Urakoitsija pilasi laatoituksen

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Jnkk, 08.02.2013.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Kospi

Rekisteröitynyt:
    12.06.2001
    Tätä minäkin ihmettelen. Laatoittaminen ei todellakaan ole vaikeaa. Oon sen verran kavereille tehnyt, että ihmettelen miten tuon voi ryssiä tässäkin threadissa olleiden kuvien mukaisesti.

Mun työn jälki ei ole priimaa eikä se valmistu nopeasti, mutta ei se nyt silmille hyppää. Kun rauhassa tekee, hetken miettii mitä pitää huomioida niin ei jumalauta voi olla vaikeaa läntätä laattaa seinään tai lattiaan. Kiireellä kun "ammattimies" tekee niin jälki on sen näköistä. Samaan pääsisin minä, jos vauhtia kiihdyttäisin ja alkaisin oikomaan.

(toki pohjatyöt, jos kaatoja on kertaluokkaa hankalampaa, enkä niitä ole lähtenyt yrittämään)

2. Kospi

Rekisteröitynyt:
    12.06.2001
    E: omassa vuokra-asunnossa tehtiin ihan juuri vessaremontti. Jälki on oikein hyvää, kesto oli ~3m2 kylppäriremontissa kuukausi. Kuivaamista yhteensä kolmisen päivää kuivurilla. Taisivat tuntitöinä tehdä, eikä varmaan ollut halpa remontti.

ilman paskahuusia olin reippaan kaksi viikkoa. Mutta joo, nyt on kunnossa.

Tehtiin:
    Purkuhommat --> vanhat, matot irti lattiasta seinistä + lavuaari, kaksi kaappia ja myöhemmässä vaiheessa pönttö
    kuivaamista kolmisen päivää
    pohjatyöt + lattialämmitys
    vesieristys
    laatoitus ja saumaus
    kalusteet takaisin.

3. vhbs

Rekisteröitynyt:
    16.03.2004
    Noiden kylppäriremonttien kestot on välillä ihan käsittämättömiä, mutta tietysti jos sama kaveri tekee montaa kylppäriä yksin ja samaan tahtiin niin kestäähän se.

Tuollaisen 3-5m2 kylppärin ilman kuivatuksia tai suurempia ongelmia tekee 7-10 päivässä, juuri laskin tarjouksen 16m2 kph osaston remontista jossa sauna ja khh samassa ja kesto kaikkinensa 18 työpäivää.

Sutta ja sekundaa on tullut kyllä nähtyä ja paljon. Olennaisinta yksityishenkilöille remonttia teettäessä on ehkä käydä tarkasti läpi mitä halutaan ja miten tehtävän niin vältytään niiltä ristiriidoilta. kannattaa myös pyytää vaikka joku referenssi tai edellisen asiakkaan numero jolle vastaava homma on tehty niin voi soittaa ja kysyä tekijästä.

4. Kospi

Rekisteröitynyt:
    12.06.2001
    joo, ja jokaisen työvaiheeseen oli omat jantterit. Jos nyt lähtee siitä, että mattojen repiminen lattialta ja seiniltä otti pari päivää, niin kertoo siitä tehokkuudesta aikalailla. Sitten toki putkimies oli jossain, kun sitä tarvittiin ja sähkärihän ei tee mitään itselle kuulumatonta.

Remonttiin osallistui purkumiehiä kaksi, putkimies, sähkömies ja laatoittaja (oletan, että hän teki pohjat, en nähnyt tekijää). Tähän lisäksi varmaan jokaisen pomo kävi katsomassa "työmaan" läpi, joten kyllä siinä jo alkaa hintaa tulemaan paskahuusille.

Kolmen viikon kohdalla perjantai-aamuna kysyin, kun työmies tuli paikalle, että jokos vessapytyn saisi paikalleen. Ei kuulemma onnistunut, kun putkimies oli kateissa. Kuntoon kyllä tuli heti tiistaina, ehkä sällit meinas, että nyt alkaa sitten valituskierre, jos ei ala valmistua tulemaan. Ja kyllähän minä olisin niillä nurkilla alkanut narisemaan.

Työjälki oli kyllä siistiä, mutta kestosta ja muuten siisteydestä annan kyllä miinusta. Oli kaiveltu mun siivouskomerot läpi ja otettu rikkalapio ja harja (en pidä, että vieraat tonkivat mun kaappeja), vesipisteenä toimi keittiön lavuaari, ei väliä, mutta jos siinä sotkotetaan jotain niin pyyhitään jäljet. Sisällä kävellään kengät jalassa ja kun ulkona ramppasivat hakemaan tavaraa/tupakalla niin koko kämpän läpi käveltiin lantsarit jalassa ja näin syksyaikaan sitä kuraa oli sitten pitkin matkaa. Sinällään hauskaa, kun aamulla tulivat duuniin, niin otettiin kengät pois, mutta kun mä lähdin pois niin unohtui kenkien riisuminen. Ikään kuin tuota ei nyt huomaisi mopatessa iltapäivisin lattiaa.

5. jyzzzy

Rekisteröitynyt:
    23.06.2009
    Saattoi olla jo täällä mutta jos yhden 3m2 kylppärin remontissa meni kuukausi niin aikamoiselta ihmeeltä vaikuttaa se että koko talo on mahdollista tehdä viikossa.

Suomen Kuvalehti: putkiremontti

6. vhbs

Rekisteröitynyt:
    16.03.2004
    Periaatteessa miksei olisi mutta vaatii tietysti työskentelyä kellon ympäri ja ennenkaikkea pätevät tekijät/aikataulut joihin homma sitten jo kaatuukin :)

Nykypäivän tasotteilla ja materiaaleilla tuo ei mikään ongelma ole kun kuivumisajat ovat max muutamia tunteja ja hommia päästään jo jatkamaan.

7. Ihmemies

Rekisteröitynyt:
    24.11.2002
    Kahdessa vuorossa, sama porukka tehnyt hommia keskenään 20v. Kaikki aikataulutettu tarkasti niin, että oikeet äijät, työkalut ja tarpeet on aina tarvittuun aikaan paikalla. Ihan vitun takapajuista urpojen muniinpuhaltelua rakentaminen Suomessa onkin.

E: ja 86v sitten Empire State Buildingiakin rakennettiin tahtia 2 kerrosta viikossa. Sen aikasilla materiaaleilla ja työtavoilla, käsin tiiliä ladoten ja niittejä kuumentaen...

Viimeksi muokattu: 15.11.2016

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi