Toyotan laatu?

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja JL79, 02.07.2010.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. JL79

    Rekisteröitynyt:
    11.01.2003
    Viestejä:
    2 351
    Toyotahan on vuosikausia ollut todella ylihintainen kottero Suomen käytettyjen autojen markkinoilla. Korkean hinnan selittää kupla, nimeltä laatu. Jostakin syystä joka puolella on vuositolkulla mainostettu kuinka kestäviä ja varmoja pelejä nuo tojotat ovat.
    Mutta nyt viime aikoina tuntuu koko ajan tulevan uutisia laatuongelmista, jopa hengenvaaraallisista sellaisista. Luulisi tuon jo kohta vaikuttavan käytettyjen autojen hintoihinkin.
    Niin itselläni on ollut yksi Toyota, ja oli laadultaan ja kestävyydeltään huonoin auto, mitä olen omistanut. Mutta jos kohta alkaa Lexus alennusmyynnit niin voisihan sellaista tulevaisuudessa harkita.:kippis:
     
  2. peLoGo?

    Rekisteröitynyt:
    17.09.2009
    Viestejä:
    1 442
    Tuskinpa nuo uusien Toyotien laatuongelmat vaikuttaa niiden mallien hintoihin missä ei vikoja ole ollut (varsinkaan vanhat kunnon Japseissa tehdyt).

    Ja tuo "hengenvaarallinen" maton laatuongelma johon viittasit on kyllä todella naurettava jenkkien yritys vetää mattoa Toyotan jalkojen alta, Toyota kun on vallannut liikaa markkinoita jenkkien päässä Amerikkalaisilta autovalmistajilta.

    Mulla on ainakin muidenkin merkkisissä autoissa liukunut matto kaasupolkimen päälle, painaen polkimen pohjaan, enkä ole siihen vielä kuollut..
     
  3. S62B50

    Rekisteröitynyt:
    16.06.2009
    Viestejä:
    7 270
    Ihan näin mielenkiinnosta, kun katselin perhehelvetti vertailuja, niin huolloissa Toyotat oli sieltä kalleimmasta päästä, kun huoltoväli on 15tkm, kun taas vaginalla 30tkm. Kolmikko Passat, Octavia ja Avensis, niin Avensiksen huoltokulut olivat 60tkm/3v noin 950e, Octavialla noin 810e ja uskokaa tai älkää Passatilla noin 500e. Varaosahinnoissa Passatt oli koko ryhmän kallein, mutta ei se Toyota kaukana keikkunut perässä. Octavia luonnollisesti halvin.
     
  4. Galaxy

    Rekisteröitynyt:
    11.08.2000
    Viestejä:
    1 963
    Käytetyt Toyotat ovat kyllä aivan järisyttävän kalliita, mutta ei se uuden hankintahinta eroa muista perusautoista. Eikä siitä taida mihinkään päästä että Toyota on tilastojen perusteella saatanan luotettava muiden Japskien kanssa Ranskalaisten, Jenkkien ja Saksalaisten tullessa sitten perässä.
     
  5. Nomber

    Rekisteröitynyt:
    15.07.2002
    Viestejä:
    4 910
    Kyllähän nuo toyotat kumminkin on olleet niissä katsastustesteissä yleensä ihan kärkipäässä kestävyydessä. Kalliita ovat toki käytettyinä. Itselläni on ollut 2 toyotaa ja kummassakaan ei ole ollut mitään vikaa. Kilometrejä yhteensä joku 100 000 toyotalla takana. Ja kaikki yli 100 000 ajetulla autolla.
     
  6. peLoGo?

    Rekisteröitynyt:
    17.09.2009
    Viestejä:
    1 442
    Niinpä, kyllä Toyotat pitää/piti varsinkin ennen arvonsa paremmin kuin joku Ooppeli ihan syystä..
     
  7. John Troll

    Rekisteröitynyt:
    08.12.2001
    Viestejä:
    10 161
    VAGilaisten huoltokustannuksiin ei ole vissiin laskettu sitä kahta litraa longlifeä parin tuhannen kilsan välein :D
     
  8. Jarsalla

    Rekisteröitynyt:
    12.11.2009
    Viestejä:
    301
    No jos jotain positiivista haetaan, niin ainakin tarttuvat ongelmiin, myöntävät ne ja korjaavat. Tekeekö/Tekisikö muut valmistajat niin? Huom. En omista Toyotaa.
     
  9. valvoline

    Rekisteröitynyt:
    03.04.2003
    Viestejä:
    1 515
    Eipä muillakaan merkeillä arvostus mene tietyn mallin mukaan, merkki joko on, tai ei ole luotettava ja arvostus on sen mukaista.
     
  10. peLoGo?

    Rekisteröitynyt:
    17.09.2009
    Viestejä:
    1 442
    Onko 123:sen Mersun ikiliikkujamaine kärsinyt uudempien mersujen luotettavuus ongelmista?
     
  11. S62B50

    Rekisteröitynyt:
    16.06.2009
    Viestejä:
    7 270
    Litra tulee aina mukana ja hyvin riittää ensimmäiseen huoltoon asti. Liioiteltua tuo öljynkulutus, toki sitä menee, mutta ei missään tapauksessa parin tuhannen kilsan välein. Tullut lueskeltua aika paljon noita 100 000km kestotestejä, omistettua ja seurattua vierestä tuota öljynkulutusta.

    Enemmän olisin huolissani jos sitä ei kuluisi.
     
  12. Juffex

    Rekisteröitynyt:
    16.12.2005
    Viestejä:
    6 525
    Sitä en ymmärrä, että miksi Toyotan näistä uutisoidaan niin kovasti, mutta esim. volkkarin rikkoontuvista kaasupolkimista ei mitään suurempaa uutista koskaan tehty?

    Vika kuitenkin koski 2003-2010 vuosimalleja. Sekä Audin, Skodan ja Seatin tiettyjä malleja. Eivätkä edes takaisinkutsua vaivautuneet tekemään vaan mennään tyylillä "jos hajoaa niin sitten korvataan...jos korvataan".

    VW konsernin kaasupoljin epidemia koskee näitä vuosien 2003 - 2010 automalleja - Automerkit.fi

    Mutta tokihan näitä on nyt Toyotalta viime aikoina tullut, mutta kuten Jarsalla jo totesikin niin sentään tarttuvat ongelmiin ja myöntävät ne.
     
    Viimeksi muokattu: 02.07.2010
  13. King_Diamond

    Rekisteröitynyt:
    16.01.2002
    Viestejä:
    1 341
    Kyllähän ne kestää, mutta kuka vittu niillä haluaa ajaa?
     
  14. qurqo

    Rekisteröitynyt:
    02.12.2006
    Viestejä:
    851
    Tuo 30Tkm huoltoväli on aivan ylimitoitettu öljynvaihtoväli. Eräs vaagenihuoltoja tekevä tuttu kertoili, että lähes järjestäen on näiden 30Tkm Longlife öljyjen kanssa käynyt niin, että suodatin on tukossa ja öljyt kiertää suodattamattomina ohivirtausventtiilin kautta.

    Jos meinaa moista kulkinetta pitää itsellä yli takuuajan, niin kannattaa käyttää normaaleja öljyjä ja vaihtaa ne 10-15Tkm välein. Tämä tulee samanhintaiseksikin, kuin noiden ylihintaisten longlifejen käyttö. Öljy on kuitenkin se tärkein asia moottorissa, ja siinä voi pieni säästö koitua kalliiksi.

    Toyotista puheenollen, niin eipä nuo kehut laadusta ja kestävyydestä ole tuulesta temmattuja. Kaikilla tutuilla ja itsekin corollan omistaneena ei voi muuta kuin kehua ja ihmetellä laadukkuutta. Tokihan niissäkin vikoja on, mutta tekniikka on pomminvarmaa, kunhan huollot tekee ajallaan. Osien perusteella Toyota voi kalliilta näyttää, mutta niihin ei palliniveliä tarvitse joka vuosi olla uusimassakaan, kuten moniin muihin merkkeihin.

    Jos nyt pitäisi pakettiauto ostaa, jolla ajaisin seuraavat parikymmentä vuotta, niin eipä ole muita vaihtoehtoja, kuin Hiace.
     
  15. secu

    Rekisteröitynyt:
    22.04.2003
    Viestejä:
    1 231
    Kohta kymmenen vuotta vanha Avensis mennyt joka katsastuksesta kerralla läpi ja viimeksi kehui katsastusmies vielä alustan kuntoa yms. ja mainitsi "huolettomaksi peliksi". Määräaikaishuollot (lähinnä öljynvaihto) olen tehnyt ajallaan ja mittarissakin kohta 200tkm.

    Yhden kerran on syttynyt vikavalo, kun lambda tuli tiensä päähän. Ei sekään ajoon vaikuttanut. :P
     
  16. MaZo

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2002
    Viestejä:
    1 399
    Kumma juttu, en ole vielä eläessäni nähnyt viatonta toyotaa, enpä kyllä mitään muutakaan viatonta autoa. Toyotan takuut vaan pelaa paremmin kuin muilla. Silti se on kumma juttu että vaikka tojotaan ei vikoja koskaan tulekkaan niin moottoreista voimansiirtoon löytyy kuitenkin paras valikoima hyllystäkin tarvikeosia, ihan sama mistä kysyy.

    En menisi siis vannomaan minkään merkin nimeen, kaikissa on omat vikansa. Siinä sitten piileekin se juoni että löytää sen missä ne on helppoja korjattavia sekä inhimillisen hintaisia korjata. Oma baijerilainen oli virheostos rahallisesti(remppaa rempan perään) mutta kyllä tuolla taas on ollut ihan kiva ajellakkin.

    Uudemmissa dieseleissä tuntuu muutenkin merkkiin katsomatta olevan paljon vikaa, eli lienee niin että suht perustekniikalla oleva uudehko bensakone alkaa olla luotettavampi kuin uudemmat dieselit.

    EDIT: Koko toyota soppa on juurikin lähtöisin jenkeista, koittavat pönkittää omaa autoteollisuutta joka on tarponut paskassa viimeset kymmenen vuotta oikein todenteolla. Muutenkin on noita takaisinkutsuja kaikilla tullut. Vaihtekee vaan se uutisointi niistä, nyt kun viimeaikoina on toyota ollut otsikoissa niin uutisoidaan kaikki mahdollinen että se myös pysyy niissä.
     
  17. -+Iceman+-

    Rekisteröitynyt:
    06.10.2006
    Viestejä:
    203
    Itselläni on 254tuhatta ajettu Avensis vm.-00. Sitä ennen oli Corolla. Isoimmat remontit on olleet jakohihnan vaihdot. Muuten ei ole tarvinnut kuin tankata. Vissiin joku maanantai kappale. Niin ja ei muuten tarvitse lisätä öljyä vaihtovälillä.
     
  18. Mehtikkö

    Rekisteröitynyt:
    26.11.2002
    Viestejä:
    263
    Yleisesti ottaen pidän Toyotaa mittatikkuna luotettavuuden suhteen; jos joku auto on suunilleen samalla tasolla toyotan kanssa, se on riittävän luotettava. Tuo viime-aikainen kohina Toyotan laatuongelmasta on uutinen, koska eipä tuollaisia usein Toyotoissa näe. Monen muun merkin kohdalla asia olisi kuitattu olankohautuksella.

    Ja ei, en aja Toyotalla, vaan siihen luotettavuudessa verrannolisella automallilla. Jos tarvitsisin huolettoman "haista p*" auton kovaan käyttöön pariksi vuodeksi, niin käytetty Toyota olisi vakavasti otettava, ellei ainoa, vaihtoehto.
     
  19. kilroy1

    Rekisteröitynyt:
    02.01.2001
    Viestejä:
    1 307
    Ja itselläni 375tkm ajettu opel, ei tarvitse edes jakohihnaa vaihtaa kun on ketjukoneella, kaks kertaa vuodessa kun käyttää öljynvaihtohuollossa (kilometrejä tulee yli 40tkm/vuosi) ja tankkaa tuhannen kilometrin välein niin se on siinä. Taitaa mullakin olla joku maanantaikappale.. :smoke:
     
  20. Zoppa

    Rekisteröitynyt:
    05.04.2004
    Viestejä:
    229
    Itselläni oli vm2003 toyota celica.. Eikä 3.5v omistuksen aikana autossa ollut kertaakaan mitään vikaa (ihan polttimo asteikolla).. Nykyinen auto on vm2006 wv golf r32.. Olen omistanut auton 7kk, ja 4 asiaa on ehtinyt jo hajota (yksi sähköikkunoiden nappi, Vasen ajovalo-umpio osittain irti, kaijuttimet edestä jouduttu uusimaan, tuuletusaukon ohjuri hajosi.. Onneksi kaikki on mennyt takuun piikkiin.. Mutta en kovin luotettavaa kuvaa ole saanut vw:stä.. kun taas toyota oli pomminvarma..
     
  21. WinterIsComing

    Rekisteröitynyt:
    15.03.2010
    Viestejä:
    947
    Opel tuossa jokin aikaa sitten lanseerasi mainoskampanjan joss ilmoitti olevansa tutkitusti luotetuin saksalainen auto saksassa.
    Taisi olla kuitenkin kokonaissijalla 8. (tjms) ja kärjessä luotettavuustilastossa oli japanilaiset automerkit, olisiko toyota ollut jopa ykkösenä (?).
    Vastaavanlaiset sijoitukset taisi olla muuallakin missä listauksia tehty.
    SInänsä käytetyn auton hinnat ei paljon kiinnosta kun en aja kuin uudella ;-)
     
  22. heyrst

    Rekisteröitynyt:
    31.12.2001
    Viestejä:
    5 606
    Jos jotain kesäautoa tarvis katsella niin kyllä se olis Toyota, Nissan tai Hundai. Vanhana ovat ikiliikkujan mainees jos vaan pellit on tallel. Golf vois olla myös listalla poikkeuksena vaikkakin tahtoo olla nuorison loppuun polkemia jos vähänkään vanhempi eli siitä todella vaikea löytää hyväkuntoista. Noista Hundai taitaa vähiten kiinnostaa nuorisoa tai ketään ja siksi kai hyviä vähän ajettuja vanhoi yksilöitä löytyy helpommin todella halvalla.

    Seurannut tossa noita edullisien autojen hintoja niin hitto et ovat tosiana järjettömis hinnois. Ja varsinkin pienet autot. Jotain helvetin isoja myllyi irtoaa samalla hintaan kuin pikku kippoa. Kertoo kai siitä että nyt on pienet autot kovaa huutoa tällä hetkellä ja pula niistä.
     
  23. Mariini

    Rekisteröitynyt:
    19.10.2007
    Viestejä:
    1 435
    Ammattiliikenteessä T:n laatu ei ainakaan vakuuta itseäni jos moinen olisi edullisempien työvälineiden kategoriassa ehdokkaana (jota T ei sinällään edusta myöskään enää) kakkoskopan Avensiksia on ollut paikkakunnalla jo viisi ja kaikissa samaa kansivikaa, ei väliä onko 2.0d4d tai kaks desiä isompi pannu, polakkien moottoritehdas ei ilmeisesti ole ihan idän standardien mukainen. Bensakoneet tuntuis toimivan, edelleen. Moottorit ei ole muuttuneet kolmoskorissa(kaan) joten ens vuonna alkaa kuulumaan jos kansia alkaa menemään, todennäköisesti.

    T:n takuukäsittely on silti suhteellisen myötämielistä, tietävät itsekin tämän systeemin dieseleissään ja pyrkivät pitämään asiakkaat tyytyväisinä, tosin reilu 3vkoa pukilla osia odotellessa ei oikein taksille ole sopivaa, kun korjausaikatulun pitäisi olla "kaks tuntia sitten valmista" kun auto tulee huoltoon.

    Ps. Hyundai on noussut kategoriassaan aika varteenotettavaksi, uutena tai käytettynä, viitaten ylempiin keskustelijoihin.
     
  24. JiiPee77

    Rekisteröitynyt:
    06.03.2007
    Viestejä:
    855
    Ihan näin vaan asista juuri mitään tietämättömänä heitän pienen ajatuksen aiheen.

    Jenkkien autoteollisuus oli ja on kriisissä. Toyota nousi maailman suurimmaksi autonvalmistajaksi ja oli sekä on erittäin merkittävä valmistaja myös USA:ssa. Jostain kumman syystä pikkuviat, joista ennen ei ole missään uutisoitu laajasti uutisoidaankin Toyotan kohdalla erittäin tarkasti. Toki asioita ryyditetään esittämällä lukuisia vioista johtuvia kuolonkolareita ja näin soppa on valmis. Omaan korvaan tuo kuulostaa kyllä enemmänkin politikoinnilta kuin miltään muulta. Esimerkiksi tuo maton aiheuttama kaasupolkimen "hirttäminen" on kyllä kenties yksi historian naurettavimmista "vioista".

    Ja jos nyt ihan asiaakin tähän pitää laittaa, niin kokemusta on useistakin Toyotista, eikä yhdessäkään ole kyllä toimivuuden kannalta mitään valittamista. Toki voisin sen verran valittaa, että takuuajan jälkeen viimeisimmästä rikkoutui ohjausboksi, mutta tämän aiheuttamat kustannukset minulle rajoittuivat yhden tunnin työn maksamiseen. Erittäin hienosti tuli maahantuoja mielestäni vastaan, mitä tuskin olisi yhdenkään eurooppalaisen merkin kohdalla tapahtunut.
     
  25. ^JJ

    Rekisteröitynyt:
    04.02.2005
    Viestejä:
    1 241
    ^ Juurikin näin, jenkkien piti saada pönkitettyä omaa autoteollisuuttaan jottei jokainen niistä romuja valmistavista lafkoista olisi mennyt nurin/siirtynyt eurooppalaisten yms omistukseen...
    Ja tokihan jos ja kun jotain vikoja ilmaantuu, koskettavat ne laajempaa asiakaskuntaa johtuen juuri kyseisen valmistajan autojen suosiosta ja myyntimääristä.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti