Uudet hyvät kesärenkaat, mutta mitkä ?

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja Satujumppa, 17.03.2012.

  1. Satujumppa

    Rekisteröitynyt:
    10.06.2001
    Viestejä:
    312
    Eli pitäisi ostaa uudet hyvät kesärenkaat koko 225/40/18. Olin ajatellut continentalin contisportcontact 5:sia.

    Näistä laatumerkeistä ei ole kokemuksia kun aina halvimmat on tullut ostettua, mutta pitäisi saada mielellään kaikinpuolin hyvät ja kestävät renkaat.

    ps. auto on seat leon FR jos vaikuttaa jotenkin renkaiden ostoon.

     
  2. PunkRockShow

    Rekisteröitynyt:
    09.05.2006
    Viestejä:
    121
    Jos nyt ei ole pakko olla niitä ihan kalleimpia renkuloita niin itse olen ainakin tykännyt noista Hankookin K107 S1 evo ja K110 V12 evo malleista. Se nyt on tietysti ihan siitä kiinni mitä kukakin renkaalta hakee.
     
  3. HardWarez

    Rekisteröitynyt:
    24.05.2000
    Viestejä:
    252
    Noi contit on varmasti hyvät. Itse tilasin Michelin pilot sport 3 just ton kokosena mitä säkin ajattelit kun oli edellisestä autosta hyvät kokemukset noista misukoista.
     
  4. Eikös nuo kumit juurikin ole aika nopeasti kuluvaa mallia?
     
  5. Mawerick

    Rekisteröitynyt:
    23.04.2002
    Viestejä:
    2 678
    Saab-klubilaisilla on erittäin hyviä kokemuksia Achilles ATR Sport -rinkuloista, vaikka ns. halparenkaat ovatkin.
     
  6. Warra

    Rekisteröitynyt:
    27.12.2003
    Viestejä:
    1 200
    Jos haluat tuossa koossa myös hieman ajomukavuutta ja hiljaisuutta sekä hyvää hinta/laatu suhdetta, osta Hankookit tai Kumhot. Heti ensimmäisessä replyssä mainitut Hankookin K107 S1 tai K110 V12 olisi ainakin myös itselläni ensimmäiset vaihtoehdot, enkä juuri muuta katselisikaan. Ainakin muutama vuosi takaperin etenkin nuo Michelin Pilot Sportit olivat järkyttäviä urapuimureita, eivätkä Continentalin renkaatkaan suomen teille juuri ainakaan aikaisemmin soveltuneet tuossa 18" kokoluokassa ja keskivertoa leveämmässä mallissa. Ja saa maksaa itsensä kipeäksi. Hankook K110 V12 on pidoltaankin ehdotonta kärkeä kookkaammissa renkaissa.
     
  7. Satujumppa

    Rekisteröitynyt:
    10.06.2001
    Viestejä:
    312
    Kiitos kaikille vastanneille. Täytyykin hieman tutkailla noita hankook sarjan renkaita.
     
  8. Damless

    Rekisteröitynyt:
    08.08.2008
    Viestejä:
    820
    Nyt olis muroilla oiva tilaisuus nokittaa google ja tekniikanmaailmaa
    Rengasmelu
    Eli hiljaiset kesärenkaat , siitä on pulaa?
     
  9. akir0

    Rekisteröitynyt:
    12.02.2000
    Viestejä:
    1 165
    Pilot Sport 2:t täällä, tosin vähän isompana. Oon ollut kovin tyytyväinen. Nyt tosin alla R888:t ja näitä ei voi suositella kyllä katukäyttöön melunsa puolesta..
     
  10. Spede

    Rekisteröitynyt:
    25.01.2000
    Viestejä:
    2 726
    Hiljaiseksihan noita Golffiin perustuvia autoja ei saa kuin viemällä auto pois maasta ja ajamalla sillä muualla. Jos tärkeimmät asiat ovat kulutuskestävyys ja melu niin tuossa kokoluokassa parhaasta päästä on varmaankin GoodYear EfficientGrip.
     
  11. Mariini

    Rekisteröitynyt:
    19.10.2007
    Viestejä:
    1 435
    Contia ja Goodyearia en enää vaivaudu ostamaan, suorastaan sulavat alle. Ei ehkä merkitystä vähän ajavalle, mutta taas meille kilometrinnielijöille...

    Michelin ja Nokia jos kallista
    Kumho ja Hankook jos edullisempaa
    Dunlop ja Barum jos halpaa

    Ainiin. Edellisessä autossa oli alla loppuaikana kinuskien tekemät Westlake(?) merkkiset, oli ihan yllättävän hyvät. Ei pahemmin melunnut, vaikutti kestävän matkaa ja märälläkin pitoa löytyi, ei mitään yllättävää.
     
  12. jarskii-

    Rekisteröitynyt:
    07.02.2012
    Viestejä:
    2 897
    voi olla aika heikko kestävyys noilla r888 :) pitoa sitten taitaaki löytyä :)

    paljon teillä on sitten kestäny contit ja goodyearit? ja mikä malli? ongelma on nämä suorituskyvyllisissä renkaissa juurikin se että pitää olla myös pitävät jonka takia kulutuskestävyys pienenee. muistellaan GY:n eagle f1 gs-d2, tajuton pitohan niissä oli mutta eivät ne kestäny
     
  13. Mariini

    Rekisteröitynyt:
    19.10.2007
    Viestejä:
    1 435
    Contin Sportcontact 2 meni Volvon alla ensimmäinen pari eturenkaita ~15tkm, päätin laittaa samat uudelleen ettei olisi sekarengastus kun takana oli vielä pintaa, toinen sarja etupäässä kesti juuri ja juuri 10tkm, ihan sliksit.

    Goodyearin Hydragripit kesti sen vajaa 30tkm.
     
  14. Spede

    Rekisteröitynyt:
    25.01.2000
    Viestejä:
    2 726
    Pirelli Cinturato P7 kesti toiseksi pisimpään (~35000km) viime vuoden Auto Bildin rengastestissä. Pisimpään kesti Michelinin Energy Saver mutta sitä ei saa 18" kokoisena. Good Yearin Efficient Grip oli neljäs kulutuskestävyydeltään, sillä ajettiin ~28000km.

    Samassa testissä Good Yearissa oli pienin vierintävastus ja kulutus ja se oli myös hiljaisin. Pirelli oli äänekkäin.
     
  15. jarskii-

    Rekisteröitynyt:
    07.02.2012
    Viestejä:
    2 897
    on se kumma ku etuvetosessa autossa kuluu renkaat edestä ja tämän takia renkaat on paskat?
     
  16. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 387
    no kyllähän ne takavetosessakin kuluu edestä nopeammin. tai ainakin mulla on kulunut.
     
  17. 10900

    Rekisteröitynyt:
    10.07.2010
    Viestejä:
    725
    Continentalin PremiumContact2 (205/55-16) oli edellisen pikku volvon alla, ja niillä tuli kilometrejä pitkälti päälle 20.000 ja kyllä niissä vielä tasaisesti pintaa oli ainakin yhdeksi kesäksi kun auto meni vaihdossa.
     
  18. jarskii-

    Rekisteröitynyt:
    07.02.2012
    Viestejä:
    2 897
    kannattaa myös huomioida noissa renkaiden kulumisessa ettei katsota sokeasti kuinka paljon niillä pääsee. renkaan kuluminen on usean eri tekijän yhtenäisyys. tienpinta, pyöränkulmat, ilmanpaineet, sää yms vaikuttavat tuohon.
     
  19. Mariini

    Rekisteröitynyt:
    19.10.2007
    Viestejä:
    1 435
    On ne siinä mielessä paskat, että mulla on nelivetoinen ja Nokian Hakka V:t kesti ajaa yli 50tkm etupäässä siinä missä Contit meni kympissä. Älä suotta koita olla nokkela, mä ajan työkseni sadantuhannen molemmin puolin joka vuosi kilometrisuoritteeni, on noita renkaita aina pyörimässä pari kesäsarjaa ja pari talvisarjaa joista kierrättää alle. Jokainen auto nelipyöräsuunnataan heti uutena, ettei voi laittaa ees väärien rengaskulmien piikkiin joita tähänasti aina on uutena ollut, autotehtaalla kun suuntaus on vain "sinnepäin" ohjearvoihin kun uutta tehdään.

    Jos toinen rengas kestää moninkertaisesti niin eikö se huonompi ole silloin paska? Mitä hä :confused: Ihan riittävästi maksaa nuo renkaat nykyisillä kokoluokilla, ettei niitä viitti vaan huvin vuoksi ostella ja kattella, että "kuluupa hienosti, mutta ompa merkkituotteet"
     
  20. jarskii-

    Rekisteröitynyt:
    07.02.2012
    Viestejä:
    2 897
    ja kulmatko ei muutu käytössä? kysäseppä jostain ammattitaitosesta liikkeestä missä tehdään suuntauksia. voi olla vastaus että muuttuu. ja pelkästään tienpinta vaikuttaa kuluvuuteen. erityisesti alkukesästä kun asfaltti on karkeimmillaan.

    eräs jolla oli helsingissä rengasliike niin sano että asiakkaalla kulu alta 10tkm välein renkaat. no suuntauksia tehtiin, vaihettiin rengasmerkkiä ja kaikkea mahollista. lopullinen syy paljastu tiestä mitä ajoi päivittäin

    edit: treadwear on aika luotettava asia kertomaan renkaan kulutuskestävyydestä
     
  21. Mariini

    Rekisteröitynyt:
    19.10.2007
    Viestejä:
    1 435
    Eipä ne kulmat suuresti muutu kun ne kerran on kohdilleen laitettu ellet mihinkään rotvalliin tai kunnon reikään asfaltissa täräytä vauhdilla, aika hyvin alkaa huomaamaan ed.mainitusta syistä jos alkaa joku rengas kulumaan muita nopeammin tai epätasaisesti esim ulkosyrjästään.

    Jos se olisi ihan normia, että vähänväliä tarvitsisi käydä suuntailemassa niin lähtisi auto kiertoon, ei sellaista ole. Tai tietysti jos oikein teinialustalla päästelee auto tontissa ja niin leveät renkaat/vanteet kuin vaan millään alle mahtuu. On se kumma kun vanhassa Mersussa edelleenkin naapurilla kuluu renkaat ihan tasaisesti ja sen suuntauksesta on aikaa jo liki 12 vuotta, ihan pimennossa ollaan sitten täällä maalla oltu...

    Vaikka kuinka olisi karkeaa, pehmeää tai sileää niin ei ole hyväksyttävää, (IMO) että liki 500€ per rengas maksava sarja kuluu kymppitonnissa alle kulumisvaroittimien jos kilpailija vetää viisinkertaiset kestot. Samat urat joka kevät, samat soratiet monttuineen joka syksy.
     
  22. Mr.Wizard

    Rekisteröitynyt:
    15.07.2002
    Viestejä:
    2 513
    No otetaas tähän väliin sellainen ratkaisu että taitaa ne continentalit ainakin testien mukaan omata vähän enemmän pitoa kuin goodyarit. Jostainhan se pito on revittävä pehmeämpi kumiseos tottakai auttaa tässä enemmän. Huonona puolena toki se, että pehmeämpi kuluu nopeammin. Sama juttuhan oliko goodyearilla ne eagle f1 renkaat jotka osalla kestäneet yhden kesän kun niin pehmeää seosta et menee puff.

    Toki kovemmalla seoksella saadaan sitten enemmän kestävyyttä mutta jostain joudutaan tinkimään. Tokihan kulumiseen sitten vaikuttaa myös se auto ja ajotapa sun muut.

    Ei sillä ei minunkaan mielestä ole oikein että sarja renkaita menee nopeasti loppuun.
     
  23. Mariini

    Rekisteröitynyt:
    19.10.2007
    Viestejä:
    1 435
    Mitä tässä nyt on rullaillut noita halvoista kalliisiin niin pitää rehellisyyden nimissä todeta, että ei niillä kesärenkaiden pidolla oikeastaan suurta merkitystä ole ellei omaksu ajotyylikseen jatkuvaa "äärirajalla" oloa. Jos ajelee ihan normaalisti ennakoiden niin noilla testien mukaan 'liukkaat vesisateella' renkaillakaan ei tule tilanteita vastaan. Omasta mielestä tärkeimmät perusteet olisivat:
    - hinta
    - ajomelu
    - kulutuskestävyys

    Kesärenkaassa (imo) sen pidon tai pitämättömyyden ratkaisee ennemmin urasyvyys. Pääasia, että renkaissasi on kuviota jäljellä. Jos alkaa olemaan kahta milliä, hiljennä hyvä ihminen sateella, varsinkin jos on uria tiessä. Siinä missä neljällä millillä mennään vesilätäköistä kahdeksaakymppiä niin että humina käy ei tarkoita, että kannattaa vaan päästellä vakkari päällä samaa nopeutta jos renkaat ovat ehtoopuolella elinkaartaan.

    Eli kiteytettynä:
    Halpa, uudempi rengas > Kalliimpi kulunut
    Urasyvyys määrittelee sen turvallisuuden sateella, melu ja muut seikat on eri painotuksia ostajalleen. Koskaan ei ole tullut vastaan tilannetta, että olisi alkanut kuivalla luistelemaan tai lähtemään käsistä vaikka joskus on tullut ajettua lujaakin, mutta kohtuuden rajoissa. Kaipa ne pehmeät ja kalliit sallivat suuremman kaarrenopeuden asfaltilla, mutta aika rajuja kanttauksia tarvitsee jo tieliikenteessä tehdä, että eroa alkaa syntymään...
     
  24. MIL-Tec

    Rekisteröitynyt:
    22.04.2002
    Viestejä:
    418
    Yhdet Eagle F1:t olen ajanu sieläksi ja pito oli tosiaan tautinen jopa märällä. Nyt hankein tilalle Falkenin ZEIX ZE-912 jotka on noin 100e edullisemmat / kierros. Noita on kehuttu hiljaisemmiksi ja mukavemmiksi mitä Eaglet, joten saapa huomata. Netistä yritin etsiä noista kokemuksia mutta ei hirmuisesti löytynyt pahaa sanottavaa. Itselläni pito on tärkeämpää kun ajoa ei tule kumminkaan ihan järjettömästi. Onko jollain jakaa kokemuksia noista 912:sta?
     
  25. Damless

    Rekisteröitynyt:
    08.08.2008
    Viestejä:
    820
    kymmenessä vuodessa 4setillä good yearilla ajaneena mulla ei ole samanlaisia kokemuksia.
    Toki voisin olla samaa mieltä Speden kans jos talvierankaista olisi kyse. Kun saisivat kesärenkaat yht hiljaiset ja kestävät kuin talvikumit niin nou hätä
     
    Viimeksi muokattu: 23.03.2012

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti