The Witcher 3: Wild Hunt (PC/PS4/Xbox One)

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja Dragonheart^, 05.02.2013.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Kingston

    Rekisteröitynyt:
    21.09.2000
    Viestejä:
    355
    En tajua nyt, tämähän on se in-game map?
     
  2. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 706
    Tuossa sivuston mapissa näkyvät kaikki kohdat mitkä vasta pelissä aktivoituvat kartalle kun olet niiden lähettyvillä, kuten kaikki smithing ja yms mestat joita pitää sitten etsiä randomisti jos ei muista tarkkaa paikkaa ulkoa.
     
  3. Sylvan

    Rekisteröitynyt:
    26.08.2009
    Viestejä:
    1 317
    Onko Witcher 3:n PC-version UI:n kömpelyyteen tehty mitään modia tai onko vinkkejä miten saada se paremmaksi?
    Eilen pelissä menin tekemään potioneja eikä sieltä valikosta päässyt mitenkään takaisin peliin.
    Googlasin ja huomasin että enpä ole yksin tuon UI:n päättymyyden kanssa, näyttäs olevan ihan satoja kertoja kun pelin konsoleille optimoitu valikkojärjestelmä on kirottu sinne alimpaan paikkaan. Eipä toisaalta suuri yllätys ja kenen lienee aivopieru kun tuon tekivät.
    En voi oikein ymmärtää miksei ole esim. esc-näppäimellä toimintoa että pääsisi mistä valikosta tahansa aina taaksepäin pois.
    Eli ilmeisesti aina sillä samalla näppäimellä millä menty aina kyseiseen alivalikkoon, pitäisi päästä poiskin.
     
  4. Tatuks

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2004
    Viestejä:
    3 492
    Onko tämä kenenkään muun mielestä vähän turhan helppo? Pelasin ekalla kerralla johonkin vähän vajaa puoleen väliin ja nyt aloitin vähän aikaa sitten kokonaan uudestaan. Ekalla kerralla oli hauskaa kun peli oli aika armoton ja piti opetella mekaniikat, nyt kuitenkin witcher contractit voi mennä ihan helposti niin ettei saa itse yhtään damagea.

    Tällä hetkellä lvl 24 ja 26lvl questitkin tuntuu aivan turhan helpoilta. Kovin paljoa isomman levelin questeja ei viitsi ottaa kun niissä voi tulla niin kovia vastuksia ettei niitä vaan saa hengiltä.

    Vaikeustaso death march.
     
  5. naapurinjorma

    Rekisteröitynyt:
    30.03.2012
    Viestejä:
    131
    Hyvinhän tuolla escillä pääsee pois. Ei ole kyllä nillitettävää osunut silmään vaikka juuri tulee 300 tuntia täyteen noituria.
     
  6. Mane-

    Rekisteröitynyt:
    16.07.2006
    Viestejä:
    528
    Dark Soulsin jälkeen tähän olisi kaivannut samanlaista armotonta taistelumekaniikkaa. Nykyisellään se on aivan liian yksinkertainen. Lisäksi joissain tilanteissa skaalauskin on naurettava, ryysyinen bandiitti pieksee piilukirveellä mahtavan Geraltin ottamatta itse lämää juuri lainkaan.

    On tietysti pelityylistäkin kiinni haluaako hommat tehdä helposti vai vaikeasti, mutta esim. adrenaline buildilla, ursine setillä joka runella muutettu kevyeksi, miekoilla joiden kantamaa kasvatettu runella, taistelu on napin pitämistä pohjassa kun Geralti pyörii väkkärää(swirl) siivuttaen viholliset metvurstiksi.

    Pelin vahvuus on eittämättä muualla kuin tuossa välttämättömässä pahassa.
     
  7. Tatuks

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2004
    Viestejä:
    3 492
    Joo aivan, ite pelaan feline setillä ja signit vahvasti käytössä. Kunhan väistelee hyökkäykset ja käyttää quenia, niin ei ole hirveästi vaaraa etti kuolisi.

    Ei taistelu mun mielestä kuitenkaan huonosti ole suunniteltu, päinvastoin, yksi hauskimpia mitä löytyy. Kaipaisi vaan vähän lisää vaihtelua. Nyt joka ikiseen isoon vastustajaan on toiminut pyörähtäminen takapuolelle ja armoton hakkaus selkään jolloin tulee crittejä liukuhihnalta.
     
  8. Sylvan

    Rekisteröitynyt:
    26.08.2009
    Viestejä:
    1 317
    Onko perusasetuksilla nuo näppäinkomennot? Pitää seurata, kenties tuo eilinen häiriö oli joku virhe tai sattumalta joku bugi.
     
  9. naapurinjorma

    Rekisteröitynyt:
    30.03.2012
    Viestejä:
    131
    Joo, ihan oletusnäppäimillä olen pelannut.
     
  10. Jukk1s

    Rekisteröitynyt:
    07.10.2015
    Viestejä:
    20
    http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1814/?
     
    Viimeksi muokattu: 09.12.2016
  11. ExPReS

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2012
    Viestejä:
    848
    Peruspeli tuli eilen vedettyä läpi, olihan kyllä hieno kokemus! Laadullisesti pyöri melkein koko pelin ajan siellä 9.5/10 tuntumassa, pieniä ärsyttävyyksiä vähän siellä täällä. Uiminen ehkä pelillisesti se heikoin lenkki, samoin Geraltin lasinilkkamaisuus aiheutti hieman närää vahoinkokuolemien kanssa. Tarina oli ihan loppupuolelle asti hieno, viimeisimmät tunnit ei niinkään, meni vähän sähläämiseksi IMO.
    Sain sen ns. huonoimman lopun, jossa Ciri jää White Frostin kynsiin ja Geralt käy niistämässä viimeisen noidan. Jälkeenpäin katsoin miksi näin, niin kyllähän nuo valinnat jotka siihen johtaa, ovat IMO enemmän tuuria kuin pelaamista hyviksenä/pahiksena. "Juu ei käydä katsomassa sun faijjaa , ettet vaan pahoita mieltäsi" "Sori kun en antanut sinun laittaa päreiksi auttajasi laboratoriota, siksi kuolet lopussa" :D
     
  12. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 706
    Hommahan oli koko aika Cirin itse luottamuksesta kyse jo sitä avitti niin ei saanut huonointa vaihtoehtoa.
    Mutta jos kävit faijan tykö niin ciristä ei ole witcheriä ja jos et käynyt niin ei tullut.
     
  13. ExPReS

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2012
    Viestejä:
    848
    Näköjään joo, itse ajattelin että eiköhän sillä riehumisella ala olla itseluottamus tapissa. Valintoja vaivaa myös FO4-tyyppinen lyhyys, ei oikein tiedä mitä se Geralt oikeasti sanoo. Kuten joku hyvin kirjoitti, esim lopun labra-tehtävässä oli vaihtoehtona "Calm down", tämän jälkeen oleva tekstiä ei tiennyt ollenkaan. Onko se niin että "Rauhoitu, olet hyvä juuri sellaisena kun olet" vai "Rauhoitu, se mustasukkainen nainen oli ihan oikeassa, deal with it!"
     
  14. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 706
    Loppu oli aika tökeröisti kirjoitettu kieltämättä. Ekalla roundilla yritin juurikin estellä Ciriä vaan kun se olisi pitänut antaa täysillä olla.
     
  15. ExPReS

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2012
    Viestejä:
    848
    Aika pieniä kauneusvirheitä kuitenkin, kokonaisuus onneksi todella rajusti positiivisen puolella. Tarina/maailma tuntui muutenkin täysin uniikille. Et vaan pysty vaikuttamaan kaikkeen ja vaikka maailma elää pelaajan päätösten mukaan, niin vaikutusmahdollisuudet on suhteellisen pienet kokonaisuudessa.

    Onko muuten tuo New Game+ pelaamisen arvoinen? En ensimmäisellä pelikerralla juurikaan koskenut lisäosiin, eli kannattaako lähteä nollista vai jatkaa nykyistä ja rytkäistä lisäosat läpi? Onko lisäosissa jotain pääjuoneen liittyviä isompia juonenkäänteitä?
     
  16. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 706
    Loppu elikkä B&W on loppu kohtaa vaikutus mutta ei isommin.
    Minkä lopun sait emosta->Vaikuttaa mahd B&W loppuun, ei radikaalisesti vaan eri hahmo tulee esille, rakastettu.. yms yms en itse edes tiedä niitä miten tulevat mutta..
     
  17. pk#5

    Rekisteröitynyt:
    06.08.2001
    Viestejä:
    606
    Vitun hevonen tuli pieneen mökkiin sisään niin ettei enää itse päässyt ulos, siinä se perkele seisoo oven edessä. Sitten oli ihmissusi jonka helat regeneroitu nopeammin kun niitä ehti hakata pois, olin että mitä vittua ja sitten uudelleen ladattua niin ei tapahtunut ja olin että saatana. Muuten ihan jees peli
     
    Viimeksi muokattu: 11.12.2016
  18. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 706
    Yleensä auttaa että lataa edellisen saven mutta joskus sekään niin kannattaa useasti tallentaa ja varsinkin kun lähtee uuteen tehtävään.
    Tässä oma bugi joka korjantui pari askelta taaksepäin savessa:
     
  19. Tatuks

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2004
    Viestejä:
    3 492
    Loppuratkaisusta:

    En kyllä oikein mitään ihmeempää samaistumista tai tunnesidettä Ciriin pelin aikana löytänyt. Lopussa kun ei tullut takaisin, niin lähinnä ärsytti että pelin aikana tapahtuneet asiat ei tuntuneet vaikuttavan loppuun mitenkään vaan käytännössä Ciri tulee takas jos kohtelet sitä ku hemmoteltua kiukuttelevaa kakaraa viimeisen parin tehtävän aikana. Tervemenoa vaan.

    Sitten kertomukset siitä mitä lopetuksen jälkeen tapahtui oli kyllä melko nopeasti sutaistu pelin kokoon nähden. Keisari valloitti kaiken ja sillä selvä, the end. Tietenkin helvetin monen eri lopetuksen kirjoittaminen riippuen pelaajan päätöksistä, olisi ollut melkoinen urakka mutta jos dialogiakin nauhoitettiin 3 vuotta niin kai noita piirroksia olis voinu muutaman lisää tehdä.

    Ehkä Blood and Wine avaa lisää. Tänään se käsittelyyn.

    Kokonaisuutena kuitenkin helvetin hyvä peli. Ite tykkäsin paljon enemmän alusta, lopussa ei oikein enää innostanu lähteä tekemään jokaista pientä sivutehtävää.
     
  20. Tatuks

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2004
    Viestejä:
    3 492
    Jaha, en ollutkaan ainoa jolla oli näitä mietteitä lopusta :D Ite kelasin että "No ei vittu meijän pitää lähteä valmistelemaan saatanan monimutkainen suunnitelma puolijumalan tappamiseksi eikä tässä oo nyt aikaa seilata pitkin Skelligeä ties missä haudoilla. Ja ei, jos et osaa hallita voimias täydellisesti niin ei tässä nyt voida alkaa riehumaan jossain suljetussa tilassa vaan sen takia että joku mustasukkanen suippokorva ei ollu sulle mukava." Jaa, näköjään sit olis pitäny kävellä ympäri karttaa ja suostua kaikkeen kiukutteluun niin et ois kuollu.
     
  21. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 706
    Muistaakseni Cirin kohtalo ratkaistaan sillä ettet ylisuojele sitä vaaroilta vaan luotat siihen ja että sillä on hyviä hetkiä, labrassa riehuminen ja lumisota.
    Jos oikein käsitin niin on neljä kohtaa missä pitää vähintää kahtee saada positiivinen tulos. joten käsittääkseni ei ole pakkollista riehua siellä labrassa.

    Itseäni kuten RDR tapauksessa häiritsi päähahmon munattomuus, juoksutettaan ympäri mappia ja silloin kun olisi halunut oikeasti vetää jotain kaveria dunkkuun tai päät pois kavereilta niin sitä ei voinut tehdä ja sitten kun ei olisi halunut alkaa taistelee niin se tuli väistämättä, teit mitä valintoja tahansa.

    Itse tuli viihdyttyä parhaiten sivutehtävien parissa kun taas DAI pelissä ei olisi jaksanut sivutehtäviä tehdä millään mutta piti jos halusi jatkaa päätehtävää josta taas ite tuli pidettyä.
     
  22. Tatuks

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2004
    Viestejä:
    3 492
    Joo no voihan sen noinkin nähdä. Ite näen asian niin että jos on tekemässä aivan idioottimaisia päätöksiä kiukuspäissään niin silloin pitää vetää jarrua ettei pentu mee tekemään mitään tyhmää ja pilaamaan kaikkea. Itsestä kuitenkin tuntui että pelasin kaiken järkevästi ja petasin loppua sille että saan "hyvän" lopun. No teoilla ei sitten oikein tuntunut olevan mitään merkitystä vaan käytännössä päähahmon kohtalo ratkesi muutaman asian perusteella joista ei millään olisi voinut tajuta että niillä on jotain merkitystä loppuun.

    Itse kelasin loppua silmällä pitäen kokoajan isoja poliittisia vaikutuksia ja voimakkaiden hahmojen keskenäisiä välejä sekä sitä että on kaikkien kanssa hyvää pataa, niihin kuitenkin peli loppuun saakka käytännössä nojasi koko ajan. Esim Lodge oli mielenkiintoinen loppua kohden ja sitä korostettiin, että niillä oli suunnitelmia joita eivät selvästikään halunneet jakaa kokonaan, niinpä sitten koitin pelata niin että en sohinut liikaa mutta en antanut kuitenkaan täysin periksi ettei tule liikaa ristiriitoja. Radovidin kävin tappamassa sen takia että saan velhotytöiltä kaiken tuen ja Roche ja Dijkstra olisi olleet hyviä liittolaisia lopussa. No eipä näillä ja millään muullakaan ollut mitään väliä kun jonkun lumisodan takia Ciri sitten ei viittiny pistää vähän lisää yritystä kun kiukutti.
     
    Viimeksi muokattu: 13.12.2016
  23. ExPReS

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2012
    Viestejä:
    848
    Tatuks:lla 99%:sti samat mietteet kuin itsellä :D

    Blood and Wine on kyllä ainakin maisemaltaan maukas, tarinaan en vielä päässyt käsiksi.
     
  24. Tatuks

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2004
    Viestejä:
    3 492
    Tässä aloittelen kohta Blood and Wineä ja mietin vielä tota loppua ja miten siinä ei ollu yhtään mitään järkeä. Joko Ciri selviää tai ei selviä ja voidaan päätellä että se riippuu ihan siitä haluaako se selvitä. Tähän vaikuttaa muutama sana mitä Geralt sanoo. Kuitenkin nähdään että Cirillä on todella moneen hahmoon läheiset suhteet eri tavoin, siis ihan helvetin moneen. Onko Ciri oikeasti niin tyhmä, itsekäs ja ajattelematon hahmo että muutaman jutun takia mitä Geralt sanoo, se käytännössä tappaa ittensä ja unohtaa ihan kaiken?

    Ei tässä muuta mutta kun käy kyrsimään paska käsikirjoitus. Toinen suosikkipeli ME3 oli ihan samanlainen, ensin koko pelin ajan valmistauduttiin yhteen juttuun ja sitten millään pelin aikana tehdyllä ei käytännössä ollut mitään väliä tai vaikutusta mihinkään.
     
  25. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 706
    Tämähän nytten ei periaattessa paljoa eroa nyky naista.

    Isompi facepalm tuli mielestäni kun Geralti jäi pillittää sinne taloon ja tapatti itsensä, huonolla lopulla.

    Mutta mielestäni parempi merkitys olis pelin loppuun ollut että kuinka paljon liittolaisia sinä saat hommattua viimeiseen taisteluun ja mitä vähemmän sait liittolaisia hommattua niin olisi lopussa ollutkin että Wild huntit voittivat ja kaikki kuolivat ja parhaassa sitten se toinen ääripää, nyttehän käydään dialogin kautta kuten todettua.
    Edit: Itseäni ehkä eniten häiritsi kuinka lisäosissa ei sittenkään ollut paljoa juttua itse emon tapahtumista. Ainoa viittaus oli sitten B&W loppu.
     
    Viimeksi muokattu: 13.12.2016

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti