The Elder Scrolls V: Skyrim

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja Kirottu, 23.11.2010.

1. fokkusu

Rekisteröitynyt:
    28.10.2007
    Tuon voi korjata itsekin:

2. splice

Rekisteröitynyt:
    16.07.2011
    Jossain revikassa sanottiin etteivät vanhat tallennukset toimi, eli nähtävästi eivät pelitä.

3. Kirottu

Rekisteröitynyt:
    29.01.2003
    Kyllä voi PC:llä kunhan käytetyt modit pidetään käytössä. Konsoleilla ei.

MO ei ole ihan niin mahtava kuin useimmat kuvittelee. Esim. sen ylistetyin ominaisuus eli modien virtuaalinen asentaminen on myös sen isoin heikkous, se on todistetusti aiheuttanut ongelmiakin.

Minun puolesta molemmat pitäisi korvata pysyvästi Wrye Bashilla.

4. Henkilö X

Rekisteröitynyt:
    19.07.2001
    Omistan tietääkseni molemmat skyrimin dlc ja siis myös tietenkin alkuperäisen pelin. Jos olen oikein käsittänyt, minun pitäisi saada tuo special edition ilmaiseksi. En löydä tätä kuitenkaan steamin listalta. Mikähän on? Vai puuttuuko jotain kuitenkin. Tässä tapauksessa evvk, mutta jos sen ilmaiseksi saa niin voisi yrittää. :)

5. fokkusu

Rekisteröitynyt:
    28.10.2007
    Pitäisi olla ne kaikki kolme DLC:tä.

6. Henkilö X

Rekisteröitynyt:
    19.07.2001
    Kolme? Ok. Sitten olen missannut yhden. :D

Ei mitään sitten.

Edit. Ai joku heartfire? Eikös tämä ollut vaan joku helvetin talo? Hienoa. Tämän takia en saa testattua sitten tuota special edition, mutta en tarkkaan ottaen välitäkään tarpeeksi. :/

7. Kirottu

Rekisteröitynyt:
    29.01.2003
    Mikä puuttuu, Dawguard, Hearthfire vai Dragonborn? Kaikki kolme pitää olla ostettuna, jotta saisi SE:n. En ole täysin varma, saako SE:tä enää ilmaiseksi, normiversio kaikkine delsuineen piti olla omistuksessa 28. lokakuuta mennessä, jotta sai SE:n ilmaiseksi.

8. Henkilö X

Rekisteröitynyt:
    19.07.2001
    Tuossa editissä lukee, että heartfire puuttuu. Jonkun helvetin talo dlc takia ei saa tota. :D

9. iSteel

Rekisteröitynyt:
    17.12.2012
    Minä otin vanhan tallennuksen ja lähti toimimaan. Valitteli jotain aluksi puutuvista modeista mutta hävisi kun tein ensimmäisen tallennuksen SE:ssä. En ole vielä nähnyt mitään ongelmaa niiden about 10 tunnin aikana jotka olen pelannut. Riippuu varmasti siitä mitä modeja on ollut käytössä. Mulla oli grafiikka- ja äänimodeja ja jotain AI-parannuksia. Nyt SE:tä olen jatkanut tuosta tallennuksesta ilman modeja.

10. Cumbo

Rekisteröitynyt:
    01.04.2010
    Kopioidaanko normiversion savet vaan SE:in johonkin kansioon ja homma pelittää sillä? Vai pitääkö SE:iin ottaa samat modit käyttöön?

11. hunterofPinkBunnyWabbits

Rekisteröitynyt:
    19.08.2009
    Eihän Betsun DLC:tä osteta pelin vaan modien takia. Yleensä modit alkavat vaatimaan niitä. Saas nähä mikä kakkentaali myrsky nousee kun Fallout nelosen Epävirallinen patsi alkaa vaatimaan kaikki DLC:t.

12. Hulihelikopteri

Rekisteröitynyt:
    30.12.2013
    SE:ta pelaillu viime päivinä, 8h mittarissa ja vain kerran on kaatunut. Ihan tyytyväinen oon ja parempi kui normiversio.
    Nyt voisi pelata kunnolla pääjuonen loppuun, DLC:t ja isoimmat sivutehtävät kun en ole koskaan pelannut kaikkia, vaikka pelin omistanut vuosia :D En vaan tiedä oliko hyvä idea aloittaa vaikeimalla, koska ainaki alussa on vähän hankaluuksia ollut mutta eiköhän peli helpotu ku saa lihaa luoden ympärille enemmän. Tein siis mage/archer/warrior buildin. En sitten tiedä kannattaako noin moneen taitoon erikoistua mut saas nähdä miten alkaa sujumaa.

13. iSteel

Rekisteröitynyt:
    17.12.2012
    Kopioi ne vanhan savet hakemistosta "C:\Users\[Username]\Documents\My Games\skyrim\saves" hakemistoon "C:\Users\[Username]\Documents\My Games\Skyrim Special Edition\saves". Sitten vain peli käyntiin ja kokeilemaan. Ekalla latauksella herjasi mulla puuttuvista modeista, mutta kun savetin ja latasin sen viimeisimmän niin ei enää virheilmoja tullut.

14. splice

Rekisteröitynyt:
    16.07.2011

Tuossa asiallinen "revikka" koskien konsoliversioita. Skyrim tuli kyllä ostettua silloin joskus kun peli tuli saataville Steamista, mutta PS4:lle nyt hommannut kun ei aikaisemmin tullut paljoa pelailtua. 13 tuntia näyttää vain Steamin kello, saapas nähdä tuleeko konsoliversiota pelattua yhtään enempää.

15. hunterofPinkBunnyWabbits

Rekisteröitynyt:
    19.08.2009
    Itse lopeta asiallisena pitämisen kun sanotaan ETTEI OLE PC KÄYTTÄJILLE EROA/ARVOA JOS ON MODATTU VANHA, siitä tietää ettei arvostelija oikeasti tiedä mitään muuta kuin grafiikan. Jos DX 11, paranneltu DistantLOD, 64 bitt engine, rain occulsion, korjattu Z-fighting, latausajat jne... Kertoo ettei arvostelija tiedä mistä puhuu, tähän syyllistyy 80% arvostelijoista ja noin 95% foorumeille kirjoittajista.

16. Shikanjyo Banned

Rekisteröitynyt:
    19.02.2013
    poistoksi

Viimeksi muokattu: 07.12.2016
  17. splice

Rekisteröitynyt:
    16.07.2011
    Videollahan sanoi suoraan että tämä revikka on nimenomaan suunnattu konsoliversioista kiinnostuneille, ja konsoliversioita revikka koskikin. Itse en koskaan Skyrimiä kiinnostunut modaamaan kun ei pelinä napannut.

18. hunterofPinkBunnyWabbits

Rekisteröitynyt:
    19.08.2009
    Mutta silti syyllistyy juuri mitä sanoi ettei PC huomaa eroa PC:llä modattuun versioon... Joka on bullia

19. ^¼Ïb|öVy禺Êëá:sü«g»

Rekisteröitynyt:
    24.01.2016
    Faktahan on kuitenkin se että uusi SE toimii paskemmin ja näyttää paskemmalle mitä nykyinen modattu Original. Minulle siis tällä hetkellä SE on paska. Odotellaan modeja.

20. splice

Rekisteröitynyt:
    16.07.2011
    Käsitin itse ainakin itse tuon lauseen niin että, mikäli pelaa PC:llä ja käyttää modeja ( niin vanillassa kuin SE:ssä ) erot eivät silloin ole mitään leukoja loksauttavia. Varmaa on että graafisesti molemmat versiot saa niin halutessaan PC:llä todella upeiksi. Konsolipuolelle puolestaan ihan hyvä revikka, ja kerrotaan paljon eroista vs. tilanteeseen joskus pelin varsinaisen launchin aikoihin. Skyrim kait tullut PS3:lle silloin joskus, joten konsolipuolella erot lienevät melkoisen suuret.

21. hunterofPinkBunnyWabbits

Rekisteröitynyt:
    19.08.2009
    Mutta juuri hän puhuu eroista GRAFIIKASSA JOKA EI OLE POINTTI. Pointti on muut muutokset jotka parantavat peliä.
    - 64 bitt moottori, vakaus, isommat modit, enemmän skritejä, enemmän muisti kuin 3.2 GB (Jos ajattelette kiertää sen keinoilla ENB/SKSE, lue alla oleva) Itsellä RAM välillä 6 GB Skyrim SE - toimii paremmin, sutjakkaampi ja vakaampi (Itsellä kaatunut vain joskus, ei aina ALT + TAB).
    - DX 11 paremmat efektit, Win 8/10 käyttäjille enemmän VRAMia kuin 4 GB. ITsellä VRAM käyttö on 5,2 GB... MODEJA kun taas Normaali skyrim tökkisi jo (Win 8/10 rajaa DX 9:llä VRAM 4 GB)
    - Piirtoetäisyys ja Distant Lod paremmat (Paitsi Whiterun ympäristö, BUGI?) Sekä ennemmin nuoli ei osunut erittäin kaukaiseen kohteeseen koska pelimoottori kadotti sen.
    - veden virtaus, hidastuu, vaihtaa suuntaa, immersio (Vesi ei virtaa maan alle vaan jokea pitkin, tosin pari sahalla vesipyörä tekee kaamean näköisen joen)
    - rain occulsion
    - Korjattu Z-fighting (kaukainen vuoristo)
    - GodRays (Omall AMD kortilla MAKS)
    - Varjot eivät ole sitä Skyrim kuraa, varjot liikkuu (Paitsi katsokaa pikkukasvien varjoja, ne popuuppa ja katoaa ihmeellisesiti välillä)
    - Valaistus (Paitsi jotku tekstuuri hohtaa liikaa, vanhat tekstuurit pitää käsitellä)
    - Perusväritys ei harmaa
    - enemmän kasvustoa, ei ota FPS hittiä niin kuin more grass modeista
    - latausajat nopeita

Haitat
    - osa tekstuureista kuraa siis kuvankäsittelyssä vedetty 200% suurennos ja kutsutaan 4K:si
    - äänet huomompia (Korjaus kohta puolin)
    - Kinect ei boksilla rekisteröi Lohari puhetta, siis normaalis Shoutit eikä äänellä.

Tässä muuta ero joka pelatessa tullut esiin paitsi kinect.. Eli noita eroja ei siis huomaa

Lisäksi voimme modata, osa tekstuuri modeista toimii hieman muokkamalla (ota vastuu jos käytät) sekä Fallout 4:sen ENB toimii....

Puute:SkyUI, SKSE, FNIS, Bodyslide

SkyUI 2.2 toimii muunneltuna

22. Man1ac

Rekisteröitynyt:
    24.01.2003
    Tuo Z-fighting issue on edelleen olemassa, itselläni tämä näkyi Whiterunin jaarlin tornia katsoessa etäältä.

23. Sadness

Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Jostain mä luin että MO tuki lopetettu ja pääarkkitehti lähtneyt vetää NMM:ää.

Mo on oiva väline ainakin itselleni ja toki kuten yllä kerrottu niin joidenkine modien kanssa aiheutti harmaia hiuksia, erityisesti jos modin sisäinen AI pätsi tai vastaava ei suostunut toimimaan vaan piti kikkailla eri juttuja tai jotenkin se noin meni. Sen sai kyllä toimii mutta useampi tunti tuli painittua niiden kanssa ja sitten päätin että alan vain isoja modi määriä välttelemään kun ongelmia tuli joskus aiemmin tai myöhemmin.

Kun aikoinaan sain tehtyä sen oman tavoitteen että delsut ja epäviralliset delsut(isommat) sain lävitse ja falskaar oli viimeisenä rutistuksena niin siinä viimeisissä taistelu kohdissa peli alkoi yllättäen kaatuilemaan ja tekee hassuja, tietyt npc hahmot eivät liikkuneet kun disable/enable kikalla ja kaatumisia tuli tiheään, perkele silloin päätin kun lopputekstit rullasivat etten pitkällä jalallakaan koske koko paskaan mutta niin se veri vain vetää tarmieliin päin :p

Ja tuosta MO lopettamisesta ainakin SE suhteen muistin tämän:
    Lähde

24. hunterofPinkBunnyWabbits

Rekisteröitynyt:
    19.08.2009
    Jossain että kattojen villkuminen ja sudet eivät hyökkää on epävirallisen pätsin ongelmia niin en laskenut tuota Skyrimin ongelmaksi...

Tosin Whiterun kärsii fallout 4:n Quarry bugista välillä
    http://skyrimforums.org/sf/useralbums/46282/standalone

Nyt sitten tarvittaisiin kunnon tekstuurit palaviin puihin, veteen ja telttoihin yms
    http://skyrimforums.org/sf/useralbums/46292/standalone

25. kaiosun

Rekisteröitynyt:
    03.02.2010
    Alkuperäisessä ei tainnut montaa kertaa osua vastaavaa, mutta SE:ssä jo kaksi kertaa, eli matkalla riverwoodista whiteruniin tulee lähes aina imperialien partio vangin kanssa ohitettavaksi ja tietysti joka kerta se on yritettävä tappaa, mutta tässä testaillessa käynyt nyt parilla hahmolla niin, että partio kuolee ->vapautan vangin -> jatkan matkaa whiterunia kohti ja whiterunin vartijat koittavat tappaa, noh 24h poissa ja takaisin (sakkokikka) ja pyytävät 400g rikoksista.

Toisella kertaa lanasin koko porukan vanki mukana ja edelleen kukaan ei jää todistamaan ja sama 24h ja nyt pyysivät 1000g. Eläimet todistavat, mutta ei alkuperäisessä ollut noin älyttömän tiukasti tehty tuo? Tulee vähän mieleen GTA V:n telepaattiset poliisit.

Vaikeustaso tuskin vaikuttaa sakkojen tiukkuuteen? Nuo tapahtuivat legendarylla.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen