Unettomuus

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja jampetti, 08.05.2006.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. JokoTaas

Rekisteröitynyt:
    16.02.2013
    Hyvin kumminkin mennyt kun olet saanut nukuttua.

Vai että vuosia huoletta mielialalääkettä unettomuuteen...:confused:. Aika kova on lääkärillä usko noihin mömmöihin. Pidä myös oma järki mukana.

Mutta joo, oma kokemus sen lopulta minun mielestä ratkaisee. Voit varmaan kokeilla 15 mg annosta, jos siltä tuntuu. Mutta se ei _välttämättä_ väsytä yhtään enempää. Muistaakseni 30 mg ja siitä ylöspäin on annostus, jos kyseessä on mielenterveysongelma.

2. juh1s

Rekisteröitynyt:
    27.04.2006
    En ole siis käyttänyt imovanea yli kahteen vuoteen. Silloin kun käytin, niin tuo mainitsemasi tilanne oli tuttu. Imovanen käytön jälkeen ne muutamat päivät(viikko?) oli mahdottomia saada unen päästä.Täyttä helvettiä itse asiassa. Imovane auttaa nukahtamaan, mutta aamulla olo ei ole todellakaan levännyt.

Jotain muuta kautta täytyy löytää apua, kun näistä mielialalääkkeistä. En vaan tiedä mistä.

Homeopatiaa huutelin aikaisemmin, jota haluaisin kokeilla. Tiedän kyllä tämän "lääketieteellisen statuksen", mutta jostain se on lähdettävä? Lähipiiristä kuultuna apua on saatu(joskin täysin eri ongelmiin)

Viimeksi muokattu: 14.04.2017
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. Markqq

Rekisteröitynyt:
    28.10.2008
    Juu laittoi kyllä miettimään nuo lääkärin mielipiteet tuohon lääkkeeseen. Mainitsi myös siitä, että 30-45mg annos käytetään masennuksen hoitoon. Kuulemma mirtazapinia ei käytetä nykyään paljoa enää masennuksen hoitoon, koska se lihottaa varsinkin nuorilla naisilla. Ja kehui myös kokemusta unettomuuden hoitoon tuon lääkkeen kanssa. En sen kummemmin kommentoinut asiaan, kuitenkin oman järjen mukaan popsin tuota lääkettä ku on tarpeen, sanoi lääkäri mitä vain. Keskimäärin 5-6h yössä tuossa nuo kolme arkiyötä. Viime yönä nukuin yli 9h. Kieltämättä ensimmäinen päivä kolmeen viikkoon ku olo tuntuu levänneeltä. Tuo 7.5mg näyttää toimivan hyvin. Jos vielä muutama yö menee hyvin niin alan vähentää annosta. Päivittelen tilannetta. Olen vielä skeptisen varuillaan, mutta alkaa sitä hymyäkin pilkahtelemaan jälleen :)

Itselläni ei ole ruokahalu muuttunut ollenkaan.

Tuo unettomuus, lääkkeen käyttö ja stressi ilmeisesti aiheutti outoja pääoloja, jotka on jatkuvasti läsnä. Varmaan meni aivokemiat ja hermosto ihan solmuun. Aluksi olivat pahoja ja veti kyllä mielialan mukana pohjalle. Kuitenkin olot ovat helpottaneet jonkin verran, eli varmasti ajallaan menevät ohi.

Viimeksi muokattu: 14.04.2017
  5. Tutkija000

Rekisteröitynyt:
    18.03.2017
    Enpä lähtis mitään "harmitonta" mielialalääkettä vuosia syömään, kyllä siitäkin lopettaessa tulee vieroitusoireet. Lisäksi se tekee henkisesti lopulta sitä, että pakko ottaa ihan varmuuden vuoksi vaan unilääke, varsinkni jos töissä käy niin pelottaa, ettei ilman nukahda ja sit joutuu valvomaan koko päivän.

Itsellä menee 100mg ketiapiinia tarvittaessa, onneksi en ole enää tavaksi ottanut. Joskus tuli kyllä vaikka mitä unilääkkeitä syötyä ihan varmuuden vuoksi, nyt rauhoittanut. Toisaalta päivittäin menee bentsoja mitkä muutenkin rauhottaa stressiä ettei tarvii miettiä että tuleeko unta vai ei. Eipä ole järkevää rauhoittaviakaan käyttää pitkiä aikoja, kuukausi päivittäiskäyttöä ihan maksimi taitaa olla suositus, sen jälkeen alkaa ilmetä vieroitusoireita.

6. Markqq

Rekisteröitynyt:
    28.10.2008
    Näinpä. Kaksi viikkoa nyt syönyt tuota mirtazapinia ja sanotaanko pohjaan tavoite, että seuraavan kahden viikon aikana lopettaisin pikkuhiljaa vähentäen annosta.

Huomaa kyllä päiväväsymyksen tässä vaikka suorituskyky asioissa on normaali. Johtunee univeloista ja varmasti myös tästä lääkkeestä.

EDIT: No viime yönä tulikin sitten takapakkia. Tuli taas laiminlyötyä sitä "jos et nukahda puoleen tuntiin, nouse ylös, ja kokeile kohta uudestaan" sääntöä. Lopulta nukahdin ku vaihdoin sohvalle ja aamuun asti pätkissä. No eiköhän tää tästä kuitenkin.

Viimeksi muokattu: 15.04.2017
  7. neko

Rekisteröitynyt:
    10.11.2005
    Itse tunnen käyttäjän, joka on ongelmitta syönyt Mirtazapinia vuosia. Tai, no ainakaan ei ole kertonut että ongelmia olisi, tai päällepäin ei näe ongelmia olevan. Mutta lääkkeet ovat AINA yksilöllisiä juttuja. Minulla on esim. minun itseni pyytämä kielto sairaaloissa ja joka paikassa: EI KETAMIINIA MISSÄÄN TILANTEESSA. Olen saanut kaksi kertaa voimakkaiisin leikkauksen jälkeisiin kipuihin, ja menen välittömästi todella heikkoon tilaan. Kokenut anestesialääkäri sanoi ettei ole nähnyt urallaan koskaan samanlaisia vaikutuksia, ja niin minimaalisella annostuksella kuin kuulemma oli. Oli yksi elämäni kauheumpia kokemuksia.

Niin mirtasta vielä, ettei sitä annostusta kannata mielestäni nostaa jos toimii hyvin 7,5 mg. Kuten sanottua, yksilöllistä, mutta mirtassa tuntuu pitävän paikkaansa vähemmän on enemmän, ja 7,5 mg on hyväksi havaittu annostus monelle unettomuuteen.

Muistakaa nyt lääkkeiden alkuperäisen käyttökohteen kauhistelussa se, että annostus on yleensä minimaalinen jossain muussa, uuteen käyttöön tarkoitetussa kuin siinä alkuperäisessä. Asiaa kuvaa sekin, että mirtaa annetaan eläinlääkärin ohjeen mukaan 1/4 15 mg tablettia (3,75 mg), ja kun valmistajasta riippuen pilleri murtuu miten murtuu, niin voidaan siis antaa kissalle ruokahalun parantamiseen (nyt en muista, oliko joka 4 päivä, tarvittaessa. Ja jos joku löytää tämän tiedon vaikka googlatessa, keskustelkaa aina kuitenkin lääkärin kanssa, kun annostus tietenkin riippuu kissan painosta ja yms. huomioon otettavista asioista! Ei ikinä ihmisten lääkkeitä kissoille, ilman tietoa siitä, että todella soveltuu kissoille!!!).

Viimeksi muokattu: 17.04.2017
  8. Markqq

Rekisteröitynyt:
    28.10.2008
    Itselläni on lähtenyt parempaan suuntaan tää unettomuus, mutta ongelmana esiintyy lähinnä se, että joka toinen yö nukun ihan hyvin ja joka toinen yö huonosti. Vaikka eilen illalla väsytti paljon, niin meni aamuyöhön valvoessa ennenkuin nukahdin.

Lääkettä tai ei, vika on omassa päässä. Olen huomannut sen, että jos uni ei tule, alkaa stressaantumaan siitä. Seuraavana iltana on sitten yleensä väsyneempi ja nukahtaa helpommin.

9. Rumsfeld

Rekisteröitynyt:
    27.04.2016
    Itsellä nyt nelisen viikkoa vaivannut unettomuus. Menee jopa 2 yötä kokonaan valvoessa, sitten kolmantena yönä nukkuu n. 2½ tuntia. Edellis yönä menin 01.00 petiin ja heräsin 02.30, tulipa katseltua sitten Netflixiä. Viime yönä taisin nukahtaa neljän maissa ja heräsin ennen klo 07.00. Täytyy tänään mennä hakemaan jotain melatoniina ja vetää pari naamaan. Jännä vaikka on niin väsynyt ettei meinaa pystyssä pysyä niin on kuitenkin "pirteä". Silmät vaan on niin perkeleen punaiset...

Viimeksi muokattu: 17.04.2017
  10. Markqq

Rekisteröitynyt:
    28.10.2008
    Melatoniinia kannattaa ottaa vähintään 4-5mg jotta hyöty olisi hyvä, mieluiten pitkävaikutteista. Toisena vinkkinä Melissa Dream ja Tryptomax apteekista tai luontaistuotekaupasta. Nuo yhdessä auttaa itseäni. Valeriaanaa voi myös kokeilla, mutta se ei itselläni toimi niin hyvin. Tosin vaikutus ilmeisesti paranee pidemmän käytön aikana.

Jos et saa unta 30 min sisään, nouse ylös ja kokeile hetken päästä uudestaan. Tee syvöhengitysharjoituksia. Herää joka aamu lähes samaan aikaan. Kevyt liikunta myös auttaa. Viilennä makuuhuone ennen nukkumista.

Jos ei mikään auta niin sitten lääkkeitä apuun. Niitä ei kannata kuukautta pidempään napsia kuitenkaan.

Omia kokemuksia.

EDIT: Pääsiäisenä nukuin ihan hyvin (7.5mg mirtazapinin annoksella). Pari yötä mennyt nyt taas niin, että aamuyöllä vasta nukahtanut ja pätkäunessa aamuun asti. Tosin olen ottanut viimeiset pari yötä vain mirtazapinin muruja, mutta kyllä mä haluan osaa nukkua ilman lääkettä. Henkisellä puolella taistellaan.

Itselleni tehnyt vain haittaa sillä, että pyörin kahtena viima yönä sen 4 tuntia sängyssä juurikaan nousematta ylös. Siinä ehtii kyllä yrittää liiaksi nukkumista ja miettimään kaikennäköistä. Se tekee itselleni täydellistä hallaa nukkumisen kannalta. Totutan kehoa lepäämään eikä nukkumaan.

Pitää nyt tosissaan kokeilla sitä, että heräämisaika on aina sama, mutta menen vasta sänkyyn kun nukuttaa. Tai jos uni ei tule niin nousen 30min päästä ylös ja kokeilen hetken päästä uudestaan. Niinsanotusti nollaan pään ja alusta kokeilen nukkua. Tulee varmaan vaikeeta alkuun, ja voi olla, että joudun nostaa unilääkkeen annostusta väliaikaisesti, mutta kokeilen sitä tekniikkaa, että vietän mahdollisimman vähän aikaa sängyssä. Lukenut tuosta tekniikasta paljon ja 2/3 vaikeista unihäiriöistä karsivät ovat saaneet hyvin apua.

Viimeksi muokattu: 18.04.2017
  11. Applepie

Rekisteröitynyt:
    08.03.2008
    Valdoxania tullut syötyä nyt hetken aikaa. Masennukseen tuota määrätään mutta mitä lukenut tutkimuksia/kertomuksia niin enemmän menee kyllä vaikutusmekanismiltaan unilääkkeeksi. ainakin itsellä tehonnut nukkumisen kannalta hyvin, uni on paljon laadukkaampaa/tasaisempaa ja ikinä herännyt niin pirteänä aamuisin kun tuota käyttäessä. Tiedä sitten saako tuota edes pyydettyä lääkäriltä unettomuuteen, kokemuksen perusteella suosittelisin.

12. JokoTaas

Rekisteröitynyt:
    16.02.2013
    Minusta kun juuri tämä _ei_ kuvaa asiaa mitenkään! Kotikissa painaa n. 5 kg, joten samassa suhteessa tuo sinun minimaalinen annos on 80 kg miehelle 60 mg, eli puolitoista kertaa maksimikerta-annos!

Minusta täällä ei ole kukaan kauhistellut yhtään mitään. Lääkkeillä on haittavaikutuksia ja niistä kertominen ei ole kauhistelua. Haittavaikutuksista tuntuu usein olevan sellainen käsitys, että jos lääkettä ottaa oikein vähän, niin mystisesti juuri ne haittavaikutukset katoavat ja saadaan vain haluttu vaikutus.

13. JokoTaas

Rekisteröitynyt:
    16.02.2013
    Käytän aina noita mainitsemiasi konsteja unirytmini korjaamiseen, eli sama heräämisaika joka aamu (nykyään klo 6) ja nukkumaan kun nukuttaa. Nukkumaanmenoaika saattaa vaihdella aika paljon viikonkin aikana (klo 21 - 24), mutta turha sitä unta on mennä pakolla yrittämän. Vaikka kyllähän se monesti mieleen hiipii, että pitäisi jo olla nukkumassa.
    Unta yritän n. 45 min ja nousen sitten ylös jos ei nukuta. Erityisesti pitää nousta ylös jos ajatukset alkaa kiertää kehää. Sitä ei saa muuten loppumaan.

Seuraatko nukkumistasi mitenkään? Minulla nykyään käytössä Huawei Watch ja Sleep as Android appsi. Tuo appsi toiminee myös ilman älykelloa ja sillä saa kerättyä myös tilastoja, jos sellainen kiinnostaa. Tai kerää se vaikkei kiinnostaisikaan :). Aiemmin oli käytössä Garminin aktiivisuusranneke ja sekin toimi ihan hyvin. Lähinnä seuraan sitä, miten olen liikunut yön aikana. Välillä lyhyetkin yöunet on ihan ok jos on nukkunut rauhallisesti ja yhtäjaksoisesti kolmekin tuntia.

14. Akkorokamui

Rekisteröitynyt:
    14.08.2016
    Ite oon turvautunu pimennysverhoihin ja ihan niihin marketista saataviin melatoniininappeihin, etenkin jos tullut tehtyä välillä yövuoroa. Ei noita nappeja tosin viitsi jatkuvasti käyttää, vaikka tuleekin yleensä nukuttua turhan vähäsen. Vain silloin jos on oikeasti mennyt yö tai pari ilman että saanut juurikaan unta.

Onneksi kotitalo on suht rauhallinen ja naapurit eivät liiemmin meteliä pidä, joten sen suhteen ei ole ongelmaa. Työperäinen stressi taas on hankalampi ratkaista. Pitäisi vaan oppia sulkemaan kaikki työhön liittyvät mieltä vaivaavat asiat pois mielestä nukkumaanmennessä.

Joskus tuli kokeiltua jotain yksinkertaisia joogaliikkeitä justiinsa ennen nukkumaanmenoa ja ainakin silloin auttoi simahtamaan todella nopeasti. Pitäisi vaan oppia tekemään tuollaisesta tapa, eikä tainnut toimia kovin hyvin jos ei ollut käynyt aiemmin päivällä lenkillä tai jotain.

15. Markqq

Rekisteröitynyt:
    28.10.2008
    En seuraa. Taisin joskus kokeilla jotain appia, mutta se näytti puuta heinää. Tosin voisin kokeilla uudestaan.

Viime kaksi yötä nyt ollut ilman lääkettä, ottanut sen sijaan luontaistuotteita (Cocktail: Tryptomax, Melissa Dream, Sedonium, Melatoniini). Nuo aineet kun ei vahvista toisiaan, minun mielestäni turvallista käyttää, pikkuhiljaa vähennän noiden käyttöä. Eka yö meni ihan hyvin, nukahdin lähes heti ja vaikka nyt unettomuuden takia mulla on taipumusta herätä jatkuvasti, nukahdan aina uudelleen, niin en koe sitä ongelmaksi. Viime yönä sitten pyörin ainakin 2-3h ennenkuin nukahdin. Laiminlöin taas sitä, että pitäisi nousta ylös jos ei puoleen tuntiin nukahda, koska kahden tunnin jälkeen toteutin sen ja kokeilin uudelleen, niin lopulta nukahdin. Huomasin myös viime yönä, että pää oli epätavallisen virittäytynyt (tätä ei esiintynyt toissayönä). Näitä oloja ei joka yö tule, mutta on aika usein 1:1 siihen, että nukun huonommin tai nukahtaminen vaikeampaa.

Tähä pään ylivirittyneisuuteen kuuluu oireita mm. lihasnykähdyksen tapaiset tunteet, valojen välähtely silmissä, "epätavallinen" olo kropassa, ei ikäänkuin pysty edes keskittymään ajattelemaan loogisesti mitään tai ylipäätä nukahtamaan vaikka kuinka väsynyt.

Tosiaan lopetin juuri 3 viikon käytön jälkeen sen Mirtazapinin syönnin, olen edelleen varmaan jollain tapaan stressaantunut tästä unettomuuskierteestä, sekä univelkaa. Näillä on varmaan vaikutusta noihin mun yöllisiin pääoloihin, mutta olisi mukava tietää onko muilla unettomuuskaudessa yllämainittuja häiriöitä?

Varmaan tulisi ekana mieleen kilpparin liikatoiminta, mutta arvot otettiin vuosi sitten ja kaikki oli ok. Se ei takaa mitään etteikö nyt olisi ilmaantunut, mutta luulen tälläkin hetkellä, että omassa päänupissa se vika.

EDIT: Siinä vaiheessa jos on pääoloja, ja kun on nukahtanut, ja jos heräilee, niin ne olot ovat kadonneet.

Viimeksi muokattu: 20.04.2017
  16. JokoTaas

Rekisteröitynyt:
    16.02.2013
    No mainitsemasi kyvyttömyys keskittyä loogiseen ajatteluun on tuttua. Ajatukset vaan kiertää kehää ja pienet asiat kasvavat suuriksi (ylisuuriksi). Muita listaamiasi oireita en ole kokenut. Jotenkin ne kuulostavat uni-valvetilan välillä keikkumiselta.

Nukahtamiseen auttavien luontaistuotteiden suhteen on pakko myöntää (kyynistynyt, myönnän), että epäilen vahvasti niiden toimivuutta, jos uniongelma alkaa olla vakava, (poislukien melatoniini, joka tosiaan toimii niillä, joilla on sen vajetta). Raadollista, mutta lääkefirmoissa ja apteekeissa tuskin hyvällä katsottaisiin luontaistuotetta, joka alkaa oikeasti kilpailla lääkkeiden kanssa. Mutta jos tosiaan luontaistuotteilla pärjää, niin hyvä vaan.

17. JokoTaas

Rekisteröitynyt:
    16.02.2013
    Saa. Suomessa saa lähes mitä tahansa masarilääkettä unettomuuteen, jos se vaan väsyttää. Tosin Valdoxan taitaa nostaa myös maksa-arvoja, joten sitä ei "tarjota" niin herkästi, kuin Mirtazapinia ja Ketipinoria.

18. neko

Rekisteröitynyt:
    10.11.2005
    Kyllä, jos mantrana jauhetaan, että tyyliin "kyseessä on kuitenkin xxx lääke, en kyllä käyttäisi yyy parantamiseen", ja unohdetaan täysin ne annokset. Useammassa lääkkeessä annoksillakin on merkitystä.

Ja minä puhun nyt tapauksissa, jossa annostukset ovat minimaalisia alkuperäiseen käyttöön nähden. Lainauksessa lihavoitu juttu on jotain ihan muuta mistä minä olen kirjoittanut. Rauhaa. :)

19. JokoTaas

Rekisteröitynyt:
    16.02.2013
    Niin, en käytä mielialalääkkeitä unettomuuteen, enkä suositte niitä muillekaan. Se on mielipide, ei mantra. Perustuu omiin huonoihin kokemuksiin, jotka olen myös kertonut. Mihin sinä perustat näkemyksesi, paitsi johonkin random-tuttavaan ja kissaan?

Lihavoimasi kohta on mielipide, ei ote sinun kirjoituksesta. Itse sekoitit annokset ihmisen ja kissan välillä!

Mistä muuten mahtaa johtua, että juuri unettomuuteen löytyy aina neuvojia, jotka eivät avaa/omaa omakohtaisia kokemuksia, mutta neuvoja kyllä tuotetaan? Unihäiriöt, varsinkin pitkään jatkuessaan, ovat vakava terveyshaitta. Jos ei tiedä asiasta mitään tai ei ole kokemusta, niin eikö sen voi jättää kommentoimatta?

Viimeksi muokattu: 21.04.2017
  20. Markqq

Rekisteröitynyt:
    28.10.2008
    Nyt kohta viikon ilman lääkettä (vain luontaistuotteita ottanut, en tiedä onko niistä ollut apua tai sitten oman ajattelun kautta) ja pärjännyt ihan ok. Nukahtaminen on alkanut sujuu yleisesti paremmin kun keskityn esim laskemaan numeroita ja hengittämään rauhassa. Välillä uni tulee nopeasti, välillä kestää pidempään, silloin nousen ylös ja kokeilen hetken päästä uudestaan.

Enemmänkin olen huomioinut sen, että herään yöllä todella usein - yleensä nukahdan melkein heti heräämisen jälkeen, mutta viime yö oli huonompi, vasta klo 3 jälkeen unta ja pätkissä klo 8 asti. En kuitenkaan anna sen häiritä.

Mirtazapin on varalle esim aamuvuoroihin. Ja muutenkin matkassa jos nukun muualla - pelkkä tieto unilääkkeestä yleensä rauhoittaa.

Tuo yöllinen herääminen varmaan johtuu vielä yleisestä alitajunnan stressistä/ahdistuksesta mitä unettomuus mulle aiheutti, joka varmaan korjaantuu ajallaan. Muutenkin tällä hetkellä elämässä on muita huolia, jotka vaikuttaa asiaan.

Tällä hetkellä nukun ihan ok ilman lääkettä ja pyrin parantamaan tilannetta. Välillä väsyttää enemmän välillä vähemmän, mutta yritän unohtaa nukkumisen.

Viimeksi muokattu: 22.04.2017
  21. Rumsfeld

Rekisteröitynyt:
    27.04.2016
    Viime yönä nukkusin 8 tuntia putkeen heräämättä välissä, silmät kun avasin olin hetken että missä olen ja mitä tapahtunut! Nyt noin kuukausi mennyt zombina, toivottavasti normaali rytmi palautuu.

22. neko

Rekisteröitynyt:
    10.11.2005
    Oletpa kipakka. No, sitä se unettomuus tekee.

Myönnetään, että ulosantini on huono, ja kissojen annostuksen otin vain esimerkiksi siksi, että kissan elimistö on ihan erilainen kuin ihmisen (koiralla on lähempänä) ja kissa kestää ihmisten lääkkeitä yleensä heikommin kuin vaikka koira. Jotenkin kai halusin tuoda esille että suhteellisella kovalla annostuksella annetaan kissalle "mielialalääkettä". Mutta koska tästäkin tullee pskaa tuulettimeen neidiltä/herralta (ja ihan aiheesta, meneehän tuossa moni asia sekaisin), niin myönnettäköön että koko kökön asian olisin suonut jäädä mainitsematta, kun en muistanut kaikkea oleellista kirjoittaa, ja muu oli epäselvää.:o

Tämä nyt tähän kissan ja ihmisen annosten sekaantumisesta. Muuten en viitannut mihihkään sinun enkä erityisesti kenenkään muun kauhisteluihin, en ole edes katsonut kuka niitä tänne on kirjoittanut, kunhan viittasin nähneeni. Olisi pitänyt olla kai hiljaa, ilmeisesti osui arkaan paikkaan. Pahoittelut.

Joo, vetäydyn tästä, pahoittelut mahdollisesta ahdistuksestaa jonka selvästi aiheutin. Peace.

Viimeksi muokattu: 23.04.2017
  23. Applepie

Rekisteröitynyt:
    08.03.2008
    eikös tuo "lmapaiden laskeminen" debunkattu hiljattain? enemmän haittaa nukahtamista koska aktivoi aivoja tms.

24. Markqq

Rekisteröitynyt:
    28.10.2008
    Joo no en osaa oikein sanoa. Pari viime yönä keskittynyt kuuntelemaan kellon tikittämistä ja se on auttanut.

Pitäisi vaan keksiä joku poppakonsti joka aina toimisi. Tai useampi vaihtoehto.

25. JokoTaas

Rekisteröitynyt:
    16.02.2013
    Varmaan jälleen löytyy eroja ihmisten välillä. Itse olen herkkä kaikille hiljaisillekin äänille, joten kello tai hiljainen musiikki ei toimi. Olen kokeillut erilaisia rentoutumistekniikoita ja mentaaliharjoituksia. Mindfulnessista voisi myös olla apua jos stressi/ahdistus valvottaa.

26. Markqq

Rekisteröitynyt:
    28.10.2008
    Tänne voisi taas päivittää. Tällä hetkellä nukun ihan hyvin eli käytännössä unettomuus on jäänyt jo taakse. Pikemminkin voisi kutsua itseäni huonouniseksi näin yleisesti. Turvaudun tarvittaessa melatoniiniin. Tuli myös hommattua pimennysverhot, niistä on paljon apua.

Viimeksi muokattu: 15.05.2017

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi