Tori.fi keskustelua

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja yannara, 27.01.2015.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. demas

Rekisteröitynyt:
    01.02.2013
    Jos jotain opetusta tarinastani haluat niin ehkä sanoisin parikin juttua, jos olet oikeasti kiinnostunut jostain niin:
    1) tee asialle jotain, älä pelkästään epämääräisiä kyselyjä
    2) älä oleta että tuote varataan sinulle jos "olet siitä kiinnostunut"

Sain tavaran myytyä eli ainakin tässä tapauksessa osasin mielestäni tehdä kauppaa. Jos myyn käytettyä tavaraa niin myyn sille joka lyö ensimmäisenä rahat käteen/hakee tavaran. Tästä olen toki joustanut jos lupaan jollekin jonkun jutun myydä. Kuten edellä tullut esille niin monenlaista hiihtäjää on nettimarkkinoilla,jos varaat tuotteita kovin epämääräisille kyselijöille niin myynti vaikeutuu...tämä on tullut huomattua monesti (ehkä joku 15% omalla muutaman kymmenen tuotteen myynnillä).
    Mitä tarkoittaa "aloittaa kaupankäynnin"? Onko tuote varattu sille esimerkiksi viikon ajaksi joka on kiinnostunut ja kysyy lisäkuvia? Vai miten homma mielestäsi menee? Kuten sanottua niin jos lupaan jollekin jotain niin tottakai pidän lupaukseni,mutta tässä en ollut luvannut mitään vaan kyseessä oli vain yksi joka kyseli lisää tuotteesta ja sitten olettaa että varaan tuotteen hänelle. Mitään muuta ei sanonut kuin että "voisi kiinnostaa" (tarkkaa sanamuotoa en enää muista,mutta sanamuodosta en ymmärtänyt että kaupat olisivat jotenkin selvät) ja halusi lisäkuvia.

Viimeksi muokattu: 06.02.2017
  2. Grez

Rekisteröitynyt:
    30.04.2001
    No periaatteessa jos sovitaan että tuo ostajalle tavaran "kun ehtii" niin silloin on kaupoista sovittu. Toki tiedostan että sekä myyjä että ostaja voivat tehdä oharit. Tuossahan nyt ostaja ei edes moisesta suuttunut, tietää varmasti että torissa on jos jonkinlaista vipeltäjää.

3. juhat1000

Rekisteröitynyt:
    16.08.2014
    Riippuu tietysti ostajaehdokkaan viestin asusta. Jos kirjoitus on tyyliin "sopisko sulle että tulen ensi viikolla katsomaan...tai voisitko tuoda sen tänne ensiksi..." menee saman tein roskikseen. Mutta jos viesti vakuuttaa niin seuraavalle päivälle voisin varata myytävä tuotteen.

4. Välihessu

Rekisteröitynyt:
    28.05.2016
    Tämä toritouhu on nykyäänkin niin tuskaista touhua, että joko antaa/hakee tavaraa ilmaiseksi tai myy/noutaa sanotaan vaikka arvokkaampaa kuin satasen tavara. Aikuiset ihmiset jaksaa käyttää energiaa muutamien eurojen tinkimiseen ja postin kanssa sähläykseen. Kirpputori tai kierrätys on oikea paikka kun pitää päästää monesta tavarasta eroon kerralla.

5. yks-vesa-vaan

Rekisteröitynyt:
    17.05.2015
    Jos en pääse noutamaan tuotetta heti annan aina mahdollisuuden myydä jollekulle toiselle.

Esim: Ilmoitan olevani kiinnostunut myytävästä härpäkeestä. Ilmoitin maksavani 230eur (30% hinnan tiputus). Myyjä sanoi ok ja kysyi millon noudan. Sanoin että viikon päästä la. Koska noutoo aikaa noinkin kauan ja mitä vain voi sattua niin sanoin että jos saat myytyä ennen kun lähden tulemaan niin myy vapaasti. Vastaavasti jos löydän korvaavan tuotteen lähempää niin voin perua kaupat.

Näin toimin itse kumpaakin suuntaan. Parin päivän aikaikkuna kaupoille / noudolle on minusta ok. Muutamasta peruuntuneesta kaupasta / huutelijasta kokemusta mutta tavara, jonka hinta on oikea menee kyllä kaupaksi. Käytetyn tavaran myynnistä/ostamisesta ei kannata ottaa ressiä. Yhden kerran olen käteni iskenyt paskaan mutta riski kuuluu asiaan ja yritän hinnoitella sen tarjoukseen.

Viimeksi muokattu: 07.02.2017
  6. houdin

Rekisteröitynyt:
    03.11.2003
    Kannattaa laittaa ilmotukseen, ei varauksia niin loppuu turhat ajan sopimiset.

7. demas

Rekisteröitynyt:
    01.02.2013
    Tää on mielenkiintoinen osa-alue koska monella tuntuu olevan vahvoja mielipiteitä "et osaa tehdä kauppaa" sun muuta. Itse pyrin toimimaan maalaisjärjellä ja pitämään sanani. Kyllähän mä voin sopia mitä vaan jos on järkevän kuuloinen ostaja, enkä siksi ala latelemaan mitään erikoisehtoja...kyllä voin ottaa järkevän varauksenkin vastaan. Moni ei vain tajua millaisia hiihtäjiä netissä on, jos laitat tavaraa myyntiin niin ihan yleistä on että vastaus aloitetaan "Ostan tuotteen...." ja sitten jotain lisäehtoja/kysymyksiä, ja jos vastaus ei miellytä niin ei laiteta mitään takaisin. Eli se ei tosiaan ole mikään lupaus että ostaa vaan sellainen aloitusheitto. (Yksi kaveri valitteli että on hukannut pankkitunnuksensa että olisiko mitenkään mahdollista lähettää postiennakolla 40€ hintaista tuotetta. Pieni epäilys heräsi enkä halunnut myydä postiennakolla..laitoin pari lisäkuvaa mailiin,sovittiin että kunhan saa pankkitunnukset seuraavalla viikolla niin myyn tuotteen hänelle,tämän jälkeen kaveri ei vastaa enää mitään. Ei tekstiviesteihin eikä mailiin. Olisiko tullut kaupat postiennakolla? Epäilen todella vahvasti että pakettia ei olisi noudettu ikinä)

Jos minulle tulee pari viestiä:
    Vastaaja 1: "Ostan tuotteen, saanko lisäkuvia?" - laitat lisäkuvia heti kun ehdit ("Tässä pari kuvaa, millon kaupat voitaisiin tehdä?"), ostajasta ei enää kuulu mitään.. viikon päästä laittaa viestiä että "voisin tulla huomenna hakemaan?"
    Vastaaja 2: "Ostan tuotteen jos myyt 60% hinnalla?" - vastaat että on tullut kyselyjä mutta ehkä 90% voit myydä..ostaja ehdottaa 75% eikä vastaa enää mitään sun vastaheittoon
    Vastaaja 3: Soittaa ja sanoo "Ostan tuotteen ja voin tulla illalla hakemaan?" - pitäisikö hänelle sanoa että kaupanteko on nyt parin kanssa kesken että en myy?

Kaupat tekee Vastaaja 3.

Tietenkin jos sanon Vastaaja 1:lle että "Ok,kaupat tehty,myyn tuotteen sinulle" niin en ala sitä enää muille myymään vaan kärsin mahdolliset oharit itse (ja tätä on siis sattunut vaikken mikään erityisen meritoitunut myyjä olekaan). Osa porukasta ei vaan tajua että jos kyselee lisätietoja kiinnostuneena niin juttu ei ole varattu. Miksi ihmeessä olisi?

Joo,tän viestin kanssa samaa mieltä.

8. TeknoR

Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Hah, tästä tuli mieleen eräs ostaja joka monesti yritti n. 15min - 1h varoajalla ("oon matkalla jo") tulla ostamaan multa auton lokasuojapeltiä. Kertaakaan ei kaupat onnistunu koska pari kertaa en ollut kotosalla, vaan n. 30km päässä Lahdesta, tietysti oma auto palasina ja itse auton alla ropaamassa, ja sitten kun olin kotosalla Lahdessa, niin myytävä osa taas ei ollut siellä, vaan landella varastossa. (Aattelin jo ettei se ollut enää kiinnostunut, ehkä huvikseen säilyttele autonosia yksiössäni) Tälle jantterille ei käynyt mitenkään tuo pieni poikkeama reitiltä Helsinki - Jyväskylä (?) reitiltä, koska muksut on kyydissä :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:.

Se loksu sitten meni myöhemmin jollekin Helsinkiläiselle, jonka Lahtelainen kaveri sopi noudon mun kanssa. Kauppatilanne kesti n 5min ja jokainen osapuoli oli tyytyväinen.

Useimmiten kun tulee noita ihmeellisiä ostajia vastaan, niin laitan varaosan myyntiin useampaan sivustoon ja tiputan hintaa jolloin se menee nopeammin jollekin toiselle, niin ei tarvitse enää päätä vaivata.

9. 808s

Rekisteröitynyt:
    10.09.2003
    https://www.tori.fi/kanta-hame/Puu_liimaa__vahan__33946519.htm?ca=17&w=1

Puu liimaa (vähän)
    "Juuh elikkäs tästä lähtis poistoon vähä puu liimaa vähä tosiaa ku jäi ihtelle yli määräseks paketti toin sytkärin kokone et riittää esim hyvin puun liimaamiseen ja ite suosittelen vaikka kakkos nelos lankkua jaa nii ja kuvan sytytin ei kuulu hintaan vaihtoa saa ehottaa kaikkee vessa paperista pusku raktoriin saa soittaa rohkeesti ja ujostikkii heh ai nii ja paketti noin 30 milli litraa ehkä voin toimittaa kanta hämmeesee ja muille hitaille alueille heh"

Meilläpäin ei ilmeisesti pilkkuja ja muita välimerkkejä käytetä.

10. MightyDuck

Rekisteröitynyt:
    18.09.2016
    .

Viimeksi muokattu: 02.05.2021
  11. Skikuda

Rekisteröitynyt:
    26.01.2008
    Mikäs tässä on ongelma? Ei itsellä ole ainakaan koskaan takuuvaihdoissa kyselty henkkareita joten nimi kuitissa lienee merkityksetön.

Viimeksi muokattu: 10.02.2017
  12. MightyDuck

Rekisteröitynyt:
    18.09.2016
    .

Viimeksi muokattu: 02.05.2021
  13. yannara

Rekisteröitynyt:
    28.04.2003
    Tuli tuossa kaverin kanssa juteltua ko. aiheesta, ja nousi esille, että mitenkäs teillä toi varautuneisuus, päästättekö ostajan kuinka helposti kotiin? Mulla on sellainen tapa että jos puhelimessa ei osaa puhua selvästi tai vaikuttaa ulkomaalaiselta (kuten minä, heh), niin en päästä kotiin vaan sovitaan treffit lähemmälle ostarille.

14. TeknoR

Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    No itselläni on helppoa kun asun rivitalossa, niin sovin treffit tuohon pihalle johtavaan osoitteeseen, en sen tarkemmin. menen sitten vastaan kun joku saapuu paikalle. Miksei sama toimisi kerrostalon pihassakin... OKT taas vähän eri juttu. Joskus epäilyttää antaa venäläisille, virolaisille, manneille tai muille hoonosoomeille tarkkoja osoitteita... varsinkin jos on jotain arvokasta myynnissä. Ettei käy niin että haluttu tavara poistuu omin luvin. Tai mukaan lähtee myöhemmin muutakin kaupanpäällisinä (esim trailerit, renkaat/vanteet, työkalut ja sellaiset).

Viimeksi muokattu: 22.02.2017
  15. Trema

Rekisteröitynyt:
    05.06.2012
    Olen sopinut parkkipaikalle tapaamisen, osittain koska rappu on aika hyvin piilossa. Pizzakuskitkaan ei löydä perille... Erään hoonosoomiostajan kanssa sovin ostarille tapaamisen, lähinnä koska en jaksanut vääntää rautalangasta reittiohjeita.

16. DroiAn

Rekisteröitynyt:
    04.12.2010
    Asun kerrostalossa. Navit neuvoo kämpän osotteen perusteella parkkipaikalle joka on jopa parin minuutin kävelymatkan päässä kämpästä. Kyllästyin neuvomaan ostajille reittiä puhelimessa joten nykyään annan vaan osotteen jolla navit (ainakin Maps, Here,Tomtom) neuvoo suoraan tähän talon kohdalle ja menen aina ulos vastaan sovittuna aikana. Jos joku pikku tavara kyseessä niin nappaan toki sen mukaan. Porukoilla kun asuin niin toki pihassa tehtiin aina kauppaa, vaan aika vähän tuli kaupiteltua tavaraa niin ei monelle tullut osotetta jaettua.

Mutta joskus kun joku jotenkin sattui mun ulko-ovelle asti löymään, tai jos ostaja seuraili perässä asunnolle katsomaan myytävää tuotetta niin ulko-ovelle tai eteiseen asti olen päästänyt.

Autokaupoilla onkin sitten kätevää sanoa talon osoite niin navit neuvoo parkkikselle :D Sillonkin toki menen vastaan auton luokse kyttäämään. Kauppapaperit toki tehdään sisätiloissa.

Viimeksi muokattu: 22.02.2017
  17. kupoli

Rekisteröitynyt:
    13.07.2010
    itse yleensä vien kerrostalon ulko-ovelle jos on pienempi tavara. Isommat rojut myynyt aina asunnosta/varastosta.

18. jupee

Rekisteröitynyt:
    20.11.2003
    Kaikenlaisia yhteydenottoja tulee torin kautta:

"any additional information about the ad or the ad say it all?
    Viestin lähettäjän sähköpostiosoite: julieapril1001@gmail.com"

19. Vntti

Rekisteröitynyt:
    07.07.2016
    Miten toimia?

Minä nuorena, tyhmänä ja liian naiivina menin ostamaan Tori.fi - kaupustelijalta Gtx 1080 - näytönohjaimen. Arvelutti etukäteen maksaminen koska torissahan nyt ei tosiaan mitää palautesysteemiä ole, joten ehdotin josko maksaisin vaikka 200e euroa ennakkoon ja loput postiennakolla. Tämä kävi myyjälle. Mainittakoon, että luotin myyjään kuvien perusteella (timestamp tuotteesta).

Homma ok; jäin odottamaan että myyjä toimittaisi seurantakoodin paketille. Ei kuulunut mitään. Laitoin sähköpostia, olen soitellut monta kertaa pitkin viikkoa sekä laittanut tekstiviestejä. Ei vastausta. Puhelin hälyttää, mutta ei vastaa. Kauppojen teosta kulunut aikaa tosiaan nyt yksi viikko, mutta myyjä ei vastaa mihinkään yhteydenottoihin. Palaan viestin alussa esittämääni kysymykseen, miten toimia? Milloin rikosilmoitus? Rahojani en varmasti tule takaisin saamaan, mutta jos tämä perkele saadaan kiinni niin sekin on jo hyvä.

20. Rizz++

Rekisteröitynyt:
    05.12.2009
    Pistä vielä viimeinen tekstiviesti, että 1 päivä aikaa vastailla tai rikosilmoitus? Sitten vaan pollareille tilinumero ja nimi esiin.

21. jupee

Rekisteröitynyt:
    20.11.2003
    Oletko googletellut puhelinnumeroa, nimeä tai tilinumeroa?

22. Vntti

Rekisteröitynyt:
    07.07.2016
    Jep, nyt tämän jälkeen kun tavaraa ei alkanut kuulumaan. Eipä löydy mitään. Itseä saa syyttää kun en etukäteen selvitellyt.

23. vanhailves

Rekisteröitynyt:
    01.04.2012
    Ehdottomasti rikosilmoitus poliisille. Rahojasi et takaisin saa, mutta ehkä konnan tuomio kasvaa muutamalla päivällä. :-)

24. juhat1000

Rekisteröitynyt:
    16.08.2014
    ...ehdollisena...:)

25. demas

Rekisteröitynyt:
    01.02.2013
    Juuri näin.

Eipä siinä jos on mennyt rahojaan jollekin haaskaamaan niin kyllä ne rahat saa unohtaa. Aina kannattaisi selvittää kaverin oikea nimi ja osoite..voi käydä paikan päällä neuvottelemassa jos ei tavaroita kuulu.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen