The Witcher 3: Wild Hunt (PC/PS4/Xbox One)

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja Dragonheart^, 05.02.2013.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. perato

    Rekisteröitynyt:
    30.12.2014
    Viestejä:
    1 482
    Varmaan haetaan enemmänki sitä dynaamisuutta sen suhteen, että tekemisesi vaikuttavat jossain määrin maailmaan. Eipä nää erityisen dynaamisia ole kumpikaan, kovin paljon kuljetaan siinä oman maailman kuplassa, jossa mikää ei muutu vaikka mitä tekis. Tapa kuningas --> kukaan ei välitä tehtävän päätyttyä. Tapa kauppias, vartiat käy kimppuun ja kohta unohtaa. Korkeintaa joku loppuvideo muistaa mitä teit mikä on meikästä ainaki yks pelien köykäsimmistä ratkaisuista antaa vaikuttamisen immersio.
     
  2. akselic Banned

    Rekisteröitynyt:
    29.03.2016
    Viestejä:
    234
    Ei kai tämän tyyliset todella laajat avoimen maailman pelit oikein voikaan olla kovin dynaamisia sen suhteen että moni asia vaikuttaisi moneen. Witcherin kohdalla mulle iski eniten se että jos muutamaan turhaa ees-taas juoksua ei lasketa niin sivutehtävät ei tuntunu turhilta "tapa 10 tätä ja etsi 10 tätä" tyyliseltä kuin taas Skyrimissä oli niitä mun *kiroilua*
    vitusti
    vihaamia uudelleen tulevia tehtäviä joita on Fallout 4:ssäkin jotka on kaikki saman kaavan mukaan. Samoin moni Witcherin sivutehtävistä vaikutti vaikka siihen miten joku toinen sivuhahmo suhtautuu päähenkilöön ja muutamassa tapauksessa jopa jätti kokonaan antamatta jotain uutta tehtävää ja tehtäväsarjaa.

    Mun mielestä on vähän jopa ironista että pelissä jossa päähenkilö on roolipeleistä vähiten kustomoitavissa mistään ropesta ikinä, peli sai omalla kohdalla välittämään päähenkilön ja sivuhenkilöiden kohtaloista. Skyrimissä vaikka sai valita mikä rotu ja minkä tyylin ukko, kaikki eteni samalla tavalla joka tapauksessa. Witcheryssä on edes muutama eri loppuvaihtoehto vaikka ne valintakohdat ovatkin yllättävän lyhyitä. Skyrimia kun tahkosi tarpeeksi kauan niin mulle alkoi olla ihan sama onko oma ukko edes elossa enää. Lydian ja muut yritin tapattaa viimeistään siinä pirun ärsyttävässä ja isossa luolastossa jossa kerätään niitä kukkia mitä ei koskaan saa ekalla kertaa tarpeeksi monta. Aloitin Skyrimissä aikoinaan modien kanssa jonkun läpipeluun missä mun ainoana tavoitteena oli pelata rankasti rajoitettuna ihmissutena ja vain öisin mutta sekin kiinnostus loppui kuin tajusin että öisin se on liian vahva ja päivisin ei kiinnosta pelata kun on samaa kuin siihen asti joka läpipeluukerralla. Sillä läpipeluukerralla en jaksanut edes thieves guildien tai salamurhaajien mestoja koska ei kiinnostanut enää. Witcher on graafisesti parempi kuin moni 2016 pelikin ja sen puolesta sitä jaksaisi lisääkin mutta kun tarina ja vaihtoehdot eivät enää tarjoa mitään. Skyrim oli hieno modattuna mutta myös raskas ja tilttaileva kun tarpeeksi grafiikkamodeja oli käytössä.

    Molemmissa on mulla satoja tunteja alla, Witcher 3:ssa reilu 700 ja Skyrimissä 600+ enkä kumpaakaan tule enää aloittamaan uusiksi. Molemmat pelit kärsi siitä että pelin "pääpahis" ja/tai "lopputaistelu" oli erittäin tylsä ja siitä että jossain keskivaiheen jälkeen oma ukko on kaikissa tapauksissa niin vahva että loppu peli on lähinnä siitä kiinni kuinka usein jaksaa perusmötöjä hutkia vasemmalla kädellä. Molemmissa peleissä vikat läpipeluut tuli tehtyä aina pienessä kaljassa.

    Toisaalta sitten molemmat pelit on omalla tavallaan varsin loistavia koska en ole mihinkään muihin peleihin yhteensä käyttäny niin paljon aikaa kuin noihin kahteen erikseen. Se 60 euron ostohinta delsuineen (Witcher 3 ennakkoon ja Skyrim erikseen) on ollu aika halpa jos ajattelee että molemmissa mennään jotain 10 senttiä/pelattu tunti tahtia.
     
  3. L4re111

    Rekisteröitynyt:
    14.12.2011
    Viestejä:
    747
    Mistähän johtuu, että nykyään NPC-hahmot ilmestyvät näkyviin vasta, kun pääsen niiden lähelle? Esimerkiksi jokin aukio näyttää kaukaa tyhjältä, mutta lähestyessä alkaa NPC hahmoja putkahtamaan esille.

    Peli on asennettu SSD-levylle, eli latausten pitäisi sujua nopeasti. Asetuksista NPC-hahmojen määrä on ultralla.
     
  4. eskimoe

    Rekisteröitynyt:
    26.12.2008
    Viestejä:
    1 559
  5. tyson

    Rekisteröitynyt:
    20.09.2007
    Viestejä:
    1 223
    Jaha. Nyt on Witcher 3 ja sen lisäosat pelattu läpi. Koska joku saatta olla pelaamatta kaikkea läpi, laitan lopputuloksen varmuuden vuoksi spoilereihin että en aiheuta kenellekään mielipahaa.

    Ensimmäisessä osiossa paroni hirtettiin. Geralt jäi ilman vaimoa ja Cerys hallitsee Skelligen saarta. Blood and wine lisäosassa Syanna ja Anna Henrietta kuolivat. Lopputuloksena on todettava että Geraltini ei osannut saada valinnoillaan hyvää aikaan. Joten täytyy pelata joskus uusiksi ja koittaa saada parempi lopputulos.
     
  6. Источник

    Rekisteröitynyt:
    21.02.2014
    Viestejä:
    1 045
    Kertokaas mitäs pelaisi Witcherin jälkeen? Tyhjiö on nyt roolipeleissä ja olisi kivaa löytää vastaavanlaisia pelejä. Ideoita?

    Suosittelen vääntämään kaikki sivutehtävät ja tutkimaan hyvin pelialueet niin välttyy paskoilta lopuilta. Plussana kannattaa olla sympaattinen ja hyvä jätkä keskusteluvaihtoehdoissa.
     
  7. Karhuherra

    Rekisteröitynyt:
    03.02.2013
    Viestejä:
    1 348
    Ei ole tehty vastaavanlaisia. Surullista mutta totta.

    Jos roolipelielementit jätetään huomiotta, niin itselle uusimmasta Witcheristä tuli mieleen hieman Red Dead Redemption. Molemmat on hyvällä tarinalla varustettuja kolmannen persoonan avoimen maailman pelejä, joissa siirtyminen paikasta toiseen tapahtuu pääsääntöisesti hevosella. Jos taas hahmonkehitys, keskiaikainen miljöö ja melee-pohjainen taistelu on SE juttu, niin kannattaa harkita myös Demon's Soulsia tai ekaa Dark Soulsia. Vaikka jälkimmäisessä noista onkin vapaa maailma, niin molemmat ovat silti hyvin esterata-tyylisiä pelejä, jossa eteneminen tapahtuu pääasiassa melko lineaarisesti. Taistelu sen sijaan on toimivaa, pomotaistelut eeppisiä ja maailmat pullollaan mielenkiintoisia yksityiskohtia. Tarinaa noissa ei juuri Witcheriin verrattuna ole, vaikka lore onkin ihan mielenkiintoista. Se vaan pitää itse parsia kasaan vastaan tulleiden esineiden kuvauksista kuin arkeologi konsanaan. Tietysti From Softwaren peleistä ei kannata unohtaa myöskään Bloodbornea, vaikka se sijoittuukin löyhästi 1700-1800 luvulle eikä suinkaan keskiaikaan.

    Mass Effect -sarja lienee myös kokeilemisen arvoinen. En ole itse pelannut kuin ensimmäistä joskus useita vuosia sitten, ja muistikuvat siitäkin on hataria, mutta ainakin keskustelusysteemi on samankaltainen Witcheriin verrattuna. Molemmat on myös roolipelejä ja Mass Effectit taitaa avaruusoopperoiden joukossa nauttia samanlaisesta asemasta kuin mitä Witcher-sarja nauttii keskiaikaiseen fantasiamaailmaan perustuvien pelien joukossa.

    Toki keskiaikaan sijoittuvia roolipelejä on maailma pullollaan, muttei monistakaan niistä minulla ole kokemuksia. Olen ihan sairaan nirso pelien suhteen, luultavasti siksi koska niiden läpäisyyn kuluu niin paljon aikaa, joten yleensä en vaivaudu kuluttamaan aikaa huonompien kuin erinomaisten pelien parissa — edustivat ne sitten mitä genreä tahansa. Toki minun käsitys "erinomaisuudesta" saattaa joiltain osin poiketa muiden vastaavasta. Dragon's Dogma, Dark Messiah of Might and Magic ja Jade Empire ovat kolme sellaista peliä, jotka jakanevat jonkinlaisia yhtymäkohtia Witcheriin ja jotka pitäisi joskus vielä pelata lävitse. Mount & Blade: Warband on kanssa kokeilemisen arvoinen, jos vaan pääsee rujon graafisen ulkoasun ylitse.
     
    Viimeksi muokattu: 20.11.2016
  8. tyson

    Rekisteröitynyt:
    20.09.2007
    Viestejä:
    1 223
    Niinhän sitä olisi hannattanut olla hyvä jätkä. Käytännössä kävi niin että en jaksanut seurata kaikkia keskusteluita ja suhtautua ymmärtäväisesti ruikutuksiin niin nyt kävi näin. Nyt on uusi pelikerta menossa ja katsotaan josko Geralt päästyisi parempiin ratkaisuihin.
     
  9. ripulisanteri

    Rekisteröitynyt:
    25.01.2011
    Viestejä:
    724
  10. Tatuks

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2004
    Viestejä:
    3 492
    Aloin pelaamaan toista kertaa, jäi edellinen kesken ja siitä on niin pitkä aika että ei oikein muista enää mitään niin ajattelin että alusta.

    Täytyy sanoa että ei kyllä missään pelissä oo yhtä hyvää tunnelmaa. Varsinkin kolme noitaa siellä suolla, jotenkin kaikki musiikki, ääninäyttely, graafinen suunnittelu ja tietysti asiaan liittyvät tehtävät tekee siitä sellasen että en muista yhtä hienoa paikkaa missään muussa pelissä.
     
  11. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 709
    http://forums.cdprojektred.com/foru...wild-hunt/35632-censored-versions-of-the-game
    https://www.reddit.com/r/witcher/comments/35et8i/is_the_witcher_3_censored_in_certain_regions/



    Jos oikein ymmärsin niin japani, austarlia ja saksa versiota oltaiisn muokattu. Eri lääneissä sitten ei tavalla.
     
  12. Zhem

    Rekisteröitynyt:
    09.07.2011
    Viestejä:
    57
    Hain The Witcherin GOTY-version black fridayn alennuksista kun halvalla lähti.
    En ole ollut hirveä RPG-pelien fani, pelasin Skyrimin aikoinani läpi mutta kaikesta hypestä huolimatta se ei ihan hirveästi itseäni sytyttänyt, oli se ns. kerran pelattava.

    Skyrimistä johtuen odotukset itselläni ei ollut juurikaan korkealla koska Skyrimiä hypetettiin ja Witcheriä on hypetetty todella paljon. Witcheriä olen nyt jonkun verran pelannut, luultavastikin raapaissut vasta pintaa, mutta nyt jo peli vaikuttaa hyvältä! Yllätyin oikeasti, hahmot vaikuttavat tosi mielenkiintoisilta, ääninäyttely, grafiikan silmäkarkki, tunnelma..
    Eiköhän tämän pelin kanssa siis nyt tule vietettyä tovi jos toinenkin ja näin "anti-RPG" pelaajana voin jopa suositella ainakin kokeilemaan muillekin vastaaville.
     
  13. xtrastark

    Rekisteröitynyt:
    24.03.2014
    Viestejä:
    15
    Nyt tullut pelattua 50 tuntia ja täytyy sanoa, että on kyllä toimintaroolipelien aatelistoa Bloodbornen ohella. Olen vasta 16 tasolla, kun on välillä pitänyt pysähtyä ihailemaan maisemia ja seikkailla ympäriinsä ilman määränpäätä. Olen päässyt Skelligeen asti mutta silti tuntuu etten ole edes pintaa raapaissut pelistä, tekemisen paljous aiheuttaa välillä ähkyä (hyvässä mielessä). Pelin hyvistä puolista en jaksa alkaa sen kummemmin listaa tekemään kun niitä on niin paljon.

    Valittamista löytyy ainoastaan jo paljon parjatusta Geraltin liikkuvuudesta ja taistelusysteemistä. Tuntuu kuin Geralt liikkuisi luistimet jalassa kun liikkeelle lähteminen on hidasta ja kun vauhtiin pääsee niin sitten se pysähtyminen on sekin hidasta. Tavaroiden poimiminen ja ovien läpi kulkeminen sekin aiheuttaa harmaita hiuksia. Sitten se taistelu, en voi ymmärtää mitä kettua pelintekijöillä on käynyt mielessä kun päättivät laittaa Geraltille jonkun taistelumoodin joka kerta kun vihamielinen koira tai bändiitti on lähellä. Taistelumoodissa Geralt liikkuu kuin mummo lumessa ja nopea reagoiminen tai uudelleen sijoittuminen on lähes mahdotonta. Monesti on kuolo korjannut kun on yrittänyt juosta tilanteesta pakoon. Miekkojen heiluttelu ei sekään hurraa huutoja ansaitse, pidemmän päälle kärsii vaihtelun puutteesta.

    Kaiken kaikkiaan erittäin loistava peli. Hiomaton timantti niin sanotusti. Tein ehkä sen virheen että pelasin ensin Bloodbornen lisäosineen läpi ja sen jälkeen hyökkäsin tämän kimppuun, niin siksi tuo taisteleminen ja liikkuminen ja niiden huonous korostuu entisestään.
     
  14. naapurinjorma

    Rekisteröitynyt:
    30.03.2012
    Viestejä:
    131
    Tuo liikkumisongelma, eli Geralt ei pysähdy heti koskee vain hölkkäämistä. Jos kävelee, niin tätä ongelmaa ei mielestäni ole. En kyllä tiedä miten konsolilla, mutta pcllä näppiksellä pelatessa vasen ctrl kytkee hölkän ja kävelyn päälle ja pois. Itse liikun yleensä kävellen jos täytyy liikkua tarkasti ja sitten jos täytyy juosta painaa vain shiftiä.(tai menee hevosella)
     
  15. jyrki

    Rekisteröitynyt:
    14.12.1999
    Viestejä:
    821
    Lueskelin hehkutusarvosteluja ympäri intternettiä ja nyt kun tuon sai 15 eurolla niin ostin pois. Onhan se hieno jne. mutta minusta tehtävät on tylsiä (esim. GTA-tehtäviin verrattuna). Cutsceneä on jatkuvasti/liikaa verrattuna ite pelaamiseen. Ja kaipaan sitä että leveluppia voisi nostaa helpommin(voiko?) kuten final fantasyissa että hinkkaat halutessasi vaan niitä perusvihollisia. Eikä isompia vastustajia ole näkynyt lukuunottamatta alun griffiniä. Noh olenkin vasta tasolla 5. Annan vielä tsäänssin ja väkisinpelaan vähän pidemmälle.
     
    Viimeksi muokattu: 03.12.2016
  16. Deussi

    Rekisteröitynyt:
    13.02.2012
    Viestejä:
    928
    Ei Witcher 3 itsellänikään napannut alussa, mutta kun pääsin pelissä pitemmälle alkoi peli maistua. Tavan örmyjä hakkaamalla ei paljon leveleitä nostella, vaan kokemuspisteitä saa parhaiden tehtäviä suorittamalla. Itsellä meni lopulta pääpelin/lisäosien tahkoamiseen 182 tuntia ja peli oli lopulta todellakin yksi hienoimmista kokemuksista peliurani saralla.

    Minusta sivutehtävät olivat aivan parhautta ja missään aikaisemmassa roolipelissä ole ollut näin mielenkiintoisia sivutehtäviä tälläistä määrää, hyvien tarinoiden siivittämänä.

    Jos peliin vielä olisi pistetty jokin Dark souls tyylinen tappelysysteemi, niin parempaa peliä olisi saanut hakea seuraavat 20 vuotta.
     
    Viimeksi muokattu: 03.12.2016
  17. Roth

    Rekisteröitynyt:
    15.05.2016
    Viestejä:
    128
    Ylipäätään jos hakee Witcheristä tasojenmetsästys-RPG:tä, niin joutunee pettymään. Geraltille tulee tasoja suhteellisen hitaasti, ja se on aina pienoinen yllätys, kun saa tason. Nyt olen pelaillut toista läpipeluuta niin, että en kiirehdi pääjuonen kanssa, ja 35h pelaamisen jälkeen olen tasolla 22.

    Tehtävistä osa on tosiaan sellaisia perinteisiä "hae tuota ja tule takaisin", mutta seassa on enemmän niitä mielenkiintoisia ja paremmalla juonella varustettujakin.

    Kun aikoinaan pelasin ensimmäistä läpipeluuta, niin taisin pelata luokkaa 10h, ja peli jäi sitten kuukaudeksi tai pariksi tauolle. Pelattavan puutteessa palasin takaisin, ja sitten en muuta enää pelannutkaan, ennen kuin sain läpi :) Nykyään tuo Witcher aina vaan tempaisee mukaansa. Tulee pelattua peliä pääosin viikonloppuisin, ja kun pelin käynnistää, niin siinä saattaa mennä 4-5h hujauksessa. Nimenomaan se dialogi ja tunnelma pitää pelaamassa.
     
  18. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 709
    Vaikeusaste kanssa vaikuttaa kokemus pisteisiin, mitä vaikeampi niin sitä vähemmän saat pisteitä.

    Tuohonkin on kyllä olemassa modeja jotka korjaavat tuon "vääryyden" ja sitten kannattaa oikeasti perehtyä niihin miekkaöljyihin ja geraltin ihorasvoihin, taitopuihin.
     
  19. Captain-Jake

    Rekisteröitynyt:
    13.01.2013
    Viestejä:
    30
    Äh, jopas tuli bugi vastaan. Eli siis nämä kertaukset kuinka tarinoissa kävi, esim. paroni ja haunted house. Ne eivät vaan toimi, näyttää ensimmäisen kuvan tai sitten ei, skippaamaan pystyy. En keksinyt millä sanalla googlella tuota oikein hakisi, kun ei varsinaisesti cutscene ole. Steamissa ja GOTY paketti käytössä. Mistä lähtisi vikaa etsimään/googlailemaan?
     
  20. keljukepuli

    Rekisteröitynyt:
    26.12.2011
    Viestejä:
    526
    Vaikee uskoo että tollaseen "pikkuvikaan" ois mitään muuta fixiä kuin ajaa vaan pelille se steamin repairi (verify integrity of game cache).
     
  21. Rage_

    Rekisteröitynyt:
    13.04.2012
    Viestejä:
    486
    Itselläni oli / on edelleen sama vika jos pelin ollessa käynnissä vaihdan äänikortin (SB Z) ohjauspaneelista äänet kaiuttimilta kuulokkeille tai toiseen suuntaan. Tällöin noiden isojen questien jälkeen ja latausruutujen aikana tulevien videonpätkien tilalla näkyy musta ruutu. Jos ei ole tästä kyse, niin en kyllä osaa arvata.
     
  22. naapurinjorma

    Rekisteröitynyt:
    30.03.2012
    Viestejä:
    131
    Löysinpäs kivan kartan netistä witcheriin. https://witcher3map.com/ Todella näppärä jos täytyy löytää jotain tiettyä juttua. Pelin oma kartta on aika huono, kun ei näytä läheskään kaikkea kuten jo joskus aiemmin täällä itkin. Toussaint ja Kaer Morhen puuttuu tosin toistaiseksi, mutta muut alueet löytyy.
     
  23. xBuUBLe

    Rekisteröitynyt:
    14.06.2015
    Viestejä:
    263
    Aikoinaan saven pc:llä kadotin ja nyt tökkii pahasti tää alun kahlaaminen. Ideoita, miten tästä alusta saisi kiinnostavan.
     
  24. MikkoKoo

    Rekisteröitynyt:
    28.07.2003
    Viestejä:
    1 245
    Kaikki mahdollinen mittaristo pois ruudulta, minimap mukaanlukien. Vaikeistaso tappiin, ja lähdet mahdollisimman erilaisella buildilla. Sitten vaan nauttimaan hetkistä, jokainen matka on seikkailu, kun jossain näkee liikettä, niin ei voikkaan heti tarkistaa minimäpiltä onko se vihollinen.
     
  25. Tatuks

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2004
    Viestejä:
    3 492
    Tää olikin ihan hyvä idea. Vaikeustason laitoin Death Marchille kun ei käytännössä edes omaa leveliä vähän korkeampaa vaativat questit ole hirveästi haastetta tuoneet. Minimapin kanssa otin pois, tykkään ideasta että pitää vähän niinkuin katsoa oikealta kartalta mihin on menossa keskellä metsää :)

    Nyt päällä cat schoolin vermeet joten ei ihan hirveästi voi ottaa osumaa...
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti