The Witcher 3: Wild Hunt (PC/PS4/Xbox One)

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja Dragonheart^, 05.02.2013.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Dragonheart^

    Rekisteröitynyt:
    05.01.2004
    Viestejä:
    715
    Noniin. CD Project Red ilmoitti seuraavan Witcherin tulevan ensi vuonna PC:lle ja seuraavan sukupolven tehokonsoleille. Pelimaailman luvataan olevan 30x isompi kuin Witcher 2:n ja näin ollen isompi kuin Skyrim.

    [​IMG]

    Tietoja koottuna:
    Pelimoottori päivitetty (CDRED Engine 3)
    Ei chaptereita/acteja
    Vihollisten tekoäly uusittu, skriptatut boss-taistetut poistettu
    Ratsastaessa menee kartan päästä päätyyn n. 30-40min
    Geraltin muisti on palautettu

    Kerronta 3-tasoinen, valinnat ja asioiden tekemättä jättäminen vaikuttavat asioiden kulkuun:*
    alin-taso: craftaus, monstereiden metsästys, sivutehtävät
    keskitaso: poliittinen tilanne
    ylin-taso: Geraltin tarina

    Infoa ja kuvia:
    The Witcher 3: Wild Hunt (2014, PC/NextGen): Game Informer March 2013 [Updated OP] - NeoGAF
    Screenshots of The Witcher 3 • Eurogamer.net
    The Witcher 3: Wild Hunt revealed as 'next generation' RPG | Joystiq

    GameInformerin "eksklusiivi" matskut:
    Designing The Witcher 3: Wild Hunt - Features - www.GameInformer.com
    We Are Rebels: The Business Of The Witcher And CD Projekt Red - Features - www.GameInformer.com
    The Story Of The Witcher 3: Wild Hunt - Features - www.GameInformer.com
    Comparing The Open World Of The Witcher 3: Wild Hunt - Features - www.GameInformer.com
    The Art Of The Witcher 3: Designing The Ice Giant - Features - www.GameInformer.com
    Monster Hunting In The Witcher 3: Wild Hunt - Features - www.GameInformer.com
    Capturing The Animations And Combat For The Witcher 3 - Features - www.GameInformer.com
    The Music Of The Witcher 3: Wild Hunt - Features - www.GameInformer.com

    Trailereita:
    Sword of Destiny
    Killing Monsters
    Launch cinematic
    Go Your Way (Launch trailer)

    Gameplayta:
    E3 2014 Microsoft Press Conference
    Swamp Combat
    E3 2014 kaikki gameplay videot nivottuna yhteen (17min)

    PC, grafiikkojen säätelyä varten:
    Low vs Ultra
    Nvidian opas
     
    Viimeksi muokattu: 19.05.2015
  2. temexi

    Rekisteröitynyt:
    19.08.2002
    Viestejä:
    6 464
    Ja millä ei ole mitään merkitystä kun pelimaailma on likaviemäri. Vai onko engine jo päivitetty 2000 luvulle?
     
  3. Kirottu

    Rekisteröitynyt:
    29.01.2003
    Viestejä:
    18 597
    Mielenkiinnolla odoteellaan. Avoin maailma on rohkea ratkaisu, mutta ehkä CDPR saa homman toimimaan.

    Kuinkahan raskas pelistä tulee raudalle? Oma kone pyörittää Witcher 2:sta hieman vaivalloisesti, mutta silti pelattavasti.
     
  4. Sothis

    Rekisteröitynyt:
    29.08.2008
    Viestejä:
    4 512
    Witcher 2 tuli pelattua kokonaan läpi vissiin kahdesti. Enempää ei jaksanut koska välivideoita ja dialogia on niin paljon, eikä samoja jorinoita jaksa enää kun muistaa ne jo lähes ulkoa. Pidin kyllä Witcher 2:sta paljon, mutta liian putkimainen se sitten lopulta oli. Witcher 2 jäi pahasti Skyrimin varjoon, koska avoin maailma runsaalla sisällöllä on tuhat kertaa hauskempi pelata kuin putki-RPG, jossa on jäätävän paljon dialogia ja välivideoita.

    Jos olen oikein käsittänyt, niin W3:ssa ollaan menossa oikeaan suuntaan avartamalla maailmaa ja vähentämällä dialogia.
     
  5. selvapeli

    Rekisteröitynyt:
    22.03.2010
    Viestejä:
    207
    En henk koht oo vakuuttunu siitä, että jättimäinen maailma on se paras ratkasu rpg:lle. Se yleensä tarkottaa, että lisä-/sivutehtävien määrä kasvaa exponentiaalisesti.
    Koen ne ite helposti siten, että kiinnostus lopahtaa nopeammin. Esim. Skyrim ja Borderlands 2 kärsii mielestäni siitä, että voit tehdä liikaa kaikkea muuta kuin juonta. Tai sitten se on tätä vanhenemisen taakkaa, kun ei vaan jaksa.
     
  6. Wyltsi

    Rekisteröitynyt:
    12.07.2011
    Viestejä:
    482
    Päivitystä pelimoottoriin luvassa. Vissiin juurikin suunniteltu tuota suurta pelialuetta silmällä pitäen (ei lataustaukoja jne).

    The Witcher-studion uusi pelimoottori tukee avointa pelaamista ? Dome.fi
     
  7. haukka_

    Rekisteröitynyt:
    06.12.2009
    Viestejä:
    624
    Oi, tätä odotetaan. Itselleni Witcherit on olleet kenties viimeisen kymmenen vuoden parhaita pelejä. Kakkososa kieltämättä kärsi vähän liian ahtaan maailman tunnusta ykköseen verrattuna, vaikka olikin pelattavuudeltaan monin paikoin hiotumpi. Silti se määrittelemätön "jokin" mikä ykkösestä löytyi jäi uupumaan. Eipä ole mikään peli tehnyt niin kovaa vaikutusta ensimmäisellä pelikerralla Baldur's Gate kakkosen jälkeen, kuin Witcher ykkönen.

    Avoimen pelimaailman lähestyminen vähän jännittää, mutta luotto CDProjektiin on kova. Kunhan vain pitävät juonen punaiset langat tiukasti käsissään ja Sapkowskin käsikirjoittamassa. Hieno, moniulotteinen maailma ja toimiva, omanlaisena pelimekaniikka on jo olemassa, joten toivon ettei liikaa lähdetä muokkaamaan. Pahinta mitä tälle voisi tehdä, olisi juurikin turhiin sivujuoksenteluihin hukuttaminen. Tähän asti Witcherin oheisquestit ovat olleet hyvin luotuja ja pelikokemusta syventäviä, eivätkä mitään kavioiden keräämistä. Ja juurikin loistavasti kirjoitettujen NPC:en ja dialogien takia. Niin kauan, kuin tämä hahmojen käsikirjoituksen taso pidetään yllä myös isommassa mittakaavassa, en näe mitään hätää. Esim. Skyrim ja Fallout 3 kompastuvat juuri siihen, etteivät ne pidä imo sisällään mitään suurta hiekkalaatikkoa enempää. Vapaa hortoilu ei jaksa kantaa kohdallani kovinkaan kauas, jos siinä ei tunne olevansa osa suurempaa tarinakokonaisuutta.

    Siinä mielessä avoimempi lähestyminen on loistava uutinen, että harvassa pelissä on niin aikuismaista otetta fantasiagenreen ja monisyistä maailmaa, kuin Witchereissä. Aiemminkin olen kyllä halunnut päästä penkomaan sitä laajemmin, kuin on ollut mahdollisuus. Kunhan ei vain vedetä mutkia liian suoriksi; kirjoitetaan hahmot ja kerrotaan tarinat samoissa harmaan sävyissä, kuin aiemmissakin osissa, niin eiköhän tästä vuoden 2014 peli ole tulossa.
     
  8. Rusna

    Rekisteröitynyt:
    03.01.2002
    Viestejä:
    993
    Huh, todellakin. CD Projekt tuskin pettää... Aina tosin pelottaa (Hitman) Absolutionin karvaan pettymyksen jälkeen.
     
  9. Anigamu

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2010
    Viestejä:
    3 494
    Putkimaisuuteenko viittaat? Yksi ensimmäisiä asioita mitä CD Projekt tästä pelistä sanoi on että maailmasta tulee täysin avoin ja pelimoottoriin tehdään muutoksia tämän mahdollistamiseksi.
     
  10. manu

    Rekisteröitynyt:
    19.01.2001
    Viestejä:
    656
    Todennäköisyys siis kasvaa, että tässä pelissä käy kuten oblivion, skyrim & fallouteissa. Sivujuonet pelataan lävitte ja päätarina jää kesken kun menee maku pelistä.
     
  11. ojisama

    Rekisteröitynyt:
    23.11.2006
    Viestejä:
    5 078
    Ei haittaa. Morrowind jäänyt mieleen yhtenä parhaista kokemuksista, vaikka pääjuonta en koskaan (läheskään) läpi pelannut.

    Witcher ykkösen tunnelman kun vain saisivat kakkosta paremmin tiivistettyä tuohon, niin olisin kyllä sangen tyytyväinen.
     
  12. Felita

    Rekisteröitynyt:
    05.05.2009
    Viestejä:
    853
    Pah. Todennäköisyys kasvaa, että tätä peliä tulee sitten hakkattua 100+ tuntia, kuten oblivionia, skyrimiä & falloutteja. Mielestäni Witcher kakkosen pahin ongelma liiallisten cut-scenejen ja skriptattujen taisteluiden kanssa oli pelikontentin onneton määrä ja tunne siitä, että lähes koko ajan juoksi putkessa.

    Itse ainakin odotan innolla.

    Edit.: Niille, jotka sanovat, että "ei kaikilla ole aikaa pelata noin paljoa", niin en itsekään aktiivisesti jotakin peliä pelatessani pelaa kuin noin kaksi kertaa viikossa pari-kolme tuntia kerrallaan. Silti olen Witcher kakkosta lukuunottamatta tainnut pelata jokaista kokeilemaani peliä tuon 100+ tuntia.
     
  13. menu

    Rekisteröitynyt:
    29.06.2004
    Viestejä:
    7 751
    witcher 2 oli aivan hemmetin hyvän näkönen jonka lähelle moni ei kyllä päässy
     
  14. _J03_

    Rekisteröitynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    2 826
    Witcher 2 on ainakin omalta osalta paras rpg mitä olen pelannut (heti mass effectien jälkeen). Ja eipä se putkimaisuuskaan lopulta hirveänä haitannut, peli kun oli muuten loistava. Ja esimerkiksi itse en jaksanut pelata skyrimiä edes puoleen väliin ihan vain kyllästymisen takia jossain 40h paikkeilla. Ehkä witcher 2 hieman avoimemmalla maailmalla olisi se täydellinen, mutta ei todellakaan mitään skyrimiä... Semmoset ultimaattiset nörtti rpg:t voi tehdä sitten erikseen.
     
  15. Planet Destroyer

    Rekisteröitynyt:
    05.05.2012
    Viestejä:
    1 616
    Huh, toivottavasti tuota maailmaa olisi jotenkin rajoitettu, ettei kesken jotain tärkeää tehtävää (tyyliin pitää pelastaa joku henkihieverissä oleva tms.) voi lähteä 10 päivän seikkailulle jonnekin kuuseen. Muutenkin toivottavasti sivuquestit olisivat oikeasti hyviä niin kuin edellisissä Witchereissä eikä tasoa "mene yhteen 100:sta luolastosta ja tapa kaikki monsterit + ota mukaan joku kivi". Ei sillä, kyllä luotto CD Projekt Rediin on korkealla ja varmaan saavatkin loistopelin tehtyä. Paljon kiinnostavia uudistuksia ainakin tulossa. Milloinkohan collector's edition tulee ennakkotilattavaksi..? :kippis:
     
  16. jaffons

    Rekisteröitynyt:
    21.12.2006
    Viestejä:
    1 370
    whatwhatwhat :eek:
    Putkimainen? Hauskempi? Vähemmän dialogia? Vedetään se boldattu invertterin läpi...
     
  17. Tatuks

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2004
    Viestejä:
    3 492
    Samaa mieltä, Witcher 2 tuntui jotenkin hiton ahtaalta ja siltä että omilla tekemisillä ei ole mitään väliä.
     
  18. lihapullakastike

    Rekisteröitynyt:
    06.10.2009
    Viestejä:
    51
    Siis MITÄ? Omilla tekemisillä ei ole mitään väliä? Ollaankohan me pelattu samaa peliä? Nimittäin siinä Witcher 2:ssa mitä mä pelasin, omat valinnat vaikutti mm. koko kakos-actiin (ja myös Act III:n tehtäviin). Skyrimissä sen sijaan ei ole omien valintojen vaikutuksesta tietoakaan. Kaikki killat ja tehtävät voi vetää samalla hahmolla läpi jne.
     
  19. Johan_V

    Rekisteröitynyt:
    16.01.2007
    Viestejä:
    4 102
    Toivottavasti tästä nyt ei tule sitten mitään helvetin Skyrimiä: Sivutehtävät mallia
    mene paikkaan x, tapa y ja palauta pää paikkaan z ja plussana staattinen maailma. Tusinahiekkalaatikoita on vaikka kuinka paljon, mutta kunnollisia roolipelejä hyvällä juonella on vain muutama.
     
  20. kq0130

    Rekisteröitynyt:
    30.03.2003
    Viestejä:
    1 182
    Vesikielellä jäädään odottamaan.
     
  21. lihapullakastike

    Rekisteröitynyt:
    06.10.2009
    Viestejä:
    51
    Allekirjoitan tämän. Juoni ennen avointa pelimaailmaa. Jos juoni on paskaa, niin mikään ei kannusta pelaamaan peliä läpi, oli se putkessa tahi ei.
     
  22. a1m

    Rekisteröitynyt:
    13.06.2005
    Viestejä:
    4 731
    Ihan hyvältähän tuo kuulostaa.

    The Witcher 3: Wild Hunt (2014, PC/NextGen): Game Informer March 2013 [Updated OP] - NeoGAF
     
  23. Ekaros

    Rekisteröitynyt:
    26.12.2006
    Viestejä:
    1 933
    Kyllä luottoa löytyy tekijöihin, vielä kun tultaisiin enemmän PC:n suuntaan niin oltaisiin loistavissa asemissa.
     
  24. haukka_

    Rekisteröitynyt:
    06.12.2009
    Viestejä:
    624
    Asiallisen kuuloisia uudistuksia kaikkia. Varsinkin tarinankerronnallisesti homma kuulostaa paperilla toimivalta, tuollalailla voitaisiin saada eniten irti sekä vapaasta hortoilusta, että koukuttavasta juonesta.

    Nautin erityisesti: "Dude is fucking DONE fighting for everyone else". Tarinallisesti tuo Wild Hunt kiinnostaa niin maan perkeleesti, sillä kirjoja lukeneena ja jo aiempien pelien perusteella tuo kietoutuu todella vahvasti Geraltin henkilökohtaiseen kohtaloon. Tuohon kun vielä lisätään pakollinen sotkeutuminen valtakunnanpolitiikkaan, niin monet mehevät kuviot saadaan aikaiseksi. Lisäksi haluaisin nähdä mahdollisimman paljon tekojen vaikutuksia muihin questeihin ja tarinankerrontaan yleisesti. Mielellään vielä aivan alhaalta ylöspäin ja päinvastoin, eikä pelkkiä itsestäänselvyyksiä. Tällainen lisäisi pelin uudelleenpeluu arvoa huomattavasti, kun asioiden tutkimatta jättäminen tai ignooraaminen voisi tuottaa arvaamattomia seurauksia.

    Mitä tuohon inventaarioon tulee, niin tuo konsoliversiointi nyt tekee kaikkein fiksuimmat ratkaisut mahdottomaksi. Tekstipohjainen inventaario on aina lähtökohtaisesti todella kankea ja rasittava käyttää, mutta eivät mahda avatar-tyyppistä sijoita-esineet-ruudukkoon ratkaisua pystyä tattiohjaimille tekemään.
     
  25. Pipanacansleri MMMIX

    Rekisteröitynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    7 236
    [youtube]8gIsYuPIKco[/youtube]
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti