The Elder Scrolls V: Skyrim modit, Päivitetty 3.4.12

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja R9600, 12.11.2011.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Kirottu

    Rekisteröitynyt:
    29.01.2003
    Viestejä:
    18 597
    No, ei ehkä kuollut, mutta toivoton projekti silti. Pelissä ei ole vakiona riviäkään koodia moninpeliä varten, kaikki sisältö on tehty yhtä pelaajaa varten, jne. Käytännöllisempää olisi tehdä koko peli uusiksi kuin modata moninpeliä mukaan.
     
  2. jtmonroe

    Rekisteröitynyt:
    21.08.2008
    Viestejä:
    665
    Ei tosin tainnut olla San Andreasissa tai Just Cause 2:ssakaan. :think:
     
  3. Kirottu

    Rekisteröitynyt:
    29.01.2003
    Viestejä:
    18 597
    Ovat vain kiljoona kertaa staattisempia. Skyrimissa on niin järettmän paljon asioita, jotka pitäisi pystyä synkronoimaan pelaajien välillä.
     
  4. jtmonroe

    Rekisteröitynyt:
    21.08.2008
    Viestejä:
    665
    Juu en oikein itsekään jaksa uskoa että tuosta mitään oikeasti pelattavaa koskaan tulee, mutta onhan se pienen pienehkö mahdollisuus aina olemassa. Tosin joku hyvin rajattukin moninpeli, kahden pelaajan co-op missä toinen pelaaja liittyy väliaikaisena hahmona hostin peliin a la Dark Souls olisi sekin jo erittäin hieno saavutus.
     
  5. Kirottu

    Rekisteröitynyt:
    29.01.2003
    Viestejä:
    18 597
    Oman päänvaivansa synkronoinnissa aiheuttaa jo ihan muut asennetut modit. Esim. eri pelaajilla voi olla eri pelitasapainoa muuttavat modit, tällaisten tilanteiden saaminen toimimaan kivuttomasti on aikamoinen haaste, jos edes mahdollista. Tämä synkronoinnin haasteellisuus on varmasti yksi isoimmista osasyistä, miksi Bethesda itse ei ole tehnyt moninpeliä näihin peleihin.

    Sentään modin kehittäjä ymmärsi lopultakin dumpata ScriptDragon-vaatimuksen, mokoma skriptipalikan irvikuva saisi pysyä kuolleena.
     
  6. jtmonroe

    Rekisteröitynyt:
    21.08.2008
    Viestejä:
    665
    Vaatimukseksi vaan täysin identtinen modilista versioineen kaikkineen niin ei tarvitse tuostakaan huolehtia.
     
  7. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 694
    Tulipa kikkailtua tuon "skyrim journey" modi paketin kanssa ja onhan se raskas kun helvatti, niin bittien kuin ulkonäön suhteen. Vaikka SSD:llä oli peli niin lataukset olivat pitkiä, ja alun vankkurikohtaus heilutteli fps lukemaa 30-60 ja GPU käyttöaste heitteli oikeastaan ilman syytä 50-99% välillä joten siitä johtuen laitoin 30 capsin. Joten ei noissa varmaan kovin hyvä optimointi suhde ole vrt ulkonäköön tai no siis kyllähän luolastosta kun pääsi ulos niin kasveija ja kaikkea pientä oli enemmän kun vramikin nousi yli 3GB mutta jo paljon kevyemillä valaistus modeilla saadaan hyvää tunnelmaa peliiin vaikka eivät toki ole ENB veroisia.

    Skyrim kansiokin alkoi jo paisumaan 56GB kokoiseksi josta johtuen noi latausajat pidentyivät kyllä merkittävästi jopa SSD:llä(ei tää toki maailman nopein ole) mutta voin vain kuvitella jos olisin pelin asentanut tuolle HDD:lle :D

    Pidemittä puhetta niin tässä pientä videon pätkää ja tulihan tuota kuoltua parikin kertaa mutta jokin modi heitti eloon takaisin mutta tosiaan, itse pysyn pienen modauksen kannalla, unoffical pätsit, pari valaistus, vilja/sofia +joku overhaul followers modi ja ase/armori ja sitten joku uusi isompi epävirallinen delsu

     
  8. PatrikSelin Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    24.07.2011
    Viestejä:
    2 823
    Tuli päivitettyä kone täysin. Mitä grafiikka/fysiikka modeja suosittelette - kun raskaasti varustettu sotilas liukuu mäkeä alaspäin tai kärryt lennähtää ilmaan, se tuntuu oudolta. Etsin "realismia" lisääviä modeja ja parempia grafiikkoja, en halua lisää aseita tai My Little Poneja jne.
     
  9. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 694
    Taitaa vain taistelu modeija olla jotka parantavat "realismia" paremaksi.

    Jossain välissä löysin modin joka tarttuu jouskarilla ampumiseen että jos ammut miekka käteen niin miekka tippuu tai päähän niin tipahtaa laagista mutta en saanut toimimaan sitä silloin.

    Skyrim fysiikkaa tuskin pystyy parantamaan modeilla tai ne ovat vahvasti scripattuja jota en suosittele.
    Kannattaa englanin kielellä hakea "skyrim realistic mods"
     
  10. hunterofPinkBunnyWabbits

    Rekisteröitynyt:
    19.08.2009
    Viestejä:
    1 143
    No onhan tossa muutama modi. Oma 250 modin lista tuntuu pieneltä. Tosin Skyrim kaatuu vähemmäön kuin Fallout 4 explosives haulikolla. Mod organizer on mahdta ettei tarvitse asentaa peliä uudestaan, vaan voi palata vanhempaan tallennukseen ja kokeilla uusittua kombinaatiota (latausjärjestys tai uusimmat pois jos ongelmia).
     
  11. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 694
    Toi siis oli testi tuolla paketilla jonka latasin. Siinä EI käytetty Loottia tai Bossia, saati mitään mod manager ohjelmaa vaan joku "pro" skyrim modaaja tehnyt oikean järjestyksen joka sitten tehtiin.

    Ei kyllä, liika modeija on liikaa modeija ja tuossa oli vastaus. Paljon oli turhia ja sitten jopa oma näyttis kyykkäili sen kanssa tai oma laitteisto.

    Pari valaistus modia, seuraaja modi, vilja/sofia, skyui, HD tekstuurit, joku epävirallinen DLC ja epäviralliset pätsit ovat simppeli yhdistelmä. Peli on lähes niin kevyt kuin vanilla mutta pari maustetta mukana.

    Loottikin on hyvä ohjelma mutta voi jos lisäät yhden modin joukkoon niin voi koko järjestys muuttua.
     
  12. jiiml

    Rekisteröitynyt:
    16.02.2015
    Viestejä:
    359
    Ajattelin pitkästä aikaa asennella Skyrimin PC:lle. Modeja laittelen tottakai, mutta tällä kertaa ajattelin pitää valikoiman mahdollisimman kevyenä, eli ei mitään isoja paketteja. Mitkä on ihan pakolliset modit tällä hetkellä? Pakollisten lisäksi ajattelin jonkun salamurhaajalle sopivan gearin etsiä ja joku modi tyyliin better jumping/sneaking/walking/running, että liikkuminen näyttää tyylikkäämmältä. Etu- ja takaperin voltteja hyppiessä jne. Joku tämmöinen modi joskus oli joka vaikutti myös kyykistymiseen ja juoksenteluun. Salamurhaajalla täytyy olla miekat selässä eli tähänkin joku sopiva modi hakusessa.
     
  13. Kirottu

    Rekisteröitynyt:
    29.01.2003
    Viestejä:
    18 597
    Epävirallinen Legendaarinen Pätsi ja SkyUI ovat kyllä ehdottomia. Lisäksi Run For Your Lives sekä When Vampires Attack tekevät NPC:stä vähemmän itsetuhoisia.
     
  14. Lupora

    Rekisteröitynyt:
    25.08.2014
    Viestejä:
    127
    Päivitystä Enderalin foorumilta, 07.02.2016:

    http://sureai.net/games/enderal/
     
  15. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 694
    Latasin toin ja muutin MP3 muotoon, sitten skyrim sound convertoin sen pelimuotoon, heitin music->special kansioon mutta siltikiään main theme ei soi, itseasiassa ei soi edes alkuperäinen joten bitit solmussa jostain syystä.

    Olen käyttänyt tuota ja lisänyt musiikkia muihin kansioihin mutta toi biisi ei toimi, osaako joku sanoa syytä?

    Edit:Piti korottaa ääntä biisissä jolloin alkoi kuulumaan se, skyrim laittaa ääniä niin paljon alas ettei biisiä kuulut.
     
    Viimeksi muokattu: 10.02.2016
  16. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 694
    Screenshotti ketjussa tuli puhetta kuinka geralti skyrimiin auttelee dragonbornia niin tässähän tämä:


    Edit:
    Jos Geralt on kova jätkä omassa universumissaan niin on se hiton kova jätkä myös Tamrielissa:
     
    Viimeksi muokattu: 11.02.2016
  17. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 694
  18. Quantum

    Rekisteröitynyt:
    30.10.2003
    Viestejä:
    8 445
    Hyvältä näyttää :)
     
  19. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 694
    Itse tuli kokeiltua tuota holds the city overhoulia... en suosittele ellei ole sitten ainoa modi, ainakaan Lootti osanut sellaista järkevää järjestystä tehdä ainakaan mulle, peli aina fps tippuili siellä. Modin omistajain sanoo että suosittelee käyttää ilman mod manageria.

    Mutta asiasta miljontaan, jos teillä on ongelmia että dawnguard tehtävä sarjassa serana jäätyy taistelu asentoon kuten mulla tuppaa näemmä tapahtumaan niin käyttäkää console command
    1. avaa console command ja hiirellä vie cursor seranan kohdalla ja paina että tulee koodi esille.
    2.laita teksti "disable" ja seranan pitäisi hävitä.
    3.Sen jälkeen paina heti perään enable console commandiin niin seranan pitäisi palata ja tällä kertaa ilman jumitusta.
     
  20. PatrikSelin Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    24.07.2011
    Viestejä:
    2 823
    Tuli asennettua Skyrim uudelleen ja onko modia joka poistaisi ladatusruudun tarpeen siirtyessä johonkin taloon - mm. löytyy modi, jonka myötä voi vain kävellä kaupunkiin, eikä tarvitse ladata.
     
  21. Kirottu

    Rekisteröitynyt:
    29.01.2003
    Viestejä:
    18 597
    Ei ole. Et varmaan tajua, kuinka iso projekti ja kuinka tehosyöppö lopputulos se olisi.
     
  22. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 694
    Etpä sä oikein voi skippaa pelimoottorin rajoituksia tai se pitäisi saada latamaan uutta aluetta ennakkoon mutta uskoisin että ongelmia tulee ja paljon muut modit ja sitten CTD mahdolisuus iskee ja paljon jos muistit määrät ylittyvät.
     
  23. Kirottu

    Rekisteröitynyt:
    29.01.2003
    Viestejä:
    18 597
    Vaikka tehosyöppöys ja moottorin rajat jätettäisiin huomioimatta, noiden erillisten alueiden liittäminen yhteen pääalueen kanssa latausruutujen poistamiseksi ei ole yksinkertainen liimausoperaatio. Enemmän tai vähemmän kaikki skriptaukset, navmeshit, jne. pitää tehdä uusiksi.
     
  24. PatrikSelin Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    24.07.2011
    Viestejä:
    2 823
    No onneksi avoimet kaupungit ovat mahdollisia ja eikä lataushetket ole niin pitkiä kuin vanhalla koneella.
     
  25. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 694

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti