Työttömän elämä -ketju

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja reNppa, 09.06.2009.

1. SundeR

Rekisteröitynyt:
    11.09.2003
    En tiedä olenko se vain minä jonka mielestä yrittämisestä keskustelu tässä triidissä on ainakin hedelmällisempää kuin vaikka väitellä siitä miten paljon työttömiä on työpaikkoihin verrattuna, ja kuinka mahdotonta niitä töitä on löytää.

2. lolleropallero

Rekisteröitynyt:
    31.05.2017
    En väitä. Samaan lopputulokseen pääsemiseksi mulla menisi aikaa varmaan viikko. Ja tehtaalla sen valmistamiseen meni varmaan minuutti. Mieti mikä tuntiliksa: 600€. Jos siis tienaan nettona alle 600€/h niin kannattaako mun ostaa paitaa valmiina? Kyllä, aivan yhtä vitun tyhmä vertaus kuin se, että kannattaako mun palkata siivooja jos en tienaa nettona tunnissa vähintään saman verran kuin hänen veloituksensa on. Katsos kun nää on valintakysymyksiä. Mulle se vähä vapaa-aika on helvetisti arvokkaampaa kuin töissä vietetty aika. Ja sen takia mä käyn töissä, että saan tuhlata rahani juuri niihin asioihin, jotka tekee elämästä mukavampaa. Enkä mieti kaiken aikaa, että onko tää ravintolassa syöty ateria arvokkaampi kuin mun nettotuntiliksa lisättynä raaka-aineilla ja kotona valmistettuna.

Tän keskustelun saat käydä jonkun toverisi kanssa jossain ihan muualla, mulla ei riitä mielenkiinto.

3. Rontto

Rekisteröitynyt:
    04.01.2004
    Ihmeellistä joidenkin rahan ja ajan käytön priorisointi, vapaa-aika niin vähissä että pakko ostaa 40€/h ja sitten kirjoitellaan päivät pitkät muron työttömän elämä ketjuun. Ei ole halpoja viestejä ne, jos tuntihintaa aletaan laskemaan.

4. SundeR

Rekisteröitynyt:
    11.09.2003
    Ehkei ole pakko ostaa mutta voi? Ei varmaan moni köyhempi maksaisi lolleropalleron lailla mutta minkäs teet. Itsekin hassaan rahaa sellaisiin huvituksiin jotka monelle olisi varmasti liian kallista ja älytöntä.

Toisilla ei varmaan olisi edes astian- tai pyykinpesukoneita jos oikein aletaan laskemaan.

Viimeksi muokattu: 10.07.2018
  5. tth78 Moderaattori

Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Et ole ja siksi aiheesta keskustelu saa jatkua.

6. Peridermal Jesus

Rekisteröitynyt:
    01.02.2009
    Mä en tajua miksi ihmisten pitää käydä töissä, mullakin menee kuussa 1000e menoiihin/turhuuksiin ja jää 1000e säästöön, mielelläni olisin himassa pienemmällä rahalla, ja tekisin päivät mitä huvittaa. Ihan runkkarihommaa kaikki matkustelu ja tavaran ostaminen.

Sitten vaan muovipaskaa mereen jee jee.

7. SundeR

Rekisteröitynyt:
    11.09.2003
    Siis käyt kuitenkin töissä? Ja kysyt että miksi käyt? :confused:

Viimeksi muokattu: 10.07.2018
  8. Peridermal Jesus

Rekisteröitynyt:
    01.02.2009
    Niin, mutta en tiedä onko siinä mitään järkeä, mutta Sipilälesta on pilannut työttömänä olemisen.

9. Klown00

Rekisteröitynyt:
    31.07.2013
    Eikö elämänkoulussa käydä tätä asiaa läpi?

10. lolleropallero

Rekisteröitynyt:
    31.05.2017
    Tai mitä jos tehdään niin, että minä käytän rahani mihin haluan ja sinä omasi mihin haluat. En minäkään ole arvostelemassa omia tottumuksiasi ja elämäntapojasi.

Ja kaikki jotka hämmästelette jotain 600€ vuosimenoa siivouspalveluihin, miettikää kuinka paljon käytätte itse rahaa alkoholiin ja tupakkatuotteisiin. Voi olla että menee enemmän.

Viimeksi muokattu: 11.07.2018
  11. Peridermal Jesus

Rekisteröitynyt:
    01.02.2009
    Ei ilmeisesti. Onko se jotenkin järkevää, että kokoajan kulutetaan enemmän?

12. beatme

Rekisteröitynyt:
    24.04.2013
    Mistä se pienempi raha tulee jos kaikki tyytyvät siihen ja sylkisivät kattoon kotona?

13. Peridermal Jesus

Rekisteröitynyt:
    01.02.2009
    No eikös sen voi ottaa kaikilta työnarkomaaneilta ja niiltä jotka nauttivat työnteosta.

14. SundeR

Rekisteröitynyt:
    11.09.2003
    Ihan näin keittiöpsykologin näkökulmasta kyselisin, että kun sun taloustaitoja aika moni ihmettelee, niin pysytkö oikeasti syvässä sisimmässäsi ehdottomasti noiden käsitystesi takana vai vaikuttaako keskustelut oikeasti johonkin? Saako se edes miettimään että asiat voisivat olla toisinkin kuin itse ajattelet?

15. Peridermal Jesus

Rekisteröitynyt:
    01.02.2009
    Käsittääkseni nykymaailmassa jokaiselle riittäisi ihan hyvin safkaa ja katto pään päälle aivan minimaalisella työpanoksella per henkilö. Sitten on näitä tyyppejä joille työnteko on nautinto ja intohimo, niin osa jengistä voisi olla tekemättä mitään, kun nautiskelijat painaa kellon ympäri duunia. Olenko käsittänyt jotain väärin?

Jengi kehtaa valittaa jostain veroista ja sitten on sormessa monen tonnin veritimantti.

16. electron06

Rekisteröitynyt:
    12.11.2006
    Olet käsittänyt väärin. Maailma vaan ei pyöri "minimaalisella työpanoksella". Saattaa toimia viidakossa jossa alkukantaheimot asuskelevat.

17. Peridermal Jesus

Rekisteröitynyt:
    01.02.2009
    Väitätkö, että nämä viidakkoheimot ovat ttehokkaampia kuin länsimaat?

18. electron06

Rekisteröitynyt:
    12.11.2006
    Siellä elämä on yksinkertaisempaa. Ihan niinkuin sivystyneessä maailmassa oli 200 vuotta sitten.

19. Peridermal Jesus

Rekisteröitynyt:
    01.02.2009
    Nykyään kaikkien on pakko elää monimutkaista elämää työhullujen takia?

20. lolleropallero

Rekisteröitynyt:
    31.05.2017
    Ei ole. Muuta Amazonille ja elä simppelisti. Tai tee vähemmän töitä ja elä simppelisti. Vai oletko niin kermaperse, ettet kykene moisiin muutoksiin ellei isoveli käske?

21. SundeR

Rekisteröitynyt:
    11.09.2003
    Voit muuttaa jonnekin Amazoniin elämään yksinkertaista elämää. Älä sitten unelmoi sellaisista työhullujen aikaansaannoksista kuten PC, älypuhelin, tehokas ruoan tuotanto, terveydenhuolto tai koulutus. Elät vaan sillai ihanan vaatimattomasti )

22. Peridermal Jesus

Rekisteröitynyt:
    01.02.2009
    Mitä logiikkaa tämä nyt on? Työhulluilla on jokin yksinoikeus kaikkeen? Ja miksi pitää mennä Amazoniin asumaan, Suomessako ei saa ottaa rennosti?

23. Jankuttaja

Rekisteröitynyt:
    11.10.2014
    Amazon lienee vain esimerkki. On suomessakin sen verran erämaata että täällä voisi asua yksinkertaisesti ilman "työhullujen" aikaansaannoksia, ja jotkut niin tekevätkin. Tosin talvella tulee sen verran kylmä että jonkin verran infrastruktuuria pitää olla jos aikoo hengissä pysyä.

24. Rontto

Rekisteröitynyt:
    04.01.2004
    Kyllä Suomessa pystyy elämään ihan hyvin normaalilla työpäivällä tai vähemmälläkin esim. kolme päivää viikossa töitä.
    Ei tarvitse olla mikään ympäripyöreää työpäivää painava työnarkomaani minkä on ostettava kalliita siivouspalveluita että ehtii haukkumaan työttömiä ja normaaleita työssäkäyviä netissä.

Äkkiä täällä mieli muuttuu, hetki sitten työttömyyskorvauksilla eli herroiksi nyt samat naamat messuavat miten pitää muuttaa viidakkoon kun rahat ei riitä elämiseen kuin työhulluilla.

Viimeksi muokattu: 12.07.2018
  25. Minarkki

Rekisteröitynyt:
    08.01.2018
    Jonkin asian teettämistä ulkopuolisella siksi että tienaisi itse paremmin ko. ajassa voi perustella vain silloin kun sen ajan pystyy konkreettisesti hyödyntämään tuottavasti. Yhtälö ei siis toimi niin, että jos hetkellinen tuntipalkka olisi korkea, se kannattaisi aina jakaa 24 tai 16 tai edes 8 tunnille, koska muun ajan voi käyttää hyödyllisesti ja säästää näin nettona menoista. Yksi siivousfirman omistaja kertoikin, että kun aikanaan suuntasivat mainoskampanjaa kuntansa hyvätuloisille, eli lääkäreille, juristeille ja muille, ei heille tullut yhtä ainuttakaan yhteydenottoa ja yllättävää oli, että ns. tavalliset keskituloiset ihmiset olivat heidän pääasiallinen asiakasryhmänsä.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen