireapparatusmagazine.co...n-all-rescue-tools-volvo-s-done-it-again.html
     
  7. Tahein

    Rekisteröitynyt:
    19.01.2011
    Viestejä:
    214
    Volvo tutkii ja testaa itse miten saada mahdollisimman turvallinen auto. Muut valmistajat tekevät sen mitä vaaditaan, että saadaan 5 tähteä euro ncap tulokseen. Ihmettelin miksi uudessa avensiksessa on hinnat alkaen mallissa autom jarrutus. Taitaa olla juuri sen takia, että muuten ei tule nykyään 5 tähteä ellei ole vakiovaruste.
     
  8. tom_gore

    Rekisteröitynyt:
    03.12.2005
    Viestejä:
    8 099
    Paljon mahdollista. Uudessa Avensiksessa on kyllä varustelu vs. hinta muutenkin kohdillaan. Premium-varusteltu versio 1.8 koneella ja Multidrive S-automaatilla reippaat 36k€ on pilkkahinta noin hyvin varustetusta autosta. Harmittaa, etteivät tuoneet Aveen hybridivaihtoehtoa. Sellaisen kun olisi saanut alle 40k niin olisi kyllä noussut itselläni "seuraava auto" -listan kärkipaikoille.
     
  9. Mariini

    Rekisteröitynyt:
    19.10.2007
    Viestejä:
    1 435
    Avensiksessa ole, saati koskaan ole ollut hinta ja varustelu kohdillaan. Niin raskaasti ollaan ruodittu kuka perk...menee ostamaan Anjoviksen taksiin eikä esim i40/Octavia/508sw/V70. Muitakin jokereita on. Jos jossain maksaa merkki niin siinä, eikä tippaakaan mukava auto ostaa tarpeeseen 70-120tkm vuosittain. Varsinkin diesel automaattina, jota ei enää edes saa.
     
  10. unnie

    Rekisteröitynyt:
    09.01.2014
    Viestejä:
    593
    Kyllä on hieno Volvo. Olisipa joskus rahaa moiseen ;) (kyllä bmw/audinkin vastaavat kelpaisi)
     
  11. tom_gore

    Rekisteröitynyt:
    03.12.2005
    Viestejä:
    8 099
    V70 on ihan eri hintaluokassa, joten siihen on turha verrata. Nuo kolme muuta ovat varustelu-hintasuhteeltaan melko samalla tasolla, mutta voi olla että moottoripuolelta voi olla järkevämpi ottaa taksiksi Hyundai/Skoda/Pösö. Bensapuolella 1.8 Valvematic, mikä on siis Avensiksessa se myydyin moottori, on varmatoiminen ja varustettu erittäin mukavalla CVT-vaihteistolla. 508SW:tä ei saa bensakoneella samaan rahaan ja THP koneesta ei ole kovin paljon kehuja kuulunut luotettavuuspuolelta. Octaviassa on kyllä hinta/varustelu kohdallaan jos löydät jostain idiootin joka Volkkareita enää haluaa ostaa TSI-koneella ja DSG-lootalla.

    Lähtökohdat oli siis varmaan vähän eri, kun sä selvästi haet taksiautoa ja mä ihan "siviilipirssiä".
     
  12. Mariini

    Rekisteröitynyt:
    19.10.2007
    Viestejä:
    1 435
    Selkä ei kestä moista lypsyjakkaraa eikä edes siviilissä tarvitsisi kärsiä kolmanteen kertaan faceliftatusta vanhasta autosta, joka myydään kansalle taas uutena kun on esimerkiksi Mazda 6 olemassa, halvemmalla, tuoreemmalla, monipuolisemmalla tekniikalla.

    Mutta maailma jatkaa kulkuaan, Corolla Corollaan, Carina Avensikseen... Mikäpä siinä jos hyvältä tuntuu. :rolleyes:
     
  13. tom_gore

    Rekisteröitynyt:
    03.12.2005
    Viestejä:
    8 099
    Oletko istunut tuossa uudessa Avensiksessa? Siinähän on kokonaan uusi penkki ja Premiumissa on tosiaan sähkösäädöt, esim. etureunan kallistusta voi säätää. Ei mullakaan siitä ole kokemusta pidemmästä istumisesta, mutta ainakin lyhyellä kokeilulla edistystä on tapahtunut selvästi. Pitkälle se ei oikein vieläkään sovi koska ratin etäisyyssäätö on melko rajallinen.

    Mazdan automaatti taas on perinteistä tyyppiä ja hörppää kaupunkiajossa melko reippaasti bensaa. Lisäksi Mazda 6 on selvästi äänekkäämpi maantienopeuksissa kuin tuo uusi Avensis, plus sen oikeasti hyvin varusteltu malli (Luxury) on selvästi Avensista kalliimpi, suurimmaksi osaksi siitä syystä, ettei sitä saa kuin 2.5 litran koneella (joka tehossa ja väännössä toki pesee 1.8 valvematicin mennen tullen). Alemmat varustetasot taas eivät pärjää Premium-varustellulle Avensikselle.
     
  14. luukkonen Banned

    Rekisteröitynyt:
    29.01.2005
    Viestejä:
    5 506
    Oli kadunvaressa tuollainen parkissa ja emäntä totes että tommonen meille! Tokasin siihen että ei mitään käydään hakee eka se +100k€ lainaa, laantu innostus kovasti kun kuuli hinnan!:D

    Mut on se jumalauta hieno auto!
     
  15. jamozz

    Rekisteröitynyt:
    12.01.2011
    Viestejä:
    152
    Onko kukaan kerennyt kokeilemaan uutta Skoda Superbia?
    280 heppanen, neliveto, automaatti, kaikki herkut alta 60k€

    Farkkua pitäis katella ehkä seuraavaksi ja tarjous on pöydällä BMW 330 xdrive m-sportista.
    Uutta A4sta vielä ootellaan et pääsis tyypittään.
     
  16. Manakuski

    Rekisteröitynyt:
    22.05.2004
    Viestejä:
    2 345
    Tulipa koeajettua uusi Opel Astra K 2016 1.4T Innovation HB. Kiva laite, älytön määrä varusteita tuohon hintaan ja en ainakaan ihan heti keksi mihin muuhun autoon saa yhtä hyvät varusteet samaan hintaan. Tuntui ihan eri luokan autolta verrattuna vanhaan J-Astraan, ohjaus, vaihteisto, valot, varusteet jne. Olivat luokkaa parempia.

    Autossa on myös parempi äänieristys vanhaan verrattuna, tosin rengasmelusta en voi sanoa mitään kun koeajoautossa oli kitkat alla.
     
    Viimeksi muokattu: 22.10.2015
  17. tom_gore

    Rekisteröitynyt:
    03.12.2005
    Viestejä:
    8 099
    Itsekin olen ihan mielenkiinnolla tuota uutta Astraa katsellut. Pitää käydä se jossain vaiheessa koeajamassa. Mitähän tuon taajamakulutus on todellisuudessa?
     
  18. Manakuski

    Rekisteröitynyt:
    22.05.2004
    Viestejä:
    2 345
    Ajotietokone näytti sellasta 3.8 ajellessa taajamanopeuksia (auto oli 113km ajettu) ja 6.4 oli tosiaan keskikulutus tuolta 113-kilometriltä. Kyseessä oli painavampi ja paremmin varusteltu innovation malli, alla oli hakkapeliitta R2 kitkat.

    Ei kai tuo kauheasti yli seittemää syö taajama-ajossa todellisuudessa jos ajeleskelee suht-sievästi. Niin ja jos ei tehoa tarvi, niin onhan Opelilla myös pienempiä bensakoneita tarjolla tuohon autoon ja mainio 1.6 dieseli.
     
  19. tom_gore

    Rekisteröitynyt:
    03.12.2005
    Viestejä:
    8 099
    Muistaakseni ei vaan automaattia saanut bensakoneissa muuten kuin tuon 1,4 turbon kaveriksi. 1,6 diesel taas meikäläisen kilometreillä on aika +/- nolla kustannuksien suhteen. Eihän se ~7 litran kulutus kaupungissa paljoa ole kun nykyinen hyrskytin vie toistakymmentä, mutta kun on paria hybridiä koeajanut niin kyllähän se alle 5 litran kaupunkikulutus houkuttelisi. Sitä on kuitenkin vuositasolla mulla yli 70% ajeluista.
     
  20. Incredible Buff

    Rekisteröitynyt:
    17.03.2008
    Viestejä:
    3 223
    Litraiseen saa robotin. Se tosin varmaan on ihan paska.

    Jollain 3.8l/100km hetkellisellä kulutuksella nyt ei ole paskankaan väliä tai se ei kerro yhtään mistään. Eiköhän tuokin lähes 8l/100km ime taajamassa.

    Pitää Astma käydä jossain vaiheessa testaamassa. Viimeistään kun farmari tulee, vaikka vannoin edellisestä J-Astmasta eroon päästyäni ettei helvetin ooppelia enää koskaan.
     
  21. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Malleista ei vielä tietoa, mutta Volvon uusi hybridilinja XC90:ssä esitellyn tehovariantin pikkuveljeksi on nyt esitelty.

    Volvo T5 Twin engine
    Bensamoottori: kolme sylinteriä, 1,5 litraa ja 180hp.
    Sähkömoottori: 74hp
    Akku: 9,7kWh

    Aika passelit speksit perus perheautoon. Veikkaan että hyvin tulee käymään kaupaksi.

    Uutta XC90:sta on Suomeen tänä vuonna tilattu jo yli 440kpl. Melkoinen määrä mallille jonka keskihinta liikkuu 90000 euron yläpuolella.

    Verrokkina vuoden 2014 citymaastureita:

    Volvo XC60 1426kpl
    Audi Q5 498kpl
    BMW X3 262kpl
    BMW X5 187kpl
    MB GLK 141kpl
    MB ML 98kpl
    Audi Q7 50kpl
    MB GL 13kpl

    http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/vuosittain/2014/henkiloautojen_ensirekisteroinnit_malleittain_2014_(kaikki_mallit)

    EDIT: lisätietoa T5 Twin engine:stä
    Ko. moottorin vaihdelaatikoksi tulee Volvon itse suunnittelema ja valmistama seitsemänportainen kaksoiskytkinautomaatti (märkäkytkimellä). Sähkömoottori käyttää laatikon 2, 4 ja 6 vaihdetta.

    Heikommalta näyttää se että (ainakaan aluksi) ei ole mitään puhetta nelivedosta ko. kombinaation yhteydessä. Kaikki voima menee etupyörille.

    CMA alustan peruskonfiguraatio. Ensimmäinen versio tulevassa 40-sarjassa, myöhemmin myös 60-sarjalaisiin:

    [​IMG]

    http://paultan.org/2015/10/27/volvo...even-speed-dct-for-future-xc40-suv-v40-hatch/
     
    Viimeksi muokattu: 27.10.2015
  22. Koden Faija

    Rekisteröitynyt:
    10.01.2015
    Viestejä:
    988
  23. Mariini

    Rekisteröitynyt:
    19.10.2007
    Viestejä:
    1 435
    Komealta näyttää.
     
  24. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Mazdalle hatunnosto Wankel tekniikan hengissäpitoyrityksestä. Mitenköhän onnistunevat päästörajoitusten kanssa...
     
  25. Koden Faija

    Rekisteröitynyt:
    10.01.2015
    Viestejä:
    988
    Saa nähdä missä maissa tulee myyntiin. Täällä Suomessa jos tulisi, niin saattaisi yllättäen olla aika isot verot päästöjen takia ellei ne sit saa Volkkarilta ostettua päästöjä optimoivaa ohjelmistoa. Kestävyyttäkin rohkenen epäillä. Mutta noista huolimatta on hienoa, että joku valmistaja uskaltaa tehdä erilaisia autoja! Nykyään suurin osa autoista näyttää samalta ja kuulostaa samalta...
     
  26. tuoppi`

    Rekisteröitynyt:
    29.03.2002
    Viestejä:
    5 298
    Eiköhän Mazda ole jotain tuohon keksinyt. Suomen verot on se pienin ongelma jos päästöt on liian suuret, aika pieneksi jää mahdolliset markkinat jos päästöjä ei saada määräysten alle.

    Päästöistä tosin voisi vielä uskoa että homma on saatu kuntoon, mutta kestävyydestä ei niinkään. Nuo Wankelin kestävyysongelmat on kuitenkin sen verran periaattelisia että ei niihin välttämättä ole edes ratkaisua.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti