Toyota Celica vm. >2000

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja Kaiser Wilhelm, 09.10.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Kaiser Wilhelm

    Rekisteröitynyt:
    31.03.2009
    Viestejä:
    10
    On tässä alkanut tuollainen otsikossa mainitun kaltainen Celica hieman himottaa, on mielestäni parhaan näköinen Toyota ikinä. Ennen kuin sellaista kuitenkaan alan etsiä, ja mahdollisesti käsiäni paskaan työntää, olisi mukava kuulla, jos jollakulla on ajo- tai peräti omistuskokemuksia esittää. Ainakin vikatilastoissa tuo vissiin on ihan hyvin sijoittunut. Mahtaako tuo kone olla sama kuin Avensiksessa perusratkaisuiltaan vaikka tehoa onkin enemmän? Avensiksen 1,8-litraisissahan vissiin oli hillitöntä öljynkulutusta tms. ongelmia tuossa vuosituhannen vaihteen tienoilla.
     
  2. Huru-Ukkonen

    Rekisteröitynyt:
    15.05.2003
    Viestejä:
    91
    Samaa paskaa eri paketissa. Ota ahdettuna ;)
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. Eilinen

    Rekisteröitynyt:
    31.12.2008
    Viestejä:
    71
    Velipojalla tuollainen on ja on tykännyt. Itse voin sanoa, että ajettavuus on omasta mielestäni hyvä, vähän kuin ajaisi mikroauto, eli ketterä on. Kulutus on ihan ok luokkaa, varsinkin verrattuna omaani :D Ei ole kuulemma ollut murhetta tuon auton kanssa. Perusvarma tojjota taitaa siis olla.

    Kiihtyy ihan kivasti myös ja jaksaa vääntää yllättävän alhaalta. Kone siis se 142hummanen 1.8. Miinusta tulee kyllä sitten siitä, että perkele kuullostaa ihan mopoautolta. En ole mikään tuning fani, mutta kyllä on sitten mopoääni autoon saatu.

    Enpä ossaa enempää kirjottaa, mutta jos näistä nyt jotain sait irti.
     
  5. meht

    Rekisteröitynyt:
    09.09.2000
    Viestejä:
    405
    Aika heikko moottorivalikoima noissa ainakin on. Tietysti riippuu ihan käyttötarkoituksestakin, mutta kyllä tuo 143hv 1.8 on aika outo kone tuollaiseen "sporttiseen" autoon. Tehokkaampia malleja ei taida kauheasti Suomesta löytyä, nettiautossa näyttäisi olevan vain yksi T-sport myynnissä.
     
  6. Kaiser Wilhelm

    Rekisteröitynyt:
    31.03.2009
    Viestejä:
    10
    Kiitoksia kommenteista. Tiedän toki, että se on sisimmältään vain tojota, mutta tosiaan lähinnä ulkonäön vuoksi olisin sitä ottamassa, toistaiseksi kun ei esim. tilantarvetta suuremmin ole. Jonkinasteista "pony car"-aatetta tuo ehkä edustaa tänä päivänä, eli kyrväkäs ulkonäkö yhdistettynä melko mitäänsanomattomaan tekniikkaan.
     
  7. Petoz

    Rekisteröitynyt:
    02.04.2008
    Viestejä:
    1 680
    Nätti autohan tuo on ei siinä mitään :) Kovasti vaan provosoivat teinejä nämä urheilullisen näköset autot ja sitten ne ovat valoissa vierellä huutamassa viivoja. Jos sua ei ala harmittaa et jäät lähes aina jalkoihin niin siitä vaan ostamaan toyota alle.
     
  8. [email protected]

    Rekisteröitynyt:
    07.03.2006
    Viestejä:
    443
    Eikös tollanen ole etuveto? kyllä urheiluauton pitää olla takaveto tai 4 veto.
     
  9. hkultala

    Rekisteröitynyt:
    18.06.2001
    Viestejä:
    8 284
    Celicaa saa kahdella täysin eri 1.8-litraisella koneella.

    Se halvempi, alle 150-polleinen on sama kuin carinassakin.

    Kallimpi, n. 190-polleinen on sama kuin corolla t-sportissa. Se on täysin eri moottori kuin nuo "normaalimoottorit".
     
  10. Tekniikkahirmu

    Rekisteröitynyt:
    01.03.2002
    Viestejä:
    269
    Yhdessäkään Carinassa(Anjoviksessa taitaa olla) ei ole ollut tehtaalta lähtiessä 1ZZ-FE moottoria(joka on siis tuon perus Celican moottori). Kireämmässä versiossa oli sitten 2ZZ-GE. Eivätkä ne täysin erilainen se moottori ole. Kansi on erilainen, kiertokanget ovat erilaiset ja venttiilikoneistokin on erilainen mm. Mutta on niissä paljon samaakin.
     
  11. hkultala

    Rekisteröitynyt:
    18.06.2001
    Viestejä:
    8 284
    Hupsista, tarkoitin Avensista kun sanoin Carina ;)

    Turhia tuollaiset nimenvaihdokset ;)
     
  12. PowerAndSpeed

    Rekisteröitynyt:
    05.06.2009
    Viestejä:
    25
    [​IMG]

    aika söpöläinen se on :smoke:
     
  13. Taski

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2006
    Viestejä:
    2 289
    Sinulla on huono maku jos pidät tuota hienona (Oma mielipiteeni on ainoa oikea). Kyrväkäs se ainakaan ei ole, juuri niin perinteinen parturikampaajan auto kun vain mahdollista. Hyvä valinta silti saattaa olla eikä kuitenkaan autoista rumimpia, tekniikka nyt on sellaista että koneeseen voi heittää vettä ja kiviä, ja ajaa autolla silti vielä seuraavat 200tkm.
     
  14. -+Iceman+-

    Rekisteröitynyt:
    06.10.2006
    Viestejä:
    203
    on sitten aika yläkiree tuo t-sportin kone, saa kepittää. Alakierroksilla ihan peruskone. Ulkonäkö asioista on varmasti turha kiistellä..
     
  15. Jona

    Rekisteröitynyt:
    12.06.2000
    Viestejä:
    777
    Lievästi sanottuna yläkiree, alta 6200 rpm ei kulje mitenkään erikoisesti. Tuollaisen omistin joskus Corollan korissa, olihan se hauskaa aikansa :)
     
  16. Zoppa

    Rekisteröitynyt:
    05.04.2004
    Viestejä:
    229
    Toyota Celica | MinunAuto.com
    Tuossa on oma kärryni joka myytiin juuri 9.10.2009.. 3 vuotta kyseisellä autolla ajoin.. Tykkäsin muuten kovasti mutta kyllähän siinä olisi teitty saanu vähän enemmän tehoja olla.. Että jos tehojen puute ei haittaa, niin hankintaan vaan =).. Nyt alle on tulossa vm2006 vw R32 ;)..
     
  17. jyrki

    Rekisteröitynyt:
    14.12.1999
    Viestejä:
    820
    Nätti celica. Taisin nähdä tuon myynnissäkin.
    Harmi että tuota uusikorista saa vain etuvetoisena ja <200hp koneella. Käyhän sillä kaupassa mutta mitään kiksejä ei kiihdyttelystä irtoa

    Mulla oli vuoden verran tälläinen http://jyka.sytes.net/jyka/joo/08112008(004).jpg ja onhan se neliveto varsinkin talvella luxusta :)
     
  18. PingBall

    Rekisteröitynyt:
    22.07.2006
    Viestejä:
    196
    Itsekkin olen tuollaista kuolaillut. Omasta mielestä hieno auto eikä ole mikään kovin erikoinen kuitenkaan että käyttö sun muut kustannukset nousisivat älyttömiksi.

    Kyllä mun mielestä noi tehot riittää ihan hyvin. Tällä hetkellä alla vm88 mazda 626 Gt jossa 148 hv. Ei ole raketti ei, mutta ikinä ei ole vielä liikenteessä tullut tilannetta jossa olisi tehot loppunut. Siis jos puhutaan ihan normaalista ajosta. Ei mun tarviikkaan poltella kumia tai ajella tuolla 200.
     
  19. Jusa101

    Rekisteröitynyt:
    21.10.2005
    Viestejä:
    1 319
    Juu, niinhän ne kaikki sanoo ennen kuin ovat ajaneet vähän tehokkaampia ja vääntävämpiä autoja. ;) Tuollainen 2.0 626 vie aivan helvetisti bensaa ja ei ole mikään vääntökone (ellei sitten ole 2,2 turpo). Kaveri aikoinaan tuommoisella perus 2,2L 86kw vehkeellä ajeli ja kyllä sitä bensaa meni ihan kiitettävästi. Tuskinpa tuo sinun 2.0 on sen pihimpi, kun on pollejakin 35 enemmän.

    Huvittavaa että kaikki jaksaa huudella siitä miten "ei ole tilannetta että tehot olisi loppunut". Sehän on aivan selvää että ne tehokkaammat autot ostetaan täysin tunteella eikä järjellä. Vähempikin teho riittäisi mutta onhan sitä reserviä hyvä olla kunnolla jos tilanne sitä vaatii. :) Totuushan on se että 99% ajosta on sitä että pienempikin määrä riittää.
     
  20. Zoppa

    Rekisteröitynyt:
    05.04.2004
    Viestejä:
    229
    Joo, kyllä tuo celica "hieman" mopolta vaikuttaa kun on nyt kuukauden ajellut tuolla R32:lla ;).. Mutta oli celicassakin hyvät puolensa (kulutus ja ulkonäkö)..
     
    Viimeksi muokattu: 18.01.2010
  21. peLoGo?

    Rekisteröitynyt:
    17.09.2009
    Viestejä:
    1 442
    Jep, jos tuota saisi ahdettuna ja kardaanilla varustettuna olisi paljon kiinnostavampi kapistus :)

    Itse ainakin jos itselle Celicaa katselisin päätysin juurikin vanhempaan malliin jota saa 2.0 Turbona ja nelivetona. Tuo kuvassa oleva 205 koppa on hieno, mutta itse pidän vielä enemmän st185 kopan keulasta, varsinkin Sainzista: http://kuvablogi.com/nayta/prev/img416255.jpg :)
     
  22. Jezetus

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2006
    Viestejä:
    1 746
    Juu jos celicaa niin GT-Four ehdottomasti. Vähän on vanhempi vaan, mutta neliveto ja turbo löytyy!
     
  23. zet

    Rekisteröitynyt:
    26.03.2002
    Viestejä:
    3 964
    Noita voi olla vaikea löytää kunnossa olevia, ruoste on syönyt jo suurimman osan tuon kopan Toitsuista! :p
     
  24. peLoGo?

    Rekisteröitynyt:
    17.09.2009
    Viestejä:
    1 442
    Eipä oikeestaan, meilläkin on pihassa yks 182 -91 vuosimallin suomiauto, ihan kovakorinen se on, enemmän ruosteongelmaa on siinä koppaa vanhemmassa ekassa läppälamppu Celicassa, siinä kulmikkaammassa st16x koppasessa..
     
  25. olkikuukkeli

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2009
    Viestejä:
    1 170
    Joskus ajelin päivän tuolla laiskempikoneisella versiolla ja vaikkei kiihtyvyydeltään mikään raketti ollutkaan, niin mutkateillä kuitenkin varsin hauska vehjas. Hyvä alusta.
     
  26. Espoorican

    Rekisteröitynyt:
    17.05.2000
    Viestejä:
    1 222
    Älkää nyt missään nimessä vanhempia Celicoita hankitko.
    Loppuun poljettuja vikalaitoksia suurin osa.

    Esimerkiksi GT-Fouriin ei kannata koskea jos vähänkin käyttöautoa haluaa.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti