UniPi Axon (/Neuron) PLC

Viestiketju alueella 'Elektroniikka ja HW-modifiointi' , aloittaja Exap, 20.03.2019.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Exap

Rekisteröitynyt:
    01.04.2016
    Oliko jollakin koekmuksia näiden kanssa ? Ensi katsomalta ainakin valmistajan dokumentaatio on kokolailla surkea, mutta toisaalta netistä löytyy tyytyväisiäkin käyttäjiä.

Neuronhan perustuu Raspi 3B:hen, eli käyttää irtomuistikorttia, joka on haastavammissa ympäristöissä sillee no-no, ja Axonissa taas on integroitu 8G muisti.

Mutta oliko joku saanut tällaisen mukavasti pelittämään, vai repiikö edelleen hiuksiaan näiden kanssa ?

2. d0ggie

Rekisteröitynyt:
    19.09.2000
    Noiden osalta PLC puolesta ei ole mitään hajua, mutta tuolle SD-muistikortti/eMMC valinnalle en itse laittaisi paljon painoarvoa. SD-kortteja saa teollisuuslaatuisena, jolloin esimerkiksi sillä kortilla itsessään on virheenkorjausta, käyttölämpötilat ovat laajemmat, kortille taataan tietty elinkaari (niin saatavuus kuin kesto) ym.

Joitakin kymppejä kappaleelta joutuu noista köyhtymään, eli toki se on siinä mielessä vähän hupsu, että kortti maksaa vähintään sen mitä itse muu rauta siinä ympärillä esim. Raspin tapauksessa.

Noin teknisesti SD/MMC/eMMC ovat joka tapauksessa varsin läheistä sukua ja samalla IP/IC:llähän noita kaikkia onnistuu ohjata. eMMC on itse asiassa yhden lajin budjettiratkaisu, kun se ei tarvitse mekaniikkaa tai useampaa käyttöjännitettä, mikä toki on etunsa sekin.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen