Sykemittari

Viestiketju alueella 'Urheilu' , aloittaja Sviik, 16.05.2007.

  1. Namke

    Rekisteröitynyt:
    26.02.2015
    Viestejä:
    223
    Ok, tuo rannemittaus ei mikään pakollinen. Mutta jos saisi syketiedot sun muut tärkeä tiedot vyöstä kelloon niin se riittää. Onko muita merkkejä / malleja jos ei tuohon kyseiseen tarjoukseen ehdi.
    Lajina toimii jalkapallo mihin tulisi käyttöön. Sitten normi kello+vyö kombo salille sekä lenkille.
     
  2. Gugi^

    Rekisteröitynyt:
    17.01.2002
    Viestejä:
    1 492
    Ei toimi pelkällä vyöllä, vaan tarvitsee myös sen kello-osan.
    Kiinnität sykevyön, laitat kellon ranteeseen ja lähdet lenkille, lenkiltä tultua synkronoit harjoitukset kellosta Suunto Movescount-palveluun, sieltä harjouitustiedot valuu Movescounttiin linkitetylle Sports-Tracker tilille.
    Suunto Ambit3 Peakin kello-osassa ei ole sisäänrakennettua sykemittausta joten vaatii vyön, ja vyössä ei ole GPS:ää joka on kello-osassa.

    Mutta Sports-Trackerin käyttäjänä tuosta on se etu että puhelinta ei tarvitse kuljettaa mukana, kuten itse ennen tein. Nyt voin jättää puhelimen kotiin ja saada silti harjoitusdatan tuttuun Sports-Tracker palveluun.
    Ennen Suuntoa käytin Polar A300 sykemittaria, jolla seurasin sykettä lenkillä, ja lisäksi mukana kulki puhelin jotta sai tallennettua harjoituksen myös Sports-Trackeriin.
     
    Viimeksi muokattu: 05.12.2017
  3. Namke

    Rekisteröitynyt:
    26.02.2015
    Viestejä:
    223
    Sport-trackeria ei ole käytössä. Eli ainoa tarve olisi saada syketiedot ja muut pelkästä vyöstä jonka pystyy jälkikäteen siirtää kelloon tai tietokoneelle. Osaatko sanoa löytyykö tällaisia kelloja ja vöitä?

    Edellisellä sivulla Sid taas sanoi että sykkeen voisi tallentaa vyölle ilman kelloa.
     
  4. Gugi^

    Rekisteröitynyt:
    17.01.2002
    Viestejä:
    1 492
    Kävisköhän tämä?
    https://www.polar.com/fi/tuotteet/lisatarvikkeet/oh1-optinen-sykesensori
    Ei kokemuksia mutta ainakin tuolla sivuilla lukee "Polar OH1:ssä on sisäinen muisti, johon mahtuu jopa 200 tuntia harjoitustietoja. Voit synkronoida tiedot helposti maksuttomaan Polar Flow -sovellukseen ja -verkkopalveluun joko Bluetoothin tai USB-sovittimen avulla."
    Mutta tuokaan ei taida sisältää GPS:ää, eli mittaa vain sykkeen.
     
  5. Namke

    Rekisteröitynyt:
    26.02.2015
    Viestejä:
    223
    Saattaa olla typerä kysymys, mutta mitä tekee tuolla gps-tiedolla? Matkan pituuden jos lenkkiä tekee jne, mutta onko muuta tärkeätä tietoa saatavilla gepsin kautta?
     
  6. Dirtyharry

    Rekisteröitynyt:
    14.08.2007
    Viestejä:
    3 137
    Vielä tuosta Suunnon Smart sykevyöstä. Tuota muistitoimintoa voi siis käyttää esim. uidessa, kun synkkaus ei toimi vedessä tai esim. salibandyssa, kuten itsellä.

    Lainaus manuaalista:
    Muistitoimintoa käytetään myös tietojen puskurointiin, kun Suuntourheilukello ei pysty tilapäisesti vastaanottamaan Suunto Smart Sensor -anturin sykesignaalia. Puuttuvat tiedot siirretään heti, kun yhteys palautuu. Suunto Smart Sensor -laitteesi tallentaa syketietoja. Enimmäistallennusaika riippuu aktiviteettisi intensiteetistä. Suunto Smart Sensor pystyy yleensä tallentamaan n. 3,5 tuntia harjoitustietoa, kun keskimääräinen syke on 120 bpm.
     
  7. carrbon

    Rekisteröitynyt:
    13.01.2011
    Viestejä:
    390
    Itsellä Ambit 3 Vertical + tuo sykevyö. Sykevyössä ei tosiaan GPS:ää ole eli ilman kelloa ei niitä tietoja saada, ainoastaan sykkeet.

    Mm. koripallossa kello ranteessa ei ole mahdollinen, joten tulee aloitettua träkkäys ja sitten kello jää kentän laidalle.
     
  8. ylialokas

    Rekisteröitynyt:
    05.10.2008
    Viestejä:
    1 283
    Aloitin fillaroinnin 24.4. Tähän saakka pyörilyä on kertynyt yhteensä 14 kertaa kokonaismatkan ollessa 301km. Tuona aikana on palanut +13000 kaloria harjoituksissa.

    Poljen pyörätiellä ja pääasiassa 1h15 kerrallaan joka vastaa noin 26km lenkkejä itselläni. Mukana myös pari pidempää 35-36km lenkit.

    Kaveriksi ostin Suunto 3 fitness - kellon.

    Kello ilmoitti päivän reeniksi Kovaa 40min sykealueella 4. Poljin 46min ja matkaa kertyi 17.92km.
    Sykealue 5, 51% ajasta (Sykealue 5 tarjoittaa max 86% maksimisykkeestä)
    Sykealue 4, 33% ajasta (Sykealue 4 on max81% maksimista)
    Ja loput 16% ajasta sykealueilla 1-3.
    Keskisyke 162 ja maksimi 174.
    PTE 4.9 ja EPOC 153.
    Palautumisaika 19h
    Poltetut kalorit 885.

    Poljin kyllä aikalailla sen, minkä jaloista pääsi.

    Mitä ylläolevat arvot kertovat harjoituksesta ylipäänsä? Googlesta löytyy monenlaista infoa mutta käytännöntasolla olisi mukava kuulla mietteitä.

    Kellosta olen tykännyt kovasti. On hienon näköinen, kevyt kivasti ominaisuuksia ja reenipäiväkirjaa on mukava selata. Kello tekee joka viikko harjoitusohjelman perustuen aijempaan dataan. 30-50min eri syketalueilla. Itse poljen oikeastaan aina vähän kovempaa/kauemmin ja useammin. Kello ehdottaa 3x viikossa, kun käyn itse 4-5x viikossa.

    Muoks. Lukujen tulkkaamiseksi tarvitaan varmaan myös tietoja pyöräilijästä
    30v mies
    170cm/79kg
    Vuosi liikunnan kannalta vähäinen, nyt 3vko sitten aloitin uudestaan säännöllisesti. Tarkoitus on ihan kunnonkehitys ja pahitteeksi ei muutaman kilon karistaminenkaan olisi.
     
    Viimeksi muokattu: 13.05.2018
  9. DirtyJ

    Rekisteröitynyt:
    11.01.2010
    Viestejä:
    53
    Aika korkealla sykkeillä treenattu, jos ihan perus kunnonkehitys on tavoitteena (+ painonpudotus). Itse tekisin paljon matalammilla sykkeillä reeniä ja hieman pidentäisin kestoa. PK lenkki on aika oleellinen osa tässä asiassa ja sen määrät kannattaa pitää korkealla.

    Minun mielipide siis.
     
  10. ylialokas

    Rekisteröitynyt:
    05.10.2008
    Viestejä:
    1 283
    Juu, kuten sanoin tuo oli kellon ehdottama Kova-suoritus. Mulla on 90% fillaroinnista sykealueilla 2 ja 3. Eli PK-alueella. Keskisyke n140. Tollanen fillarointi kestää sen 1h15min ja niitä tulee viikkoon 3-5. Riippuen onko viikossa vielä päiviä jäljellä pyrin ajamaan yhden pidemmän n. 2h lenkin sykealueilla 1-3. Kuukauteen kertyi 500km ja ajo jatkuu.
     
  11. Sid

    Rekisteröitynyt:
    04.09.2001
    Viestejä:
    266
    Oletko tietoinen oikeasta maksimisykkeestäsi? Minulla esimerkiksi on laskennallinen maksimi >200 bpm, jolloin tuollainen 46 min @ 160 bpm on PTE-arvoltaan jotain 3 paikkeilla. Jos en olisi mittarin oletuksia muuttanut mm. maksimisykkeen osalta, luulisi se treeniä paljon kovemmaksi.
     
  12. ylialokas

    Rekisteröitynyt:
    05.10.2008
    Viestejä:
    1 283
    En ole tietoinen, en ole mitannut. Asetin kelloon kaavalla 220-oma ikä mikä on sellanen "löyhä perussääntö". Tarttis käydä mittauttamassa tarkalleen.
     
  13. DirtyJ

    Rekisteröitynyt:
    11.01.2010
    Viestejä:
    53
    Tuo oli hyvä pointti Sid:ltä. Etsit vaan (esimerkkinä) sopivan mäen mitä juosta niin tuohan on "suht helppo" siinä ulosmitata :)

    edit: niin tietenkin puhuttiin pyöräilyssä, joten se testikin kannattaisi tehdä sillä lajilla.
     
    Viimeksi muokattu: 29.05.2018
  14. 1770

    Rekisteröitynyt:
    03.01.2011
    Viestejä:
    105
    Maksimisykkeen lisäksi siellä asetuksissa määritellään kuntokertoimesi (Activity Class) ja jos olet laittanut sen pieneksi, tuo PTE arvo kasvaa suureksi, ovat suoraan kytköksissä toisiinsa. EPOC on se absoluuttinen arvo joka jaetaan kuntokertoimellasi, kovakuntoiselle sama harjoitus on kevyempi kuin heikkokuntoiselle. PTE 4.9 tarkoittaa tappotreeniä. Jos asetukset ovat väärät, laitteen tarjoama ohjelmakin on varmaan väärä.Suunto käyttä firstbeatin juttuja, tässä linkki tuohon tarinaan, sivu kuva 2:
    https://assets.firstbeat.com/firstbeat/uploads/2015/11/white_paper_training_effect.pdf
     
  15. mattipappa

    Rekisteröitynyt:
    24.03.2001
    Viestejä:
    461
    En kaipaa mitään hienoa sykemittaria vaan edullista ranneketta joka näyttää ajan ja sykkeen. Onko jotain käypää aktiivisuusranneketta/sykekelloa jolla sais asetettua android puhelimeen jonkun piippauksen kun sykealueelta poiketaan? Peruskuntoa olis tarkotus kehittää mutta ongelmana tahtoo aina olla että vauhti kasvaa liian kovaksi ja suoritus muuttuu intervalliksi. Sykevyötä en halua kun se unohtuu kuitenkin laittaa päälle useimmiten kun urheilemaan lähtee (lenkkeily/rullaluistelu/pyöräily)

    Olisi varsin kätevä musiikkia kuunnellessa tollanen piippausvarotus, samaan tapaan kun sportstrackerissa voi laittaa väliaikatietoja jollon musiikki feidaantuu ilmoituksen ajaksi.
     
  16. SSG1

    Rekisteröitynyt:
    19.05.2004
    Viestejä:
    496
    Kellään tietoa toimiiko Sports Trackerin kanssa Wahoo TICKR? Sports Tracker ollut vähän nirso noiden eri laitteiden kanssa. Ei ollut Wahoon sivuilla, mutta nykyään Sports Tracker taitaa olla aika niche sovellus jota tuntuvat lähinnä suomalaiset jostain syystä suosivan. Olisi kiva jatkaa tuon käyttöä jos toimii niin ei tarvitse turhaan vaihtaa sovellusta.

    Edit: Kyllä toimii, hain tuon mittarin tänään.
     
    Viimeksi muokattu: 10.10.2018

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti