Uusi näytönohjain haussa - Asus Z87-K

Viestiketju alueella 'Näytönohjaimet' , aloittaja Xanaki, 08.03.2021.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Xanaki

Rekisteröitynyt:
    20.09.2001
    Yola,

Oon jääny PC:n päivityksessä viimevuosina hiukan jalkoihin ja käytössä on tää useita vuosia vanha setuppi jossa on emona Asus Z87-K Intel i7-4770K prossalla. Nykyinen näyttis on nVidian GTX770.

Kiinnostaisi tietää että voinko tuupata tähän lautaan näitä uudempia RTX-ohjaimia vai onko tuo väylä emossa jo vanhentunut johon ei uudet näyttikset käy? Olen tipahtanut tekniikasta kärryiltä kun ei ole tullut seurattua päivtysuutisia vuosiin.

Onko kellään tietoa ja apuja asiaan?

2. jm__

Rekisteröitynyt:
    06.03.2004
    PCI Express on taaksepäin yhteensopiva, joten uudemmat kortit sopivat kyllä.

Tällä hetkellä vain näytönohjaimien saatavuus on heikko, hintataso on myös leikkirahan kaivelun ja piiripulan vuoksi korkea.

Käytetyt alle 6GB VRAM kortit ovat vielä suhteellisen järkevällä hinnalla, koska eivät sovellu kunnolla Ethereumin mainaukseen.

Virtalähde on myös mahdollisesti päivitettävä samalla, kerro merkki ja malli?

3. Xanaki

Rekisteröitynyt:
    20.09.2001
    Joo näin ajattelinkin että on yhteensopiva kunhan vaan kotelon powerista riittää hohtoa tarpeeksi. Luinkin aiemmin tuosta ohjainten saatavuudesta ja hintapiikista. Jos ohjaimen sattuu löytämään voi joutua maksamaan aika hulppeita hintoja tällähetkellä.

Itseäni kiinnostaa tuommonen mid-sarjalainen eli joku RTX3060/3070 tms.

4. Sesonki123

Rekisteröitynyt:
    12.03.2021
    Olis yksi ylimääräinen käyttämätön (avaamaton)näyttis täysillä takuilla joka on menossa palautukseen mutta taitaa olla hieman turhan kevyt sun tarpeisiin?
    MSI GeForce GTX 1660 Super - VENTUS XS OC -näytönohjain, 6GB GDDR6

5. Xanaki

Rekisteröitynyt:
    20.09.2001
    Jep, kyllä mä ajattelin vähintään johonkin RTX3060 malliin päivittää. Tai RTX2070 ku se kerran on tehokkaampi.

6. Xanaki

Rekisteröitynyt:
    20.09.2001
    Toivottavasti tuo ohjainten saatavuustilanne paranee, olisi ihan aikuisten oikeasti jo pikkuhiljaa tarvetta saada hieman kehittyneempi ja tehokkaampi näyttis. Tää vanha GTX770 alkaa jo natista liitoksistaan :/

7. Xanaki

Rekisteröitynyt:
    20.09.2001
    Veikkaisin että mulle päivitykseksi riittäisi joku RTX 2xxx sarjalainen koska tosiaan käytössäni on nyt GTX770. Jos tuommoista löytyy nurkista niin voitais keskustella asiasta :)

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen