Tori.fi keskustelua

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja yannara, 27.01.2015.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. TeknoR

Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Kysyin tori.fi kautta yheltä erään osan maalipinnan kuntoa.

Sain vastauksen "en osaa äkkiseltään sanoa mutta hinta/laatu -suhde on hyvä"

:facepalm:

Joo, onhan se toki omin silmin nähtävä, mutta kai nyt JOTAIN edes osaa sanoa, huoh. Puhutaan kuitenkin auton osasta jossa joko on lommoja/naarmuja tai ei ole lommoja/naarmuja, ja on ruostetta tai ei ole ruostetta.

Viimeksi muokattu: 09.08.2016
  2. Zeni

Rekisteröitynyt:
    27.02.2004
    10-20 kertaa tullut toria käytettyä. Ilmeisesti siitä on kovaa vauhtia kehkeytymässä nykyajan keltainen pörssi, jota osa porukasta seuraa 24/7 ja asettaa vahteja onnenonkimisen toivossa. Numeron pistin aluksi myynti-ilmoituksiin, mutta parin ensimmäisen jälkeen olen jättänyt pois. Ei vaan jaksa niitä tinkijöitä ja "vaihda kuutioon halkoja/lasikuituveneeseen/moottorisahan kahvaan" tyyppeihin tuhlata aikaa kun hinta on muutenkin aina "kanna pois" tyylinen. Sen jälkeen homma on toiminut sekä myynnin, että ostamisen suhteen.

Tosin itse hinnoittelen täysin ylimääräisenä olevat myytävät tavarat markkinahinta -50% mukaan, joten ensimmäinen ilmoittautunut ne myös ostaa&hakee. Tekeehän siinä "tappiota" mutta ei kulu aikaa turhaan jaaritteluun. Ja jos joku skippaa ilmoituksen numeronpuutteen takia, niin ei minun tappioni ole :) Sähköposteihin on mukavampi vastailla virallisten postien ohessa kuin puhua puhelimessa ja kuunnella kuinka satasen tavarasta 20€ on liikaa, tietäen että 10 muuta ostaisi sen välittömästi.
    Viestistä myös huomaa hyvin nopeasti kannattaa vastata puhelinnumeron kera takaisin ja noille turhille voi jättää kokonaan vastaamatta (torihan ei käsittääkseni kerro sähköpostiosoitetta viestinlähettäjälle).

3. pmatil2

Rekisteröitynyt:
    02.07.2008
    Ihme hiihtäjiä tuolla on juu. Kyselin taannoin että josko myyjä postittaisi tietynlaisen vanhemman ilmankostuttimen kun halusin juuri sellaisen. Hintaa oli kai 30 eur tms. eli ei mitään. No vastaus oli tyyliin "saatanan huijari, jätät kuitenkin sen maksamatta ja väität että hajosi postissa, tässä lasku km-kustannukset postiin ja kulut yms." Hehheh että silleen. Olisin maksanut kyllä ja vielä ennakkoon mutta jos asenne on tuo niin varmaan jättää itse postittamatta :D Km-kustannuksia postiin ei kyllä kukaan ole aiemmin laskenut mukaan.

4. Ad_Astra

Rekisteröitynyt:
    10.11.2002
    Ei liity tori.fi:hin mutta uhmasin kaikkia todennäköisyyksiä kun löysin haluamani/etsimäni jutskan edulliseen hintaan Italiasta. Edullinen siis niin että kuluineen hinta oli reilusti alle puolet kuin vastaavista ebayssa toteutuneet myyntihinnat. Laitoin rahan tilisiirrolla menemään ja viisi päivää myöhemmin noudin postista paketin. Oli tosi asiallinen heppu ja hyvä viestintä whatsupin kautta.

Joskus näinkin päin. Toisaalta, en ole vielä kertaakaan tullut huijatuksi vaikka on tullut ostettua ja myytyä kaikenlaista vuosien aikana netissä kaikenlaisilla tavoilla.

5. Zeni

Rekisteröitynyt:
    27.02.2004
    Olen muuten tasan kerran ostanut Torin kautta postilla tuotteen. Ihme kyllä tuli perille, mutta aina olen suosinut noutoa. Torihan on melko täynnä huijareita ja ainakaan elektroniikkaa en lähtisi sieltä noutamatta ostamaan :D Muutenkaan ymmärrä miten porukka voi yhä edelleen mennä noihin 1500€ Macbook 500eurolla/käyttämätön iPhone puoleen hintaan "koska kiire" kusetuksiin.

6. Mikko Laine

Rekisteröitynyt:
    28.06.2001
    Mikä juttu tämä huonekalun tarina oikein on?

Sisko myi osittain rikkinäisiä bonanza-tuoleja ja pyöreää ruokapöytää ja ostaja kuulemma kyseli kaikenlaista niiden historiasta. Oli haltioissaan kuunnellut, missä kaikissa autotalleissa ja ullakoilla tuoleja oli jemmattu ja miten ne olivat olleet minulla käytössä opiskelijakämpässäni. Hienointa kuulemma oli, että tuolit olivat isovanhemmiltani ja olleet siis suvussa koko käyttöikänsä. Mistä kukakin nyt saa kiksinsä...

7. Suffeli

Rekisteröitynyt:
    11.12.2000
    "Tsaarin äpäräpojan pojan käytössä ollut salahuvilassa suomessa.." tuliskohan lisähintaa?

8. nokita Banned

Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Tarina oli niinkin syvällinen että satuin Pelastusarmeijan -50% päiville ja huomasin kaksi Artekin jakkaraa ja tuolin, joiden yhteishinta oli 19,50 euroa alennuksen mukaan. Ostin pois ja myin jakkarat kahdessa tunnissa 20 ja 40 euron hintaan sekä tuolin 40 eurolla vuorokauden sisällä. Tuoli ja toinen jakkara olivat kuluneita, lakka hilseillyt ja saaneet selvästi kosteutta, mutta kuitenkin ehjiä. Mielestäni ihan ok kävellä 50 metriä tavaroiden kanssa ja ottaa pari huonoa valokuvaa ja saada siitä 80,50 euroa vaivanpalkkaa... :cool:

Ostaja oli joku vässykkä-hipsteri ja vastasin kohteliaasti. Vaikka teki kylläkin mieli keksiä joku kertomus siitä kuinka tuoli on peräisin edesmenneeltä isotädiltä, joka oli kuollut istuessaan tuolilla ja muumioitunut ruumis löydettiin vasta puolen vuoden päästä kun rahanahneet perilliset tulivat kerjäämään mummolta rahaa huumeisiin. :D

Kyllähän minuakin kiinnostaa vähän erikoisemman, harvinaisemman ja vanhemman tavaran kohdalla, että mistä ihmeestä se on peräisin, mutta ei nyt tulisi mieleen ihan kaiken roinan perään kysellä sen historiaa. Lähinnä nyt kiinnostaa uudemman tavaran osalla se ettei sitä ole ainakaan ihan hiljattain varastettu. Kaippa se hipsteri-vässykkä luuli ostaneensa jotain hienoa ja vanhaa antiikkia.

Viimeksi muokattu: 10.08.2016
  9. rjussi

Rekisteröitynyt:
    27.02.2001
    Mulle soitti iPhone 4s:stä naispuolinen Bollström, joka halusi tietää onko varastettu? Kysyin et eikö sulle kelpaa kuin varastettu?. Ei tullut kauppoja. :psmoke:

10. juhat1000

Rekisteröitynyt:
    16.08.2014
    Ite olen torissa myynyt puhelimia ja muuta elektroniikkaa. Ihan hyvin ovat menneet kaupaksi. Tinkkaajien ja kyselijöiden kirjoitustavasta päätellen ovat joko (jo ala-)koulunsa keskeyttäneet tai meidän arabialaiset "koneinsinöörit".

11. DroiAn

Rekisteröitynyt:
    04.12.2010
    Hyvät kaupat tuli taas tehtyä Torin kautta. Ostaja ei edes tinkinyt vaikka mulla oli pyyntihinta hieman korkeahko kun ei ollut kuitenkaan "pakkomyynnissä" (kyseessä XOne peli).

Yhteydenpito asiallista sähköpostin välityksellä ja tuote vieläpä noudettu ovelta asti just tasan sovittuun aikaan, ei tarvinnut odotella.

12. Diffe

Rekisteröitynyt:
    18.05.2003
    Muuton yhteydessä olen huonekaluja jne... yleistä romua myynyt Tori.fissä ja ilmoitukseen laittanut, että "Soita niin tehdään kaupat".

Suurimmaksi osaksi kaikki kyselee/tarjoavat sähköpostilla. Sängynkin myynnissä vain 1/7 on soittanut. No sänky meni soittajalle.

Eikö porukka uskalla soittaa ja sanoa, että "Tulen hakemaan romusi!"

13. TeknoR

Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    No yksi syy on se, että soittaminen ei oikeasti ole tarpeellista, vai pystytkö perustelemaan miksi pitäisi soittaa? Etkö osaa itse vastata viesteihin.

14. Diffe

Rekisteröitynyt:
    18.05.2003
    Niin, mutta kun pyydän soittamaan? Ei minulla muuten ole mitään vastaansanottavaa.

15. mien74

Rekisteröitynyt:
    10.06.2016
    Uusille käyttäjille olisi hyvä jollain tavalla saada ne pakolla käydä läpi ilmoituksen teko ohjeet. Esim.puhelinta myydessä ilmoitukseen ja otsikkoon myöskin olisi hyvä kertoa laitteesta enemmän kuin pelkkä yksi lause tyyliin "hyvä kuntoinen puhelin" ja yksi suttuinen kuva laitteesta.

16. mien74

Rekisteröitynyt:
    10.06.2016
    Itelläni on kuulo alentunut, joten mielelläni asioin viestittelyn kautta. Esim.autohuollossa näin miespuolisena kuulostan aika luuserilta, kun en voi(uskalla) soittaa kun kerran on niin paljon kysyttävää mutta se kuuloni takia mielelläni hoitaisin viesteillä niin tulee kysytty ja sovittu asiat varmasti ymmärrettyä ja muistissa. Tietysti jos asia on kiirellinen niin kyllä luuriin tarttutaan.

17. frog

Rekisteröitynyt:
    28.05.2004
    Vähintään yhtä paljon itseä ärsyttää, jos kuva on jostain toisesta kuin siitä myytävästä kohteesta ja alla korkeintaan mainitaan, että "vastaava kuin kuvassa".

18. Azaloom

Rekisteröitynyt:
    20.11.2007
    Olen tässä miettinyt, josko vien tällaisen tapauksen eteenpäin, että onko siihen minkälaisia perusteita? Ostin eräältä vanhemmalta naiselta Torista kesäkuussa 4G-reitittimen. Maksoin noin satasen summan postikuluineen tilille, koska naisesta löytyy runsaasti julkista tietoa netistä (eläköitynyt uskonnonopettaja) ja jopa tv-haastattelu TV7:n sivuilta. Henkilö on erikoisen nimen ja pienen paikkakunnan vuoksi käytännössä lähes varmasti sama. Annoin tarkat ohjeet postituksesta ja koska olin juuri lähdössä lomalle mökille Viron Saarenmaalle, jota reissua varten reitittimen nimenomaan ostin, pyysin laittamaan paketin pakettiautomaattilähetyksenä meitä lähellä olleeseen automaattiin Saarenmaalla. Heti asioituaan postissa laittoi viestin, että lähetys oli maksanut paljon enemmän, kuin olin etukäteen sanonut. No, selvisi heti, että oli laittanut sen väärin kansainvälisenä maksikirjelähetyksenä tämän kyseisen pakettiautomaatin postiosoitteeseen (huomiota herättävän erikoinen osoite, sisältää mm. automaatin ID-tunnuksen jne.). Pakettiin ei ollut laittanut lähettäjän tietoja lainkaan ja minusta vastaanottajastakin vain puhelinnumeron. Olin sanonut, että pakettiautomaattilähetyksessä ei tarvita vastaanottajasta muita tietoja, kuin puhelinnumero. Sitä en tiedä, miksi oli jättänyt omat lähettäjätiedot kokonaan pois.

Otin heti välittömästi minuuttien sisällä hänen postissa käytyään postiin yhteyttä ja sain neuvon, tehdä pakettiselvityksen, minkä välittömästi teinkin, mutta paketin lähtöä ei pystytty yrityksistäni huolimatta estämään. Posti arvioi, ettei näin puutteellisesti merkityn paketin pitäisi missään tapauksessa lähteä Suomesta mihinkään. Mutta, mutta: Palattuani jo lomalta takaisin Suomeen ja ostettuani reissua varten uuden, korvaavan laitteen, sain noin kuukauden päästä lähettämisestä Saarenmaalaisesta kaupasta, jossa pakettiautomaatti sijaitsee, puhelinsoiton ja toisenpään kehnosta englannin kielestä sain sen verran selvää, että ovat ilmeisesti saaneet ja antaneet jonkun paketin eteenpäin (jossa on ilmeisesti ollut numeroni, johon nyt soittivat) paikalliselle pakettiautomaattitoimintaa hoitavalle yhtiölle, nimeltä Omniva. Soittelin seuraavaksi heille. Puhelu meni varmaan jonnekin yhtiön Viron-keskukseen, eikä siellä tietenkään ollut tietoa tällaisesta paketista, mutta sovittiin, että lähetän heille sähköpostitse alkuperäisen lähettäjän nimi- ja osoitetiedot, johon voivat palauttaa paketin, kunhan selvittelevät asiaa. Olisiko ollut noin 6-10 vuorokauden kuluttua tästä sain heiltä vahvistuksen sähköpostitse, että ovat lähettäneet paketin takaisin alkuperäiselle lähettäjälle. On kulunut nyt vähän yli kuukausi tästä sanotusta takaisinlähetyksestä ja kyseltyäni tiiviisti tältä myyjältä, että onko paketti tullut, kun pyytämiäni rahoja ei tilillä näy, niin vastaus on ollut, ettei pakettia ole tullut, mutta samalla sanoo, että kyllä palauttaa rahat heti, kunhan saa paketin. Omvinalle lähettämääni tiedusteluun vastattiin, että lähettivät paketin samalla menetelmällä takaisin kuin se tuli, eli ilmeisesti kansainvälisenä maksikirjeenä.

Mitäs sanotte? Myyjä on yksiselitteisesti mokannut lähetyksen ja minä olen kantanut toistaiseksi vahingon. Mulla on kaikki tekstiviesti- ja sähköpostidokumentaatio tallessa, mistä käy selväksi, että hän myöntää tapahtuneen. Onko tässä aineksia viedä asia poliisille ja jos on, niin millä perustein? En haluaisi jättää asiaa sikseen ja maksaa toisen sössimistä.

Viimeksi muokattu: 29.08.2016
  19. Sotnikka

Rekisteröitynyt:
    11.12.2014
    Mitä hemmettiä, miksi se paketti piti johonkin Saarenmaalle lähettää jos kerran asut Suomessa?

20. ddude

Rekisteröitynyt:
    12.10.2007
    Mä en itse jaksaisi sotkea mitään poliisia tuollaiseen.
    Eiköhän niilläkin ole tärkeämpää hommaa, kyse kuitenkin vain satasesta.

21. TeknoR

Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    ota opikses ja jätä noi kikkailut pois. niinkin yksinkertainen asia kuin smartpost on tuulipukukansalle aika helvetin monimutkainen asia.

22. pog

Rekisteröitynyt:
    12.10.2007
    Myin vanhan pelikoneen uuden tieltä. Kirjoitin ilmoitukseen kahteen eri otteeseen: Kovalevy raksuttaa kovaäänisesti, mutta toimii silti.

Nuori jätkä haki koneen ja seuraavana päivänä tuli tekstiviesti: Koneen kovalevy raksuttaa pirusti. Mitä tehdään.

Vastasin: Minua ei kiinnosta mitä sille teet. Viet varmaan atk-huoltoon jos et jaksa raksutusta kuunnella, etkä itse sitä osaa vaihtaa. Kahteen kertaan ilmoituksessa luki että kovalevy raksuttaa...?

Kaikennäköisiä uusavuttomia latvalahoja vinkujia sitä maailmasta löytyy.

23. Pärre Guudman

Rekisteröitynyt:
    27.01.2014

Sama kuin myin yhdelle rikkaalle 18v pojalle 50 000e auton. (äiti osti)
    Ilmoituksessa ja kaupanteossa sanoin, että vasen xenonvalo ajoittain vilkuttaa.

Seuraavana päivänä kaupan jälkeen poika soittaa, että xenon vilkkuu ja epäsuorasti pyysi hinnan alennusta. Sanoin vain, minusta se on todella ikävää, toivottavasti löydät ratkaisun asiaan. Poika puhisi puhelimessa ja löi luurin korvaan.

24. Bazie

Rekisteröitynyt:
    21.02.2006
    Käyttikö ostaja itsekin juuri tuota raksuttaa sanaa. Kaikki ei välttämättä ymmärä tuon sanan merkitystä kuten olet ajatellut. Esim. lauseessa: Joko alkaa raksuttaa? (Joko alat ymmärtää?) Merkitys on eri.

25. pog

Rekisteröitynyt:
    12.10.2007
    No jos ostaja ei ymmärrä suomen kielen sanastoa, niin sitten hänen olisi kannattanut ennen ostoa googlettaa mitä tuo raksutus tarkoittaa: https://www.google.fi/search?q=kovalevy+raksuttaa

99% ihmisistä kumminkin ymmärtää mitä kovaääninen raksutus voisi olla. Jos joku ei tuollaista tajua, niin on elämässä vielä suurempiakin ongelmia edessä.

Siis kerro nyt miten kovalevy voisi YMMÄRTÄÄ kovaäänisesti?

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen