The Elder Scrolls V: Skyrim modit, Päivitetty 3.4.12

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja R9600, 12.11.2011.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 694
    Mikäs nytten olikaan modi joka on paras kaikessa, oli jossain välissä tulossa ja jossa kaikki parhaimmat skyrim modit tekijät yhdessä, helvatin iso mappi, isompi kuin skyrim.
    Jossain välissä oli juttua monesti mutta en ole huomanut siitä mainintaa. syksyllä/talvella piti ilmestyä.
    Edit:Taiskon olla toi kirotun viestissä.

    Ja onko muuten matter of timella olemassa vaihtoehtoista modia?
    Lootti järjestää modit->Ei toimi MOT mutta sitten laitat aikasemmaksi listassa kuin skyui niin tulee CTD kun lataa pelin.
     
  2. Kirottu

    Rekisteröitynyt:
    29.01.2003
    Viestejä:
    18 597
    Awake: the Rise of Mannimarco on todellakin se iso modi, jossa eliittimodaajat löivät viisaat päänsä yhteen luodakseen jotain ainutlaatuista. Projekti vähän on venähtänyt aikataulun osalta, mutta tulossa on yhä.
     
  3. Lupora

    Rekisteröitynyt:
    25.08.2014
    Viestejä:
    127
  4. Lupora

    Rekisteröitynyt:
    25.08.2014
    Viestejä:
    127
    Aloitin uuden rundin kun en ole vieläkään pääsyt pelin pääjuonta läpi, johtuen jostain epävakaudesta joka aiheutti CTD:n jossain 40-50 tunnin kohdalla.

    Tällä kertaa hylkäsin vihdoin NMM:n ja otin käyttöön kaikki uusimmat modisysteemit. Löysin loistavan ohjeen:
    https://www.reddit.com/r/skyrimmods/wiki/beginners_guide

    Tuolla ohjeessa on mainittu esimerkiksi SKSE:n uusi muistipatch, joka on otettu toisesta modista ja integroitu.

    Seuraavaksi asensin osan truly essential modeista:
    https://www.reddit.com/r/skyrimmods/wiki/essential_mods

    Lopuksi tarkistin modit tätä listaa vasten:
    https://www.reddit.com/r/skyrimmods/wiki/dangerous_mods_masterlist

    Olihan sinne eksynyt vaarallinen modi:
    Tuon kun poisti niin nykii taas solujen latailu (minulla on vain HDD), joten harmi että modia ei ole päivitetty, mutta ei auta.

    Nyt vaan muna pys... sormet ristiin, että tällä kertaa pääsen pääjuonen läpi. Falskaarin pelaan toki myös samalla kun sitä on päivitetty rankasti versioon 1.2 :geek::geek::geek:
     
  5. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 694
    Itselläni kevyt modaus ja nytten menty aboutti 30h ettei ole kaatumisia ollut, yksi ainoa 10sek freeze kohta.
    Questit ovat toimineet kuten on pitänyt ja olenkin pitänyt pelata peliä.

    Unoffocal pätsit
    Monster mod
    Falskaar
    convient horse
    Immersive armors/weapon
    skyui
    Vilja
    Forgotten city
    extend encounter
    skytweak
    EFF
    ELFX
    Perk point book
    Race menu

    Näin hyvin ei ole toiminut kun oli HDD ja lämpötila/nälkä modit vielä noiden päälle, veikkaan että SSD jotenkin avustaa modeja jos varsinkin on monta ettei tapahdu CTD niin useasti. Tämä siis omaa mutuilua.
     
  6. Kirottu

    Rekisteröitynyt:
    29.01.2003
    Viestejä:
    18 597


    Mannimarco nousee puolen vuoden päästä.
     
  7. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 694
    Näemmä fanitkin osaavat venyyttä rojekteja.
    Tämänkin piti saapua 2014 talvella.

    Jostain syystä ei innostanut noiden traileri ja vieläkin itse fanitan kaikista eniten Wyrmstooth modia landi modeista.

    Toki traikussa yleensä ollut että näyttää paremalta trailerista kun pelatessa mutta saapi nähdä. Googletin Mannimarcosta kun ei tutulta kuulostanut mutta pitää näemmä aikasempia osia pelanut että kuulostaisi tutulta.
    http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Mannimarco
     
  8. Lupora

    Rekisteröitynyt:
    25.08.2014
    Viestejä:
    127
    Huh mikä homma!

    Tänä aamuna sain kolmen yön taistelun jälkeen vihdoin selvää miten tuo yksi osio Skyrimistä toimii. Samalla selvisi miksi Skyrim on minulla kaatunut vuosien varrella aina jossain vaiheessa läpipeluuta. Syy ei ollut koskaan skripteissä, sillä peli saattoi olla vakaa 40 - 100 tuntia, riippuen pelikerrasta, ja sitten ruveta kaatuilemaan ilman poikkeuksia siitä eteenpäin. Minulla kun ei ole koskaan ollut kuin 15 - 20 modia ja niistäkin puolet grafiikkamodeja, lisäksi olen aina valinnut ne erittäin huolellisesti, eli että ei ole tiedettyjä ongelmia.

    Tämä seuraava asia on varmaan kaikille muille jo selvää pässinlihaa, mutta itselleni ei ollut, koska en ole aiemmin käyttänyt Mod Organizer / LOOT / Wrye Bash / ENB / SKSE -yhdistelmää. Minulla on ollut vain SKSE ja ENB.

    Vaikka tämä löytyy englanniksi monesta paikasta, niin laitan suomeksi, jos joku muukin sattuu painimaan tämän asian kanssa.

    Alustus

    Skyrim käyttää vakiona kahta muistialuetta, jotka se varaa keskusmuistista. Nimetään ne tässä BLOCK1 ja BLOCK 2. Molemmat ovat aluksi kooltaan 256 MB. TESV.exe:n pitäisi toimia niin, että jompi kumpi muistialueista tulee täyteen, kasvatetaan kyseisen alueen kokoa automaattisesti. Tämä mekanismi ei kuitenkaan toimi Skyrimissä ja kun muistialue tulee täyteen, se aiheuttaa Memory Exceptionin, eli CTD:n (Crash to Desktop = kaatuu työpöydälle).

    Sitten eräs modaaja, Sheson, keksi keinon. Hän teki patchin, jolla BLOCK1:n kokoa voidaan kasvattaa manuaalisesti, yleensä kokoon 512 MB. BLOCK2 jätetään 256 MB:n kokoiseksi, sillä se on vasta toissijainen muistialue ja ikäänkuin romukoppa, se ei tule juuri koskaan täyteen ja sen kasvattaminen voi aiheuttaa epävakautta. SKSE:n kehittäjät näkivät tuon muistipatchin niin tärkeäksi, että se tuli osaksi SKSE:tä versiossa 1.7.0.

    SKSE:n asennus MO:ta (Mod Organizer) käytettäessä

    Olen jättänyt paljon vaiheita pois, koska tarkat ohjeet löytyvät täältä:
    https://www.reddit.com/r/skyrimmods/wiki/beginners_guide

    Tarkoitus on vain kerrata virheet, jotka itse tein ja miksi en meinannut saada SKSE:n memory patchia toimimaan.


    1. Lataa SKSE
    2. Pura paketista .dll ja .exe -tiedostot ja laita ne Skyrim juurihakemistoon.
    3. Mene Mod Organizeriin ja asenna SKSE-paketista scriptit osoittamalla data-kansio manuaalisesti

    Koska MO tekee hakemistoista virtuaalisia, ei ole mitään hyötyä kopioida scriptejä suoraan käsin Skyrimin data-kansioon. Myöskään skse.ini -tiedostoa ei siis kannata sinne viedä.

    4. Tee skse.ini -tiedosto hakemistoon ModOrganizer\mods\skse-asennuskansio\SKSE\skse.ini
    Koodi:
    [General]
    EnableDiagnostics=1
    ClearInvalidRegistrations=1
    
    [Display]
    iTintTextureResolution=2048
    
    [Memory]
    DefaultHeapInitialAllocMB=768
    ScrapHeapSizeMB=256
    
    Nyt Skyrimille on varattu muistia 768 megatavua, josta "romukasalle" eli BLOCK2:lle eli ScrapHeapSizeMB, on aina se jälkimmäinen osuus, 256 MB. BLOCK1 on aina se ensimmäinen, tässä tapauksessa kokonaismuisti miinus "romukasa" eli 768 - 256 = 512.

    Yhteenvetona muistia varattu: kokonaismuistia 768 MB, josta BLOCK1 on 512 MB ja BLOCK2 on 256 MB.

    5. Mene Mod Organzeriin ja klikkaa hiiren oikealla SKSE:n kohdalta valikko esiin. Klikkaa "Information" ja mene välilehdelle "Filetree", siellä pitäisi näkyä SKSE:n alla skse.ini -tiedosto.

    6. Muista lisätä MO:ssa SKSE.exe parametreiksi "-forcesteamloader"

    7. Jos käytät MO:n shortcuttia, kuten itse käytän, muista tarkistaa, että myös shortcutissa lukee lopussa "-forcesteamloader"


    Seuraavaksi hyökkäämme ENB:n kimppuun

    1. Asenna ENBSeries v0.xxx for TES Skyrim
    2. Avaa ENBLocal.ini -tiedosto, käymme pari kohtaa läpi:
    Koodi:
    [MEMORY]
    ExpandSystemMemoryX64=false
    Tämä kannattaa olla false, voi aiheuttaa ongelmia SKSE-memory patching kanssa.
    Koodi:
    [MEMORY]
    ReservedMemorySizeMb=64
    Tämän kasvattaminen saattaa viedä stutterointia pois, mutta se kuluttaa 3,1 gigan kokonaismuistista tilaa, joka TESV.exe:llä on käytettävissään.
    Koodi:
    [MEMORY]
    EnableCompression=true
    Tämän pois kytkeminen (false) voi tuoda lisää suorituskykyä, mutta vaatii näyttismuistia. 4 gigalla ei ongelmia pitäisi tulla.


    Olen lukenut, että Safety load:a ja SSME:tä ei tarvita ja ne saattavat aiheuttaa ongelmia SKSE:n ja ENB:n kanssa. Itse en niitä enää käytä.

    Asenna modi MemoryBlocksLog

    Käynnistä Skyrim ja pelaa hetki

    Mene MO:n overwrite -kansioon,
    siellä kansioon: \SKSE\plugins\,
    avaa siellä tiedosto memoryblockslog.log


    Siellä pitäisi lukea alussa:
    Koodi:
    logging of blocks enabled
    logging max values only
    Timer disabled
    Block1 Block2
    512MB 256MB
    

    Jos siellä lukee:
    Koodi:
    logging of blocks enabled
    logging max values only
    Timer disabled
    Block1 Block2
    256MB 256MB
    
    ...ei memory patch ole latautunut oikein.

    Tein seuraavat testit

    uGrids=5 BLOCK1 -muistinkulutus meni siellä 220 MB paikkeilla.

    uGrids=7 BLOCK1 -muistinkulutus nousi 249 MB:n. Heti pelin alussa, Riverwoodin lähellä, Standing Stones -kivien lähellä on kohta, joka rasittaa erityisesti BLOCK1 -muistia, siellä peli kaatuu monilla jos ongelmia on ja siellä onkin hyvä testata muistikorjauksen toimivuutta.

    Minulla on asennettuna 2K HD textures v1.7, SkuUI, ja pari muuta modia, ei mitään raskasta. On siis helppo ymmärtää, että kun heti alussa mennään näin rajoilla, niin parinkymmennen tunnin jälkeen uGrids=7 -arvolla muisti loppuu väkisinkin kesken BLOCK1:stä - ja juuri näin on minulle aina käynyt tietämättäni, koska tykkään pelata niin, että asiat eivät pomppaa esiin 20 metrin päässä silmien edessä.
    Peli rullaa nyt täysin stutteroimatta, aika kertoo miten vakaa se sitten 100 tunnin kohdalla on. Raportoin tänne kun aika on.

    Nyt tuota DefaultHeapInitialAllocMB=768 -arvoa voi nostaa 128 megatavun välein aina tarvittaessa kunhan sitä tarkkailee memoryblockslog.log:sta.


    Huomasin myös, että Skyrim.ini ja SkyrimPrefs.ini luetaan MO:n profiles-kansiosta. Eli My Documents -kansiossa sijaitseviin kyseisiin tiedostoihin ei kannata koskea. Savet menevät My Documentsiin normaalisti.
     
    Viimeksi muokattu: 21.12.2015
  9. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 694
    Hienosti nähty vaivaa, itsehän en ole sen enempää kikkialut SKSE ja muistien kanssa mutta tämä roundi on suht kivuton ollut, varmasti johtuu tuosta SKSE:stä tai että itselläni mediun-high asetuksilla toi piirtoetäisyys kun HD tekstuurit ovat mukana ettei vrami pauku.

    Kysymykseni että lisätyynks toi muistinkulutus sitten kun alkaa tunteija tulemaan lisää?
    Ja voiko mitenkään resetoida vai pelkästään lisää sitä tuota kautta?

    Itelläni monesti survival modit käytössä vanhalla kokoonpanolla ja silloin saattoi randomisti ctd:tä heittää ulkona, luullakseni että nälkä tai lämpötila modit sähläs omiansa. Nytten niitä ei enään ole käytössä siis.
     
  10. Lupora

    Rekisteröitynyt:
    25.08.2014
    Viestejä:
    127
    Tietääkseni kaikki asiat pelissä lisäävät hieman tuota muistinkulutusta, eli aktiiviset skriptit, ympärillä olevat hahmot ja questit jne. Resetoimaan sitä ei pysty, joten sitä on pakko kasvattaa tuon patchin avulla. Asenna MemoryBlocksLog ja katso sen logitiedostosta tilanne, se kertoo kyllä jos pelisi kaatuu muistin vähyyteen ja ennen kaikkea se kertoo BLOCKS1:n varatun koon, joka on elintärkeä asia.

    Jos haluaa alkaa leikkelemään save-gameja ja tutkia niiden muistinkäyttöä, niin tuosta työkalu:

    http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/53045
     
    Viimeksi muokattu: 21.12.2015
  11. Lupora

    Rekisteröitynyt:
    25.08.2014
    Viestejä:
    127
    Enderalin kahdeksas kirja on julkaistu. Pitääkin lukea nuo jossain vaiheessa rauhassa läpi ennen kuin modi ilmestyy.

    http://sureai.net/games/enderal/

    Aika lähellä ollaan valmistumista projektin työmäärän kannalta. Julkaisuajasta ei ole tietoa.

    Foorumeilta napattua:
    http://sureai.net/forum/viewtopic.php?f=140&t=7011&start=50

     
  12. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 694
  13. Kirottu

    Rekisteröitynyt:
    29.01.2003
    Viestejä:
    18 597
    Tuo modi, kuten kaikki edellisetkin yritykset, on kuollut. Kehittäjä kadonnut kuin pieru Saharaan eikä kukaan ole jatkamassa.

    Eteni kyllä pidemmälle kuin edelliset yritykset, mutta ei paljoa.
     
  14. Thokri

    Rekisteröitynyt:
    07.08.2006
    Viestejä:
    510
    Hoh hoijaa, jostain syystä kaatuilee randomisti kesken pelailun. Aina eri kohdissa.

    SKSE yms. ajan tasalla, loot sanoo ettei ongelmia. Memory block hoidettu yms. saatana mitään error viestiäkää annan eikä tule "has stopped working" kaatuu vaa.
     
  15. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 694
    Ei samoja modeija jotka vaikuttavat samoihin asioihin?

    Sitten joku viisas neuvoi steamin puolella ettei betshan peleissä saisi käyttää auto/quick saveja ja manuaali savetkin aina erikseen ei päälekkäis tallenuksia.

    Loottikaan ei ole aina luotettava varsinkin jos laitat jonkun vähemmän tunnetuman modin sisään, mulla lootti veti modit aivan eri järjestykseen yhden modin kanssa ja eikä siten voinut käyttää.

    Siksi itse suosin vähän tai ei ollenkaan scripti modeija ja modien määräkin vähäinen.
     
  16. Thokri

    Rekisteröitynyt:
    07.08.2006
    Viestejä:
    510
    Järjestystä tutkittu nexuksta että pitäis olla oikein, overwrite toki oli mutta sekin on korjattu manuaalisesti. mod organizatorilla ja tesedit.

    Tietenkään en quick savea käytä kun enemmän bethesdan pelejä pelannu.

    Siks tää ongelma vituttaakin kun itse en näe mitään mikä sen ongelman aiheuttaa mutta silti se on.

    Kolmatta kertaa taas asennan joka helkkarin modin oikeas järjestyksessä uusiksi.
     
    Viimeksi muokattu: 19.01.2016
  17. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 694
    Modi lista ja papy logs rapsa?
    Edit:Tuskimpa viisamaksi tulee mutta vaihtoehtoja.

    Ei sillä että modeissa aina vika olisi, voi skyrim kaatuilla ihan vanillanakin.
     
  18. jtmonroe

    Rekisteröitynyt:
    21.08.2008
    Viestejä:
    665
    Vähemmän on enemmän Skyrimin kanssa. Olisihan se kiva läjäyttää vaikka 500 modia kerralla, mutta sitten harmittaa kun tosiaan tulee tuontapaista CTD:tä jatkuvasti, yleensä juuri kun on vauhtiin päässyt eikä enää viitsisi uudestaankaan aloittaa. Karsi vain raa'asti kaikki vähänkään monimutkaisemmat modit, joita et aivan välttämättä tarvitse.
     
  19. Thokri

    Rekisteröitynyt:
    07.08.2006
    Viestejä:
    510
    Karsimisen tehny, kyl se vanilla niin monta kertaa läpi menty että ilman modeja tuntuu vanhentuneelta, mutta ei voi mitää. hermot meno ja kaikki skyrimiin liittyvä pois koneelta, kattoo jos jossain välis hermot riittäis uusiks. En vain ymmärrä mikä tekee kaatumisen kun kaikki softat sanoo ettei ongelmia ja mikään ei mene toistensa päälle.
     
  20. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 694
    Mitä sulla sitten oli modilistauksessa?
    Varmaan tiedätkin tämän yhden koulukunnan mielipiteen ettei poista modeija kesken save roundin. Oma mielipiteeni olisi myös ettei lisääkkään mitään koska ongelmat eivät näy heti mutta olenkin yksin internettiä vastaan tämän mielipiteen kanssa.
     
  21. Thokri

    Rekisteröitynyt:
    07.08.2006
    Viestejä:
    510
    Totta kai nuo tiedän, jokaiselle bethesdan pelejä pelannellee tuttuja.

    151 pluginia oli, toki ymmärrettävää jos conflictia mutta nekin putsattuna TESedit yms. eri ohjelmien kautta jolloin kaikki näyttää ok, niin ei pitäisi olla näin suurin ongelma. Tai ainakin kaatuminen olisi tasaista.

    Useamman peli kerran ja aina erilaisilla ajoilla ja paikoissa. Erilais sisältöjä Cell:ien kanssa ja erilaisia muistirasituksia. Itse en löytänyt mistään yhtäläisyyttä joka yksistään sen olis aiheuttanu.

    Sekin olis helpompi jos kaatuis heti pelin käynnistäessä, mutta ei. Aina täysin puskista. Siihen tottunu et kaatu aina samassa kohtaa kun tietyssä Cellissä jotain häikkää, mut itse useampi eri kokeilua identtisillä sisällöillä ja tuntuu että täysin satunnaista miten toimi.

    Noh sillä jaksa enää vaivata päätä.
     
    Viimeksi muokattu: 19.01.2016
  22. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 694
    Vähän liian iso määrä, itselläni tainut max olla 60 ja viimeismällä roundilla vain 20.

    Katos tästä jos olisi apua mutta taidatkin tietää:
    Mulla tuntunut koko aika että kun rauta on parantunut konepellin alla niin myös skyrim tullut vakaamaksi.
    GPU 1vram->3,5vram
    4GB Ram->8Ram
    HDD->SDD

    Viimeksi taisi olla että noin 40h kohdalla tuli ensimmäinen kaatuminen ulkona. Toki tämän pelin kohdalla kaatuminen siten tihenee, vaikka "oikein" tallenan peliä manualiisesti niin silti save pystyy vahingoittumaan.

    Ei tässä oikein kukaan ole ikinä voinut selvästi sanoa mistä toi johtuu mutta parempi toi kun tehdä freeze ja sitten manusti sulkea peli.
    Tosiaan kuten sanoin niin vanillanakin skyrim kaatuilee.
    Fallout 4 ketjussa puhuvat jo siitä vaikka ei päässyt pahemmin edes modailee peliä.
     
  23. jtmonroe

    Rekisteröitynyt:
    21.08.2008
    Viestejä:
    665
    http://perfectlymodded.forumgratuit.ro/f7-skyrim-perfectly-modded
    https://www.reddit.com/r/skyrimjour...rim_journey_faq_what_is_this_thing_all_about/

    Modipackia niille, jotka eivät itse viitsi/osaa/ehdi viilailla omaa modiläjää (mikä on tietty aina paras vaihtoehto). Journey noista kahdesta aavistuksen enemmän hardcore, muttei kummassakaan kuitenkaan mitään Requiemia tmv. löydy (Journeyn Permadeath-ominaisuuden saa senkin pois päältä). Millään perusmopokokoonpanoilla noita on turha sitten edes kokeilla, mielellään asennuskin SSD:lle. :comp:
     
  24. ileziz

    Rekisteröitynyt:
    29.10.2006
    Viestejä:
    39

    *http://forum.iridiumbased.com/members/siegfre.12/#postings
    (Just got out of basic training for the military. I'll be starting back up work on my projects over the next month. Once I have all my dev equipment sent over to my new location. I hope that helps.
    Siegfre, 1/15/16 at 10:27 PM)

    Ei piä olla heti tuomitsemassa.
     
  25. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 694
    Nytten himottais kyllä kerrankin antaa toisten valita eikä lähtee itse väsää pientä modiroundia.
    En tiedä, jaksaako mopo 970 pyörittää tuota edes 30capsilla.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti