Töihin Irlantiin

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja sledass, 31.01.2005.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. vipe

Rekisteröitynyt:
    20.07.2000
    Njoo, hauskinta on mun mielestä se että irlantilaiset itsekin ajattelee samalla tavalla. Nauratti aika lailla kun joku meni täysin käteen (usein) niin irlantilaiset itse jupisi että ""Oh this is so Irish, so Irish..."" :D.

Mutta ei pidä ottaa niin vakavasti, pitää ymmärtää se että harvassa maassa (jos missään) kaikki on niin pilkulleen kuin täällä Suomessa, enkä tiedä onko se loppupeleissä hyvä vai paha asia.[signature][/signature]

2. happoradio

Rekisteröitynyt:
    22.01.2003
    Huhhuh, onpas täällä negatiivista porukkaa, taas. Toivottavasti ei sentään irlanti ole syy siihen miksi kaikki murot on niin angstisia. Itsellä vuosi takana tkt-koulua yliopistolla ja ajattelin käydä taas maailmalla piipahtamassa. Pistettiin kaverien kanssa paperit vetämään tuonne miesylivoiman IBM-jutskaan, mutta tämä ketju on kyllä aika kauhistava. Tai sitten on jotain ihme vellihousuja ollut vaan liikkeellä jotka ei osaa laittaa asioitaan järjestykseen ja mennä juttelemaan niille hyvännäköisille tytöille. Ja ruman naisen korjaa kun juo tarpeeksi viinaa.

Kerro cfthuk vähän lisää noista miesvoiman ongelmista ja ovatko ne oikeasti pahoja vai vain häiritseviä. Ja minä kun kuvittelin että liksa tulisi IBM:ltä eikä tuolta rekrypaikalta.

Itse kävin tuolla birminghamissa vähän aikaa sitten ja ei siellä mitenkään erityisen kallista kyllä mielestäni ollut, ruoka oli kyllä khrm... mielenkiintoista, mutta englantilainen aamiainen on namia. Fish & chips ei myöskään ole hassumpaa, peruspöperöä.

3. cfthuk

Rekisteröitynyt:
    08.12.2001
    Näh, ihan hieno reissu tää on kuitenkin ollut ja kannattaa koettaa, jos asenne on kohdallaan. Ei täällä tylsää ole kerennyt olemaan.

Ainakin Manpowerilla irtisanoutuminen on vaikeampaa kuin CPL:llä. Taitaa joutua maksamaan sen relocationin packagen takaisin, jos rikkoo sopimuksen. IBM:n sopimukset on kiven takana, rekryfirmojen kauttahan me melkein kaikki täällä ollaan töissä. On Manpowerilla ollut pahojakin ongelmia, mutta kyllä niistä lienevät selviytyneen. Tarkemmin en osaa sanoa, kun itse olen CPL:n listoilla. CPL hakee jatkuvasti uutta työvoimaa, siinä missä Manpowerikin, eli kannattaa myös tarkkailla heidän ilmoituksia, ennen kuin kirjoittaa Manpowerin sopimuksen.

4. Medikki

Rekisteröitynyt:
    22.09.2005

Kannattaa käydä kokeilemassa. Itse kyllästyin koko maan toimintaa.

Kyllä busseilla pääsee jos niitä jaksaa venailla ylettömän kauan. VR:n aikasekoilut ei kyllä ole todellakaan sama asia kuin Dublin Bussin aikatauluheitot. Harvoin ovat olleet ajassa.[signature]AMD OPTERON 148 | ASUS A8N-SE | Nvidia GeForce 7900 GT | 2GB RAM
    http://medicfinland.be
    Mitä? Minäkö? Miksi?[/signature]

5. X

Rekisteröitynyt:
    31.05.2000
    Niinno vertauksesi kusee kyllä aika kympillä, hieman eriasia verrata jotain junia busseihin, jotka kulkee läpi suurkaupungin ruuhkien.
    Aika schumahheri saa bussikuski ollakkin jos ruuhkista riippumatta aina olisi minuutilleen ajoissa :) Kyllä sen huomaa kun vuokraat vaikka auton ja ajat saman pätkän muutaman kerran, joskus pääsee nopeammin, joskus istut 30min ruuhkassa ja meininki on tyyliin ""kävellen olisit jo perillä"" :P

Niin kuin edellinen postaaja mainitsikin, pitkälti asennekysymys miten täällä pärjäilee, maassa maan tavalla jne.

[Edited by: X on 18.5.2006 21:48][signature]Error 400
    Proxy Error: remote host didn't send any data - URL ""http://argon:928/MuroBBS/""
    Edge Components Caching Proxy - International English Edition 5.0.2[/signature]

6. Medikki

Rekisteröitynyt:
    22.09.2005

Minustako se on kiinni, että Eircommin kusipäät eivät saa aikaiseksi korjata meidän puhelinlinjaa vaikka liittymä on ollut ja kaksi kuukautta ja joka päivä suurinpiirtein soitettu asiakaspalveluun? NTL ei taasen löytänyt osoitettamme, vaikka heidän boksinsa on tuossa alakerrassa. Langaton boksi oli viimeinen oljenkorsi. Ei ensimmäinen vaihtoehto.

Missä lumilinnassa sinä oikein asut jos bussit ajoissa tulee? itse olen kiertänyt dublinia aika paljon ja joka paikassa niitä saa venailla.

Oma asenteeni oli tänne tullessa positiivinen. Odotin uutta kokemusta ja sen sellaista. Sain kyllä ihan liikaa paskaa niskaan heti ekojen viikkojen aikana.

Kaikki meni hyvin siihen asti, kun menimme ottamaan asunnon. Retail agentti antoi meille väärän osoitteen vuokrasoppariin ja siitä seurasi kauhea rumba pankin ja verotoimiston ja työpaikan ja ja ... kaikkien kanssa.

Tämän jälkeen alkoi hauskuus Eircommin kanssa. Tilasin puhelinlinjan(helmikuussa). Sain sen, hommasin netin ja puhelimen... Mitään ei tapahdu. Ei toimi netti eikä puhelin. Tuosta hetkestä eteenpäin koitin soittaa viikoittain asiakaspalveluun kysyäkseni, onko vika jo korjattu. Tätä on nyt kohta kestänyt kolme kuukautta eikä se paska toimi vieläkään.

Yritin tästä huolimatta suhtautua muihin osa-alueisiin positiivisesti.

Bussit oli ihan kivoja vaikka olivatkin vähän myöhässä. Sitten sen 20:n kerran kun ne kakarat juoksee työpäivän jälkeen sinne bussin takaosaan huutamaan suoraa huutoa ja nauraa räkättämään, minulla alkoi mennä hermo. Sitten tuli kaunis päivä jos toinenkin, kun bussia sai odottaa tunnin/puolitoista ja sitten näitä ummehtuneita kaksikerroksisia hautomoita tulee kaksi peräkkäin. Ruuhkaa ei ollut ainakaan toisella kertaa, joten sekään ei ollut syy. Yritä siinä nyt sitten olla positiivinen täyteen pakatussa bussissa, jossa kaikki pennut huutaa ja yläkerran teinix-tytöt puhuu kovaan ääneen siitä, miten ne ei antanu sille ja sille pojalle. Tämä siis linjalla 39 Blanchardstownista eteenpäin.

Ammattitaitoa tästä maasta saa hakemalla hakea. Rakennukset ovat kasattu usein niin hätäiseen, että ikkunoiden välistä sataa vettä sisään ja putket repeilevät, kun ovat niin surkeasti kasattuja. Vedenpainetta ei täällä saa kuin eirillisellä moottorilla suihkukopissa ja meillä tälläistä ei ole. sama kuin menisi sateeseen suihkuun(sellaiseen tihkusateeseen).
    Tie on tehty vähnä niin ja näin. Juuri tehty tie saattaa oolla möykkyisempi kuin 20 vuotta sitten tehty mukulakivitie.

Kaikki Irkut valittaa, että ulkomaalaiset vie meidän työt ja sitten itse eivät hae töitä ja istuvat kotona työkkärin avustuksella.

Olen oppinut täällä kärsivällisyyttä, mutta tätä uutta suorastaan seesteellistä tilaani tökkii kaikki tämän maan epäkohdat.

Esim. jos halua lopettaa jonkun palvelun, on sinun tapeltava viikko sen lopettamiseksi, jonka jälkeen kannatta käydä vielä pankissa perumassa direct debitit.

Toimitusajoissa ja asennuksissa voidaan joustaa asiakaspalvelun puolesta, mutta asentajat ja tavaran toimittajat eivät tätä sopimusta noudata, vaan tulevat silloin kuin heitä huvittaa ja jättävät lapun, että ""sori kun ette ollu kotona"" tai sitten soittavat, että ""olen nyt ovella"" kun itse on töissä ja olettavat että kaveri vielä tulee avaamaan oven ja sanomaan ""kiitos hyvästä palvelusta"". Joustoa ei tunnu saavan aikaan millään.

Jos Irlantilaiselle virkamiehelle sanoo: haluaisin palvelua, hän sanoo: Luuletkos saavasi sitä noin helpolla? Tämä on minun kokemukseni.

Sanotaanko, että tämän keikan jälkeen Suomi tuntuu oikealta paratiisilta kaikkine epäkohtineen ja talvipakkasineen.

Kannattaa todellakin käydä itse kokeilemassa tätä, sitten voi rakentaa mielipiteen. Minulle tämä maa on läjä vihreää paskaa.

Purkautuminen ohi. HAJAANTUKAA!![signature]AMD OPTERON 148 | ASUS A8N-SE | Nvidia GeForce 7900 GT | 2GB RAM
    http://medicfinland.be
    Mitä? Minäkö? Miksi?[/signature]

7. X

Rekisteröitynyt:
    31.05.2000
    Eircom ""paikallinen Sonera"" on kyllä perseestä, siitä en oo kuullut mitään hyvää sanottavaa. NTL toimii hyvin kunhan sen saa vain asennettua. En kyllä väittänyt että bussit tulisi ajoissa, mutta tulevat kuitenkin ;)

Aika paskaa mäihää on kyllä kaverilla käynyt, ehkä mulla on sitten käynyt parempi arpaonni myöskin kämpän suhteen kun kyseinen ""suihkumoottori"" löytyy ;) Teinit ovat joo ärsyttäviä busseissa, onneks on mp3-soitin. Byrokratian suhteen Irlanti on melko kehitysmaa, onhan se typerää että kun muutat uuteen kämppään niin pitää ilmoittaa uusi osoite kaikille tahoille, mutta parempaan suuntaan on menossa. Asiakaspalvelua paikallisille voisi kyllä opettaa, samaa mieltä.
    [signature]Error 400
    Proxy Error: remote host didn't send any data - URL ""http://argon:928/MuroBBS/""
    Edge Components Caching Proxy - International English Edition 5.0.2[/signature]

8. allk

Rekisteröitynyt:
    25.11.2004

No se on ihan sama mistä syystä Dublinin bussiliikenne on perseestä, koska se todellakin on perseestä. Ruuhkathan siinä kai päällimmäinen syy on, mutta se ei ainakaan minua kovin paljon lohduttanut siinä vaiheessa, kun istuin bussissa työmatkoja ja mietin, että kävellen olisin jo perillä.

Aivan, asennekysymys se tavallaan onkin. Siinä on vaan sellanen juttu, että ite en ainakaan aio edes yrittää elää elämääni sillä tyylillä, että ""jos nyt yritän ottaa positiivisen asenteen niin ehkä tää paska tuntuukin ihan fantsulta"". Jos joku asia vituttaa niin sitten ainakin itse teen jotain asian laidan parantamiseksi enkä yritä suggeroida itseäni sietämään aivan mitä tahansa. Tässä tapauksessa otin lopputilin ja muutin pois koko maasta.

Varoituksen sana vaan niille, joilla on mielikuva ihanasta irkkumusiikista ja loputtomista Guinness-tuopeista: arkielämä voi iskeä Irlannissa vasten kasvoja hyvinkin karulla tavalla. Kaikille ei käy näin tietenkään, mutta tähänkin kannattaa varautua. Arki on arkea ihan missä tahansa ja arjessa on monnelaista vitutuksen aihetta, toisissa paikoissa enemmän, toisissa vähemmän.

9. vipe

Rekisteröitynyt:
    20.07.2000
    Eli samanlaisia kuin suomalaiset.[signature][/signature]

10. SiB77

Rekisteröitynyt:
    22.09.1999
    Ensviikon alussa olis sitten täällä suomen päässä työhaastattelu :)

Siitä sitten katsotaan miltä alkaa näyttämään. Jos hommiin pääsee niin varmaankin parilla laukullisella kamaa matkataan pelipaikalle. Sit kun on osoite niin saa porukat suomesta laittaa jollakin konttilähetyksellä tärkeimmät tavarat Irlantiin, taitaa olla edullisin näin. Kaveri tuumas että pakulla jos tois niin lauttamaksuihin hupenee about 700-1000?. Että jos kontillisen tavaroita lähettää tai jonkin ison laatikon niin tulis edullisemmaksi.

Mutta työhaastattelua odottaessa... :)[signature]Näin laitetaan siqu kuntoon.
    [Edited by: SiB77 on 29.4.2006 02:32] Mikäs tässä..
    [Edited by: SiB77 on 29.4.2006 02:34] Ja typoja on..[/signature]

11. happoradio

Rekisteröitynyt:
    22.01.2003
    :O Mitä ihmettä sinä meinasit sinne rontata? Meinaan että yleensähän tuolla päin asutaan semmoisissa kimppakämpissä jotka on jo valmiiksi sisustettu, joten mukaan ei tarvinne kuin suurin piirtein läppärin ja vaatteita. Näin itse ainakin ajattelin pakata jos tulee lähtö, haastattelu myös edessä. Toki jos meinasit olla yli sen 11kk sitten ehkä, mutta vähän turhalta tuntuisi itsestä pakata mukaan stereot ja telkkarit ja muut. Hirveä vaiva ja hinta.

12. SiB77

Rekisteröitynyt:
    22.09.1999
    Taulutelkkari, kotiteatteri, tietokone, xbox360 ja diginboxi. Tosin xbox varmaan menee matkalaukussa. Ehkä läppärin ottais näin alkuun. Mutta kun on tiettyyn tasoon tottunu niin voipi tympiä olla ilman.[signature]Näin laitetaan siqu kuntoon.

13. happoradio

Rekisteröitynyt:
    22.01.2003
    :O Hurja jätkä. Minä ajattelin taas ajatella reissua irtiottona, tehdä jotain muuta 11kk kuin kattella telkkaria ja pelailla boksia. Käydä vaikka pubeissa ja hengailla porukan kanssa. Pelata boksia jonkun muun luona. :D

14. SiB77

Rekisteröitynyt:
    22.09.1999
    Jos siellä alkaa viihtyyn niin en kyllä tuu takaisin. ;)[signature]Näin laitetaan siqu kuntoon.

15. s00t

Rekisteröitynyt:
    16.02.2005
    Koskaan en oo käyny, mutta luulisin että suomi on parempi paikka elää.[signature]Exät: Subaru Impreza WRX STi '02, BMW M3 e46 '04
    Nykyinen käyttis: Chrysler 300C HEMI 5.7
    [/signature]

16. SiB77

Rekisteröitynyt:
    22.09.1999
    Varmaankin, vielä kun olis töitä :|[signature]Näin laitetaan siqu kuntoon.

17. allk

Rekisteröitynyt:
    25.11.2004

No jos asenne on jo etukäteen tuollainen, niin ehkä ei kannata lähteä ollenkaan.

Jos kuitenkin lähdet, niin jätä nuo romut kotiin ja vietä iltasi kämppisen seurassa ja pubeissa. Ei sinne asti kannata lähteä kattomaan leffoja kotiteatterista.
    [Edited by: ei toimi on 19.5.2006 20:55]

[Edited by: ei toimi on 19.5.2006 20:56]

18. 715517

Rekisteröitynyt:
    15.11.2005
    Ihan mukavat tavarat olet työttömyyskorvauksella ostellut :)

Mutta asiaan.. itsekin jättäisin kaiken ylimääräisen tänne ja ottaisin vaan kannettavan mukaan sekä pari kassillista vaatetta. Päivät töissä ja illat sitten kylillä, ei siellä mitään telkkareita yms. tarvita ja jos tulee tylsää niin sitten surffaillaan netissä..

19. SiB77

Rekisteröitynyt:
    22.09.1999
    No viime vuonna oli töitä, tuli laitettua kaikke kivaa. Projekti vaan tuli valmiiksi. Näin se voi olla, että ei jaksa roudata kaikkee mukanaan.[signature]Näin laitetaan siqu kuntoon.

20. Cerial

Rekisteröitynyt:
    27.11.2002
    Onkos tuolla Irlannissa ihan samanlaiset pistorasiat kuin Suomessa? Meinaan vaan jos tosiaan veis läppärin sinne mukana ja täytyshän sitäkin ladata joskus...

21. allk

Rekisteröitynyt:
    25.11.2004

Ei, mutta adaptorit ei paljoa maksa.

22. Cerial

Rekisteröitynyt:
    27.11.2002
    Jeps Googletin kans ja jossain oli että peräti 18? maksaa adapterit (sisältää 5 maan adapterit).

Irkuissa ei kuitenkaan eroa se sähköverkko sillain kuin Amerikassa? Vai millä nimellä sitä nyt kutsutaankaan.

23. SiB77

Rekisteröitynyt:
    22.09.1999
    Joo, se sama 50hz 230-250v sielläkin. Jos ostais yhden adapterin ja suomesta tois tavallisen haaroittimen niin sillähän saakin useampaan suomen laitteeseen virtaa.[signature]Näin laitetaan siqu kuntoon.

24. allk

Rekisteröitynyt:
    25.11.2004

Kai sellasen ihan yksinkertasen adapterin saa halövemmallakin.

25. happoradio

Rekisteröitynyt:
    22.01.2003
    Muutamalla eurolla pitäisi tosiaan selvitä. Käy jostain sähköliikkeestä katselemasta, eihän siinä tosiaan tarvitse kuin ne töpselien fyysiset muodot muuttaa.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen