Tequila

Viestiketju alueella 'Ruoka ja juomat' , aloittaja juukelis, 15.01.2011.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. juukelis

Rekisteröitynyt:
    12.04.2006
    Keskustelua tequilasta

Hieman tietoa .Markku Reunanen. ¡Tequila!

Jos on maistanut ainoastaan Sierraa Baarissa shottina niin ei varmasti kovin hyvä kuva ole jäänyt :) Menee kyllä drinkeissä mutta ei kyllä nautiskellen pelkiltään

Itse satuin maistamaan puoli vahingossa hyvää tequilaa kun ostin huvikseni virosta Olmeca Añejo pullon, aivan loistavaa juomaa.

Nyt alkaa pullo oleen ehtoon puolella ja lisää pitäisi saada. Viroon en parin pullon takia viitsi lähteä joten alkosta voisi hakea, kaipaisinkin kokemuksia Espolon Añejosta sekä Tres Tonos Reposadosta? Jotka siis saatavissa alkosta, hinnat tosin viskien ja rommien luokkaa.

Mutta virossakaan ei kovin hyvät valikoimat ole, tai en ole netistä vain löytänyt. Mistä kannattaa lähteä tequiloita metsästämään?

Asiallista keskustelua kiitos!
    Ei tarvitse kertoa vain että tequila on pahaa, en minäkään tykkää siideristä.

2. Mikkos

Rekisteröitynyt:
    01.01.2004
    Mulla on 11 avaamatonta pulloa tequilaa kokoelmissa. Ei oo raaskinu avata.

Itse olen ihan Tallinnasta ja laivasta ostanu ja Espanjasta ja Ranskasta. Olen ottanut tavaksi ostaa pullon tai kaksi joka reissulla jos uusia merkkejä löytää.
    Mullakin on jotain Olmecaa hyllyssä, mutta tosiaan avaamaton. Itse koitan kerätä Gold laatuisia, mutta muutama Silver ja jopa Blanco on joukossa.

Toi Sierrahan on sitä kaikista yleisintä, mutta ei parasta. Two Fingers on hyvää ns. tavismerkkiä jota baarista saa. Sitten on kaikkea muuta, kun baareissa harvemmin on kovin suurta tequia valikoimaa. Espanjassa on hyvät valikoimat ja siellä piipahdettua olenkin aina pari pulloa tuonut.

3. Bstard

Rekisteröitynyt:
    28.05.2009
    Nuita minä olen metsästänyt mutta tuloksetta. Alko ei ole kuulemma kuulutkaan näistä. Näin kemissä ja torniossa :(

Ps. Ja ulkomaille menoa ei ole näkyvissä taas hetkeen aikaan.

4. juukelis

Rekisteröitynyt:
    12.04.2006
    Kävin alkossa tilaamassa Espolon anejo potelin, hintaa vajaa 40€

Samalla tarttui tuota Patron silveriä pikku pullo(6€ 5cl) Tuota perus patronia on alkossa hintaa taisi olla 60€ Katsoin myös tilausvalikoimaa ja seuraavaksi tilaan Tres Tonos Reposadoa, hintaa oli hieman espoloa enemmän eli 47€

5. Kreivi Von Lunkenstain

Rekisteröitynyt:
    16.02.2004
  6. juukelis

Rekisteröitynyt:
    12.04.2006
    Tuota1800 tequilaa taisi olla tilausvalikoimassa, ellen väärin muista. Reposadoa tai anejoa.

Illemmalla täytyy tuo patroni juoda pois, tietää sitten onko niin hyvää kuin kehutaan.

Onko kukaan tuota mezcalia maistellut? Kuitenkin samasta puusta veistetty.

7. Mikkos

Rekisteröitynyt:
    01.01.2004
    Niin mä vähän aattelinkin. Tosin en ole mikään tequila asiantuntia ja tiedä noista kunnon laaduista. Mulle nyt melkein ollu vaan blanco, silveriä tai goldia. Pitääkin ens kerralla koittaa metästää jotain laatukamaa.

8. Greetie

Rekisteröitynyt:
    12.07.2007
    Itse en pahemmin pysty keskusteluun osallistua tuon hyvän ja huonon Tequilan suhteen, mutta sen pystyn sanoa että ehdottomasti paras shotti juoma ja muutenkin erittäin hyvän makuista mitä tullut juotua.

Ehkä joskus sitten saa innon maistella vähän hienompaa tavaraa.

9. Lifeless

Rekisteröitynyt:
    25.03.2000
    Jeps, tequilaa tuli joskus juotua ihan urakalla mut siita meni maku kun Guadalajarassa pistaydyin reilu kaks vuotta sitten. Sen jalkeen ei ole tehnyt mieli noita tequiloita joita euroopasta saa (jarkevaan hintaan). Suurin osa tuottaa vain yokkays efektin nykyaan.

Mexicossa kylla oppi arvostamaan hyvaa tequilaa. Varsinkin tequilan paakaupungissa eli Guadalajarassa. :)

Ehka noin puoltoista vuotta sitten maistoin yhta todella hyvaa tequilaa taal ranskassa (Brittanyssa olin kaymassa kaverin kaverin kampilla viikonlopun). Siella loydettiin pullo tequilaa kaapista joka mastui aivan taivaalliselle. Tosin pullo oli sen nakoinen etta jo pelkka tyhja pullo maksaisi kolminumeroisen summan. :) En kuollaksenikaan muista merkkia mutta se oli kylla todella hyvaa. (kuten kaikki muukin mita siita viinakaapista loytyi... oli poika pistanyt rahaa palamaan sita tayttaessa)

10. StiNgeRWeb

Rekisteröitynyt:
    07.09.2001
    Itselläni on tequilassa se hassu puoli että jos shottina ottaa kuten yleensä otan, niin noin 3-4 shotin jälkeen filmi katkeaa aika totaalisesti. Muissa vastaavan vahvuisissa alkoholeissa en ole tuota ilmiötä huomannut.

Two fingers (elikkä pienessä sievässä tilataan Three fingers) on ihan kohtalaista perusbaaritavaraa, löytynee suunnilleen joka baarista. 1800 onkin jo herkkua, sitä vaan ei taida enää saada suomesta kovin helposti. Sitä oli vielä viime vuoden puolella hieman baarikaapissa mutta meni tuossa vähän ennen joulua viimeiset. Olmecaakin on joskus ollut, sekin on ihan juotavaa tavaraa. Ja kuten jo aiemminkin on mainittu, Sierra ei ole kovin kummoista tavaraa, lähinnä joskus jossain baarissa on sitä tullut maistettua.

Muutama vuosi sitten yksi sukulainen toi meksikosta jonkun tequilapullon ja se se vasta oli hyvää, ikävä kyllä en muista minkä merkkistä oli mutta kuulemma jotain paikallista suosittua merkkiä oli.

11. Petri6

Rekisteröitynyt:
    04.08.2002
    Tätä ostin Puolasta paikalliseen hintatasoon nähden kovalla hinnalla, eli n. 25e/0,7l. Pettymys oli suuri, kun tuo oli lähes juomakelvotonta. Pahvi on ehkä lähimpänä, mikä tulee tuosta mausta mieleen.

Tosin en ole kyllä tequilojakaan paljoa harrastanut, tällä hetkellä löytyy kaapista Sauza Gold, joka kyllä omaan suuhun sopii hyvin. Tämän ostin laivalta, oli omassa hintaluokassaan kallein (muistaakseni n. 25e/l), parista kalliimmasta pullosta olisikin joutunut pulittamaan jo yli 40e, jonka katsoin liian kovaksi hinnaksi tequilalle.

12. juukelis

Rekisteröitynyt:
    12.04.2006
    Tuo Patron Silver oli kyllä melkoinen pettymys :( Ei todellakaan hintansa arvoinen, toivottavasti tuo espolon on hintansa arvoinen.

13. petpie

Rekisteröitynyt:
    26.03.2000
    Varsin vähäiseksi on tequilan maistelu jäänyt, mutta kaverin suosittelema Sauza Tres Generaciones Anejo maistuu varsin hyvälle ainakin Sierraan verrattuna. :)

Lieneekö alkon valikoimassa?

14. Zmyrgel

Rekisteröitynyt:
    29.01.2005
    Tarttui virosta pullo mezcalia mukaan.
    Itse tykkään kyllä. Voittaa Sierran mennen tullen.
    Jokseenkin on tullut välteltyä tequilaa hieman överiksi menneen nuoruuden baarireissun jälkeen :)

15. vhbs

Rekisteröitynyt:
    16.03.2004
    Ainut tequila, jota olen juonut/juon/josta voin rehellisesti sanoa sen olevan hyvää eikä aiheuta yökkäysrefleksiä on Jose Cuervo, en jaksa pulloa hakea tarkan "mallimerkinnän" katsomiseksi mutta eipä tuota ole alkossa koskaan vielä näkynyt... myynnissä jossain "paremmissa" mexicolaisravintoloissa kuten cantina westissä.

16. Lepuff

Rekisteröitynyt:
    10.03.2005
    Kyseisiä Tequiloita löytyy ainakin The Whisky Exchange : Online Whisky Shop - Buy Single Malt Scotch Whisky, Whiskies of the World, Rare Whisky

Näyttäisi olevan myös tuota 1800 Tequilaakin, sieltä vaan rohkeasti tilaamaan.

Kannattaa suosiolla tilata enemmän / kimpassa niin toimituskulut pysyvät kohtuudessa.

17. pateboe

Rekisteröitynyt:
    07.03.2010
  18. maccc

Rekisteröitynyt:
    10.03.2010
    Aika vähän on Suomessa tullut tequilaa maisteltua. Meksikossa aikoinaan käydessä hieman enemmän. Yksi (ainakin silloin, 2003 tienoilla) hyvä oli Corralejo (Reposado)... Taitaa tuota yksi pullo olla vieläkin muistona. :)

19. juukelis

Rekisteröitynyt:
    12.04.2006
    Tässä hieman listaa alkon valikoimista, nämä siis tilaustavaraa. Saa kun menee kassaneidille sanomaan että tilaisitko, alkoista löytyy myös tilauskansio joista nämä löytyy.

Espolón Añejo 0,7 l 38,60 euroa

Sierra AntiguoTequila Añejo 0,7 l 42,20 euroa

Tequila Los Tres Tonos Reposado 0,7 l 49,20 euroa

Patron Silver Tequila 0,7 l 52,40 euroa

Patron Añejo Tequila 0,7 l 61,90 euroa

20. Purkis

Rekisteröitynyt:
    22.10.2008
    Tuota oikeanpuoleista olen joskus tuonut reissulta ja sittemmin maistellut. Oli kyllä todella hyvää, paljon makuisampaa kuin nämä perustequilat alkosta.

Sinänsä hyvä muistutus tää threadi. Tässä kun sattuu lähiviikkoina olemaan parikin reissua Espanjaan niin pitääkin (koittaa) tuoda tuota taas kaappiin.

21. Alceste

Rekisteröitynyt:
    22.04.2010
    Just viime viikolla nain keskimmaista Itakeskuksen cittarin Alkossa minipullon. Perkele, olis varmaan pitanyt ostaa :(

22. Bstard

Rekisteröitynyt:
    28.05.2009
  23. juukelis

Rekisteröitynyt:
    12.04.2006
  24. paskalokki

Rekisteröitynyt:
    30.07.2009
    Omat Tequilan maistelut ja juomiset rajoittuvat Sierra Tequila Silveriin, pari paukkuako baarissa muutamassa vuodessa juonut, yhden litran himassa rykinyt.

Nämä siis "perinteiseen" suola kädeltä-viina huiviin-sitruuna naamaan -tyylillä. Elikkä aina vain päihtymistarkoituksessa ollut tämä juoma, onhan tuo toki erilaisen makuista kuin Koskenkorvat sun muut.

Harvemmin viinaa juon, bissessä enemmän sitä "oikeata juomisen makua", kun saa litratolkulla kitata, mutta ulkomailta tulee halvemmalla sitten kannettua kotiin aina.

25. Applepie

Rekisteröitynyt:
    08.03.2008
    tequilöa shoteista nyt en niin välitä mutta tequila sunrise <3

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus